Játékfejlesztő irodát nyitott az amerikai hadsereg

Már mi is többször írtunk róla, hogy az amerikai hadsereg igyekszik kihasználni a játékfejlesztők által feldobott lehetőségeket – elég csak a U.S. Army által szponzorált ingyenes America’s Army játékra utalni. A dolog bejött nekik, úgy tűnik, mivel nemrég létrehoztak egy olyan projektirodát, amely a játékfejlesztések katonai célú felhasználását fogja koordinálni.

usa_army

Jack Millar ezredes, az amerikai hadsereg játékfejlesztésért és -felhasználásért felelős projektjének (TPO – Training and Doctrine Command’s [TRADOC] Project Office for Gaming, TPO Gaming) vezetője a TSJonline.com nevű netes magazinnak elmondta, hogy bár elképesztő választéka van a katonai témájú játékoknak, ám ezek között egy sincs, amelyik pontosan megfelelne a sereg igényeinek. Az ezredes csoportja saját fejlesztésekbe vágott bele, melyben kifejezetten a katonák kiképzésére alkalmas szimulátorokat fejlesztenek, vagy a meglévő játékokat alakítják át úgy, hogy megfeleljen ezeknek az igényeknek – mint például a tengerészgyalogság tette a Virtual Battlespace 2 (VBS2) esetében, amelyik a Bohemia Interactive Armed Assault játékának testre szabott változata.

Azóta történt

Előzmények