Újfajta webes vásárlás a Google-től

Egy az online vásárlásokat felgyorsító rendszeren dolgozik a Google, és a hírek szerint akár e hónap végére elkészülhet vele. A vállalat egyelőre még nevet sem adott a készülő szolgáltatásnak – nem így a sajtó, amely GBuyként emlegeti, utalva arra a várakozásra, hogy a Google végre saját térfelén támadja meg az eBayt, illetve annak PayPal fizetési rendszerét.

Ennek ellenére Eric Schmidt, a cég elnök-vezérigazgatója abban a szűkszavú nyilatkozatában, amelyet New York-i újságírók előtt adott, kihangsúlyozta, hogy a készülő rendszer egyáltalán nem lesz PayPal-szerű. "Nincs értelme annak, hogy olyan piacokra törjünk be, ahol már kialakult vezetők vannak" – mondta Schmidt – "Mi más, eddig megoldatlan problémákra akarunk megoldást nyújtani a fizetési rendszeren belül."

Schmidt annyit árult el a "GBuy"-ról, hogy reményeik szerint nagymértékben fogja gyorsítani a kereskedő és a vásárló közötti (B2C) online fizetést. Első körben a hirdetőket fogják megcélozni vele, a siker érdekében a béta-fázisban semmilyen díjjal nem fogják terhelni a vásárlásokat. Elemzők szerint ez a forgalmi díj később 2 százalék körül lehet majd. A Google-nek ehhez arra lesz szüksége, hogy a kereskedők egy "kritikus tömegét" a fedélzetre csábítsa, hogy az újfajta vásárlási rendszer felkelthesse a fogyasztók érdeklődését.

A Google ezzel párhuzamosan a célzott hirdetések terén is új vizekre evez. Legutóbb nyomtatott magazinokban helyeztek el olyan hirdetéseket, amelyeket az előfizetők postai irányítószáma alapján szabtak személyesebbre, és úgy vélik, ezt akár napilapokra is ki lehetne terjeszteni. Japánban eközben egy teszt keretében célzott hirdetéseket szolgáltatnak azoknak, akik mobilon keresztül keresnek információkat, és egy hasonló tesztet terveznek Európában is. "Azt reméljük, hogy egy célzott hirdetés sokkal hatékonyabb lehet, mint egy célzott értékesítő személy" – fűzte hozzá Schmidt.

Azóta történt

Előzmények

  • A Microsoft megvenné az eBayt?

    Lapértesülések szerint a szoftveróriás egy jelentős akvizícióval venne revánsot a Google-ön az AOL-ügylet miatt.

  • Svéd aukciós szájtot vett az eBay

    Az e-kereskedelem óriása a skandináviai terjeszkedés jegyében 48 millió dollárt fizetett a Tradera.com-ért.

  • Magához tért a Google

    Ismét hozta megszokott formáját a legnépszerűbb internetes keresőt üzemeltető vállalat; veszített lendületéből az eBay.