- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
neko18
senior tag
válasz VegyesTamás #14200 üzenetére
Elhiszem, de az élőtől nincs élőbb dolog Már nem 1-2 éve szimulátorozok, hanem kb 10 éve
A lada attól függ mire kell, ha rallyra és versenyszinten szeretné az ember simán belemennek a milliók is, de ha csak télre csapatni picit akkor bőven jó a 60-70 ezer forintos papírok nélküli is szerintem.Azt hogy nem kell rá költeni, nem hiszem, mert sorra jönnek elő a hibás g25-g27ek csapágyhibákkal meg hasonló dolgokkal. De ez élőben is így van, ha valami használva van az egy idő után megadja magát. Csak nagyon nem mindegy hogy ki használta pl azt a bizonyos g27-et, mert egyszer-egyszer én is megengedtem másnak hogy vezessen a Momo-n és szanaszét gyepálta, mintha egy 20ezer forintos rozsdás kispolszki lenne (holott anno újan vettem 40 ezerért ha jól emlékszem) és kb az égnek állt a hajam mikor megláttam mit művel a kormánnyal. Ezért is félnék használtan venni kormányt, mert okés ha sizmulátorozik, de némelyik ember még egy 10 milliós autóra sem tud vigyázni...
Bár én sosem fogok "kinőni" a szimulátorozásból, mert nagyon szeretem, millió km-t szerintem már beletettem a kormányomba, persze előjöttek a tipikus pedálproblémái, amit hamar orvosoltam is annyira szakszerűen amennyire csak lehet házilag olcsón.
Sajnos még nem volt szerencsém kipróbálni a G25-27-et, ezért nem is tudom milyen, valamint már mondtam hogy nagyon jó szimulátor sincs amire azt mondtam volna, hogy na ez már súrolja az igazi vezetés határait (bármilyen stílusban is vezet az ember). Legszívesebben csinálnék egy szimulátort LFS fizikával-Rfactor modolási lehetőséggel-Forza 4/GT 5 szintű grafikával-esetleg megfejelve SLRR építési lehetőségekkel és online móddal Bár tökéletest sosem alkotnak semmiből manapság, mert el kell avulnia a dolgoknak hogy megint költsön az ember
Egyébként a rövid történetem annyi hogy mindig is szerettem az autókat, elkezdtem szimulátorozni, lett autóm pár évig, aztán nem tudtam már fenntartani a növekvő benzin/biztosítás miatt+a kocsira is kelett volna már költeni elég sokat hogy rendben legyen Azóta szimulátorokkal pótolom a vezetést, mert nekem egyfajta kikapcsolódás. Akkor érzem leginkább szabadnak magam
Nem akartam hosszú sorokat írni, de végül szóf*sásom lett (ezért bocsánat)
kdxsv
-
VegyesTamás
senior tag
válasz neko18 #14201 üzenetére
igaz, hogy az élőtől nincs jobb, de hidd el (főleg manapság) már nincs az mint régen (legalábbis errefelé nem), hogy ladával papírok nélkül randomkodok, mert nekem 2 hónapja az éppen készülő drága jogsim bánta majdnem, mert elkaptak egy ilyen csodás szerkezettel (földúton, távol mindentől).
Pont ugyanúgy lehet orvosolni házilag is akár a G25-ös problémákat mint a momo esetében. Először vettem G25öt használtan hibásan 25k ért...megcsináltam azóta, egy tesztnél sajnos meghalt a pcb (fáradt voltam elbénáztam) vettem megint egy hibásat 27k-ért 0 Ft-ért megint felújítottam, és azóta megy semmi baja pedig kapja az ívet napi 3-4 óra RBR (mondjuk FFB-nélkül, de akkor is). Egy G25 nem fiatal már, és a momo előtt sem lehetett elmondani, hogy ennyi ideig (2-4--5 év) ment volna bármilyen más pc kormány amit naponta rendesen használtak, és ne lett volna semmi hibája, akik erre az árkategóriára emlékeznek. Az, hogy a G25-nek ilyen hibái vannak az nem kifejezetten azt jelenti, hogy mindegyik hibás, mert én is ismerek olyan embereket, akik 1 évben egyszer előveszik mert akkor tartanak ilyen napot (tényleg csak 1x) aztán megy vissza a szekrénybe.
Sajnos sok éve csak használt cuccokból építkezem (pc, laptop, telefon, stbstb) és nem értem már azokat az embereket akik boltban kiadnak egy S3 ért 120k-t amikor én megvettem 75k-ért ugyanúgy garanciálisan, és senki meg nem mondta, hogy ez használt, de nem egy nap alatt választottam, hanem megvártam a megfelelő vételt.
G25-27 stb meg lehet mondani, hogy mit, mennyit, és hogyan játszottak/szimulátoroztak vele, és a legtöbb probléma nem annyira használat függő (a használati idő függvényen kívül) hanem inkább konstrukciós hibák, de ezeket is el lehet kerülni. Persze a neten csak arról lehet olvasni, hogy hiba itt, hiba ott, mert aki jól el van vele az ritkán írja ki egy fórumra, hogy "sziasztok nagyon jó a G25-öm nincs vele bajom, nem rossz minden működik, és ezt csakúgy írtam" de akinek lesz egy kis problémája, az azonnal nekiszegezi a kérdést a Zinternet világának, és ebből sok sok vélemény születik hibásan.Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
arty
veterán
válasz neko18 #14174 üzenetére
általánosítassz, csak mert el vagy keseredve
nekem a g27 az első évben volt a fő kormányom, utána a Fanatec mellett csak pihent - nyugodtan kijelenthetem, hogy meg volt kímélve. de van kollegám is, aki úgy adott el kormányt, hogy csak forzázott 20 órát a két év alatt, vagy a másik aki a momojával megvásárláskor játszott és azóta se, ahogyan a brutál saitek joyát is 1x használta valami űrszimmel, nem jött be neki és azóta se kezd vele semmit...
pláne nem értem, hogy mitől parásabb, ha valaki középrehúzással nyomja az nfs-t egy órát, mintha valaki nyomna egy futamot ffb lyukat kiküszöbölendő 110% ffb-vel - szerintem egy szimesnél nagyobb igénybevételnek van kitéve egy kormány. (nézve videokat és kiindulva magamból, elsősorban könnyedebb játékokat játszok - nálam sose kap akkora rántásokat a cucc, mint amit látok egy RBR videón... mivel nem vagyok pró, még amikor RBR-eztem, akkor se cibáltam annyira = annyira profin)
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
neko18
senior tag
válasz KaraDani #14202 üzenetére
Nagy reményeket fűzök hozzá, remélem gyorsan frissítik, mert már kezdem unni ezt az átmeneti állapotot
Egyébként csúnya dolog, mert nem eredetiben van meg, de addig én nem költök rá ameddig nem látok komolyabb eredményt Ha tényleg hozza legalább az elvárásaim(saink) 10%át akkor már megéri megvenni szerintemarty: Hidd el nem általánosítok, tapasztalatból beszélek hogy a magyarok többsége nem tud vigyázni semmire sem...legyen az kormány...vagy rendes autó mert azt is kispórolja sok ember hogy minőségi motorolajat öntsön bele (meg sokan nem is cseréltek soha). Persze akadnak kivételek mindig, de azok csak erősítik a felhozott "szabályokat" Igen én sem kíméltem a Momo-t (mondjuk 10 év használat után nem is lehet), de ettől függetlenül nem fogom meghirdetni 15ezer forintért mint sokan aprón Tudom hogy rossz állapotban van már és max alkatrésznek adnám el pár ezerért
[ Szerkesztve ]
kdxsv
-
VegyesTamás
senior tag
az a helyzet, hogy szvsz a G25-27 hibák (a csapágyház törésen kívül, de az sem mindig) nem a rántásokon múlik vagy csak elfogult vagyok, és nem élem át, mert én ufo módjára FFB nélkül RBR-ezek. amúgy nem, egyszerűen vannak olyan hibák amik mindenkinél előjönnek aki használja, de alapvetően mondhatni erre lett tervezve, kivéve a csapágyházat, de az is csak egy gyengébb gyártási sorozatnak köszönhető (valami volt műanyaggal) a többi gyakoribb meghibásodás szinte független a vezetési stílustól, hiszen olyan túlméretezett alkatrészek is vannak ezekbe a kormányokba amik nagyobb terheléseket is kibírnak, viszont olyanok is amik nem erre lettek konkréten kitalálva, szal konstrukciós hiba.
Az árat meg mindig a kereset és az állapot szabja meg, és aki elmegy kipróbálni egy G25-öt momot és azt tapasztalja, hogy lötyög és nem jó az nem fogja megvenni, és az ár előbb utóbb lejjebb is megy, de a magas ár egyfajta ráhagyás is az alkudozókkal szemben, hogy tudjanak alkudni a vevők, mert boldogabbak ha engedsz 2k-mintha kiírod 2kval olcsóbban és oda írod, hogy az ár fix.
[ Szerkesztve ]
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
zolee5016
őstag
Meglepően sok cucc van ,ami kora ellenére a szekrényből,ágy alól,padlásről származik...eddig mindegyik cucc amit g25-höz vettem ilyen....egyszer találkoztam egy kotyogós kormányrésszel,azt nem is vettem meg,,de ha 5k-t engedtek volna belőle ,hoztam volna azt is.....ha a motorok élnek,eléggé olcsón javitható a 25-27 páros......és hogy visszakerült a 2évvel ezelőtti újkori árára nem csoda...nincs alternativa 25-65k között,így oda árazzák ahova akarják....
Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
neko18
senior tag
Szerintem aki tud alapszinten szerelni az úgy is megoldja, hogy működjön az autó..Meg szerintem mindenkinek van egy-két ismerőse akinek van plusz alkatrésze a kocsihoz.
Senki nem mondta hogy a benzin ingyen van, de ha sajnálsz pár ezer forintot egy kis igazi csapatásra akkor szerintem veled van a baj Azt se mondta senki sem hogy tárolgassa az ember évekig...Tél elején megveszed, rendbe hozod amit rendbe tudsz, csapatsz, eladod. Nem kell ezen meglepődni, sokan csinálják a mai napig.
Azt pedig senki ne mondja hogy nincs egy kis földút vagy akármi ahol szinte egyáltalán nem jár autó....
De ahogy elnézem ha valaki szponzorálna benneteket akkor is ahhoz az 1-2%-hoz tartoznátokViccet félretéve olyan nincs, hogy nincs! Minden elérhető, csak keresni kell és az ember talál...legyen akár szó autóról, helyről. Nagyon ellenzem a belvárosi csapatást rendszám nélkül. Én ezért is mentem olyan helyekre anno ahol nem veszélyeztetek senkit sem, és még Budapesten is találtam egy csomó ilyen helyet
A valóságnál pedig nincsen jobb tapasztalatgyűjtés. Ott érzed az erőket, az igazi hatásokat, hamarabb elbizonytalanodsz és ezt megfejeli az is hogy mi van ha sok...Szimulátorokból nemfog megtanulni versenyezni élőbe egy ember, jó alapokat nyújt meg jobbak a reakciók, de 10 év lfs után egy kézizést nem tudna megcsinálni élőbe, ha ócska 2 ezer forntos kormánnyal vezetett eddig, ha milliós tételű egyedi modja volt
kdxsv
-
Jack@l
veterán
válasz neko18 #14215 üzenetére
Mellesleg megjegyezném, hogy a szimulátorosok közül kikerült ficsúrok elég jó helyezéseket érnek el túraautó versenyeken. Lehet nem véletlenül?
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
neko18
senior tag
válasz Jack@l #14216 üzenetére
Nem azt mondtam hogy nincsen haszna. Pont az mondtam hogy nagyon jó alapokat ad, de ettől még nem lesz az ember versenyző. Aki vezetett már versenyautót tudja jól hogy teljesen más a kettő dolog. Élőben nagy erők hatnak rád, jobban érzékeled a külvilágot és van benne sokkal nagyobb rizikó. Akik pedig jó helyezést érnek el, gondolod, hogy semmit nem gyakorolnak az igazi pályán? A versenyre nem (csak) szimulátorral készítik fel őket. Ezernyi óra valódi tesztelgetés, beállítások kipróbálása.
Egyébként meg ha gondolkozunk hogy kik szimulátoroznak rögtön kiderül hogy jó hogy jobb eredményt érnek el. Miért? Mert érdekli a versenyzés valóban évek óta, ezernyi videót nézett meg róla, ezernyi órát gyakorolt a kormánnyal, pedálokkal, váltóval és reakciókkal. Egy olyas valakinek esélye sincs egy 10 éve szimulátorozó ellen (hacsak nem született tehetség, mert erre is van példa).
Lezárásképpen még egyszer kijelenteném, hogy jó alapokat ad, de a pályán fogja az ember a további 90% tudást összekaparni Nem leszünk versenyzők attól hogy versenyautót vezetünk...
kdxsv
-
N€T0X|N
őstag
válasz neko18 #14215 üzenetére
Most miért bizonygatod azért is, hogy márpedig jobb egy rendszám nélküli roncs lada, mint egy drágább kormány? Én is tudom, hogy milyen egy öreg autóval csapatni, nyilvánvalóan nem ugyanaz, mint szimulátorozni. De ne hasonlítsuk már össze azt, amikor hetente leül valaki valami komolyabb versenygéppel, pályán(!) összemérni a tudását, akár 20+ másikkal(!), azzal, hogy elhagyott akármilyen úton egyedül állatkodni egy rommal, mert egyszerűen köze nincs a kettőnek egymáshoz, nem csak azért, mert az egyik valós, a másik meg virtuális. Ezért baromi értelmetlen azzal jönni, hogy a kormány árából milyen valós dolgok jönnek ki...
Szimulátorokból nemfog megtanulni versenyezni élőbe egy ember
És hol van az megírva, hogy mindenkinek versenyeznie kell majd 1x élőben is, csak azért, mert szeret szimulátorozni?
Sent from my keyBoard
-
neko18
senior tag
válasz N€T0X|N #14218 üzenetére
És hol van az megírva, hogy mindenkinek versenyeznie kell majd 1x élőben is, csak azért, mert szeret szimulátorozni?
Pontosan emiatt nem fog valaki élőben versenyezni. Nincs meg az elszántság. Az élőben gyűjtött tapasztalatok sokkal jobban számítanak, ha vezetsz vagy vezettél versenyautót akkor ezt tudod. Nyilván ki is kell ismerni az autót, mert két 2107 sem ugyanaz, ahogy két ugyanabból az alkatrészekből megépített pálya bmw sem.
A szimulátorból 2 dolgot lehet szépen megtanulni szvsz:
1. A reakciókat-reakcióidőket precízebbé és pontosabbá tenni.
2. A versenykörülményekből fakadó lámpalázat.Minden mást élőben fog megtapasztalni az ember nagy valószínűséggel.
Felhozok egy pofon egyszerű példát:
a szimulátor=egyetem
szakmában dolgozni=élő versenyzésAttól hogy az egyetemen végeztél és friss diplomásként akar az ember elhelyezkedni a szakmájában, lehet hogy egy olyan dolgozó aki csak 5 éve van ott érettségivel csak az lefogja pipálni azt aki pl Msc képzésen is részt vett és mondjuk tanult az egyetemen 6 évig Persze jobb esélyekkel indulunk ha egyszerre kezdik el a dolgozást, de nem feltétlen vagyunk tapasztaltabbak nála.
kdxsv
-
N€T0X|N
őstag
válasz neko18 #14219 üzenetére
Pontosan emiatt nem fog valaki élőben versenyezni. Nincs meg az elszántság.
És akkor mi van? Erre nem válaszoltál, csak fújod, hogy.. nem is értem mit.
A felhozott példának meg már semmi köze nincs az eredeti felvetéshez, miszerint "Azért még is csak egy pc kormányról beszélünk, pedig 100ezerért már szinte vesz az ember magának egy ócska ladát télre".
Ami ugye igaz, csak a két dolog nem alternatívája egymásnak, több okból sem. Az, hogy a valós tapasztalat segít szimulátorozásban, az tiszta sor, de ezt nem is vitatta senki.
Sent from my keyBoard
-
KaraDani
addikt
válasz neko18 #14219 üzenetére
Azért valamelyest ennél többet lehet megtnaulni szerintem. Ezt bizonyítja is néhány magyar kiváló autóversenyző, akik szimulátorból ültek át és azonnal jó eredményeket hoztak. Vagy itt egy videó a világ legeredményesebb szimulátorversenyzőjéről, akinek még jogosítványa soncs az életben: [link] Elég érdekes hogy azonnal tud körözni jó tempóban egy formula autóval.
Ezt a ladás témát 60 ezerből meg tényleg el kéne felejteni. A szimulátorban nem egy mezőn csapatunk egy ronccsal. Beszéljünk arról mennyiből jön ki egy szezon mondjuk csak egy magyar suzuki, vagy clio kupában? Egy szett gumi árából megvan a PC-s kormányod, és az kicsit tovább fog tartani, mint a szett gumid. Persze baromira szeretnék pályán élőben versenyezni, de nincsenek erre millióim, ennyi.
