-
IT café
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
JulesTS
őstag
válasz Bandit21 #50188 üzenetére
Ez a cockpit:
https://hardverapro.hu/apro/cockpit_szimulator_vaz_ules_nelkul_4/hsz_1-200.html
Ez meg az állvány:
https://hardverapro.hu/apro/wheel_stand_kormanytarto_allvany_cockpit_2/hsz_1-200.html
Nekem ez utóbbi van, ülés előkészítéssel (ugyanúg lehet az ülés tartó részt csatlakoztatni, mint a cockpithez).
Az állvány elvileg függőlegesen tud hajlani, de annyira stabil az is, hogy rátehénkedve is csak pár mm-t mozog... -
footy
addikt
válasz JulesTS #50200 üzenetére
Az lesz a vege
MAS:
A "CSL Elite LC fek tul kemeny" temahoz talaltam par dolgot ami mukodhet. Van valakinek tapasztalata ezekkel a cuccokkal?
- Elastomer a 3Draptol (nem vagom itt melyik passzolna nekem)
- Elastomer kit (ebay)
- Rugo ebayrol
- Rugo amazonrol
- Masik rugo amazonrolNormal autos fekerot szeretnek, ha valakinekek sikerult azt elerni szivesen vennnem a tippeket...
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Üdv!
Pár kérdés...köszi a választ.
Az 5Nm-es fanatec DD érezhetően kevés? Én a T-GT2-vel teljesen elégedett vagyok 65%-on,az se lehet több.
Miben ad többet a Fanatec DD egy szíjas T-GT2-nél?
Még egy? Akciók szoktak lenni?? Vagy örüljek,hogy van készleten és azonnal rendeljek?
Mégegyszer köszi a választ!!!!!!!!!!!!!!
ForzaHorizon1-2-3-4-5 - XENON010101
-
Fehercsoki
aktív tag
Erre van a brake force beállítás... Nyomd le a fékpedált annyira amennyire szeretnéd, majd állítsd be úgy a brake force értéket, hogy emellett 100% legyen a fékerő. Gyakorlatilag ezzel lehet megadni, hogy mennyire kelljen nyomni a pedált ahhoz, hogy 100% legyen a fék pedál outputja.
-
-Solt-
veterán
Urak,
Az ACC 1.9-s frissítését ami a napokban jött ki próbálta már valaki? Elvileg elég sok minden változott a fizikában...
www.smart-bus.hu
-
v2
senior tag
válasz -Solt- #50207 üzenetére
Igen, mindenki. Ha eddig az esport setupot használtad azt el kell felejteni. Az agresszív egész használható most. A fizikában kb minden más lett. Gumi nyomás és hőmérséklet. 2-3 másodperccel lassabb minden autó. FFb és az egész kocsi viselkedése teljesen más. Már nem olyan súlytalan mint volt.
MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb
-
phain
tag
Sziasztok !
Teljesen kezdőként és újoncként a sim racing világában erre[link] esett a választásom (elsőnek egy Thrustmaser T300 rs gt - t néztem, de aztán elkezdtem olvasgatni és a fanatec csl dd jobb választásnak tűnik)
Kérdésem, hogy érdemes a Booskit 180 (8NM) - at is berendelni hozzá vagy még a totális kezdők szintjén felesleges ?
Ti mit gondoltok ?
-
GalaHU
őstag
Ha nem okoz gondot kiköhögni a Fanát, akkor mindenképp válaszd azt, remek kormány és széleskörű ecosystem áll mögötte ha később bármerre fejlesztenél.
A boostkit is megéri a pénzét, de azon tudsz spórolni egy kicsit, árulnak itt a topicban sokkal olcsóbban mint a gyári.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
tome0001
Topikgazda
-
f3rdzs0
senior tag
Én itt a kollégákkal szemben (akiknek amúgy teljesen igaza van), annyi óvatosságra intenék, hogy ne költs túl sokat elsőre. A T300 (és G29 meg T248) azért ajánlott mert könnyű eladni és nincs rajta akkora bukó, ha nem jön be a hobbi.
Szerintem 5NM és a sima pedál elsőre is elég tud lenni. Főleg hogy ezeket black Friday alatt olcsóbban tudod upgradelni.
#50218Bandit21
Használható, de semmi extra. Nem fizetsz sokat érte és nem is kapsz sokat. Nekem T248 volt előtte amihez asszem T3PM járt és az szerintem jobb volt. A Fanatec szerintem jobb build quality, de maga a Thrustmaster fék jobb érzés volt. Főleg a cserélhető rugók miatt.f3rdzs0
-
Bandit21
addikt
válasz f3rdzs0 #50219 üzenetére
Köszi ezért kérdeztem mert nekem a dfgt után most a 248 ban a t3pm fék ad igazán sokat. Nyilván jó eur mellett csábít a fana pc ready boundle, de a 499 re rájön még a loadcell+139 ért meg asztali tartó 29 ért meg akar aftermarket 8 nm+ posta és a végén 300 ezer alatt nem állok meg.
Gondoltam rá hogy lc nélkül megveszem de ha épp a fek nem előre hanem inkább sehova vagy hátra lépés akkor várok még, "elhasználom" a 248 at és ha pár év múlva is nyomom majd akkor jön egy dd.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
f3rdzs0
senior tag
válasz fatal` #50222 üzenetére
Az elmúlt két akcióból indultam ki, de ugye azok egymás után voltak, szóval akkor ez hasznos info
#50221Bandit21
Az egyetlen upgrade annyi volt benne nekem, hogy kevésbé meredek a pedál, ezért irodai székhez jobban be tudtam kényelmesre lőni. Plusz ugye nincs kuplung alapból így szélesebbre tudod rakni köztük a távot.
Szerintem ha most úgyis szünetelteted a simezést akkor lehet érdemes várni, hátha jön jobb deal. Nem érzem hogy akkora upgrade lett volna a T248-ról a CSL DD, hogy csak az alap pakkot tudjam ajánlani. Persze ez az én véleményem és én nagyon béna vagyok ahhoz képest amennyit játszom, szóval lehet hülyeségeket beszélekDe az talán jó indikáció, hogy már én is akarok LC-t venni. És azzal együtt már jöhet egy 8NM upgrade (megvagyok nélküle, de ha már rendelek akkor jöjjön), ha akciósak lesznek. Talán Hollandiába a szállitás is olcsóbb lesz mint otthonra.
f3rdzs0
-
fatal`
titán
válasz f3rdzs0 #50223 üzenetére
Az előző akciónál 25 éves volt a Fanatec, ezért rengeteg mindent akcióztak, ahhoz képest, amit szoktak.
Azelőtt pedig új volt a pedál, ha jól emlékszem. A váltó pl. már jó ideje nem volt akcióban. Majd meglátjuk, persze lehet, hogy lesz akcióban, de nem tudni, csak azért írtam, hogy ne feltétlen számítson erre, mert csalódhat.
Viszont az upgrade path eleve egy érdekes kérdés, én is biztos voltam benne, hogy soha nem fogok G29-ről upgradelni, bőven elég lesz (talán még vissza is kereshető a topicban). Aztán persze nem így lett, még úgyse, hogy amúgy nagyon béna vagyok és viszonylag keveset játszom.
-
GalaHU
őstag
Ne vegyük már el a kollégák kedvét a vásárlàstól! Vègre úgy kérdez valaki hogy abban a szerencsés helyzetben van hogy +-50k nem vágja földhöz, akkor meg miért ne kezdjen egy osztállyal feljebb?
A soványabb eklézsiával kezdőknek mindig a Thrustmaster vonalat javasoljuk, mert hátha nem jön be neki, aztán egyfajta önbeteljesítő jóslatként sokszor nem is jön be, mert nem jön a “Whooaaa!” érzés…A Fana ezt nagyobb eséllyel hozza, ha bejön a szimezés jól fejleszthető, ha meg nem, akkor manapság ez is minimális bukóval eladható, mert a Fana most sem tud annyit gyártani, mint amennyire kereslet lenne..,
Szóval fel a fejjel, előre a DD-ért, a kisipari 8Nm-en megspórolt pénzt meg pótold ki egy LC-s fékre és gyere vigyorogva csikorogni velünk!
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
JulesTS
őstag
válasz -Solt- #50207 üzenetére
Kipróbáltam, sokkal informatívabb lett az FFB, kiszámíthatóbban visekedik az autó, könnyebb megfogni a kiforgást. Elvileg az esport setup nem fog működni, akkor tényleg jó lett...
Valós működéstől elrugaszkodott esport setup:
https://www.reddit.com/r/ACCompetizione/comments/s8b1aj/have_you_guys_tried_out_this_setup_thing/ -
JulesTS
őstag
válasz Bandit21 #50218 üzenetére
Itt a véleményem róla:
https://prohardver.hu/tema/a_nagy_kormanyos_topik/hsz_47942-47942.html
Ha köridőt szeretnél szimulátor-ban hajszolni, akkor kell. Ha "csak" arcade a cél, akkor meg lehet lenni nélküle.
A 8Nm meg kell, hozzá, csak tome0001 által gyártott-at válaszd... -
-
JulesTS
őstag
válasz Bandit21 #50229 üzenetére
Sima CSL pedállal se lehetetlen gyors kört menni. Amikor javításon volt a CSP V3-am CSL-lel mentem. Sikerült is javítani is a legjobb időmön, de sok gyakorlás volt benne és nagyon kellett figyelnem a pedál kezelést.
Ezt sima hallos CSL fékkel mentem:
https://youtu.be/nwK7JqUiD7g -
phain
tag
válasz GalaHU #50225 üzenetére
Ennyi ! Pontosan ! Én úgyanígy ebből az elméletből indultam ki, mert lattam talán 2-3 youtube videót ahol a srácoknak előtte annyira teszett a Direct Drive, hogy látni lehetett az arcukon szinte világmegváltó volt és ők mondták, hogy előtte G29 et meg T300 at használtak és annyira más világ, hogy ég és föld (persze én ezt nem tudom ezért is jöttem kérdezni).
Nagyon köszönöm a lelkesítő és kedves hozzászólásdoz, már csak ezért megéri beruházni, valamint a te tanácsaidat is !
#50219 f3rdzs0 Azt, hogy mennyire fog bejönni nem tudom, mert sose izgatott a racing része, de mindig imádtam vezetni és imádtam mindenféle autós játékot (egyedül az F1 nem izgatott soha), viszont pont abból a logikából indultam ki amit azóta már GalaHU kolléga is mondott, hogy ha T300 at könnyű eladni akkor szerintem egy Fana DD -t se lehet nehezebb. Emelett nagyon köszönöm neked is a hozzászólásodat és a tanácsodat[ Szerkesztve ]
-
tome0001
Topikgazda
Sziasztok,
Előző héten a Fanatec CSL Elite PS4 és T-LCM kombómat lecseréltem egy CSL DD Race Ready szettre egy Loadcelles pedállal kiegészítve, ezeknek az összehasonlításáról illetve a tapasztalatimról írnék pár gondolatot.Elöljáróban annyit, hogy ezen írásos beszámolóm mindössze kb. 3 órányi használat után született (hétvégi időhiány miatt), később ha valami változik, akkor azt majd megosztom veletek szívesen.
Ami miatt megléptem a cserét az az, hogy vonzott az újdonság, és már 2021-ben a CSL DD megjelenésekor szemeztem a DirectDrive-os technológiával. Annak nagyon örültem, hogy az elérhető árszegmensbe is bekerült a Fanatec ezen terméke, és sejtettem hogy csak idő kérdése lesz hogy mikor rendelem meg. A Race Ready bundle-el 10%-ot azaz 50€-t tudtam spórolni, ami a Fanatec-nél egy „jelentős” kedvezmények minősül, elnézve a jelenlegi bundle-ök árát, ahol sokszor 1€ kedvezményt sem ad a gyártó.
2017-ben rendeltem utoljára a Fanától, és nagyon vártam már azt, hogy én bonthassam ki az új szettem dobozait, rakhassam újra össze, izgultam a UPS futárnak hogy sikerül a kézbesítés, stb.Amit még nagy előnyének gondoltam a bázisnak vásárlás előtt, hogy nem kell benne semmit cserélni (nagyon sok óra használat után) mint a szíjasban, nem kell szétszedni, fújdosni, stb. - habár ez szerintem kevesünknek lehet döntő tényező vásárláskor.
A CSL Elite-et is nagyon szerettem, szerintem nagyon jó kis bázis, ugye a lelke a CSW 2.5-ből lett áttéve, csak nem tud 8 Nm-ert, hanem csak 6-ot, illetve van még pár apróság amiben különböznek.Bázis:
Ez a Race Ready bundle egy 5 Nm-es táppal jön, amit ki sem bontottam, egyből az általam már sokaknak ismerős, egyedi gyártású 8 Nm-es táppal próbáltam ki. Ha lesz időm, kipróbálom majd az 5 Nm-es táppal is, hogy tudjak ezzel kapcsolatban is visszajelzést adni mekkora a különbség az 5 és a 8 Nm között.Ami egyből feltűnt az a reszponzívabb FFB, én szeretem ha nagyon ráz Ez a reszponzívabb FFB tényleg nagy előnye a DD-nek a szíjassal szemben, de ez szerintem a technológiai előnyéből adódik. Nehéz szavakba önteni hogy miben más, én mindig azt szoktam javasolni, hogy ki kell próbálni.
Erősebb mint a CSl Elite? Papíron kb. 30%-al, de a gyakorlatban ennek kevesebb hasznát érzi az ember - én játékon belül 65%-on használtam a régi és ezt a bázist is.Az biztos, hogy jó sok idő volt mire belőttem a kormány FFB és egyéb beállításait (de ez lehet csak nekem volt sok idő), de érdemes rá időt szánni. Én végül a Fanalab gyári értékeitől nem messze találtam meg a számomra legmegfelelőbb beállításokat.
Kíváncsi vagyok, hogy bármi megjelenéskori gyerekbetegsége lesz-e a bázisnak a későbbiekben - ettől félek egy kicsit, de majd kiderül a jövőbeni használat során.Ami nagyon hiányzik, az a bázison lévő revLED, na az nagyon tuti volt a CSL Eliten, már csak akkor lett volna még jobb, ha a fényerejét lehetett volna változtatni, habár én egy csík fehér szigetelőszalaggal leragasztottam a ledsort, hogy ne verje ki a szememet, csak úgy meg elég bután nézett ki
A P1 V2 perec - ahhoz képest hogy a Fana legolcsóbb perece - szerintem jól sikerült, kényelmes, esztétikus a váltófülek hangja sem annyira gagyi hatású mint a Mclaren GT3 V2 perecnél illetve nagyon picit vastagabb szerintem mint a CSL Elite gyári perece.
Amitől féltem, hogy a QR Lite mivel műanyag egy kicsit bolyongós lesz oldalirányban, ami be is igazolódott, de ez csak ha oldalirányba mozgatom a perecet álló helyzetben akkor érződik, menet közben nem. Erre a fém QR a megoldás cirka 99 euróért, de ennyit azért nem szánnék rá, inkább megpróbálom megszokni
Pedál:
A T-LCM után nem vártam nagy változást/többletet a Fana CSL pedáljától, és ez be is igazolódott. Nem vagyok csalódott, mert a T-LCM szerintem egy nagyon jó kis pedál volt, a Fanatec nem sokkal van magasabb árfekvésben, így végső soron sokkal többet nem is várhattam tőle. Mindkettő hall-szenzoros gáz és kuplung pedállal van ellátva (nem potméteresek). Kicsit más a fékérzet a Fanánál, se nem jobb, se nem rosszabb mint a T-LCM-nél, inkább másnak mondanám. A Fana egyből az érintésnél felkeményedik, a T-LCM pedig kicsit bejjebb fog talán.Volt a régi fekete „v1-es” CSL Elite-em is, azt nagyon szerettem a nagy gumis taposófelülete miatt, illetve a számos beállítást lehetővé tevő kis elasztomereket - ennyivel talán kevesebb az új CSL Elite - de pár kör alatt meg lehet szokni, illetve a brake force csúszka beállításával tökéletesen testre szabható a fékpedál és kiválóan adagolható.
A Thrustmasterrel szemben elég nagy előny, hogy a pedálok helyzetét tudod variálni, amit én meg is tettem, és a fékpedált a kuplung felé elcsúsztattam, mert nincs váltóm jelenleg, így nagyon ritkán használom a kuplungpedált (szinte soha).Atesz fél-cockpit beállításait a hosszabb bázistengely miatt teljesen újra kellett állítanom, még most is folyamatosan finomhangolom itt-ott hogy még komfortosabb legyen.
Összefoglalva:
A CSL DD talán jövőbe mutatóbb mint a szíjas márkatársaik, egy kicsit közvetlenebb az FFB, de a régebbi Fanatec kormányoknak sem kell szégyenkezniük akármelyik szempontból nézzük/hasonlítgatjuk őket.
A szíjas technológia után nagy különbséget vártam a DD-től, de nem volt akkora mint azt így elsőre tapasztaltam. Én is azt a szemléletet osztom, hogy NEM halott a szíjas hajtás, és nem csak a DD van a világon.
Több fórumtársunk is arról számolt be, hogy a CSL DD 8 Nm nem sokkal jobb, mint a CSW 2.5, sőt…. és ezt én is meg tudom erősíteni. Ebben a szegmensben a Fanánál régi és új termékeket is figyelembevéve még mindig nagy a házon belüli harc.
A CSW 2.5 és a CSL Elite a mai napig nagyon jó kis bázisok, előbbi kb. 130-145e, utóbbi kb. 90-110e körül mennek mostanában, így nálam ezek a bázisok továbbra is simán ajánlott vételek, és lesznek is még egy darabig.Összességében ki merem jelenteni hogy minimálisan, de jobb a CSL DD (A 8 Nm-es táppal) mint a korábbi CSL Elite-em, és így hogy nem sokat kellett rádobnom, így elégedett vagyok, nem bántam meg. Kíváncsi vagyok, ha majd az újdonság hatása elmúlik, vagy ha kipróbálom az 5 Nm-es gyári tápot akkor milyen véleményen leszek…
Aki teheti, vegye meg a CSL DD-t, szerintem nem fog csalódni, de egy ilyen szintű bázis mellé én már mindenképpen ajánlanék egy LC pedált is.
[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
válasz Találtgyerek #50240 üzenetére
Sima CSL LC-re? Akkor már szerintem érdemesebb lett volna az Elite V2-re.
-
Találtgyerek
addikt
válasz fatal` #50241 üzenetére
Igen. Használtan jutottam hozzá 2db damper kit-el, 3Drap fék moddal, Tuning kit taposókkal és 2 rezgőmotorral 75 000Ft-ért postával együtt. Szerinte ez nagyon jó ár érte.
Nem tudtam kihagyni. Egyébként a T-LCM is jó volt, de a gázpedál nekem nagyon puha volt és RWD-vel murván nem volt az igazi.06-3o/9759I39
-
fatal`
titán
válasz Találtgyerek #50242 üzenetére
A gázpedál szerintem a CSL-en sem lesz jobb
A damperre azt mondják (legalábbis a CSP-nél), hogy rallyban hátrány Lassabban megy alapállapotba vissza a pedál.
-
fatal`
titán
Valaki próbált RBR-t (Rallysimfans) mostanában Quest 2-vel? Crashel a steamvr (rallysimfans launcherből indítva), hogy nem talál headsetet. De más játékoknál egyébként működik. Van valami megoldás? Gondolom a plugin Oculus modeot nem tud.
-
Találtgyerek
addikt
CSL LC pedált USB-vel PC-re kötve lesz valami hátrányom azzal szemben, ha a bázishoz dugom be? Vagy teljesen lényegtelen? Brake Force USB-vel kötve is állítható a kormányról?
06-3o/9759I39
-
fatal`
titán
válasz Találtgyerek #50246 üzenetére
Firmware frissítéshez kell csak USB. Egyébként ugyanaz.
Arra figyelj, hogy ne legyen egyszerre mindkettő bedugva, mert rövidre zárod.
-
fatal`
titán
válasz Találtgyerek #50248 üzenetére
Akkor használd USB-ről, semmi probléma vele.
Nekem kényelmesebb, hogy 1 USB-t kell csak bedugni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- Horgász topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- EA Sports WRC '23
- Vallás
- RAM topik
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Peugeot, Citroën topik
- További aktív témák...
- Dell Latitude 7390, 13,3" FHD IPS, I5-8250U CPU, 16GB DDR4, 256GB NVMe SSD, WIN 10/11, Számla, Garan
- Dell Latitude 7280, 12,5" FHD IPS Kijelző, I5-7300U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude 7280, 12,5" FHD IPS Kijelző, I5-6300U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- be quiet! Dark Pro 13 1600W (80 PLUS Titanium) Fél ár.
- LENOVO ThinkPad X240
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs