-
IT café
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
koanla
aktív tag
válasz csabamigo #29549 üzenetére
Három tényező játszhat itt kábé:
- egyrészt, hozzá fogsz szokni, ahogy írták már a kollégák is
- másrészt - szintén, ahogy BMW kolléga írja - nem lehet összehasonlítani a hétköznapi autózással, mert:
a) egy rakás infód nincs meg, leginkább a g-erők hiányoznak, ez eléggé hiányozhat az érzésből
b) a hétköznapi autózás totál más tészta amúgy is. Jobbára nem a határon autózunk az utakon. Szóval indifferens, hogy kinek mióta van jogsija. Nézd meg, tinzepárévesen már versenyeznek fiatalok és még jogsijuk sincs. A kettőt nagyon nem lehet összehasonlítani. Nem tudom, hogy vezetsz közúton, de a versenypálya teljesen más. Hiába gondolja magát gyorsnak valaki, a pályán mindenki más is padlót fog nyomni egyenesben, tehát a kanyarodásban, fékezésben, kigyorsításban kell megtalálni azokat a különbségeket, amelyek versenypályán döntőek. Bizonyos esetekben századok, ezredek döntenek, szóval van olyan szint, ahol már alig vannak különbségek. Mégis, egy másfél órás versenyen ebből akár lekörözés is lehet.
Ajd időt neki, gyakorolj sokat és hamar bele fogsz jönni. Valamelyik Hungaroringi versenyen volt kint az egyik kiállítói sátorban egy rig, AC ment rajta. Annak is nekiestek az emberek, aztán T1-ben volt kamillázás, kavicságy. A lényeg, hogy picit megszokod, és kialakulnak majd azok az érzékek, amelyek ide kellenek. Megjön a sebességérzet, fékút, apex, stb. Nyilván, a g mindig hiányozni fog (persze van erre is megoldás-féle csilliom pénzekért, de nem túl elterjedt), de majd pótolni fogod.
Nem tudom, milyen kijelzőn nyomod, de a vizuális része a szimben a fentiek miatt nagyon erős, szóval azzal érdemes lesz majd foglalkozni. Akár egy többkijelzős, jól beállított megoldás, akár esetleg VR. Majd meglátod... -
csabamigo
aktív tag
válasz koanla #29553 üzenetére
Köszi
Nem adom fel,mert már régi vágyam volt egy kormány mert a konti egyáltalán nem feküdt nekem az autós játékokhoz!
1ébként 107cm fhd tévén játszom,(nem röhögni)horgászszékből!Azt tudom összecsattintani és elrakni a nappaliban!
Ma lehet megpróbálom kioperálni a fékpedálból azt a gumit ami miatt olyan veszett kemény,azt olvastam ez segít!Az Élet a Legjobb Méreg!
-
MPowerPH
félisten
válasz koanla #29553 üzenetére
Egy jo setuppal az erzest ki lehet maxolni egyebkent. Sot, nagyon jo tanulni, ha jo a fizika, akkor utana a valo eletbe at tudsz menteni rengeteg dolgot. Tiszta bullshitnek hangzik, de tenyleg igy van. Ahogy irtad is, a legnagyobb hiany az a G erok nemlete. Egyebkent ez neheziti a dolgot, mert a valo eletben amikor csuszashataron mesz, azt jobban megerzed, ha elveszti a tapadast az auto, azt is elobb megerzed, igy gyorsabban tudsz ra reagalni. Jatekban mar csak akkor, ha elkezdodott a folyamat, vagy megerzesbol, betanult kanyarokban betanult mozdulatokkal vezetsz. Ami meg emlitesre melto, hogy gep elott nem erzed a szintkulonbsegeket(talan VR -al mar erzekelsz valamit, jovo heten megtudom), ami azert egy negativumnak szamit ismetelten.
De csak hogy hozzak egy peldat. 17 eves koromban szereztem meg a jogsit, akkor mar nagyban szimeztem, igaz meg csak egy MOMO Force -al. Edesapam mellett tanultam meg vezetni, aki profi sofornek szamitott az akkor napi 250 levezetett km-el, volt mar mogotte tobb mint 1 millio.... Es meg versenyautot is vezetett, meg a hoskorban. O mindig hulyesegnek tartotta a szimulatorozast, idopocsekolas, inkabb olvassak stb.... En akkortajt meg eleg balfek voltam a forgalomban, ugye friss jogsi, erosen tanulo fazis. Viszont szimben nyertem egy ligat, amivel adodott egy lehetoseg, hogy egy Astra kupas autoval korozzek a Hungaroringen, egy versenyzoi oktatassal egybekotve. Edesapam vitt el, sot, O is reszt vett az oktatasban, es a vezetesben is, ez kulon keresem volt, O pedig . A vege az lett, hogy en, a zoldfulu, adtam faternak 4s -et a hotlapon. Pedig akkor meg nem voltam jo a throttle blip -el, nem is nagyon ment. Azota azt is megtanultam, persze szimulator alatt.
Szoval nem ordogtol valo a dolog, csak ugy kell hozzaallni, hogy ez jatek.Don't Tread On Me
-
koanla
aktív tag
válasz csabamigo #29554 üzenetére
Ha esetleg valamikor továbblépsz a wheelstand-től (ha jól értem, az még az ülőalkalmatosságot nem rögzíti, csak a pedált/kormányt egymáshoz), akkor meglehet, majd visszavágyod a mostani féket. De tény, hogy amíg csúszkálni tud a pedálsor, addig nem előny a kemény fék. Nekem a G27-tel az volt a tapasztalatom, hogy amikor csak fékeztem, nem volt gond, de amint kuplungot is nyomtam mellé, akkor már el tudott mozdulni. És ha csak kicsit is, az már nekem elég zavaró volt. Sokára készítettem egy egyszerű keretet, ami fixálta a pedált és a székemet (amúgy röhögjön a radai rosseb, nekem is forgós irodai székem volt évekig) és az nagyon jó megoldásnak bizonyult sokáig.
-
koanla
aktív tag
válasz MPowerPH #29555 üzenetére
Nekem is viszonylag korán lett jogsim, de akkoriban még nem nagyon volt kormány sem, szóval mire sajátom lett, addigra már vagy hét-nyolc éve vezettem. Nekem inkább az utakon gyűlt a tapasztalás és inkább a ralis végletből. A mai napig is inkább az áll a szívemhez közelebb, mégis furcsa mód iR-ben tolom, amiben köztudomásúlag nagyon sokáig csak pályaverseny volt A lényeg, hogy erősen küzdöttem én is szim csökkent visszajelzésével annak idején. Meg mondjuk finoman szólva most sem vagyok top pilóta, nem is nagyon leszek az, hiányzik "kevéske" tehetség.
A csúszáshatár érzéséhez még azért az FFB is hozzá tud tenni amúgy, de az meg már megint csak pénz kérdése is. Amennyire itt olvassuk időről-időre, a DD-s cuccok nagyon ott vannak már és állítólag azokhoz képest a hagyományos, áttételes technológiát használó kormányok nem adnak vissza eleget. Nem tudom, mentem már DD-s kormánnyal, de nekem az inkább birkózás volt és nem jött annyi extra érzet vele. Lehet, keveset mentem azzal csak, fene tudja. A lényeg, hogy azért az FFB is nagy segítség; nem véletlen, hogy anélkül nem tudnék menni.
VR meg, ahogy írod is, sok pluszt tud adni, és mára ugyanúgy vagyok minden hibájával együtt, mint az FFB-vel: nem mennék már sima kijelzőn, nem is nagyon tudnék. Bár biztosan vissza lehetne szokni rá, de nagyon sok dolog elvész 2D-ben, ami VR-ben simán megvan. A sebesség- és távolságérzet, ahogy írod, az emelkedések, lejtések is. És bár van hibája, de azzal együtt is akkora élmény immerzóban hogy tényleg benne ülsz az autóban, ami miatt végső soron maradok mellette. Pedig iR fórumain nem egy, nem két arc szokta írni, hogy kipróbálta, de visszatért a háromkijelzős megoldásához.
Majd írd meg, Neked hogy jött be, ha kérhetem. Köszi! -
luigi106
tag
Sziasztok.
Vettem egy logitech g29-et, PS4 pro-hoz használnám. A kérdésem az lenne, hogy van egy program pc-hez, a logitech gaming software amivel paraméterezni lehet a kormányelfordulást, a pedálérzékenységet, stb.
Azt szeretném tudni, hogy az ott beállított értékek kihatnak a PS4 használatakor is? Vagy az csak pc használata esetén működik? Előre is köszi. -
iceman007
aktív tag
válasz csabamigo #29549 üzenetére
Ami az ismerőseimnél (akik régóta vezetnek közúton és kipróbálták a szimulátor) a tapasztalat volt, hogy nem figyelik / érzékelik a sebességet. Hajtűkanyart megpróbálnak 140-nel bevenni és csodálkoznak, hogy nem sikerül. Valójában egy igazi autóban meg sem mernéd próbálni ezt a manővert. Próbáld meg iylen szemlélettel.
-
koanla
aktív tag
válasz csabamigo #29554 üzenetére
Most látom, hogy a kijelzőt nem is veséztük tovább. Szóval jelenleg egy megjelenítőd van. A FOV (Field of View, látótér mondjuk, mostanában ennek a mértéke már megadható a legtöbb szimben is) elég fontos; rendszerint egy kijelző nem fogja visszaadni rendesen a látványt és FOV terén kompromisszumra kényszerülsz majd. Ez befolyásolja a tér- és sebességérzetet is. Annyit mindenképp érdemes lenne első körben kiszámolni, hogy most hány fokban látsz rá a kijelzőre és esetleg tudsz-e még ezen javítani. A következő lépés - Rajtad áll, megteszed-e majd annak idején - , hogy rájössz, hogy egy kijelzővel nem látsz rendesen, ezért nem mégy bele kompromisszumokba és vagy három kijelző, vagy VR felé lépsz tovább. VR-nek kicsi a látószöge, SDE elég zavaró először, de a FOV pontos és benne vagy a térben. Ott a tér- és sebességérzékelés megfelelő. Ezzel szemben egy háromkijelzős setup kiváló, tűéles grafikát ad, olyan 170-180 fokos látószöggel sokszor elég lesz tényleg csak a viszapillantókra nézni anélkül, hogy a fejed fordítanád, stb. Megfelelő kialakítás mellett be tudsz állítani a valós látványnak megfelelő FOV-t és a sebességérzékelés szintén csak megfelelő.
Ahogy mondom, ez már egy nagyon sokadik lépés, tényleg meglátod majd, eljutsz-e idáig. De ezek is döntőek tudnak lenni abban, hogy mennyire tudsz belehelyezkedni a játékba és így végső soron, mennyire élethű a szimuláció. Ami azért a köridőke is ki tud hatni - egy bizonyos pontig. Senki nem lesz Senna csupán egy jó környezettől. -
csabamigo
aktív tag
válasz iceman007 #29562 üzenetére
és Koanla!
Köszönöm az infókat!
A fékből a "guminegrot" kikaptam ,nekem jobbnak tűnik de később lehet visszateszem(wheelstand)
Egyenlőre marad a "csak" a tv a nappaliban,így is örülök hogy a párom belement ebbe is( bár a 8 éves fiam is pörgeti már a perecet!
Ahogy többet játszom esténként,hajnalban egyre jobban élvezem...
Ui.Annyira nem hangos ez a kormány[ Szerkesztve ]
Az Élet a Legjobb Méreg!
-
frelife
aktív tag
válasz iceman007 #29562 üzenetére
Aki simmezik nem kell tudnia vezetni,azért aki vezet illene tudnia. A rossz a térlátás hiánya,más a valoság és más a virtuális. De ettől még behatárolhato hol kezdődik egy kanyar egy hajlitás. Vannak pálya jelölések is. Sok sok gyakorlást igényel mindegyik pályam. Nekem pl a kedvenc pályám a nürburgring, de akkora kihivás volt megtanulni hogy csak na. És most is van még mindig mit tanulni benne.
-
David Leho
újonc
Sziasztok
Van egy Thrustmaster Ferrari GT Experience kormányom. Néhány napja előjött egy olyan probléma hogy a gázpedál 0-50%-ig ugrásszerűen megy, tehát nem egyenletesen ahogy kéne, viszont 50-100%-ig rendesen, egyenletesen működik. A fék pedál tökéletesen működik. Sok korábbi driverrel is próbálkoztam, szét is szedtem, kitakarítottam de semmi. A hiba csak a 64 bites Windows 10-en jelentkezik, 32 bites Windwos 7-en jól működik. Én arra tippelek hogy egy új Windows frissítéstől működik így, de nem vagyok biztos benne. Linkeltem videót, hátha jobban érthető. Valakinek ötlet, tipp, segítség?https://www.youtube.com/watch?v=dQQn2O-68LE
-
Jim74
nagyúr
Sziasztok!
Melyik most a best buy kormány 50 - 100ezer Ft-os értéksávban? Főleg PC-hez használnám, egy DFGT-t cserélnék le. Nem ragaszkodom logitech-hez, de az is lehet, ha az az ajánlott. Csak kocajátékos vagyok , nem vérszimes
Illetve tudnátok ajánlani kis helyigényű wheel stand-et hozzá?Köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz David Leho #29566 üzenetére
Szia!
Itt nincs valami reset, vagy default-ra állítási lehetőség? Pl Fana termékeknél belehet állítani honnan kezdjen el fogni a pedál.
Játékoknál a beállításokban is ilyen ugrás szerűen érzékeli?
Win10 alatt a poti meglenne bolondulva? Elég érdekes, bár a kormányod nem mai darab, én egy Thrustmaster Supportal élnék amúgy, írj nekik nyugodtan küld el nekik a videót, 1 héten belül válaszolnak neked.Nincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé!
-
Joshi
titán
DFGT után ha előrelépést akarsz de nem akarsz árban elszállni, akkor Thrustmaster T300 mondjuk a T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition. De minden pénztárca függő, fontos lenne hogy mennyit költenél a projectre.
-
őstag
válasz David Leho #29572 üzenetére
Hát akkor én egy potit cserélnék benne, de akkor sem értem tisztán hogy Win7 alatt hogy lehet jó, Win10-en meg nem.
Nincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé!
-
őstag
válasz David Leho #29574 üzenetére
Nem 2-3 nappal ezelőtt jelentkezett a problémád?
Pl nálam a Fanatec pedálomnál a gáz pedál ugrált. Kihúztam a kábelét majd visszatettem, és jó lett.
Ilyet nem csinált, csak a frissítés óta nekem is egyszer.Nincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé!
-
zsozsa74
senior tag
válasz David Leho #29566 üzenetére
A megoldást nem tudom, de meg tudom erősíteni, hogy csoda dolgok történnek. A Fana V3-as pedálom 2 év normál működés után Win 10-en nekiállt azt csinálni, hogy néha, random módon, bekapcsolás után a fékpedál 100%-os benyomását csak 50%-nak érzékeli. Mondjuk havonta egyszer teszi ezt. A megoldásra rájöttem. FW-t frissítek rajta. Vagyis túlzás, hogy frissítek, csak rárakom ugyanazt. Kb. 3-5 mp az egész művelet és utána megint jó egy-két hónapig. Vicces. Ezt megírtam a Fanának is még anno, azt mondták, hogy fura és küldjem el nekik, de már lejárt a gari és én is meg tudom oldani a problémát, úgyhogy inkább kihagytam a visszaküldést.
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
zsozsa74
senior tag
Kérdésem lenne (ismét) VR-t használó szimes kollégákhoz.
A problémám, hogy VR-os játék közben néha tapasztalom, hogy hirtelen megáll a kép (a hang megy tovább) és ilyenkor, ha ránézek a tévémre, azt látom, hogy felugrott valami ablak a windowson, mondjuk jött egy viber üzenet, vagy steam üzenet és az az ablak a játék "felé" került. Ma is az online verseny utolsó kanyarjában szívtam ezt be, ahol még volt esélyem megelőzni az elsőt. Hát qrva anyáztam rendesen.
Pedig már megteszek mindenféle biztonsági intézkedést. Minden appot teljesen bezárok vezetés előtt, de a steam-et ugye nem tudom és ma is az okozta a gondot. Méghozzá az, hogy egy még a játék megkezdése előtt küldött játékmeghívót valamiért jóval később feldobta.
Hogy lehet ezeket teljesen kiküszöbölni? Min kéne állítani?
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
őstag
Inkább a G920, elvileg annál kevesebb volt a meghibásodás mint a G29-nél. Ha PC-re kell akkor mehet nyugodtan a G920.
Logitechnek az előnye az a pedáloknál van, tehát azok jobbak, zaj szempontjából meg a Thrustmaster jobb.Nincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé!
-
frelife
aktív tag
válasz RobbyJr #29583 üzenetére
G920 volt nekem,ha nem sikerül a fana akkor ujra az lesz.várom az Atesz féle cockpittem. G920 egy igen jo komány. A pedált szokni kell de be lehet lőni a fékhatást hogy meddig meg honnan fogjon. A kormány már más,néhababkét fogaskerék miatt hangisabb,már már ropog de az bekopik vagy az ffb-t lejebb véve nem olyan erős a hang. Sokan panaszkodtak rá hogy kialakul egy cicergő hang..nálam os volt.mnem zavart annyira. A játék élmény kárpotol. Amit viszont majdnem mindenki igazol hogy a g920 jobb mint a g29. én ajánlom kormány.
-
barcalaci84
őstag
a válasz szerintem attól függ , h mennyire vagy kocajátékos?
kell-e kuplung , fogsz -e valaha H-váltót venni hozzá ?
mert ha nem akkor szerintem az alap t300 is lényegesen jobb mint egy logitech... és nem azért mert halkabb , hanem mert erősebb , gyorsabb és minden tekintetben modernebb mint a logitech kormánybázisok...ha kell a három pedál akkor a logitechet ajánlanám ebben az ársávban , mert nincs is más
-
Jim74
nagyúr
válasz barcalaci84 #29586 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a válaszokat
Kuplung és H váltó nem igazán érdekel, viszont a fékpedál fontos, hogy "valósághű" legyen. A DFGT-t a squashlabdával sem tudtam megszokni teljesen.
Egyelőre nagyon koca vagyok, mert kb. 1,5 évig nem nyúltam a DFGT-hez (ezért is adtam el. Előtte F1-eztem. A 2012-be és a 2013-ba közel 600 órát toltam bele összesen), de azt tervezem, hogy év vége felé, vagy jövőre valamikor megpróbálok újra nekiállni valamilyen autós játéknak (hiányzik az online autós közösség...)
Illetve az is fontos kérdés, hogy melyikhez van valami olyan állvány, amit egyszerűen kis méretre össze lehet csukni és eltenni (pl. ágy alá).
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
Ha F1 fan vagy akkor a T300 még azért is jobb, mert ha újra belejössz és érdekel a téma, akkor vehetsz hozzá F1 perecet is. Igaz hogy nem olcsó, de így az igazi.
-
Jim74
nagyúr
válasz barcalaci84 #29590 üzenetére
Oké, hogy potis a pedál, de legalább legyen valami normális ellenállása lenyomáskor
-
frelife
aktív tag
válasz barcalaci84 #29592 üzenetére
Ohhh.köszi. ezt lehet h váltóval bőviteni? Ezzel? :
https://www.aqua.hu/thrustmaster-th8a-valto-pcps3ps4xbox-one-4060059-396692.html
[ Szerkesztve ]
-
frelife
aktív tag
Igen tudom, de most igy meg gondolkodoba esek. Mert ez jobb mintba g920,bárbnem.probáltam. kb 100ezerrel bejjebb vagyok a fanatechez képest,abbol a 3pedálost nézegetem de nagyon egy ideje. Az jobb bármelyiknél. És nehéz a döntés. De köszönöm az infokat. Haszmáltat nem jerek cenni.se gari se semmi
[ Szerkesztve ]
-
Jim74
nagyúr
G920 pedáljairól tudna valaki infót adni, hogy van-e rendes pedálerő (nem tudom, hogyan fogalmazzam meg, hogy nem olyan, mint a DFGT, hogy sima rugó tart ellen).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest