Vállalati alkalmazássá válik a blog?

Korábban a média kialakult formáit kikezdő újításnak gondolták a webalapú újságírást, az úgynevezett blogok működtetését, amelyekben a hagyományos sajtó korlátait nehezményező újságírók, értelmiségiek tették közzé hétről hétre a birtokukba jutott friss információkat vagy gondolataikat. A rendszeresen frissített, időrendben őrzött cikkeket tartalmazó webhelyek az utóbbi időben elkezdtek beszivárogni a vállalatok informatikai rendszereibe. Kezdetben arról volt szó, hogy a blogok szoftvereinek egyszerűségét kihasználva néhány "vicces alkalmazott" saját maga és munkatársai szórakoztatására létrehozta a véleménynyilvánítás ezen alternatív formáját, míg mostanra már a cégek vezetése is felfedezte a kapcsolattartás, a csapatépítés eszközének lehetőségét az újdonságban, ezért a menedzsmentek kezdeményezésére helyeznek el blogokat a vállalati informatikai rendszerekben. Az új módszerrel nem nehezebb kommunikálni, mint az elektronikus levelezésben, ezért javíthatja a házon belüli és – ha az ügyfelek felé is megnyitják a céges blogot – a vevőkkel, szállítókkal folytatott információcserét is – összegzi az első tapasztalatokat a Financial Times cikke.

A szükséges szoftverek a "polgári" alkalmazásból származnak, például a Userland Software vállalkozás termékét Dave Winer, webblog-úttörő fejlesztette ki. A magánfelhasználóknak szánt verzió ára 40 dollár, a céges licenc évi 900 dollár, de ezért már engedélyezésalapú biztonsági megoldások, kifinomult archiválási és keresési képességek is részei a csomagnak. A technológia olcsóságának, könnyen telepíthető voltának köszönhetően sok feladat megoldásában alternatívája a tartalom- és tudásmenedzsment-, illetve csoportmunkaszoftvereknek. Bár az eredeti módszer vállalati alkalmazása, és ezzel a blogizálás tucatalkalmazássá válása kivívta néhány hard core blogger haragját, John Lawlor informatikai tanácsadó és webblogszakértő úgy véli, a technológia rövid időn belül standard, beépített része lesz a vállalati szoftvercsomagoknak.

(*) Korlátja a webblogok alkalmazásának, hogy egyes vállalkozások, leginkább a biztonsági kérdésekkel foglalkozó cégek esetén nem tanácsos a külső-belső nyilvánosság ily módon történő bővítése. A vállalati titkok védelme késleltetheti a házi elektronikus újságok megnyitását az ügyfelek előtt, de megfelelő publikálási rend bevezetésével ez a probléma is orvosolható.

  • Kapcsolódó cégek:
  • SAP

Azóta történt

Előzmények