Nehéz helyzetbe került néhány nemzetközi it-szolgáltató és gyártó, amelyek az indiai Bangalore-ba telepítették telefonos ügyfélszolgálataikat. A térségben ugyanis zavargások törtek ki, emiatt a kormányzó ma 24 órás kijárási tilalmat rendelt el.
A The Register a szintén érintett egyik brit internetszolgáltató, a Be kapcsán számolt be az esetről. A Be emailben értesítette ügyfeleit a telefonos ügyfélszolgálat munkájának ellehetetlenüléséről, és kisebb helyi szolgáltatók bevonásával igyekszik pótolni az indiai kihelyezett ügyfélszolgálatot – jobb megoldás híján így tesz a többi érintett vállalat is.
Az it-szektorban évek óta tartó erőteljes mozgás tapasztalható az ázsiai ország irányába. A nagyvállalatok előszeretettel szervezik ki egyes részlegeiket, hogy aztán az alacsony bérekkel csábító Indiába outsource-olják őket – a call centerek kihelyezése a legnagyobb divat. Ezzel kapcsolatban azonban sok kritika éri a cégeket, mivel az ügyfeleknek gyakran kommunikációs nehézségeik támadnak az indiai munkaerővel. Így járt például a világ legnagyobb számítógépgyártója, a Dell is, amely ennek ellenére épp a múlt hónapban jelentette be, hogy jövőre kétszeresére növeli a jelenleg Bangalore-ban dolgozó tízezer indiai alkalmazott létszámát. A Dellen kívül jelentős létszámot foglalkoztat Indiában az Intel, a Microsoft és a Cisco is.