-
barcalaci84
őstag
válasz neko18 #14215 üzenetére
egy roncs Ladával csapatás és egy normális kormánnyal szimezés nem helyettesíti egymást...
semmi köze na kettőnek egymáshoz, viszont szépen megférhetnek egymás mellett (aki annyira akar csapatni )
ha választani kell a lóvé miatt, akkor pedig döntő fölényben a szimezés jön ki olcsóbban még a Ladás példával szemben is...
újonnan egy g27 80000Ft kb (használtan azért jóval olcsóbb) és ez 4-5 évig ennyiben meg is áll (szimeket veszel még egy párat és 100 ezer alatt vagy...a g27-g25-nél kezdődik a a szimes kormány (eza budget kategória)
alatta mindegyik valóban csak egy sima pc-s játékkormány , bár azokkal is jó móka a szimezés, de pl egy momoval szimezés tényleg nem sokban hasonlít a valós vezetési élményben...
azért a g27-nél már a h váltó,900fok illetve a a pedálsor kuplung stb miatt már nagyon hasonló élményt kapsz vezetéstechnikában a a valós vezetéshez képest is...
de ez még mindig csak a belépő szint...illetve itt a topiclakók többsége sportként tekint a szimezésre (olcsó is ha azt vesszük)
a ladával csapatás pedig csak néha néha szórakozásra jó, ha sportszinten akarsz élőben versenyezni akkor az pénzben teljesen más kategória (még akkor is ha nem mugelloban akarsz tesztelgetni , hanem itthoni versenyeken ) -
Jack@l
veterán
válasz neko18 #14219 üzenetére
Egy apró gondolat még, szted télen mért tolják be az f1 pilótákat szimulátorba? (Kimi kifejezetten utálja)
A témát részemről lezártam.A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
predator00
tag
ez a "veszek inkább egy ladát és csapatom azzal" mindig megmosolyogtat
-
Jack@l
veterán
válasz barcalaci84 #14224 üzenetére
Jó a kérdés, sajnos nemtok benne annyira segíteni, csr tulajokat kellene erről megkérdezni. Személy szerint inkább egy komplett loadcelles pedálra szavaznék, ha van rá keret. Meg felbontásra is jobb a fanatec mint a g27.(ha jól tudom)
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
VegyesTamás
senior tag
2 hete szereztem meg a B-kategóriás jogsimat.
fél évvel ezelőtt:
Volt egy 7000 Ft-os acme kormányom...végig toltam vele egy Dirt3-at, meg is nyekkent, de azt hittem tudok valamit.
Lementem haveromhoz akinek 600K+-os szlalom verseny 2107-e van, kiderült, hogy szinte még a kuplungot sem tudom kezelni, és van hozzá érzékem ment kilinccsel előre de nem az igazi.
elkezdtem kutakodni, vettem egy rossz G25-öt megcsináltam haverommal, elkezdtem az LFS-t meg az RBR-t
LFSben megtanultam a kuplungot kezelni, tükörből(!) tolatni, kézifékkel elindulni, és hogy mit hogy kell ha megcsúszik az autó (igaz mondom, van hozzá érzékem, talán fater révén). RBR-ben javult a reflexem, és sok tapasztalatot szereztem.2 hónap G25-után jött a gondolat, haverokkal, hogy veszünk egy ladát. Vettünk is egy gyönyörű kereklámpás 1200-est ami 1500-ös szériamotorral volt szerelve, (50K-ért...tréler stb 60K lett a vége papírok minden nélkül.) kibelezve, ment mint az állat. Haverok kicsik féltettek mert, hogy ez nem szimulátor. Mondtam, hogy nem fogok nagyon rizikós dolgokat bevállalni. Elindultunk, és csodálkoztak, hogy milyen jól kezelem a kézit, érzem az autót, gázt, a technikákat, a kuplungot, a versenyváltást, és ha nem mondom, hogy szimulátoroztam és nem élőben nyomtam, nem jöttek volna rá.
Talán 3x-ra mentünk vele, meghalt a gyújtásrotor, otthontól 6km-re nembaj, hazavontattak minket, volt alkatrész, megcsináltuk, stb...aztán jöttek ki ilyen pici hibák az igénybevétel miatt, de gépésztechnikusnak tanulunk, volt műhely, szerszámok, megcsináltuk.
Nagyon nagy élményvolt, össze nem hasonlítható azzal az adrenalinnal amit egy kupaverseny ad, meg amit ez. Egyszerűen nem egy kategória, mert ez jobb volt.DE! Mindig ott volt a félelem, ha elkapnak, a gatyánkat kifizetjük büntetésre, vége a sulinak, (kötelező a T -kat jogsi, eltiltáskor ugrik a suli) haveromnak elveszik a jogsiját, nekem letiltják az épp készülőt. Aztán kirakták a suliból (kolesz... nem tárolhattuk ott) el kellett adni. A kísértés megvolt, levittük egy helyre, de egyszer kétszer még kimentünk vele. Utoljára a földúton a szántás mellett(!) elkaptak a rendőrök, én vezettem, azt hittem ennek annyi, mindennek vége. Megúsztam, nem részletkedek kaptam egy büntit (10K) de nem lettem feljelentve. Nagy mázlim volt.
Közbe jogsit tettem éppen le, és az oktatónak nem azt mondtam, hogy szimulátoron tanultam, hanem, hogy a ladán. Semmi gondom nem volt az autó kezelésével, formalitásokat megtanultam, letettem a jogsit.
Ezek után azt tudom mondani, ha nincs G25,még csak most készülnék a forgalmi vizsgára. Ha nincs G25 nem lett volna ekkora élvezet a lada, és még valami ami fontos: bármit tanultam a szimulátorban, azt 1az1be át tudtam vinni az életbe, gond nélkül, és huzamosabb ideig egyszerűen nem jössz ki 100K-ból sem se egy ladával, se bármilyen más játszósautóval, papírok nélkül SE! Papírokkal versenyekkel meg még 1 millából sem (egy hivatalos gépkönyv a ladára haveromnak volt 250K csak, hogy hivatalos legyen+ a kopóalkatrészek, fejlesztések stb, semmi pénz nem elég, ráadásul csak egyszer kell hibázni, nem is kell nagyot, és amit apránként felépítettél mind oda van, vagy nagyobb hibánál, nem megfelelő sokpénztkövetelő biztonsági rendszered nincs(kagylók, 5 pontos övek, bukócső, áramtalanító stb) akár az életed is... ez nem az a sport)
kicsit hosszú lett bocsi
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
neko18
senior tag
válasz Jack@l #14223 üzenetére
Egy apró gondolat még, szted télen mért tolják be az f1 pilótákat szimulátorba?
Nem azért tolják be őket, mert jobb mint a valódi vezetés, több tapasztalatot szereznek
Fordítsd meg a kérdést... Miért versenyeznek egész évben mikor szimezni is tudnak?barcalaci84: Igaz közelebb van egy g27 a valódi érzéshez mint egy momo, de attól még nem az. De felesleges is erről beszélni mert mondom két egyforma autóban is néha óriási különbségek vannak. Pl ha te 10 évig Suzuki kupáztál csak és utána valami RWD autó alá betesznek hogy na menj egy top 10es időt nem fog sikerülni nagy valószínűséggel. Éppen ezért kell valódi körülmények között kitapasztalni, hogy mi milyen mert akkor az adott autót is megismered.
KaraDani: Hidd el hogy nem azonnal ültették át. Kapott jó pár órás elméleti leckét és jó pár próbakört és gyakorlást. De mint mondtam én ezzel egyetértek, hogy nagyobb eséllyel indul a szimes mint a nem szimes kolléga.
N€T0X|N: Csak arra akartam igazán kilyukadni, hogy pl egy ladában több ezer órányi tervezés van+az alkatrész árak is sokkal durvábbak, még is egy egész autó egy áron van egy hiányos belső térrel szemben. Ezért is túlzom az ilyen 80 ezres tételt egy logiért. A logi nagyrészt műanyagokból van, amíg egy autó fémből. Azt pedig tényleg ne mondja meg senki hogy egy pc szim kormány megtervezése több mérnöki munkaórát igényelne mint egy egész autó megtervezése. Nem a logit akarom szidni ezzel, mert le a kalappal, nagyon jó cuccokat gyártanak, de az utóbbi g25-g27 kormányoknak nagyon borsos lett az áruk. Ráadásul még tényleg ezernyi dolgot fejleszthettek volna rajta...még egy kézit sem csapnak hozzá pedig valljuk be sok rally és drift rajongót kielégítenének vele. Akkor a g27nél elvették a szekis váltót...Szerintem ennyi pénzért simán hozzácsaphatnának egy ülést, egy kézit, meg mondjuk egy fordulatszámmérőt sebesség kijelzővel.
Kb olyan érzés mint amikor árulnak ilyen gurulós kagylóüléseket 150 ezerért, pedig 15ezer forint egy kagyló utcai autóba újan....
Remélem megértitek, nem támadni szeretnék, csupán szeretném felhívni a figyelmet arra hogy pl ne lepődjetek meg ha szimezés után egy versenyautóban meglepődtök, már aki tervezi a valódi versenyzést.
Tényleg nem szeretnék kioktatni senkit sem erről, én is megsértődtem picit mikor először versenyautót vezettem, mert x év szim után megmondták hogy hogyan vezessem...stb
Inkább szeretném átadni a tapasztalatotTomCat333: Egyetértek, nagyon jó alapokat ad a vezetéshez, ha jól használják+van is érzéke az embernek. Nekem is jó alapokat adott, de nem fogsz megtanulni vele élőben versenyezni mert azt csak élőben tudod megtanulni igazán. Persze rizikó meg minden, de talán ettől is izgalmasabb. Minden valódi és nem egy számítógép által generált komplex dolog A szimulátor azért sokkal zártabb, nem mehetsz akárhová Igazán szabad élőben lehet az ember
Más téma:
Valaki nem simracewayezik?[ Szerkesztve ]
kdxsv
-
neko18
senior tag
válasz VegyesTamás #14227 üzenetére
Ami a másik ami eszembe jutott ,hogy nem elég ha te jól vezetsz...Nagyon sok őrült van aki iszonyatosan keveset tud a vezetésről és a szabályokról és még is van jogsija...Elég csak megnézni egy FB kresz kérdés kommentjeit....Szó szerint megijedtem, hogy ilyen embereknek van jogosítványa....Amikor egy sima jobb-kéz szabálynál kanyarodási szabályt akarnak alkalmazni???? Megállt az eszem, de én ott rögtön elkoboztam volna a jogsikat...Nagyon durván rosszul vezet a magyarok többsége, nem megfelelően használja a kuplungot, gázt, féket...Nem telik el olyan nap mikor hallom hogy az egiyk leégeti a kuplungot, a másik ahogy közeledik az elötte lévő autóhoz annál erősebben lép a fékre, meg a gázzal is indítás után lepadlózzák a TD-t....Ráadásul még félnem kell az úton lévő apuci új bmwjével driftelni próbáló majmoktól is mert nem tud vezetni normálisan+buli után májerkodik a csajoknak részegen, bedrogozva
Persze hogy drága élőben versenyezni, főleg a rallyautó mert szerintem ott van leginkább megterhelve az autó minden porcikája Azt megértem hogy egy g27 vagy akár egy egymilliós mod kormány is sokkal olcsóbb mint egy VFTS évi költsége, de azért valljuk be hogy az igazán nagy vigyort az élő adás adja nem az imitáció Sok versenyző is mondta már, hogy mennyit költött versenyzésre és hogy nem bánta meg és ha megint lenne esélye/pénze és újrakezdhetné akkor költene megint ugyanannyit
kdxsv
-
N€T0X|N
őstag
válasz neko18 #14228 üzenetére
Oké, de az arányosságba számold bele pl. egy ÚJ Lada (vagy bármilyen más autó) árát, mert az összehasonlítás úgy volna korrekt - már ha egy ilyen hasonlítgatásnak van bármilyen szinten létjogosultsága.
Nem egy leharcolt vén szart, mert a tervezés, meg az anyagár, meg minden együtt, ott se 60-80 ezres, hanem nagyságrenddel nagyobb kategória. Amúgy azt mindenki tudja, hogy a 80K-s G27 se anyagárban se semmiben nincs ott, nem ér annyit, amennyit kérnek érte. Ez nem újdonság, nyilván nem azt fizeted meg és igazából ugye nem is kötelez rá senki, hogy fizess érte.Ha azt nézzük, én is sokallom egy használt G25-ért a 40+ árat, amiért manapság mennek. De így árazta be a piac és kész, amíg ennyiért elviszik, addig ennyiért fogják adni. Sok köze nincs ahhoz, hogy ebből is lehetne venni egy használt Trabit és kivinni a mezőre, mert a kettő két külön dolog, más költségvonzattal és más élménnyel.
Sent from my keyBoard
-
neko18
senior tag
válasz N€T0X|N #14230 üzenetére
Nem tudom, talán csak én vagyok így hogy még a használt árát is sokallom érte. Ha hozzádobnának még pár dolgot talán jobban motiválna, vagy ha kijönne egy tényleg nagyon tuti szim amivel minden autósportágat lehet akármilyen pályán akármilyen autóval művelni
Reménykedek abban hogy valamelyik gyártó gyárt a high-end és a low kormányok közé valamilyen aranyközéputat 900fokkal, kuplungos pedálokkal A többi nem lényeg mert azért FFB joyból lehet már váltót, kézit csinálnikdxsv
-
wolf033
senior tag
válasz barcalaci84 #14224 üzenetére
Árban nem sok különbség van köztük így Én inkább a Fanatec pedálját választanám bár egyikkel sincs tapasztalatom.
-
torcsrent
csendes tag
Momo racinghez keresek tápegységet pár órára kölcsönbe Debrecen környékén, mivel nem megfelelőt adott hozzá az eladó itt aprón.
-
akela91
addikt
válasz barcalaci84 #14224 üzenetére
CSR Elite pedált tudom javasolni. Iszonyat jó. Load cell első pár körben biztos fura lesz, de utána nem tudsz élni kb nélküli. Illetve a pedál maga olyan nehéz, és olyan minőségű, hogy hanyatt vágod magad. Imádom... Jobban mint a GT3 RS kormányt
PTR mod-ról pedig nem tudok mit mondani.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
válasz N€T0X|N #14234 üzenetére
PTR modhoz van külön vezérlő? Met ha nem akkor elég szerény lesz a logi alap vezérlője a pedálhoz. (de a load cell maga biztos jobb a ptr pedálban)
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
KaraDani
addikt
válasz Jack@l #14236 üzenetére
Igen, az enyémbe pl ilyen került anno 7000 ft-ért: [link]
De van LEO féle is bele. Igazából ami eredeti marad az a pedál alap felfogatása, a pedálfejek, a kuplung rugója, meg a kuplung és gáz potmétere, a többi csere: új elektronika, új hosszabb pedálkarok, erősebb rugó a kuplungba, kuplung gyári rugója a gázba, load cell a fékbe.Sajnos load celles fanatecet nem tudtam még próbálni, pedig jó lenne összehasonlítani. Amúgy imádom a PTR modos pedált, úgyhogy nálam ha egyszer kormány cserel lesz a pedál akkor is maradni fog
[ Szerkesztve ]
-
neko18
senior tag
Egyébként valaki már gyártott házi kéziféket vagy ilyesmit?
Nagyon érdekel a dolog és szerintem egy potival simán megoldható a dolog A kérdésem inkább a szoftveres használhatóságkdxsv
-
Jack@l
veterán
válasz KaraDani #14238 üzenetére
Persze ezt megértem, hogy a jól megszokottat szereti mindenki. Amíg nem találkoztam sokkal jobb pedállal, addig én is jól megvoltam az alap g27-el is.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
neko18
senior tag
válasz VegyesTamás #14241 üzenetére
Az ilyen egeres megoldások nem tetszenek előre szólok.
Mert már láttam angyon gányt is, hogyha belevágnék akkor nagyon tutira akarom, rendesen tengelyre és akkor úgy tudom szabályozni mint a gázt vagy féket
Am egyébként érdekel ha tudsz küldeni képet róla, vagy leírást hogyan csináltad meg azt megköszönnémkdxsv
-
szatocs
őstag
Bitch please - mielőtt megköveznétek, 1 hétig volt használva, aztán leszoktam róla és szétszedtem.
[ Szerkesztve ]
=== Szatocs ===
-
VegyesTamás
senior tag
-
Met
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Xbox Series X|S
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
- Hisense 50A6BG 4k Smart TV!50"/4k/DOLBY VISION/10bit/Game Mode/ALLM/Beszámítás!
- Dell S2421HN Full HD Led Monitor! 24"/1920x1080/IPS/75hz/Freesync/Fehér
- Dell S2721DS 2k Monitor!27"/IPS/2560x1440/75hz/Freesync-Gsync/Fehér/Beszámítás
- Microsoft Surface Pro 4 12" Touch i5-6300U/8GB/256GB NVME SSD/webcam/2736x1824
- Új! - Garmin Venu 3S - kijelző védő fólia - 18mm Quick Release textil óraszíj
- 18db Pentium Gold processzor (1155,1150)
- Tobii Eye Tracker 5 - Fej és szemkövető egyben
- Intel 6.-gen i5-ös "Játékos PC" - Eladó , Számla - Ready !!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest