-
IT café
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
-
blountex
senior tag
Érdeklődnék, hogy valakinek van valami ötlete, hogy rendelés jóváhagyásakor (Paypal) a lap alján a complete payment fülre kattintva ez a hibaüzenet jön ki?
Paypalnal érdeklődjek ezügyben?Az az érdekes, hogy 2 héttel ezelőtt leadtam egy rendelést, akkor viszont minden gond nélkül elfogadta.
[ Szerkesztve ]
-
szacsee
nagyúr
válasz blountex #44148 üzenetére
Szerintem a szokásos bundle amit a podium hub/clubsport universal hub + wheel vásárlásakor adnak.
Formula 1, GT3, BMW, WRC , CSL BMW, ClubSport RS féle egybe kormánynál nincs ilyen.
Többinél ahol hub + wheel van ott sztem állandóan van.#44154 : Egyik rendelésnél nálam is visszadobta paypalt Firefox böngészővel, utána Chrome-al jó lett. Lehet semmi köze hozzá, de hátha segít az info.
[ Szerkesztve ]
-
mozso
senior tag
Jelenleg az új CSL pedál szettet használom, amiben már hall-sensor van a potik helyett. LC-s pedált még nem tudtam rendelni hozzá, majd márciusban lesz.
Viszont nekem alapkiépítésben a mostani (nem LC-s) fékpedál picit túl kemény. A sima rugó mellett be van rakva gyárilag egy ilyen elasztomer szivacs. Ezt most kivettem.
Nem tudom eldönteni, hogy milyen módon tudom ezt az elasztomert picit kevésbé merevnek átalakítani, hogy a fékpedál kevésbé legyen kemény, de közben a sima rugós / pedálutas megoldáshoz képest jobb legyen a pedálérzet, amíg az LC-s pedál meg nem érkezik.
-
iceman007
aktív tag
-
mozso
senior tag
válasz iceman007 #44160 üzenetére
Ennek a pedalnak az LC-s verzioja csak 60kg-os, nem mint a CSL Elite 100kg-os LC-je. Nekem kellene a progressziv dolog de nem olyan erovel, mint a gyari. Vszinu az LC-s pedalt is moddolom majd (marciusban), de addig kellenenek otletek a fenti kepek alapjan.
Ertem a dolog lenyeget, de tul magas a pedalero ami nekem szimezeskor komfortos. Erre keresek megoldast.
-
JulesTS
őstag
CSL Elite-hez ugyanilyen van csak lyuk nélkül. LC fékem van így erre az elasztomerre fúrtam három lyukat és az ment a gázpedál alá. Így kaptam egy rövidebb, de kicsit progresszívebb gázpedált. Szerint ha kicsit jobban kikönnyíted akkor neked is puhább lesz. Persze ez visszafordíthatatlan változtatás...
-
Melorin
addikt
A base-en lehet állítani, hogy a féket ha nyomod az mekkora fékerőt jelentsen a játéknak. 10-100-ig 10-es léptékben. Tehát ha a mostani "szivacsot" még a neked kényelmes erővel nyomod és játékban jelenleg például csak 60%-os fékerőt mutat, a váz menüjében most mondjuk 80-as értéken van a fék és ezt a beállítást lejjebb veszed mondjuk 40-re akkor a játékban már 100 körüli fékerőd is lehet akár.
Vagy most nincs előttem, de ha lehet a Fanatec driverben kalibrálni a féket, akkor eleve úgy kalibráld hogy a neked kényelmes mértékig nyomod be a féket és azt taníttasd meg vele mint maxos érték.[ Szerkesztve ]
-
iceman007
aktív tag
Nem tudom, hogy honnan veszed, hogy a régi CSL Elite 100 kg-os.....Van hozzá 95kg-s, 85kg-s és 65 kg-s elasztomer szett. Még a 65 kg-s szettel is sokkal keményebb lesz. Fanatec pedált moddolni meg kicsit overkill, de ez csak az én véleményem és persze megértem, hogy mi a cél, csak
-
biker
nagyúr
válasz iceman007 #44168 üzenetére
Nekem az igazi pedál érzet: 85kg szett de egy korong 65kg és az elasztomer benne, ezzel egy progresszíven keményedő pedál lett, szoftver nekem 30kg mert még ez is megterhelő a derekamnak. Néha 20kg jobb.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
JulesTS
őstag
válasz iceman007 #44168 üzenetére
Nem akarok okoskodni...
A CSL Elite loadcell-je 90kg-os (tehát 90kg a maximum ami lehet vele mérni). Az elasztomerek meg 5db-os 65, 85 és 95 Shore keménységűek. Az elasztomereknek nincs közük a fékerőhöz, csak a pedálérzetet adják. Tehát azt lehet velük beállítani, hogy folyamatosan növekvő erővel mennyire puha/kemény, és milyen nyomásnál kezd felkeményedni.
6db ilyen elasztomernek van hely a pedálban. Gyárból az 5db 65 Shore-os (legpuhább) elasztomerek, plusz egy puha szivacs gyűrű van a pedálban. Ezzel egy utcai autó szervós fékpedáljához hasonlóan nyúlós érzetet ad. Én a puha szivacsot nem használom (ezzel a kezdeti szinte ellenállás nélküli rész megszünt), és 4db 65, 2db 85 Shore-os elasztomert raktam be. Ezzel a pedálnyomás kezdetétől is van ellenállása, kb 2cm pedálút után keményedik fel. Az új CSL loadcelles pedál egyik hiányossága, hogy fix gyári készlet van, nem adnak hozzá más keménységűeket. Szóval ha tetszik az alap akkor jó, ha nem tetszik, akkor kereshetsz házi megoldást rá.
A másik dolog a loadcell beállítása a driverben. A minimum értéket lehet beállítani és a maximális kitérést, hogy hány százaléka legyen a 90kg-nak. Én a minimumot úgy állítottam, hogy ha a bal lábamat pihentetem a pedálon, akkor ne nyomjam még a féket (kb3..5%). A maximum meg 30..40%-on szokott lenni. Ami annyit jelent, hogy kb 4kg-tól 27..36kg-ig nyomom a pedált. Én ezzel a beállítással érzem odafigyelés nélkül is, hogy mikor mennyire nyomom a féket, és ezzel nem fárad a lábam, nem fájdul a derekam és nem tolom el a fotelt.
Ha 10%-ra leveszed a maximumot, és bent van a szivacs akkor a loadcelles pedál is tud puhább lenni, mint a sima poti+rugós. Azt, hogy egy Fanatec pedált miért kell moddolni, meg érthető. A sima hallelem+rugós pedálnál ugyanúgy nincs meg az az érzet (mint ahogy egy T2PA-nál sincs) amivel az "izommemóriát" lehet használni. Erre meg szükség megoldás a kúp alakú kemény szivacs/puha gumi/squash labda stb. -
iceman007
aktív tag
válasz JulesTS #44173 üzenetére
Köszi, a pedált nem kell bemutatni ilyenem van... Igen valóban úgy van a keménység amit írtál.
"Az elasztomereknek nincs közük a fékerőhöz" Hát értme mit akarsz mondnai, de azért ez így nem teljesen igaz, mert a pedálerőt ezeknek az elasztomereknek az ellenében fejted ki.
De az egészet rövidre zárva a legpuhább elastomerrel is keményebb a loadcell mint a sima fékpedál. "Ha 10%-ra leveszed a maximumot, és bent van a szivacs akkor a loadcelles pedál is tud puhább lenni, mint a sima poti+rugós" valóban igaz cserébe 2 cm lesz a pedál fékútja, úgy szerinted használható?
"Azt, hogy egy Fanatec pedált miért kell moddolni, meg érthető. A sima hallelem+rugós pedálnál ugyanúgy nincs meg az az érzet (mint ahogy egy T2PA-nál sincs) amivel az "izommemóriát" lehet használni. Erre meg szükség megoldás a kúp alakú kemény szivacs/puha gumi/squash labda stb." Szerintem itt valamit nem jól értettél, mert épp a kúp alakú szivacsot szeretné kiszendi, mert túl kemény.
Részemről egyébként halál mind1, csak tanácsot akartam adni és szerettem volna érteni, hogy egy középkategóriás pedált miért kell moddolni....[ Szerkesztve ]
-
JulesTS
őstag
válasz iceman007 #44174 üzenetére
Igazad van a 10%-nak nincs értelme (úgy használhatatlan), de szerintem a 100%-nak se sok.
Nem értettem félre, csak arra akartam célozni, hogy van értelme átalakítani a fékpedált. Ugye a CSL Elite LC-nél gyári lehetőséged van változtatni, CS-nél külön vehetsz hozzá gyári megoldásokat jópénzért (performance kit, damper kit), a T-LCM-hez is vannak különböző rugók, az új CSL LC-nél meg ha nem tetszik a gyári készlet akkor barkácsolhatsz, ugyanúgy mint a potis, vagy Hallelemes pedáloknál ha nem tetszik a gyári szivacs/gumi kúpos ütköző. Szerintem amint elkezdik többen is használni az új CSL LC-t, meg fognak jelenni a piacon a "tuning" elasztomer készletek (lehet, hogy a Fanatec is fog hozzá gyártani...). -
mozso
senior tag
Vegul levagtam az elasztomer tetejebol tovabbi 3mm-t, igy most van egy hatarozott nyomaspont ami pedalut 90%-nal van azaz picit kevesebb a pedalut. Viszont igy eloszor a rugo kezd ellenallast adni, es nem azonnal a brutal kemeny elasztomer + rugo ellen nyomom a pedalt.
-
blountex
senior tag
Többször olvastam, hogy rendelést követően nincs lehetőség módosításra, és törölni kell a rendelést, és akkor feltételezem automatikusan visszautalják a pénzt, anélkül, hogy rájuk írna az ember.
Visszautalás kb. hány munkanapot vesz igénybe?
1 hét? -
JulesTS
őstag
válasz JulesTS #44125 üzenetére
Csináltam leírást a bass shakerről:
https://4utem.blogspot.com/2022/01/bass-shaker-szimulatorhoz.html
Hogy milyen?
Jobb mint a rezgető motor, viszont jóval drágább is. Kb olyan mintha digitálist analóggal hasonlítanánk össze. Pl a motor rezgését csak a bass shakerrel lehet visszaadni. Viszont ez se mindenható, túl sok effektnél összemosódnak. Csak azokat érdemes rárakni ami tényleg fontos.
Mi a hátránya? Az ára. Egy 6 csatornás rezgető motoros rendszer tizenezer forintból kijön, ugyanez bass shakerrel 80...100eFt... -
andrasth
tag
Sziasztok! 4 év használat után nyugdíjaztam az egyébként hibátlanul működő loadcelles Fana CSR Elite pedálom és két napja barátkozom egy Clubsport V3-mal.
Nagyon más világ - újra meg kell tanulnom vezetni. Nem mintha akkora spíler lennék - ilyen kocaszinten nyomom és egy ideje már csak offline. Legszívesebben kuplungos H-kulisszás autókkal megyek, meg Gt3-mal, de nagyjából mindenevő vagyok.
Először simán a laminált padlóra raktam, egy fali távtartóval hogy ne tudjon előrecsúszni, de rövid időn belül kiderült, hogy az úgy kevés lesz, mert elemelgette a hátsó talpakat Szóval érdemes stabilan rözíteni az altzathoz.
Amolyan prototípusként egyenlőre OSB lapból szabtam alá egy döntött platformot, erre van rácsavarozva a pedál. A platform a fémvázas munkaasztal-"cockpithoz" van rögzítve. Teljesen stabil, nincs elmozdulás semerre. A fék és kuplungrugó a gyengébbik, performance kit még nincs de rövidesen lesz. Fékerőt 100-on hagytam, majd megszokom jeligével. Testreszabás és driveres finomhangolás után próbaként estem-keltem néhányszor tíz kört AMS2-ben Oulton-on a Dtm-es Bmw-vel - aztán másnap reggel enyhe izomlázra ébredtem . Azóta mentem még pár órát, mindig hangolgatva picit és nagyjából ma hajnalra találtam meg az ideális pozíciót. Nagyon addiktív így a vezetés és a megfelelő mennyiségű gyakorlás után rutinból megy majd a pedálkezelés. Mindenesetre már most így az elején is nagy élmény menni vele, élvezetes a precíz adagolhatóság és a tankszerű stabilitás. Műszaki szempontból igencsak tisztességes produktum, szerintem részemről végállomás. -
atomanti19
aktív tag
válasz 6absbulldog #44190 üzenetére
Nekem pl. nem volt nagy különbség a gáz közt. A kuplung és a fék feltűnően jobb. A fék hatásra, a kuplung érzetre főleg.
A gáznál nagy pozitívum, hogy tudod állítani a pedál útját, így nem kell mindenféle ütközőt oda táki-mákizni. Rugócsere is opció, illetve a pedál taposóját is sokfelé tudod állítani, plusz olyan taposót teszel fel amilyet akarsz. Nekem cipőben fekete rugóval, a legkisebb útra állítva nagyon jól adagolható.[ Szerkesztve ]
Sok ember azthiszi hogy az anyukája méhéből csúszott ki mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják hogy az apjuk tökéből jöttek!
-
andrasth
tag
válasz 6absbulldog #44190 üzenetére
A V3 gázpedálútja nagyobb és még a puhább rugó is erősebb, mint a CSR Elite maxra tekert rugóval, de megszokható. Elsőre furának tűnt amikor utcai autóból átülve elkezdtem játszani, hogy mennyivel erősebb a gázrugó és a max gázpedállállásnál nagyon mélyre (számomra kényelmetlenül mélyre) kell nyomni a pedált, ezért fokozatosan emeltem a platform elejét különféle fa alátétekkel. Amikor már kényelmes volt - fixáltam. Olyan saccra 15-20 fok körüli dőlésszög lett amit már jól tolerál a lábam, a jelenlegi ülésmagassággal. A másik módszer a max gázpedállállás lejjebb állítása driverben. És lehet még játszani mechanikai pedálút rövidítéssel, van hozzá D pad, (én a lapos-szoknyás lemezt használom a heel'n toe miatt), szóval elég jól testreszabható.
-
andrasth
tag
válasz atomanti19 #44191 üzenetére
Ja igen, a cipő. Nekem mindenképp kell hozzá cipő, a CSR-t nyáron simán nyomtam zokniban, a V3-at szerintem nem akarom
-
6absbulldog
tag
köszi mindenkinek.
-
6absbulldog
tag
válasz 6absbulldog #44194 üzenetére
Igazából azon gondolkodom, hogy van-e olyan pedál (gázpedál), ami kicsit jobban érezhető.
Azaz kicsit keményebb a rugója vagy nem tudom, mert a jelenlegit nem érzem annyira. Nem tudom, mennyire érthető. -
JulesTS
őstag
válasz 6absbulldog #44195 üzenetére
Nekem is CSL Elite + LC van. A gáz nrekem se tetszett, a hosszú pedálút és a puhasága sem. Annyit csináltam, hogy a kétpedálos fékhez adott tömör elasztomert megfurkáltam (olyan mint ez: https://prohardver.hu/tema/a_nagy_kormanyos_topik/hsz_44159-44159.html csak három kisebb lyuk van rajta). Így kicsit keményebb lett és a pedálút kb 2/3-ánál jobban felkeményedik. Driverben ide állítottam a maximumot. Nekem így jó lett. Most poti hiba miatt két pedálosként használom, és a kuplung lett a gáz (elasztomer benne van).
-
atomanti19
aktív tag
válasz 6absbulldog #44195 üzenetére
A v3 gáz pedál beállítható kényelmetlenül keményre, sok aftermarket rugó, meg ketyere van hozzá. Sokan nyomatják a hidraulikus gázpedált meg az egyéb szvsz. hülyeségeket. Az autók zömében elektromos gázpedál van, a versenyautókban pláne. Szerintem az alap rugóval is jó érzete van, 0-100%-ig ugyan azt az erőt érzem rajta, jól tudom szabályozni. Heusinkveld sprint-el simán egy szint maga a gázpedál.Érzetre legalábbis nem tűnt fel, hogy ez kevésbé lenne adagolható.
Sok ember azthiszi hogy az anyukája méhéből csúszott ki mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják hogy az apjuk tökéből jöttek!
-
Melorin
addikt
válasz atomanti19 #44197 üzenetére
Ezen a videón (odatekertem a lényeges részhez) jól látszik, hogy nagyon nem egy ligában van a két gázpedál rugóereje.
-
atomanti19
aktív tag
válasz Melorin #44198 üzenetére
Olyan erősre csinálod a V3-at amilyenre akarod. A gyári feketénél 3x erősebbel is vígan elvan. Nyilván nem egy szint a kettő erőben, ezt nem is mondtam. Adagolhatóságban viszont én nem éreztem sok különbséget.
A videóról annyit, hogy ha elő lenne feszítve(szemmel láthatóan nincs mert nagyon ruganyos)a fekete rugó rendesen, ugrálna az asztalon a V3 ha így baszogtatná.Sok ember azthiszi hogy az anyukája méhéből csúszott ki mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják hogy az apjuk tökéből jöttek!
-
jozefgucci1
addikt
Sziasztok ! Vettem a gyerekemnek a G29 kormány mellé egy Fanatec Cs elit pedál szettet+ hozzá Fanatec USB adaptert . Letöltöttem a legfrissebb Fana drivert és csatlakoztattam a géphez az adapterrel a pedált , viszont nem működik . A féket fel sem ismeri a gázt ugyan igen ,de nem reagál rá semmit . Eddig F1 2021-ben teszteltük . Mi lehet a gond ? Az usb adapter origin-bontatlan volt .
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
Új hozzászólás Aktív témák
- Microsoft Surface Pro 6 12.3" 2736 x 1824/i5 8350u/
- Legjobb ÁR!!!HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro)
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen