Zavargások miatt áll a call center

Nehéz helyzetbe került néhány nemzetközi it-szolgáltató és gyártó, amelyek az indiai Bangalore-ba telepítették telefonos ügyfélszolgálataikat. A térségben ugyanis zavargások törtek ki, emiatt a kormányzó ma 24 órás kijárási tilalmat rendelt el.

A The Register a szintén érintett egyik brit internetszolgáltató, a Be kapcsán számolt be az esetről. A Be emailben értesítette ügyfeleit a telefonos ügyfélszolgálat munkájának ellehetetlenüléséről, és kisebb helyi szolgáltatók bevonásával igyekszik pótolni az indiai kihelyezett ügyfélszolgálatot – jobb megoldás híján így tesz a többi érintett vállalat is.

Az it-szektorban évek óta tartó erőteljes mozgás tapasztalható az ázsiai ország irányába. A nagyvállalatok előszeretettel szervezik ki egyes részlegeiket, hogy aztán az alacsony bérekkel csábító Indiába outsource-olják őket – a call centerek kihelyezése a legnagyobb divat. Ezzel kapcsolatban azonban sok kritika éri a cégeket, mivel az ügyfeleknek gyakran kommunikációs nehézségeik támadnak az indiai munkaerővel. Így járt például a világ legnagyobb számítógépgyártója, a Dell is, amely ennek ellenére épp a múlt hónapban jelentette be, hogy jövőre kétszeresére növeli a jelenleg Bangalore-ban dolgozó tízezer indiai alkalmazott létszámát. A Dellen kívül jelentős létszámot foglalkoztat Indiában az Intel, a Microsoft és a Cisco is.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Dell

Azóta történt

Előzmények

  • Budapesten csörögnek ki a céges hívások

    A Convergys világszerte 15 ország 25 ezer vállalati dolgozóját kiszolgáló call centert telepít a fővárosba.

  • Összehozza az indiaiakat az internet

    Indiában az ideális házastársaknak igen sok szempontnak kell megfelelniük. Az internetes oldalak segítenek a megfelelő jelölt kiválasztásában.