- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Synology NAS
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Mobilinternet
- Vivaldi (böngésző)
- Linux kezdőknek
- Autodesk - Revit
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
Teljesen igazuk van. A világ nem Norvégiából áll. Nagyon nem.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Németországban 2021ben egy átlagos családnak 3.800 euró nettó jövedelme volt. Egy 50e eurós Teslára ott is sokat kell spórolni, ott sem az átlag családok veszik. Pláne ha azt nézzük hogy ettől jóval olcsóbban lehet teljesen használható autókat venni.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
A Passatok saccra 90%-a cégautó.
Maradjunk annyiban hogy a német átlagember nem vesz 50e euróért autót. Passat Kombi amúgy 40e alatt indul.2022ben az átlagos új autó eladási ár valami 43e euró volt, és abban minden benne van.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
"Ha a hatásfok ennyivel rosszabb, akkor ennyivel minimum többe is fog kerülni egy ilyen autó fenntartása!"
Rossz a logika. A hidrogént fogd fel energiatároló közegként, ami segítségével el tudjuk tárolni a felesleges energiát.
Úgy mindjárt más a helyzet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Egy hidrogénkút kb 800 és 1000 millió forint körül mozog, egy darab!"
Ez egy teljesen légből kapott összeg.
"Ebből mennyi gyors vagy villámtöltőt lehet telepíteni?"
Lényegtelen, mert ez két külön technológia. Teljesen hibás a vagy-vagy felfogás.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Tévedni méltóztatol. A hidrogén óriási előnye az, hogy olyan energiát is használhatunk az előállításához, amivel egyébként nem tudunk mit kezdeni, azaz annak az ára nulla.
Persze használhatunk akkus tárolást is, de annak a költségei összességében magasabbaky pláne ha figyelembe vesszük az energia szállítási költségeit is.Az egymilliárdos kútra már írtam fentebb hogy baromság.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Nem légbőlkapott, mert a totalcar"
"mert a befektetők nem kedveskedni akarnak az autósoknak, hanem bevételt generálni!"
Ez csak állami támogatások kérdése. A BEV is teljesen életképtelen még ma is állami támogatások nélkül.
Márpedig állami támogatások lesznek. Ez eldöntött tény.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
*mikor vettél utoljára 0Ft-ért áramot"
Nem igazán érted ezt az energiatermelés dolgot ugye.
Hogy Magyarországon mennyi a kiskereskedelmi ára a lakossági áramnak, annak az égvilágon semmi köze nincs ahhoz amiről én beszélek.
Az egymilliárd forint a baromság. Akárki is mondta.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #61 üzenetére
Ne haragudj, de nem fogok végignézni egy random videót hogy azt elemezgessem miben téved.
Tény, hogy a megújulók kiépítésével párhuzamosan egyre gyakrabban van olyan időszak, amikor túltermelés van. Ahogy egyre több megújuló kapacitás kerül kiépítésre, úgy lesz egyre több ilyen időszak. Gyakorlatilag előre látható, hogy 10-15 éven belül tavasztól őszig tele leszünk felesleges energiával, amit nem tudunk azonnal elhasználni.
Innentől meg csak egy lépés az hidrogén termelés.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
" talán majd lesz túltermelés és akkor majd hidrogént állítunk elő."
Nem talán. Ez teljesen biztos.
Németországban már 7 éve rendszeres jelenség a negatív áramár.
[link]Pár évvel később már Magyarországon is megjelent.
"nem lesz annyi áram ami alég lenne."
Rengeteg felesleges áram lesz.
"Tehát a telepítő cég sem tudja olyan jól"
Fogalmam sincs miért kamuznak, nem is érdekel.
2014es cikk, Linde kisszériás H2 kút ára egymillió euró
Újabban megy olcsóbban is, San Diego 700-800e dollar.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Pontosabban a toyotának nincs elég erőforrása, mert nincs neki lekötve"
Ez nem lekötés kérdése, hanem az eröforrások ésszerü felhasználásának a kérdése.
Mivel jár jobban az emberiség? Ha 60 KWh akkuból gyártok egy BEV-et, amivel kiváltok egy ICE-t, vagy ha ugyanennyi akkuval gyártok 30 HSD hibridet, ami ugyan bocsát ki CO2-t, de kivált 30 ICE-t.
Az elsö esetben megtakarítok mondjuk 8 liter benzin elégetésekor keletkezö CO2-t 100km-enként, a második esetben meg legalább 60 liternyit, majdnem nyolcszor annyit."rájöttek hogy óriási gázban vannak"
Ja, rájöttek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Európában már csökkent a hibridek eladása, miközben a BEV-ek masíroznak felfelé."
Persze, mert így szabták át a támogatási rendszereket.
"Nehéz megérteni a Toyota számításait a kapacitások szűkösségéről"
Ez a gondolatmenet a rendelkezésre álló eröforrások hatékony felhasználásáról szól. Tipikusan japán egyébként.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
A hidrogen infrastruktura ki fog epulni. Az EUnak van erre kozponti strategiaja, eleg sok penzt fognak beletolni.
"sokkal drágább kiépíteni a hidrogénes infrastruktúrát, mint az akkumulátoros töltőket."
Igen, dragabb. De konnyen lehet hogy az uzemeltetes (mindent egybevetve) olcsobb lesz.
"amit 700 bar nyomáson kell végig tartani speciális tartályokban."
Nem kell 700 baron tartani, csovezetekben valo szallitasnal teljesen normal nyomasok vannak. Tankolas elott kozvetlenul novelik meg a nyomast.
"Az energiatároláshoz - egyáltalán nem biztos, hogy a hidrogén előállítása lesz a nyerő ötlet. "
Valoszinuleg itt is tobbfele megoldas fog egymas mellett letezni. Akku, hidrogen, gravitacios tarolas, olvasztott so, vannak lehetosegek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Mert Te jobban tudod, honnan is?"
Hmm, onnan hogy erdekel a tema egy ideje, es foglalkozom vele.
"Tehát a feltételezéseid mind légbőlkapottak, semmi alapjuk! "
LOL.
"miközben cáfolni sem tudod."
Ember, alapveto osszefuggeseket sem ertesz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Olcsóbb lesz? Mitől? Az előállítása eleve több áramot kíván, tehát drágább, Ezután sűríteni kell ami megint energia, tehát pénz! Ezután szállítani kell speciális tartálykocsival. Ezután átfejteni és újra sűríteni kell megintcsak árammal! "
Latom meg mindig nem erted. Az eloallitasa kvazi ingyen arammal fog tortenni. A csovezetekben valo szallitasa energiamennyisegre nezve nem dragabb mint az aram tavvezeteken valo szallitasa. Simam lehet csovezeteket epiteni a kutakhoz is, es akkor nem kell taralykocsi, nem jelentosen dragabb mint a foldgazhalozat.
" ezért is van hatalmas áramfelvétele egy hidrogénkútnak!"
Mekkora az a hatalmas?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Talán neked sem ártana erről az oldalról megközelíteni ezt a dolgot, mert ez most úgy tűnik hogy nem több hitnél"
LOL.
"Ha még jobban foglalkoznál vele, akkor talán megértenéd mennyire is pazarló."
Mondom, az alap kijelentéseket sem értetted meg. És te jössz nekem a fizikával.
"Épp ezért dobta szinte az összes autógyártó"
Szinte. De azért messze nem mindegyik.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Az elektromos átállással kapcsolatban kapkodnak."
Én semmiféle kapkodást nem látok náluk.
*belső égésűek eladásaiban továbbra is jól állnak"
Nem. Abszolút értékben állnak jól.
"Ha megnézed, a japánokat leszámítva mindegyik nagy konszern teljes mellszélességgel beleállt ebbe"
Legalábbis szóban mindenképp. A japánok nincsenek rászorulva hogy nagyokat mondjanak, másrészt a piacaik is mások. 10-15 év meg rengeteg idő.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"akkor kérdezem én, mi van ha ezt az ingyen áramot egyből elektromos autóba töltöm"
Ha ezt kérdezed akkor egyáltalán nem érted, miért van ingyen akkor az áram.
"de még ezt sem tudod"
Figyi, te állítasz valamit, neked kell hozni az adatokat. De nyilvánvalóan fogalmad sincs, csak pechedre lehívtam a blöfföt.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz sirály12 #136 üzenetére
"TE egy 2014-essel akarod cáfolni, csak ezért, mert az jobban megfelel a nézetednek"
Ja, meg mellétettem egy aktuálist is. Meg tehettem volna még mellé jópárat, csak minek.
TC és Gajdán? Komolyan mondom, innentől kezdve ezt sértésnek veszem.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nézz példának egy nyergesvontatót. A Tesla Semiben van kábé 800 KWh akku, lehet több. Ez saccra legalább négy tonna, de inkább több, az ára meg valahol 120e és 160e dollár között van, de az is inkább több. Egy hasonló képességű üzemanyagcellás rendszer könnyebb és olcsóbb, bár nyilván valamekkora akku abba is kell, de messze nem ekkora. Ráadásul üzemanyagcellás kivitelben elég például 4-500km hatótáv, mert a tankolás sokkal gyorsabb mint az akkutöltés.
Kamionoknál nem is használnak 700baros tartályokat, oda elég a 350bar is.Ezzel párhuzamosan a hidrogén infrastruktúra ki fog épülni, ez már eldöntött tény. Ha ezt kombináljuk az egyre erősebb energiatárolási igénnyel, amit a megújulók terjedése generál, látszik hogy az üzemanyagcellás technológiának igenis lesz helye a közúti közlekedésben.
Személyautóknál én sem gondolom hogy jelentősen elterjedne.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
Én Münchenben élek, saját tulajdonú sorházban, és nem tudok itthon tölteni. Biztosan kiépíthető lenne a duplexbe egy töltő, sok tízezer euróért, persze akkor a bringákat nem tudnánk hova tenni.
Utcán nincs töltő, szerintem nem is lesz mostanában, mert semmiféle szándék nincs rá. Pár utcával arrébb vannak töltők, most még használható lenne, mert alig vannak elektromos autók, de ha ilyen ütemben terjednek a villanyautók, akkor ott is közelharc lesz.Sűrűbben lakott környékeken meg eleve esélytelen.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
A carsharing-gel kapcsolatban van egy alapvető tévhit. Az nem a saját autó konkurenciája, hanem a tömegközlekedésé. Ezért a carsharingos autók nem kiváltják a már meglévő példányokat, hanem ahhoz jönnek hozzá. Növelik a forgalmat, növelik a parkolók zsúfoltságát.
Előbb-utóbb a nagyvárosi döntéshozók fel fogják ezt ismerni és tenni is fognak ellene.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs