-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
csibu99
tag
Szeretném összefogni kicsit a hazai oculus tulajdonsokat:
Oculus csoportFilmes blogom: http://camera-obscura-csibu.tumblr.com/
-
wolfhgb
aktív tag
Jo elgondolas, de bannernek javasolnek akkor mar egy rift kepet, ha mar egyszer!
-
asprey
tag
Sziasztok! Hogy jártam!
Bementem az Extrém Digitálhoz és vásároltam egy Rift-et. Öröm hazáig és amikor ki bontottam akkor szembesültem, hogy használt készüléket adtak. Vezetékek behányva a dobozba a Rift olyan koszos zsíros volt szinte gusztustalan. Elem a kontrollerben szóval gáz volt.
Minden össze dug Oculus program indít és a a headset hibás volt nem tudtam a konfigurálást befejezni.
Természetesen vissza vittem és szó nélkül vissza adták az árát ami jó magyar 250.000.- volt.
Hajrá Edigital! -
Raymond
félisten
Szerencsed volt, en mondjuk nem is probaltam volna osszerakni ha mar kibontasnal latom hogy hasznalt. Egyebkent se, de azert se mert ha ez valamikor is mukodott akkor az osszes ingyen szoftver amit adnak mar mas account-jahoz van hozzarendelve es igy nem kapsz semmit.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Az amazon.de megint azt irja van raktaron a bundle: [link]
Aki onnan rendelt es vart annak akkor gondolom mar kuldtek vagy kuldik ma/holnap.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Márton
nagyúr
válasz Raymond #6560 üzenetére
Nem tudom, nem vagyok regisztrálva.
De ez biztos csak félig igaz:
"Amúgy ha van EU-s adószámod (vagy valakidnek), akkor így 377 EUR az ár postával együtt"
az áfát (kintit vagy hazait) vkinek ki kell fizetni, vagy levonni a befizetendőből..Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Márton
nagyúr
válasz Raymond #6562 üzenetére
épp ez az, hogy nem ilyen egyszerű
Mi a helyzet a 6557-tel? Kell win10 vagy minden megy 7 alatt is?
[ Szerkesztve ]
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
wolfhgb
aktív tag
A caseking oldalan ugy latom, mar meg is valtoztattak a rift hirdeteset, most mar az uj bundlet hirdetik, xbox kontroller nelkul. Igaz, 08.02 tol varhato csak az erkezese, remelem meg az elejen leadott rendeleseket a regibol elegitik ki!
-
izomman1
senior tag
Sziasztok!
Volt alkalmam 2 napig 2 szenzoros Riftet tesztelni a szoba két sarkába kb 3 m távolságba átlósan tettem fel. ( (Mint a Vive ot - a Vive tartójára tettem mert ugyanaz a menet!)
Nyilván a hivatalos komuniké is azt jelzi, hogy 2 szenzorral 1,5 m x1,5 m en jó a 360 fokba a követés és 3 szenzorral lehet jó a 2,5 x 2,5 M követés .. Azt tapasztaltam, hogy akár 2,5*2,5 et is tud követni hellyel közel 2 szenzorral, de nem úgy, mint a Vive esetén. Vannak sarkoknál földnél itt ott akadások és kihagyások.
Azt tudni kell sima 4 méteres nem aktív 2.0 hosszabbítóval tettem a szemközti sarokba a másik szenzort , illetve a hivatalos setup szerint csak 2.0 használtam mind a két szenzornál. Ha aktív kábelt használnék jobb lehetne a követés? Akinek 3 szenzora van milyen követési fejlődést vett észre ? Illetve van akinek 4 szenzoros rendszere is van? Az mekkora teret tud hibátlanul lekövetni?
Sajnos a követéssel kapcsolatban pl. a golfos játékoknál ha közel tartom a kezem a testemhez a szenzor kihagy (olvastam is régen ez így van-ez kérdés hiába a sok szenzor eltűnik a hiba? ) 2 szenzoros tesztnél volt hogy a tenisz mecs közben minden 4. vagy 5 ütés szintén kihagyott ilyen gyors mozdulatokra még 360 fokba állva se volt tökéletes a követés.. nyilván egy lövöldözős és kardos játéknál ez nem volt probléma tökéletesen ment ha néha esetleg egy egy akadás előfordult volna nagyon minimális volt.
A Rift több szempontból fejlettebb mint a Vive 10 % al kissebb screen door effect (steam supersampling felskálázás viszont a lencse miatt kevésbé látszik Riften---- a vive képminősége felskálázással van pariba a Riftével), kényelmesebb viselet - bár én annyira ezt nem éreztem, mert a Vive om bőr kötéses a Rift meg eredeti gyári szivacsosként próbáltam valamint szintén a Touch fejletebb) Tér érzet a Riftben mintha jobb lenne bár néha a good ray zavaró is lehet alkalmanként de nincs jelentős különbség ..2 szenzoros tudás alapján viszont a követés ( nyilván ) jelentősen zavaróan alul múlta a Vive Room Scale tapasztalatát, ezért kérdem ha fel van fejlesztve 3-4 szenzorra akkor már a Vive szinvonalát is tudja hozni a Rift? Milyen HDMI portokat és milyen kábeleket használtok mind a HDMI mind az USB portok esetén ami bevált? ( Azt szeretném elkerülni, hogy a Riftet felfejlesztem sok pénzért 3-4 szenzorosra eladom a Vive ot és kiderül, hogy annyi szenzorral se tudja azt az élményt hozni 3x3 méteren mint amit megszoktam ezért kérnék őszinte véleményeket/tapasztalatokat)
Hozzá kell tegyem a Steam es bevett játékaimat próbáltam. 80-90 % el is indult de volt ami nem ment... ez sajnos megint egy negatívum számomra. Köszi előre is a tapasztalatot és leírást room scalere kiépített Rift tulajdonosoktól![ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
+ a látószög nem jelentősen de Vive ba nagyobb (Vékony bőr szivacsom van a Vive hoz) ... Kérlek segítsetek mit tud milyen kábelekkel a Rift room scale érdemes e felfejleszteni vállalva az esetleges kábel kötegeket a szobába , azért mert egyes dolgokba viszont a Rift fejlettebb. Köszi
-
izomman1
senior tag
Illetve ha több szenzor van az láthatóan a processzor igényt is megnöveli? ( 3-4 szenzoros rendszer esetén) Sajnos nekem csak egy húzott FX 8350 esem van Vive lézeres követésénél semmi gond Oculusnál viszont mintha okozhatott volna problémát ez is? (2 szenzoros követés esetén) Island 359 esetén pedig jelentősen kevesebb supersamplingot bírt el Oculus alapon a játék mint a Vive nál... (Vive esetén GTX 1080 TI vel 2.0 is ment oculussal meg 1,5 nél is szaggatott ) Más játéknál kiugró különbséget nem tapasztaltam teljesítménybe..
-
izomman1
senior tag
Van egy rossz hírem a caseking es rendeléssel rendelkezőknek.. Akik a régi csomagra számítanak ( én is arra számítottam) már nincs készleten és az új csomagot fogják kiszállítani. ( most leveleztem velük megkapom e biztos az xboxe one kontrollert ) erre közölték hiába rendeltem be a régi csomagot csak újat tudnak majd adni augusztus 2. án ha elfogadom.. A válaszom az volt nem és töröljék a rendelésem .. készségesek a bankkártyára vissza is utalják a pénzt automatice.. Csak gondoltam szólok nehogy valaki pórul járjon.. Inkább maradok a Vive nál 100 x jobb a követése és sok fórumon olvastam hiába a 3-4 szenzor ugyanolyan bugos steam VR alatt a room scale játékoknál a követés akadozik kihagy .. tehát ultra gáz.. hát ez van de nyilván fele annyiba kerülő Oculus megéri aki most száll be , mert annyira a két headset között nincs különbség.. és akinek kis helye van annak tökéletes az Oculus..
-
-
izomman1
senior tag
válasz Raymond #6569 üzenetére
Ezt olvastam a külföldi oldalakon erre alapoztam ezt a kijelentést:
Egyébként tapasztalatból mondom ( 2 napig alaposan leteszteltem a Riftet) hogy nagy különbség a kettő között nincs.
Előny Riftnél
Kicsit kissebb screen door , de a felskálázás nem látszik úgy mint a Vive esetén ( az csak úgy van olyan szép mint a Rift) - Ergó Rift esetén kissebb gépigény is elegendő hasonló vizuális élmény eléréséhez.
Kényelmesebb egy kicsit a Rift , de a gyári szivacs szúrós nem olyan mint a bőr szivacsom a Vive nál ( amit pluszba vettem)
Kicsit a mélység érzet jobb a Riftben a lencséknek köszönhetően ezt érzékeltem, .
Hátrány:
Követés nem annyira jó golfos és teniszes játékokat nem fogtok tudni vele normálisan játszani sajnos (Steam VR os játékok) 2 szenzor ezt tudja , de mint fentebb linkeltem a külföldi fórumokon írják, hogy 3-4 szenzor se javít a helyzeten mert ez másfajta követés és kész.. elnyelődés mindíg több lesz és bugok a steam VR ban lesznek \ vannak sajnos . Hiába az oculust az oculus home ra tervezték , de ott meg a megszokott room scale játékaim nincsenek kinek a pap kinek a papné.Viszont én is azt mondom ennyi pénzért Rift a nyerőbb ( aki még nem szállít be) mert ár érték arányba a 400 dollár verhetetlen... Na szép napot mindenkinek ez csak az én véleményem és végre örülök , hogy magamba pontot tudtam tenni 1 év után milyen headset mit tud mivel jobb és nem . (Steam VR játékokhoz szokottaknak nem javaslom , hogy dobják el a Vive ot az az etalon abba.)
[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz zsolti_20 #6572 üzenetére
Hogyne Vive esetén jó a követés .. (1 éve van) Riftnél volt probléma.. Ezt ecseteltem... De lehet az ablak is átverte a Rift szenzort kicsit ..? külföldi fórumokon azt olvastam Steam VR alkalmazás Oculussal nem egészen tökéletes követés szempontjából hiába van több szenzor.... ( 2 től meg nyilván valós room scalet nem kell elvárni 80 % ba ok volt , de a néha akadás egyes játékoknál gáz - golf , tenisz vagy gyors mozgást igénylő játék esetén)
-
Percy
csendes tag
válasz izomman1 #6573 üzenetére
Megvettem végül a PIMAX 4k-t. Screen door effect minimális, a Rift vicc ehhez képest.
Követés rendben van, a kis képfrissítést én nem érzem.
Fényerő kisebb, ami azt eredményezi, hogy Elite Dangerous-ban az űr sötétjében végre normálisan néznek ki a csillagok. ( Rift-nél nagyon ragyogóak voltak, fordulásnál csíkot húztak)
Szimulátorhoz tökéletes választás.
100% Steam Vr kompatibilis.
[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
4 K megjelenítést be tudod állítani autós játékoknál is és Elite dangerous nál is? Gondolom erős vasad van hozzá... Azt várom már, hogy az Oculus vagy a Vive virítson 4 K kijelzőt, de jól elvannak ezzel a generációval, pedig már a GTX 1080 és a TI is tudná simán a 4 K VR megjelenítést..
360 fokos videók mennyire élesebbek? Gondolom az még nem annyira ütős, mert eleve csak a 180 fokos vidik is 4 k ba vannak rögzítve ( 180 fokra elnyújtva..)[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
Illetve rayzer hidrával nem lehetne használni a Pimax 4K ? a követése egy helyben állást gugolást szemből bír követni? gondolom 360 fokot nem... vagy igen? úgy mint az oculus a hátoldalán is van kis érzékelő?
Mozi film nézése youtube beszámolók alapján azt mondják elég jó vele.. majdnem olyan mintha moziba lennél tényleg? :-) Alig látod a screen doort?[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
#6561
Azért írtam, hogy ha van EU-s adószámod (vagy valakidnek). Az EU-s adószám csak vállalkozásoknak van, magánszemély természetesen az amazonon is fizet áfát.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
"The FOV (Field of View) was also impressive, feeling close to the aforementioned StarVR’s. Of course, the ultra-wide FOV was beneficial to peripheral awareness, but in terms of actual added immersion, I’m not sure if there was much of a real benefit. However, there were a few issues which perhaps hindered this. Issues include low brightness from the displays, weird inconsistent warping or geometric distortion when getting farther away from the center of the lenses, an inaccurate distortion profile in general, a low binocular overlap (the volume of FOV that overlaps between both eyes), and a very little bit of ghosting and/or smearing in motion. All of these issues unfortunately formed a barrier against proper immersion in the game. The low binocular overlap seemed to be the biggest immersion killer alongside the warping/distortion, whilst the low brightness and smearing were slight"
"All that aside, how exactly do Pimax expect people to drive two sets of 4k displays at higher enough refresh rates needed for good, low latency VR? Enter ‘Brain-warp’. Brain-warp is a technique where you render and display an image to one eye only, and then render and display for the other eye, in a sequence such that one eye is seeing an image and the other isn’t at any given moment in time. This way, they’re actually rendering a single 4K image at 120 times a second, but the user perceives it as a complete 8K image at 120Hz. Active-shutter 3D glasses use the same concept, often at the same 120Hz refresh rate."
Egyelore eddig az osszes kinai vilagmegvalto csoda addig volt az amig a felhasznalok a kezukbe nem kaptak.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
izomman1
senior tag
Pimax 8k pedig nagyon igéretes lehet, mert a jóktól lopnak ( lézeres követés ) .. Sajnos az Oculus is ha egy kicsit belátóbb átált volna arra és egy mainál tökéletesebb szettet alkottak volna meg..
Túlzárnak tartom viszont a 200 fok látószöget ennyire nagy és bunkó fejszettet nem kéne tervezni, de ha a sulya és a viselete nem lesz tulságosan gond és nem kerül többet mint a HTC akkor lehet instant vevő leszek..
Sajnos az Oculus és a HTC is a display felbontás növelés fejlődést visszafogja lásd a kínaiakat azok meg már 8 K nál járnak ami kicsit vicc ... Annyira a mai hardver többsége már simán alkalmas lenne 4k headset ekre legalább 1070 és GTX 980 TI GTX 1080 vagy a TI verzió vagy a Vega , 580 radeon stb... remélem egy éven belül azért ha nem is az Oculus de legalább a Vive nyit egy 4 K next gen headsettel.. -
izomman1
senior tag
A Pimax 4k pedig szerintem se lehet rossz ha abból indulok ki, hogy nekem van hogy csak 60 fps el fut valami HTC ( túlzott felskálázás miatt) pl. autós játék és tök folyamtosnak érzem még azt is és nincs hányingerem már ( régen volt) Csak meg lett volna még támogatva egy lézeres room scallel.. hát ledarálná a Vive ot is szerintem.. kár .. de majd a Pimax 8k :-)
-
wolfhgb
aktív tag
válasz izomman1 #6568 üzenetére
Hát, morci leszek, én is leirtam a hablatyukra reagálva, h semmi gond, ha csusznak vele, csak azt küldjék amit rendeltem. Nem válaszoltak rá semmit. Így, ha kipostázzák a nélkül, majd kicsavarok belőlük valamit még, a faszságuk miatt legfeljebb. Ezért még semmiképp nem törlöm a rendelést, az előzőm már elvitték, a Touch megy a cimborámnak tovább úgy is, ő hadonászni akar, én pedig kb úgy is csak szimezek vele, ahogy eddig is tettem, mert az már nem lenne ugyanaz az élmény nélküle. max, ha nagyon rókás játékozni akarok, beujítok egy xbox os nyomkerát az aproról hozzá. A zsinóros kontrollerrel is muxik a rift?
-
Raymond
félisten
válasz wolfhgb #6582 üzenetére
"A zsinóros kontrollerrel is muxik a rift?"
Megy, semmi koze a kontrollernek a Rift-hez, csak azt adtak hozza anno hogy legyen valami. Meg a kabeles Xbox 360 kontrollerel is mennek a cuccok mert a standard jeleket keresik (Joy1, Joy2, Axis1 bla bla bla).
@ izomman1
Elvakitanak teget a marhasagokkal. Rengeteg problema es simlizes van ezekkel. Peldaul gondolod hogy ha ilyen egyszeru lenne akkor a HTC es az Oculus nem hasonlot csinalt volna? Dehogynem, csak oka van annak hogy nem ezt az utat valasztottak. Peldaul a display nem OLED, ezert az utanhuzas, sok csak 60Hz. Meg azok a megoldasok sincsenek benne amiket a Sony hasznal hogy jobb legyen a megjelenites. A felbontassal szinten "marketingeznek", mert a 4K es a 8K nem eppen az amit a nev szerint elkepzelnel. Peldaul a 4K-nal egy display-t hasznalnak (DK1 es DK2 szintu megoldas) ami ugyan 4K, de szemenkent persze igy csak 1920x2160 lesz. Ennel a 8K valtozatnal meg meg az osszfelbontas se 8K (7680x4320), hanem 2 darab 4K display-t hasznalnak, tehat osszesen 7680x2160. A megoldas amit latsz szinten nem valami ujdonsag, egyszeruen nem a megfelelo ut tenyleg minosegi consumer megoldasra ezert nem is lett belole semmi, pedig mar 2013 ota letezik. Eredetileg InfinitEye volt, de nem tudtak konzumer termeket csinalni belole, igy aztan abbol lett a StarVR 2015-ben miutan a Starbreeze megvette oket, de ok se tudtak belole piackepes termeket csinalni. Aztan az IMAX vette meg az egeszet hogy a sajat VR csarnokaiban hasznalja sajat termekkent.
Aztan meg lehet ezt csinalni aranylag olcson is, de akkor meg az lesz belole amit a PiMAX-al latsz. Ott irtan lejebb a csomo problemat es az csak egy review-bol volt. Ha megnezed a 4K review-ket ugyanugy egy csomo problemarol van szo. Az egyik dolog ami tenyleg problemas de nem emelik ki annyira mert nem egyszeru leirni az a melysegerzet hianya. Irtak paran anno hogy valami megmagyarazhatatlan oknal fogva (magyarazat van, de nem kinlodik vele senki) hianyzik a leyseg erzet. A legjobban ugy volt leirva hogy a Vive es Rift-nel ott vagy a kornyezetben, a PiMAX-nal meg olyan mintha egy korulotted levo gombre vetitett 360 fokos videot neznel.
Szoval filmeket nezni jok ezek, de arra meg tul draga, foleg most a Rift arcsokkenes utan. A 4K valtozat 350EUR es nincs 6DoF kovetes es kontrollerek, a 8K valtozat meg 700EUR es ott a cikkben is olvashato display problemak. Nem egy fonyeremeny az biztos.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz danny73 #6583 üzenetére
Azokat amik a Rift-hez jarnak megkapod akkor is ha hasznalt a Rift mert nem hardverhez kotottek. A Touch-hzo jaro ingyenes cuccok viszont igen (vagyis ahhoz az account-hoz vannak kotve amelyik a Touch-ot aktivalta). Ez azt jelenti a Robo Recall, Dead and Buried, Oculus Medium es a Quill nem lesz meg.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
wolfhgb
aktív tag
válasz Raymond #6585 üzenetére
Akkor no problem, 360 os pad om van is, legalabb nem kell szivnom, mikor eldobja a kontrollert a szoftver, vagy lemerul az elem. Apropo, meg egy kerdes a mesterhez, a jovoben is meg kaphato lesz a touch kulon is? Mert most cimbim megveszi a pakkombol, o balszerencsejere egy hettel a kinti akciok elott megvette a riftet itthon, touch nelkul, ha kesobb valami game annyira felcsigaz, h rafanyarodnek a hadonaszasra, tudok majd szerezni kulon is hozza?
-
Raymond
félisten
válasz wolfhgb #6586 üzenetére
Igen, a kulon megvasarolhato cuccok maradnak tovabbra is (most neztem mar tenyleg mindent arulnak hozza amivel problema lehet - kabelek, fules, faceplate stb.), annyi valtozik csak hogy Touch nelkul mar nem lesz Rift. Tehat az 589EUR csak Rift helyett lesz 549-589EUR(?) Rift+Touch csomag.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
danny73
csendes tag
-
wolfhgb
aktív tag
A nemet riftekre 2 ev gart adnak? Itthon meg mindig a gyartoi egy evvel adjak a fejeseket!
-
Raymond
félisten
Ugy latszik az Amazon-nl nincs Rift sehol a vilagon per pillanat, vagy ha van is akkro meg uton van valahol a raktarak koztt. Ennek hala teljes a kaosz a rendeleseknel es vagy megkapod amit mar rendeltel, vagy nem, vagy azt mondjak "majd valamikor lesz", vagy azt mondjak nem es masnap jon az ertesites hogy uton van.
Remelem akinek itt meg van nyitott rendelese toluk az megkapja
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #6581 üzenetére
Az Oculus nem véletlenül nem használ lézeres nyomkövetést. A fő ok, hogy azzal a HMD-nek és a kontrollereknek maguknak kell meghatározniuk a saját pozíciójukat, így a light szenzorok és a bonyolultabb elektronika miatt drágábbak és több energiát fogyasztanak. (Az új vive controller pl. egy feltöltéssel kb. 6 óra működést bír, a touch-ban meg másfél hónap után cseréltem az egy darab AA elemet.)
Bár maga a rift trackingje 2 kamerával kétségtelenül limitált, az oculusnál abból indultak ki, hogy a többség nem fog 3x3m területet fenntartani VR-hoz, aki meg igen, annak ott a lehetőség a 3 vagy 4 szenzorra.
Ez a stratégia szvsz bejött, mert 1.5-1.5m roomscale-re vagy standing módra tökéletesen elég a 2 szenzor, amivel a piac jelentős részét le tudják fedni, miközben meg árban alá tudnak vágni a vive-nak.
Nálam pl. a vive azért esett ki (pedig erősen szemeztem vele), mert annál a roomscale-hez a minimál játéktér 2x1.5m és egyszerűen nincs annyi hely a szobámban, anélkül viszont a legtöbb steames vr program el sem indul.Ami a 4K, 8K-t illeti: többször is leírtuk már, hogy jelenleg a zavaró tényezők között a screendoor a legkisebb probléma. A jelenlegi VGA-k, 1080Ti-t is beleértve éppen hogy ki tudják hajtani a 2K HMD-ket normális supersampling mellett. A supersampling ugyebár többszörözi a renderelt felbontást, azaz 2K helyett 4K-t vagy 8K-t renderel.
Tapasztalatból mondom, hogy egy 1070 kb. az 1.5 supersamplinget bírja 90 fps-el, ami kb. 4K-t jelent, az afölötti értékeknél már erősen ingadozik az fps. Azaz amíg ki nem jön még legalább 2 GPU generáció, hogy a jelenlegi csúcskártyák ára a normalitás szintjére csökkenjen, addig nincs értelme 4K HMD-ket piacra dobni, mert lehet, hogy egy különösebb számítást nem igénylő 360-as videó jobban néz ki benne, de az első normálisabb grafikájú játék kifektetné a VGA-t. Annak meg szintén semmi érteme, hogy a minimál gépigényt felvigyék 8 magos CPU, 4.5 GHz, 32GB ram, dual SLI 1080Ti-re, amikor jelenleg is azon megy a sírás, hogy a VR gépigénye túl magas.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs