Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Mennyire érdemes régebbi, 10-15 év körüli Volvokat (pl. S60, S80, illetve társai) nézegetni szívó benzines motorral 1.5-2m Huf környékén? Második, családi autónak lenne, inkább csak hétvégi, kisebb távolságokra, havonta egy-két alkalommal 200-400 km-es túrára. Mennyire pénztemetők ezek a felsőbb kategóriás gépek ilyen idősen?
-
BigBlackDog
veterán
válasz BigBlackDog #6623 üzenetére
Ezzel kapcsolatban esetleg valakinek nincs véletlen valami hasznos infója?
Ami szóba jött eddig, mint típus; S60, S80, V70, XC70. Milyen motorral érdemes ezeket választani? Automata váltót mennyire hanyagoljam?
-
BigBlackDog
veterán
A 2m végletet inkább a 10 éveshez társítottam.
Egyébként a 2005 előtti S60/S80/V70-ekből ki lehet fogni értelmes állapotút 1-1.5m Huf körül? Vagy ezek lennének a bontószökevények?
(#6651) rbalint88: Nem Civic mellé. Ha én vennék (bár nem áll távol tőlem, de nincs még beütemezve ez a projekt), akkor inkább helyette lenne. Egyelőre még csak a szűkebb ismerősi körben merült fel a kérdés, de engem is érdekel, hogy mennyire állná meg a helyét manapság egy ilyen választás. Nálam egyébként esélyes, hogy C30/C70 vonal lenne a nyerő.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
2000-2010 között gyártott Volvokban és Saabokban milyen szívó-, vagy turbóbenzines motorok megbízhatóak és mit kéne kerülni? Azzal tisztában vagyok, hogy Volvonál az öthengeres 2.4-esről sok jót mondanak/írnak.
-
BigBlackDog
veterán
Wut? Kezdem elveszteni a fonalat. Ha jól látom, akkor a későbbi 9-3-akban GM féle 2.0T volt. De OK, így összeáll a kép, ezek 2003-tól voltak.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Adott egy Saab 9-3 (2006), 2.0 TS, 211 lovas motorral. Járó motornál valami kopog, zörög a motortérben (kvázi hideg motornál, elvileg 3-5 percel korábban volt beindítva, majd lakott területen belül 1-2 km-et gurult). A motorral szembe állva, a motorburkolat jobb oldalánál hallható, hogy valami alatt zörög (alapjáraton 2-4 Hz). Fordulatszám növelésével sűrűsödik a zörgés/kopogás is, majd 3000 rpm körül megszűnik. Olyan, mintha valami forgó alkatrész hozzáérne valamihez (pl. műanyaghoz).
Egy 10-15 perces próbaút után (160 km/h-s pályázás is volt benne) újra ellenőrizve; alapjáraton már nem volt hallható, 2000-3000 rpm között nagyon halkan visszajött. Mi lehet szerintetek? -
BigBlackDog
veterán
Szerintem anyagár tekintetében valahol 200e-300e Huf körül lenne minimum az átalakítás. Erre még rájön a munkadíj. És akkor a következő műszakin még bukni fog a kocsi (igen, biztos van olyan papíron hivatalos vizsgahely, ahol ...). Szerintem a befektetett idő/pénz/energia nem éri meg, összességében kevesebb ráfordítással meg tudnád úszni egy komplett autó cserével.
-
-
BigBlackDog
veterán
Saab felszereltségi szintek. Szerintem az eco a motor mivoltára utalhat.
-
BigBlackDog
veterán
Értelemszerűen jobb a tágasság -főleg, hogy külső méreteiben nem érződik, de 95%-ban csak ketten használjuk, hátul meg nem is ülök. Vezetőoldali hely tekintetében egy Golf VI vagy egy Volvo V50 is jöhetne simán. De másik topikban leírtam már, hogy nem akarok ezen erőlködni már bizonyos okok miatt.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Budapesten, esetleg Budaörs környékén létezik megbízható, jó szerelő, aki ért a Volvokhoz (kifejezetten nem pékek elérhetőségére lennék kíváncsi )?
-
BigBlackDog
veterán
válasz haxxika #8444 üzenetére
Majd lehetséges, hogy élnék vele, de egyelőre még csak A Volvo keresés folyik. De ezek szerint van hozzáértő szerelő a főváros vonzáskörzetében.
Egyébként első generációs S60-nál (2004-2008 közöttieknél elsősorban) mit érdemes megnézni, milyen típushibái vannak? Ahogy olvasom a 2.4 D5 (185 pacis változat) alapvetően nem egy betegágy, de nem akarok lyukra futni.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz haxxika #8447 üzenetére
Manuális váltós példány van kinézve, egész pontosan ez. Élőben még nem láttam. Esetleg látsz valami furcsaságot, gyanúsat a linkelt S60-on? Manuális váltóban az olajat kell cserélni (ha igen, akkor Volvoknál milyen időközönként)?
Pályára kéne elsősorban. Napi szinten agglomerációból ingázok (napi kétszer 25 km, amiből 10-15 km pálya), illetve havonta 4-6 alkalommal 100 km oda-vissza szintén pályán, ami tervezett. Az egyéb kiruccanások, kirándulásokat nem számoltam még. Szóval havi 2e km lenne alsó hangon. Dugót nem sokat láttam az elmúlt időben, mivel általában hajnalban szoktam befelé menet menni, hazafelé pedig vagy a csúcs előtt, vagy utána jövök. Igen, a DPF-től, a kettőstömegűtől, a befecskendezőktől, a turbótól félek kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Ismételten felmerült egy kérdés; ha van egy xenon izzóval szerelt fényszórós S60 (de hagyományos tükrös, nem vetítőlencsés), akkor annál is kell lennie fényszórómosónak, vagy előfordulhat, hogy csak rendelhető extra volt? Próbáltuk többször is az ablakmosót, ami működött szépen, de a fényszórók előtti kis "négyzetek" meg sem mozdultak, nem is jött semmi folyadék onnan. Lehetséges, hogy ez természetes?
-
BigBlackDog
veterán
Köszi a választ. Még egy kérdés felmerült; S60-nál is létezik hátramenet kapcsolása esetén a jobb oldali tükör automatikus lebillentése, vagy ez csak az S80 privilégiuma volt (ha jól tudom, abban volt)?
Illetve gyárilag csak a két teljes értékű kulcs/távnyitó járt az S60-hoz, vagy volt egyéb "szervizkulcs" is hozzá?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Ma akkor kicsit az akkumulátorokkal kapcsolatban érdeklődök. Egy első generációs S60 lenne a célpont (2007-es).
1. Jelzi valamilyen módon a fedélzeti számítógép, ha alacsony az akkumulátor feszültség? Esetleg riasztó ilyenkor beindul, vagy csak a motor nem fog indulni?
2. Milyen méretű akkumulátor való bele? Honnan és milyet érdemes bele szerezni?
3. Akkumulátor cserénél kell valamire figyelni? Új akkumulátor bekötése után a rádió és az összes rendszer működni fog megfelelően? Riasztó nem akar majd beindulni a régi akkumulátor lekötését követően (mintha a szirénának lenne külön akkumulátora)?Elnézést a sok kérdésért, csak sok tapasztalatom még nincs a témában.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz FeRRaR1 #8496 üzenetére
+ (#8495) ffodi: Remélem akkor csak az akkumulátor. Gyújtás után csak a szokásos hibalámpák világítanak, majd indításkor egyszer-kétszer esetleg háromszor (de egyre lassabban, szenvedősebben) még megforgatja, aztán se kép se hang. Mikor már nagyon nem megy, akkor a fényszóró, meg irányjelző egy pillanatra felvillanak, illetve indítózás közben a "tengeralattjáró" lámpa villangat fel. De hibaüzenet nincs alacsony feszültségre. Tegnap, menet közben nem volt gond, csak ma, egy nap állást követő indulásnál. Mondjuk az akkumulátoron még Volvo felirat szerepel és az előző tulaj szerint ez még az eredeti, több, mint 10 éves akkumulátor lesz.
Ha generátorral lenne gond, azt menet közben észrevettem volna?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz BigBlackDog #8501 üzenetére
Márkaszervizt felhívva jött a szokásos hozzáállás; csak a gyári a jó, az fogja legtovább bírni. Ja és a méretről fogalmuk sincs, mert az nincs az adatbázisban és nem is mérték le.
Szóval kérdés, hogy egy 2007-es S60-ba befér-e rendesen a 190 mm magas akkumulátor, vagy csak a 175 mm. Mindenhol 190 mm magasat ajánl hozzá a kereső, de a helyén lemérve csak ~175 mm magasság jött ki (és a lefogató miatt félek, hogy nem is férne be magasabb).
-
BigBlackDog
veterán
válasz xEon1337 #8504 üzenetére
Neked gondolom elől van az akkumulátor, igaz? Az első generációs S60-nál hátul van az akksi és csak a második generációnál került előre a motortérbe. Emiatt a 2gennél már csak 175 mm fér be a leírások alapján. Mindegy, lehet, hogy maradok a gyárinál, végül is 10 évig bírta a mostani is, ami azért szép eredmény véleményem szerint.
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz BigBlackDog #8494 üzenetére
Úgy tűnik, hogy megoldódott a probléma, köszönöm mindenkinek a segítséget! Végül a linkelt Exide lett a kiválasztott. És igen, nem 175 mm-es kell, hanem befér oda a 190 mm magas és 353 mm hosszú akkumulátor is.
Tapasztalatok;
- Rohadt nehéz ez az Exide.
- A gyári Volvo még nehezebb.
- A gyári akkumulátornál 12.12 Voltot mértem.
- Az újnál 12,86 Voltot mértek a boltban, járó motor mellett pedig 14.36-14.39 Volt között ingadozott a feszültség. Jól gondolom ez alapján, hogy a feszültségszabályozó és a generátor is rendben kell legyen?
- Természetesen a gyári elgondolás megvalósítása szinte lehetetlen az akksi kiemelésével kapcsolatban, így a pótkerék kivételével nyertem némi helyet. Így már gyerekjáték volt a csere.Beszerelés után pöcc-röff és már dorombolt is az öthengeres gépcsoda. Egyedül csak az időt felejtette el, se a rádióval, se a riasztóval nem volt gond.
Mai kérdésem az lenne, hogy mit jelent, ha a kuplungpedál benyomásakor halk, sistergő, "ciripelő" hangot hallok? Kicsit visszaengedésnél is mintha ragadna egy nagyon picit egy ponton, de egyáltalán nem zavaró. Előfordulhat, hogy a "Kuplungpedál visszahúzó rugó" nevű típushiba van kialakulófélben?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz FeRRaR1 #8521 üzenetére
Megnyugtató. Esetleg a kuplungpedál nyiszorgásával/sercegésével kapcsolatban van valami tipp, hogy mitől lehet?
Lehetséges, hogy triviális a válasz és én vagyok fáradt csak, de az természetes, hogy a csomagtér ajtóját csak akkor tudom kinyitni, ha a távnyitón megnyomom a csomagtér nyitó gombot (vagy nyitom a központi zárat)? Belül nincs egy erre szolgáló nyitó gomb? Tegnap járó motor mellett akartam nyitni, de nem nyílt, csak, ha a kulcsról nyitotta manuálisan.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Ablaktörlő lapátból ki mit javasol (S60-ra)? Csak a gyári a használható, vagy más, magasabb áru márkák (pl. Bosch) is szóba jöhetnek? Esetleg egy olcsó Bosoko is tökéletes?
-
BigBlackDog
veterán
S60-hoz távolságiba milyen izzót érdemes venni? Ha jól látom H9 van benne és ahogy nézem, eléggé ritka az ilyen izzó. Emelt fényerejű, ismertebb típusokból nem is látok ilyen foglalattal.
Mondjuk érdekes ez a 2005-ös facelift az S60-nál. Megváltozott az ablaktörlő felfogatása is (a szokásos "kampós" helyett eléggé egyedi lett) és ahogy látom a távolsági foglalata is ekkor változott H7-ről H9-re.
Korábban FeRRaR1 keresett ilyet, kérdés, hogy talált-e normálisat?
(#8535) 6120: B oszlop tetejétől én is hallok egy kis szélzajt 120 felett, de nálam nem fütyül, csak "susog". Állítólag utasoldalon is ilyen, sőt tesztben is olvastam erről.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
Ugyan már megvan két hete a vas, de akkor beköszönök ide is néhány képpel. Ugyan "csak" Kinetic, de tűrhetően extrázott példány.
Lenne néhány kérdésem is.
Első körben az állófűtéssel kapcsolatban érdeklődök. Megvan az állófűtés matricája a gépháztető belsejében, továbbá a bal első sarok aljában látok egy kipufogót, ami gyanúim szerint az állófűtés kályhájához tartozik.Motorindítás (hidegindítás) után nem jön ki semmi belőle, nem melegszik, illetve elvileg nincs állófűtés sem a kocsiban. Ha jól tudom, egy egyszerű szoftveres butítás van csak. Vajon mennyi lehet egy állófűtés funkció engedélyeztetés? Csak márkaszerviz tud ilyet csinálni?
Több Volveren is láttam már az első kerekek mögött sárga hátterű, szarvasos matricát. Ennek van valami történelmi háttere (esetleg valami "Ferrari fricska" akar lenni)?
Utolsó kérdéskör pedig a váltóval kapcsolatos. Tegnap a bal első kerék felől benézve láttam némi olajzás nyomot a motortér alján és talán a váltó környékén (nem túl friss lehet, mert már porosodott azért). Menet közben, indulás után mikor !elsőre! beteszem egyesbe, kettesbe, hármasba hallok egy nagyon halk puffanás szerű hangot. De visszaváltásnál nincs, illetve akkor sem tapasztalom, ha kiveszem egyesből/kettesből, majd visszateszem ismét egyesbe/kettesbe. Váltó vajpuhán, kis erővel használható, mindig elsőre könnyen bemegy a megfelelő fokozatba, nem recseg, gázadásra, -elvételre nem mozog a váltókar. Lehet valami komolyabb, vagy akár természetes is lehet a jelenség (pl. a szinkronoknak van valami hangja)?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
2007-es D5 S60-nak mi lehet a gyári, homológ gumimérete és egyéb paramétere? 205/55/R16 méret gondolom helyes, de 91V, vagy 91W (hivatalos műszakin mivel hajlandóak átengedni)?
(#8567) haxxika: Inkább a sebességindex a kérdéses számomra. Súlyindexnél meg a tengelyterhelés aránya is számít, így nem feltétlen lehet az önsúlyból kiszámolni.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Én is így gondolom, csak biztonság kedvéért rákérdezek. Elsősorban a műszaki miatt (mintha Kresz szerint csak a gyárival azonos sebességindexű mehetne fel), bár az még 2 év múlva lesz csak esedékes. Gyárilag is V-vel jött, vagy W-vel szerelték vajon?
De szerintem nem fogok ezen fennakadni, szimpla V lesz és kész. Csak legalább tudjam az "igazat".
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Két-három hétnyi próbálkozás után bekérdezek, hátha volt már másnak is hasonló problémája "S60 fejtámasz" témában. Nagyjából mostanra sikerült már úgy beállítanom az ülés-deréktámasz-kormány hármast, hogy kényelmesnek érzem, rendesen kilátok, az öv felső éle sem csiklandozza a nyakam és deréktáji fájdalmak sincsenek. Viszont a fejtámasszal van némi problémám. Alapvetően sincs annyira jó állapotban a nyakam (egész napos ülőmunka), de 10-15 perc vezetés után már teljesen elgémberedettnek, beálltnak érzem, és folyamatosan fáj. Legszívesebben hátradönteném, csak alig tudom, mivel eléggé előrenyúlik a fejtámasz (ha jól gondolom, a WHIPS miatt ilyen a kialakítása). Előző kocsiban (UFO Civic) nem volt ilyen gondom, hosszabb vezetésnél tudtam pihentetni és nem is éreztem soha, hogy így beállt volna.
Másnak nem volt hasonló gondja? Esetleg van valami ötlet, hogy még mit lenne érdemes kipróbálnom?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz FeRRaR1 #8592 üzenetére
Még csak három hete használom és az ülés 80-90 %-át már belőttem kényelmesre! A Hondánál kellett 3 hónap, mire meglett a végleges pozíció.
Egyébként ilyen szempontból nekem is jobban tetszik a Volvo fix fejtámlája, mivel ennél hiába döntöm hátra a fejem, előre is látok rendesen, illetve a tükrök nézőpontja sem mászik el.
(#8591) molnarpeter: Párnázni nem akarok, mert az ülésfűtésnek megszűnne az értelme akkor. Meg aztán balesetnél sem tudom, hogy mennyivel lenne másabb a végeredmény. Inkább játszadozok még a háttámla döntéssel kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
2007-es S60-nál hogyan működik a xenon szintezés? Hasonlóan, mint más típusoknál, ennél is kéne látni bekapcsolásnál, hogy végállástól végállásig végigmozog a fény? Vagy ez lenne a normál működés? Fénykürtnél/távolságinál szépen mozgatja mindkét oldal foncsorát.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Közben sikerült megszerezni az infót a 2007-es S60 gyári homologizációs méreteivel kapcsolatban a Volvo Autó Hungáriától (sajnos az egyszerű márkaszervizek nem tudtak biztosat mondani). A méret nem volt kérdés (205/55/R16), csak a sebességindex és a terhelésindex. Hátha valakinek még hasznosak lesznek az alábbi infók;
Minimális terhelési index: 91
Minimális sebesség jel: V
Téli kerekek (M&S) esetében Q (160 km/h), de ez esetben el kell helyezni egy állandó jelzést az autó vezetőjének jól látható helyre, hogy max. sebesség 160 km/h. -
BigBlackDog
veterán
Első generációs S60 és HiFi témakörben jártas valaki? Jelenleg HU-650 és hat hangszóró dolgozik hibátlanul, de a minőség nem túlzottan ragad magával. Merre lenne érdemes elindulni (fejegységcsere, vagy hangszórócsere)? Relatív egyszerűen lehet javítani a hangzáson, vagy nem annyira könnyű a dolog?
-
BigBlackDog
veterán
válasz kelekyle #8645 üzenetére
Megvolt, sokat nem változott. Viszont kipróbáltam AUXról az alább felállással; Mpow Streambot Mini (kaptam a kocsihoz) és LG G4 bluetoothon Neutron playerrel. Szerintem így jobban szólt, mint CD-ről (és egész elfogadható volt már így az én füleimnek is). Előfordulhat, hogy az AUX bemenete jobb minőségű lenne, vagy csak a Neutronban lenne a trükk?
Ma akadtam rá erre az oldalra (ha valaki nem ismerné), van néhány régebbi Volvo brossúra is. Érdemes végignézni, vannak érdekes képek.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen