Zuckerberg az Apple-t kritizálja: a WhatsApp biztonságosabb, mint az iMessage

A Meta első embere szerint sokkal privátabb és biztonságosabb a WhatsApp üzenetküldő, mint az Apple-féle iMessage szolgáltatás.

Bár egyesek szerint csak az USA problémája a zöld és kék buborékok jelensége, de tény, hogy egyes társadalmi körökben komoly feszültségekhez és zaklatásokhoz vezet az emberek körében, hogy az üzenetek milyen színnel jelennek meg.

A probléma abból ered, hogy az Apple jól megvan a saját eszközeire kitalált iMessage szolgáltatással, azonban technológia és funkciók kapcsán így nem zökkenőmentes az együttműködés más platformokkal. A Google számos alkalommal kritizálta az Apple-t, próbálta rávenni saját szabványainak használatára, sikertelenül – erre csattanós zárás volt, mikor egy elismert amerikai lap újságírója szóvá tette az üzenetváltási problémát, Tim Cook pedig annyit javasolt neki, hogy vásároljon az anyukájának is egy iPhone-t inkább.

Zuckerberg kritizálja az Apple kedvelt szolgáltatását

Az Apple-nek mindenesetre újabb kritikusa van a témában, egy régi-új szereplő formájában. Nem titok, hogy az Apple magánszférát célzó intézkedései hatalmas reklámbevételi kiesést eredményeztek a Meta számára a felhasználók követésének könnyebb tiltási lehetőségével. Mark Zuckerberg azóta rendszeresen és erősen kritizálja az Apple-t, most ismét így tett.


[+]

Zuckerberg az iMessage szolgáltatásnak ment neki, amikor egy Instagram-bejegyzésben kijelentette, hogy a WhatsApp sokkal privátabb és biztonságosabb, mint az iMessage. A Meta első embere szerint a WhatsApp végpontok közötti titkosítást kínál iOS-en és Androidon is, csoportos chatekkel, titkosított mentésekkel, eltűnő üzenetekkel és sok egyéb, iMessage-ből hiányzó funkcióval.

A képben olyan reklámot is elrejtettek, amely egy marketingkampány része: a titkosítás fontosságára hívják fel a figyelmet az USA-ban, és szeretnék növelni a WhatsApp felhasználói táborát – máshol ugyanis jóval sikeresebb, mint Amerikában.

Az emberek nem annyira vevők a metaverzumra

Zuckerberg mindenesetre nem lehet túl elégedett az aktuális helyzettel, és nem csak a reklámipar nehézségei miatt: mindent a metaverzumra tett fel a cége, a gigantikus pénzmennyiséget égő projekt nemrég új, elég drága headsettel újított, továbbá már lábakat is ígérnek a virtuális avataroknak. Az viszont aggasztó a cég szempontjából, hogy nemrég kiderült: a metaverzum használóinak zöme maximum 1 hónapot tölt el a platformon, és utána nem tér vissza.


[+]

Azóta történt

Előzmények