- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Disney+
- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Crypto Trade
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Aliexpress tapasztalatok
- YouTube
- Bittorrent topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dyingsoul
Topikgazda
Nah ez az amiről nem sokat tudunk. Szerintem nagyon nagymértékben befolyásolja majd az adott eszköz minősége. Gondolok itt felbontás, ergonómia, lencsék, frissítés és minden egyéb paraméterre. Vannak akik már DK1 óta használják őket folyamatosan, mégsem vakultak még meg. Meg perze szerintem ez is egyénfüggő, egységesen nem lehet olyan kijelentéseket tenni, hogy 2 éven belül 2 diptriát romlik majd a felhasználók szeme vagy hasonló.
Én kicsit úgy vagyok vele, hogy a hullámvasutazás és az autóversenyzés sem való mindenkinek, mint ahogyan a vadászrepülővel való repülés és űrhajózás sem. Ezért biztosan ki lesznek akadva néhányan, de nagyon jó az irány amit a jelenlegi gyártók képviselnek: igyekeznek minél nagyobb célközönség számára elkészíteni az eszközöket: mindent megtesznek a kényelem, ergonómia és élmény érdekében.
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Chal
addikt
Valószínűleg elég durván befolyásolja a látást, de hogy ez maradandó változást okoz e, azt egyelőre senki nem tudja.
Én pl tompalátó vagyok az egyik szememre, és azért kattantam rá a témára, mert pár hónapja találtam egy cikket, ami arról szól, hogy egy tompalátó Oculus usernek meglepő módon gyógyulni kezdett a szemproblémája. Tovább keresgéltem, a dolog most már ott tart, hogy bizonyos szemklinikák saját fejlesztésű szoftvert (ami tulképpen egy speciális játék) készítenek tompalátóknak a Rift-hez. Az USA-ban már részt lehet venni a programban, egyelőre jók az eredmények. E mellett vannak közösségi kezdeményezések is ugyanezen a területen.
A fenti dolog amúgy nem kifejezetten a látóidegre hat, hanem az agyra (mert a tompalátás nem látószervi probléma), de ha ilyen mértékű befolyásolással bír, akkor lehetnek ellentétes hatásai is. Az biztos, hogy egyelőre mindenki sötétben tapogatózik, és sokat fogunk még a jövőben erről a témáról olvasni.
[ Szerkesztve ]
-
Kicsimix
őstag
Itt nem fog semmi fokuszálgatni. Ha valamihez túl közel mész a virtuális térben ugyan azt tapasztalod mint a valóságban. Pl ha 5 centiről a valóságban nem tudsz elolvasni valamit akkor ott sem fogod tudni bár hozzátenném ennek már van egy technologiai oldala is mert azt mesélik ha tényleg azt szeretnénk látni mint igazából akkor 16k-s képet kellene küldeni a szemünknek.
Vagy lehetséges az a variáció is miszerint egy digitális térben vagyunk ha közel hajolsz valamihez akkor egyre nagyobb kèppontokat látsz. De mindenképp te vagy az eszköz.
[ Szerkesztve ]
...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
Kicsimix
őstag
Ugyan úgy fogod látni mint ahogy a monitoron most. Pl nézd meg a GTA5-ben ott van több km távolság is. Takard ki a kép többi részét csak oda nézz ahova szeretnél. Igazából sem tudsz élesebbé tenni egy ilyen távolságban lévő tárgyat.. Ez nem nagyító/fokuszáló eszköz.
Persze sok mindent le lehet programozni : )
...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
Chal
addikt
Perpill a játékokban vagy nincs DOF (depth of field), tehát minden éles bármilyen távolságban, vagy van (jó példa erre a fent említett GTA V, ami nagyon ügyesen bánik ezzel), de trükközve. Mivel a játék nem tudja mit néz a szem pontosan (hova fókuszál), ezért egyszerűen a kamera középpontját használja erre (a GTA V esetében ez egyszerűen a crosshair, vagyis a képernyő közepe ugye), vagy pl. átvezető animációkban használják, ahol nagyon erősen rázoomolnak egy tárgyra, vagy egy karakterre, de ugye ilyenkor a teljes képet betöltő dolgokról van szó, aminél biztosan lehet tudni hogy mit a háttér (mit kell elmosni, mert úgysem azt nézi a player) és mi nem.
VR esetében szerintem ez a jövő zenéje, valószínűleg még pár évig a DOF nélküli (minden éles mindenhol) dolog lesz, de nem tartom elképzelhetetlennek hogy akár már most dolognak valamilyen szemmozgás és pupilla érzékelésen, ami szolgáltathat pontos adatot a DOF-ozáshoz, és ez által majd még jobban át lehet verni az agyat.
[ Szerkesztve ]
-
hangszoro
tag
Nem azonos. A CV1 és HTC esetében a kijelző a VR-hez lett gyártva. 2x1080x1200-as, de gondolom a technológia adott, ott nagyot nem tudtak varázsolni. Az OLED eleve más elrendezésű, és ránagyítva rondább, pixelesebb, bár ezen már reszeltek többször is. Nem követem pontosan hol tartanak.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Hajrá Egyébként szerintem aki vacilál, az nyomja meg, nem jár semmivel (már ha van lehetősége külföldre rendelni). A leggyorsabbaknak is van még több mint 2 hónapjuk arra, hogy cancelezzenek, vagy hogy gyűjtsenek még egy kicsit az eredeti kerethez. Szóval a tényleges vásárlásig elég jól meg lehet még rágni/gondolni a dolgot.
[ Szerkesztve ]
-
clyvejhamma
aktív tag
Igen, pont ezért tűnik logikusnak a lépés, hogy váltsanak.
A Valve mindent alájuk rakott ( hiszen Palmerék is sokat tanultak tőlük, Abrash onnan ment át, stb. ), a tömeg gyártásban meg van tapasztalatuk, ezzel jó lóra tettek! Kérdés, hogy mekkora igény lesz rá ha esetleg jelentősen drágább lesz, mint az amúgy is drága Rift.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Amíg mondjuk egy autóban vagy, addig nem gond. Addig az agyad tudja, hogy te fixen ülsz, és a jármű megy veled együtt. Ott van a gond, ahol te vagy a jármű vagy maga a karakter. Tehát ha te mint játékos, elkezdesz futni és futás közben gyorsulni, lassulni, stb. Ezért is használnak teleportálást több játékban. Szóval ha ülsz a gép előtt, fejeden a szemüveggel, és a vr térben ülsz egy járműben, akkor nincs semmi gond azzal hogy gyorsulsz, lassulsz, stb. Ha ülsz a székben, fejeden a szemüveggel, miközben a játékban egy emberke vagy, és a gamepad előre nyilával elindulsz előre (miközben a tested még mindig ül a valós életben), azzal van gond. Ott kell kerülni a gyorsulást-lassulást, mert az arra érzékeny emberek (tehát nem mindenki) nem fogják szeretni.
Magyarul fps játékokat 1:1-ben átvenni nem túl célravezető, mert tele lehetnek olyan dolgokkal (hud megvalósítás, valószínűtlen futási sebesség, stb) amik kizökkentenek a beleélési buborékból, vagy rosszabb esetben rosszullétet is okozhatnak.
Egyébként ez is éredekes videó, pl hogy nincs képernyő sarka, a célkereszt miért nem működik úgy ahogy eddig, a hud miben kell hogy más legyen, hogy vegyük rá az embereket hogy arra nézzenek amerre te akarod (mivel ugye nem nyúlhatsz a kamerához), stb. Kicsit sokat gesztikulál a fickó, de ez is humoros és érdekes
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
A különbség az, hogy ha kocsiban vagy, akkor a kocsi mozog, nem te. Tehát ha te ülsz, és a játékban is ülsz, és a kocsi mozog más, mintha az életben ülsz, a játékban pedig te magad futkosol. Nem véletlenül nyomatnak első körben főként kétféle élményt: az ülő vagy épp álló élményt (eve valkyre, autószimek, budget cuts, bullet train) és a limitált mozgásút, pl Hover Junkers vagy Job Simulator. Egyikben sem mész saját lábon mondjuk 1000 métert előre, mindegyikben van egy mechanika a mozgásra. Nem mondom hogy nem lehet megtenni, de baromi óvatosan kell vele bánni, illetve a tényleg kényelmes és komfortos vr élményhez nem igazán jó.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
clyvejhamma
aktív tag
-
veterán
-
Dyingsoul
Topikgazda
Hát ez kb annyiba kerül, mint amennyiért a leap motiont vettük magát aliról... Esetleg ha láttok akcióban akkor annak is jöhet linkje.
(#1307) beta: Hát igen a lidibe nagyon ritkán megyek, de amúgy a szigszalag nem lesz ragacsos a melegedéstől?
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Dyingsoul
Topikgazda
Ez sem rossz, alien surgeon simulator! És ahogy elnézem, ezek a srácok vagy sokat játszottak már vele, vagy tényleg nagyon természetes az irányítás a controllerekkel, mert nagyon jónak tűnik az irányítás. Azért ezek a játékok már rengeteg kellemes percet tudnak okozni a VR játékosoknak!
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
clyvejhamma
aktív tag
Szerintem nem fogod megbánni.
A mostani Vive hype miatt én is bizonytalankodtam, de az észérveket felsorakoztatva és a review-kat végigolvasva, szerintem a Rift a kifinomultabb készülék. Jól néz ki, könnyebb picit, a kijelző-optika kombó egyértelműen jobb minőségű és a Touch kontroller is ergonómikusabb szerintem.
A nagy fejtörés nekem mindig a "room scale VR" jelenti.
Viszont se helyem nincs hozzá, se olyan játékot nem tudok elképzelni amiben tartósan lehetne használni.Például elindulok a játékban egy szobában, körbenézek, eddig okés a dolog. Mondjuk megállok a szoba egyik sarkában (ami az én fizikai szobámnak is a sarka körül van). Innen hogyan jutok tovább? Tegyük fel, hogy kontrollerrel továbbmegyek egy másik szobába. Igen ám, de attól még az én fizikai szobámnak továbbra is a sarkában leszek...Battyogjak be a szoba közepére mindig??? Na persze, ki is nyírná az élményt...
A fenti példából szerintem jól látszik, hogy room scale VR akkor lesz értelmes, ha
1) olyan játékokat dobnak ki rá, amik egy térben játszódnak
2) normálisan megoldódik a VR sétálgatás problémája ( pl. virtualizer )Az egy térben mászkálgatós (1), VR pedig hasonlóan jól megoldható a Riftel és a Touch-al is. Erről nemrég beszélt Palmer Luckey.
[ Szerkesztve ]
-
clyvejhamma
aktív tag
A legújabb frissítésekkel elvileg van. Még szabadon pakolgatni is lehet lebegő ablakokat. Tök jó....
Itt egy videó arról, hogy jelenleg milyen az AC CV1-el.[ Szerkesztve ]
-
wolfhgb
aktív tag
Probaltam osztrak cimre, olyan osztrak paypal szamlaval rendelni, amihez nem volt se szamla, se kartya rendelve, viszont a fiokba fel volt toltve a vetelar euroban, amikor bejeloltem neki a rendelesnel a paypalt es ramentem a fizetesre, beleptem a paypal fiokba, o ellenorizte es bedobta, h rendeljek kartyat v szamlat a fiokhoz, pont nem erdekelte, h rajta van a fiokon az osszeg. Tovabbmegyek, nemet ismerosom akarta rendelni, o is paypal al, neki nemet szamla van a fiokhoz rendelve, siman vasarol vele barhol a vilagban es neki is bedobta a fiok ellenorzesekor, h adjon meg kartyat v masik szamlat a fikjahoz, mert az nem megfelelo nekik ami ott van.
-
Dyingsoul
Topikgazda
-
Dyingsoul
Topikgazda
Jah értem. Csak azért kérdeztem, mert azt hittem, hogy most adtad le a rendelést is. Csak arra lennék kíváncsi, hogy jelenleg kb hogy állnak a rendelési-szállítási időközökkel. Mikor is adtad le a rendelésed?
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
W00dyka
tag
Sziasztok
Érdeklődni szeretnék, hogy van-e már valami módja a ( trükk nélküli ) Oculus Rift CV1 magyarországi megvásárlásának ?
Oculus honlapján ugye Magyarországra még nem lehet rendelni ! Magyarországi boltban csak egy helyen "van" de ott is scak 2016. augusztus 26-ra igérik 200.000 FT.-ért !Van müködő reális változat amit tudtok ajánlani ? Előre s köszönöm.
Steam: Marcinko1976, PUBG: Woodyka...........Már pedig itt rend lesz ! Mondta a nagymama és berúgta a szart az ágy alá !
-
-
W00dyka
tag
hmmm ..... jogos ....mondjuk én vásárolok az ebayen rendszeresen .....de a legdrágább tétel nekem kb. 20.000 Ft. értékben egy laptop alkatrész vagy load cell és ilyenek voltak......780 eurot nem mernék megreszkírozni ....
Steam: Marcinko1976, PUBG: Woodyka...........Már pedig itt rend lesz ! Mondta a nagymama és berúgta a szart az ágy alá !
-
Segal
veterán
A riftet is ra tudod kotni a dvi-ra csak egy atalakito kell hozza.
Assetto Corsa nem rossz a riftbe de mindenkepp probald ki a Project Cars-t is annak szerintem jobb a rift kezelese.
Plusz amit kotelezo megnezned az a robotos video most nem jut az eszembe a neve de ugyis megirjak majd vagy majd en este ha hazaerek. Na az brutalis."Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Segal
veterán
Assetto Corsa sajna szerintem sokkal rosszabb mint a Project Cars de lásd a saját szemeddel. Kár hogy eladod de mondjuk veszteni nem fogsz rajta
Nálam meg pont az ellenkezője tőrténik a fene vigye el. Gyűlölöm a steam leárazásos időszakot mert ilyenkor úgy kattintgatok mint ha muszáj lenne (mert muszáj is)
Szerencsére indulnom kell dolgozni de ezeket vadásztam ma (egyik ingyenes)
Este tesztelés lesz
UPDATE: P*csába hát nem becsúszott még a Monstrum deluxe verzió is.... Na jó tényleg indulok dolgozni[ Szerkesztve ]
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
-Solt-
veterán
Nekem is a szimulátorok miatt kell, de pont ez az a terület, ahol csúszásban vannak a fejlesztők a normális támogatással ami viszont eléggé kihatással van a látható képre, függetlenül attól, hogy a jelenlegi felbontás mire elég.
Továbbra is azt mondom, hogy szerintem elkapkodod.
www.smart-bus.hu
-
Segal
veterán
Ez egyelore nem a tokeletes minosegrol szol hanem az ujdonsagrol, arrol a pluszrol amit hozzaad hogy korbe nezelodhetsz.
En egyebkent pont evegett vettem dk2-ot. Na ott tenyleg gyatra volt a kinezet de megis megfogott a nezelodes. Akkor mar tudtam hogy en imadni fogom a veglegest minden kompromisszuma ellenere is."Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
nortsen
aktív tag
Én már teljesen letettem a vételről, mivel a felbontás sokaknak kevés, így nekem is az.
Amúgy nekem még az OSVR HDK2 ami érdekes. Ezt tervezi valaki megvásárolni?
Pár beszámolóból az derül ki, hogy azt hozza amint a jobbak (a korlátaival együtt).
Bár hiába egy jó HMD, ha a játékfejlesztőkön múlik, hogy mit támogatnak és mit nem.
Jó hír, hogy elvben a SteamVR API-hozk van egy plugin, hogy támogassa az OSVR-t, és az OVSR-nek is van pluginja a HTC Vive-hoz, szóval apuci gondoskodik anyuciról, és fordítva.
Oculus-nak csak a tracking-jét támogatja, de ugye Oculus nem valószínű, hogy támogatni fog más terméket a sajátjaikon kívül (ill. amit ő bevizsgál azt elvben lehetne, de miért szorulna rá bárki is, hogy ő legyen a "leader"?), szóval anyuci megpróbálja támogatni apucit, de apuci le se szarja.Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
Dyingsoul
Topikgazda
Gratula és köszönjük az értékes infót!
Engem már régóta érdekelt, hogy vajon hogy mennek a mostani rift árak ebayen, de sosem tudtam követni őket úgy igazán.[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
Új hozzászólás Aktív témák
- Gamer PC Intel i5 9400/16GB DDR4/GTX 1660 6GB/256GB SSD/500/GB HDD/Beszámítás/Garancia/
- Gamer PC Ryzen 1600X/16gb ddr4/GTX 1660 SUPER 6gb/256gb ssd/500gb hdd/Garancia/Beszámítás/
- Palit Geforce RTX 3060 12GB /CSAVARMATRICA/GYÁRI ÁLLAPOT/BESZÁMÍTÁS/
- G.SKILL 32GB KIT DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 NEO AMD EXPO - Alza jótállás 2032-ig
- ZEN Gamer PC - GTX 1660 Ti - Ryzen 3600 - 16GB DDR4 - 1TB m.2 SSD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest