Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hi!King

    őstag

    válasz .:ZS:. #2 üzenetére

    Toyota hibridek vegyes használatnál simán 2 literrel kevesebbet esznek az átlag benzines autónál, és a gyakorlatban is, nem csak a gyári adatok alapján, miközben nem cipelnek akkora aksit, mint a plugin hybridek, és ezek széles körben elterjedt autók, amelyek mellé az elektromosokkal szemben nem kell még venni egy másikat a hosszabb utakra. Szóval lehet mondani, hogy bealudtak, csak mondjuk messze több energiát spórolnak meg ezen hibridekkel az autósok, mint az szuperzöldként eladott EV-kkel.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Kinder #16 üzenetére

    Aztán ha tipikus nyaralási időszakban indulsz el, akkor várakozhatsz a töltőre már induláskor, és az összes helyen ilyenbe fogsz futni, illetve ha kelet felé mész, szívsz a sokkal ritkább töltőhálózat miatt, ha pedig olyan 1 vagy 2 napos túrákat csinálnál Ausztriában vagy Szlovákiában mint mi, akkor a plusz megállások miatt sötétedne rád a hegyekben, főleg télen amikor amúgy is rövidebbek a nappalok és még rövidebb is a hatótáv. És mindezt egy 20 milliós autóval. De persze spóroltál 20 ezer Ft-ot egy ilyen úton...

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #21 üzenetére

    Szlovákiában volt hogy Magas-Tátrában is voltunk egy naposat, ott már azért nagyobb a távolság, ráadásul ha Budapestről nem Kassa felé mész autópályán, hazafelé vadveszélyes (konkrétan volt már ebből balesetünk), szóval nem biztos hogy célszerű késlekedni és sötétben hazaindulni. Illetve Ausztriában is akadt eset, hogy egészen távolra mentünk egy napost, talán Lugauer volt a legmesszebbi, de 2 naposnál is ha első nap túra, nem fér bele egy vagy két töltés is, ráadásul mivel társasházban lakunk, előre is gondoskodni kellene valahol a töltésről.
    Chopoknál egyébként hétvégén nem fogsz tölteni míg állsz, mert örülsz ha egyáltalán találsz parkolóhelyet, az út szélén állnak olyankor végig sorban a kocsik, kivéve talán a síszezon után nem sokkal tavasszal, de nyár, ősz és tél ilyen ott.

    A másik, hogy az sem mindegy hol állsz meg, tehát ha mondjuk félúton van egy jó hely pihenésnek, pisilésnek, sofőr váltásnak, de ott nem tudsz valamiért tölteni, akkor már lehet hogy 2 megállás lesz belőle. Vagy télen 3 vagy 4.

    Egyébként a Tesla a 600+ km-ével már kezd vállalható lenni, csak a Tesla-nál más dolgok kevésbé vállalhatóak (pl. cuccolás, túl alacsony hasmagasság). Még a Model 3 18 milliós ára is kezd vállalható lenni. Ha kombi lenne, elgondolkodnék rajta, mint következő autó.

    Igen, egyetértek hogy idővel fejlődni fog az infrastruktúra, de én a jelenlegi állapotról beszélek. De amúgy nem annyi, hogy a meglévő töltőállomásokat upgrade-eled, hanem több fog kelleni, csak abba gondolj bele, hogy nyári turistaszezonban mennyire tömve vannak a pihenőhelyek, pedig nem mindenki áll meg sűrűn, és nem mindenki sokat, ha csak 15 percre sokkal több autó állna meg, mert mind elektromos lenne, már egy-egy ilyen pihenőhelynek is többször akkorának kellene lennei vagy több pihenőhely kellene.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #30 üzenetére

    Nem hinném, hogy minden parkolóban lesz töltő, nem csak nagy és frekventált parkolók vannak*. De nyilván több helyen lesz. Plusz ha etikett, akkor necces lehet ha felmegyünk 1 vagy több napra, addig a töltőn a kocsi és foglalja a helyet.

    Nem a kútfejekről beszéltem, hanem a parkolóhelyekről és a forgalomról a pihenőkben, ha csak 2-szer annyian állnak majd meg, egyenként kétszer annyi ideig, akkor csak parkolóhelyből 4-szer annyi kell a pihenőknél, és a ki-be járás is problémás lehet.

    "Na jó, de ez most, a benzinesnél is áll. Nincs minden szép pihenőhelyen kút. Ez már tényeleg a kákán is csomót esete. :U"

    Csak jelenleg kevesebb elektromos töltőhely van, nyilván ez idővel alakul.

    * Elképzelem pl. a legutóbbi helyen, ahol Ausztriában parkoltunk, magánföldön kijelölt 6-8 autós parkoló, ahol volt egy becsületkassza parkolási díjnak, egy fadoboz, közelben nem volt elektromosság. És ehhez képest vannak sokkal kevésbé frekventált parkolók is.

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz petymeg #28 üzenetére

    Ja, 8.8 milla a Dacia Spring, de egy Sandero is 6 millió, tudom nem ugyanaz a kategória, mert utóbbi nagyobb, de a Tesla Model 3 18 millió, hasonló méretű benzines úgy átlagban 10 millió, szóvql kezd alakulni.

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #40 üzenetére

    "Szerintem eljuthatunk arra a szintre, hogy minden parkolóhoz kapsz majd egy 10 amperes töltőt. Rászúrod, feltölt, aztán csepptöltés, vagy ahogy beállítod. A wallboxok ára tuti le fog esni, ha átmegy tömegtermelésbe a dolog. A helyet meg úgyis foglalod, hiszen parkolsz egy placcon."

    Lehetséges. Egyelőre viszont az az etikett, hogy töltés után lehetőleg távozz a töltőhelyről.

    De ezek még mindig csak a frekventált parkolók, túra kiindulópontok közül rengeteg olyan van, ahol csak egy földes placc van, elektromosság sehol nincs a közelben. A másik véglet meg az említett Chopok és hasonlók, ahol olyan léptékű a tömegturizmus, hogy a legtöbb parkolóhely igazából nem is az.

    "Perpill nem értem, hogy miért nőne ezeknek a parkolóknak a terhelése önmagában az EV-ktől. Picit gyakrabban kell tölteni őket, mint a benzineseket, de azért eddig se 1 seggel nyomott le valaki 1000 kilit, hiába volt alatta dízel Passat. Mondjuk az én Rav4 dízelem pályán úgy 550-600-at bír eleve 1 tankkal."

    Pl. úgy, hogy eleve nem feltétlenül egy ember vezet, a sofőrcsere meg nem tart 15 percig, fél óráig meg semmiképp, ami inkább reálisabb pihenő egy átlag töltőállomásnál.

    "Okké, de azért abban is megegyezhetünk, hogy minimum 50 kilométeres körzetben azért volt a fejletlen Ausztriában egy publikus elektromos töltő. Mármint az ne legyen már érv, hogy a mező közepén nem tudsz tölteni, ezért az EV szar. Basszus, tankolni se tudsz a mező közepén. :)"

    A kontextus az volt, hogy mikor otthagyod egész napra vagy több napra az autót, mert te azt írtad, hogy úgyis feltöltődik, míg fent vagy a hegyen.

    "Perpill kompromisszumos a szitu ilyen extrém esetekben, átlagembernek már most sem."

    Szerintem meg másodlagos autónak kompromisszummentes, egy szűk rétegnek kompromisszummentes elsődleges autónak is, a többségnek kompromisszumos, extrém esetekben vállalhatatlan.

    Eleve ott kezdődik, hogy nem mindenki él családi házban, tehát már a töltés egy hosszabb út előtt is macerás, szóval csak emiatt a lakosság közel felének kompromisszumos, a többi meg ugye sokféle lehet, az én példám csak egy a sokféle közül.

  • Hi!King

    őstag

    válasz sirály12 #66 üzenetére

    A kérdés, hogy az elektormos autók töltését mennyire lehet úgy időzíteni, hogy a fogyasztási mélypontokra, illetve zöld energia termelési csúcsokra essen. Valamennyire biztosan lehet.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #173 üzenetére

    "Most lehet, hogy véletlen, de mi társasházban élünk Dél-Budán, és 3 elektromos töltő is van párszáz méteren belül. Ugye erre utaltam azzal, hogyha jön a lakossági igény, akkor tele lesznek az utcák töltőkkel."

    Ez megint nem olyan egyszerű, érdemes körbenézned egy átlag budapesti lakótelepen, a miénk is ilyen, pedig nem is panel és nem is sok emeletes, mindenféle helyeken parkolnak, kizárt hogy a többségén valaha legyen elektromos töltő.

    Igazából szükséges lenne egy szabályozásra is, hogy ne lehessen csak úgy az utcán tárolni az autókat, és akkor épülne megfelelő mennyiségű mélygarázs, parkolóház, azokhoz meg előírni, hogy legyen kötelező az elektromos töltő az összes helyen.

    "Oké, csak ezekre a vállalhatatlan esetekre nem igazán tudtál valid példát hozni. "

    Rengeteg példát hoztam, te meg lepattintottad olyan érvekkel, amelyek csak nagyon kis hányadát fedik le ezeknek (pl. hogy van töltő a parkolóban - hát jelenleg legtöbb helyen nincs vagy nem férsz hozzá).

    "Rendben, a mező közepén nem tudod tölteni, erre írtam, hogy benzinkút sincs ott."

    Az meg továbbra is arra az érvedre volt válasz, hogy addig tölti, amíg te távol vagy.

    De benzinesnél eleve nem merül fel ez az igény, mert a parkolás gyors, és jelenleg sokkal több helyen tudsz tankolni, mint tölteni.

    "Tényleg azt érzem, hogy az utolsó szalmaszálba is próbálsz kapaszkodni teljesen invalid példákkal. Mármint nem az élethelyzet invalid, csak az, hogy ez megoldhatatlan lenne elektromossal."

    Egyrészt a megoldhatatlan és a kompromisszumos nem ugyanaz. A megoldhatatlant én extrém esetnek neveztem, de erre is hoztam példákat. És hoztam konkrét példkat olyanra, ami megoldhatatlan. Pl. korai indulással egynapos téli túra, ahol fél óra is számít. Csak lepattintottad ehhez képes speciális esetekkel (X helyen van töltő - de rohadtul nem csak X hely létezik).

    "És most maradjunk a Tesla 400-500 km-es valós hatótávjánál, nyilván nem Springről, vagy Leafről beszélünk. "

    Ami télen már csak 200-250.

    "Azt elfogadom, hogyha te 1 seggel rendszeresen pengetsz le 800-1000 kilométereket megállás nélkül, akkor számodra ez nem opció. De ez tényleg megtörténik a gyakorlatban? Mondom ezt úgy, hogy én is járok hosszúkat külföldre, hegyekbe, extrém környezetbe."

    Mint írtam nem kell 1 seggel (megint mint ha el sem olvastad volna, csípőből reagáltál), váltani is lehet sofőrt kis megállással. De csak idén is volt több olyan eset, pedig most kevesebbszer voltunk, ami egy nyáron 400-500 km-es hatótávú, télen ennek fele Tesla-val odafelé elvitt volna legalább 3/4 órát, miközben mi összesen kevesebb mint 5 percre álltunk meg egyszer. Plusz előző nap teletöltés megoldása, és ugye eleve nem lehet azzal számolni, hogy a parkolóba nulla közelébe merítve érkezünk meg (mert kb. 10-ből ha 1-szer találkoztunk olyannal, hogy volt ott töltő, és ennek töredéke, hogy szabadon).

  • Hi!King

    őstag

    válasz cucka #190 üzenetére

    Az ahol a lakótelepeken lebasszák az autójukat, azoknak úgy felét nem nevezném parkolónak, teljesen át kellene építeni a környezetet, hogy mindnél legyen töltő. És szerintem ez nem jó irány, kezdeni kellene valamit ezzel a káosszal is, pl. úgy hogy neked kellejen gondoskodnod az autó tárolásáról, akkor lenne is jó pénzért parkolóház, mert megérné építeni, ott meg lenne töltő is.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #192 üzenetére

    Akkor csak egy kérdés: elektromos autót használsz? Ha nem, miért nem?

    Mert én egyébként totál EV párti vagyok, hibridet is nagyon jó úgy vezetni, mikor elektromos módban megy, sokkal jobb érzés, mint a motorhangot hallgatni, emellett az is sokkal jobb, ahogy nulláról egyenletesen gyorsul. Csak épp még nincs meg az igényeimnek megfelelő elektromos autó, és a hozzá tartozó infrastruktúra. Persze sokkal jobb a helyzet, mint pár évvel ezelőtt, de még van hova fejlődni.

    Szerk.:
    Egyébként a 15 perc nem álttalános, hanem olyan is van. Ahogy a többi érved is ugyanerről szól, hogy felvetettem egy problémát, te meg azt írtad, hogy van ahol olyan is van. Pl. mit kezdjek azzal, ha nálatok a közelben van 3 elektromos töltő is, ha nálam, meg sok más lakótelepen nincs?

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz cucka #196 üzenetére

    Nálunk* ez úgy néz ki, hogy egymás hegyén-hátán mindenütt vannak autók, a rendesen kialakított parkolók felét sem teszik ki, a többi füves, földes vagy épp az amúgy is szűk utcák szélén, félig rálógva a járdára vagy a "zöldre". A szomszéd lakóparkban elvileg minden ház alatt van mélygarázs, de még ott is minden szénné van parkolva.

    *Mint írtam nem panel, hanem annál régebbi, szocreál lakótelep, de a panelházaknál is a legtöbb esetben alultervezték a normál parkolók számát, így ott is sok esetben hasonló a helyzet.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Shadowbull #191 üzenetére

    A munkahelyem amerikai anyavállalatának a vezetője Bostonban él és mondta, hogy venne ő Tesla-t, de nem tudná hol tölteni, pedig ő nem egy szegény ember.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #202 üzenetére

    Igazából van 100 méterre is tőlünk elektromos töltő, csak az egy fürdő parkolójában van, ahová eleve nem is parkolhat nem fürdővendég, de amúgy sem szokott üres lenni.

    Meg van 1 km-re egy Penny, ahol van töltő, ott meg nem hagynám az autót, nem véletlenül...

    Lehet áttervezni az életet, de én jobban szeretem, ha nem technológiai kompromisszum határozza meg az életünket. Nem tudom követted-e Szöcskét, ő a Kiszámoló blog kommentelője volt és csinált egy Facebook csoportot, illetve villanyautós csoportokban aktív, mikor átállt elektromos autóra, gyakran bizonygatta mennyire jó, de igazából neki ez egy hobbi volt, mert mindent ahhoz igazított, hogy eljusson a Leafjével A-ból B-be. Nyilván azóta jobb a helyzet, de én csak azért nem szokok oda mondjuk egy Lidlhöz, mert ott lehet tölteni. Meg ugya ha hétvégén hosszú útra kell a kocsi, akkor előtte kell teletölteni, de ilyenkor péntek este hazaesve amúgy is sok dolgot kell előkészítenünk.

    Ez a töltés idejére otthagyni az autót is azért necces, mert nem kényelmes. Ha valahová autóval megyek vagy valahol leteszem, akkor oda céllal megyek, ami valameddig tartani fog, és ha jelentősen hosszabb egy töltésnél, nem szeretnék X percen belül visszamenni és átparkolni máshová.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Shadowbull #206 üzenetére

    Igen, szerintem is ez a gond a nagyvárosi carsharinggel. És ugye jelenleg eleve olyan övezetekben van, ahol kiváló a tömegközlekedés, de sűrű a forgalom, így inkább tömegközlekedésre és kerékpározásra, gyaloglásra kellene ösztönözni az embereket.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Polllen #209 üzenetére

    A carsharing zónákban, leszámítva a repülőteret, pont hogy jó a tömegközlekedés.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #218 üzenetére

    "Fordítsuk meg a dolgot: aki otthon tudja tölteni az EV-jét, annak meg az a kompromisszum, hogy el kell gurulni a benzinkútig belsőégésűvel. Én azt állítom, hogy átlagos esetben ma már ez a kompromisszum elhanyagolható a töltőhálózat mérete, és a gyorstöltés sebessége miatt. Meg hát egy 500km-600km-es akkupakkal milyen gyakran kel töltőre járni városi-országúti használatban? Hetente-2-hetente? Pályára meg ott a gyorstöltés."

    Nyilván aki otthon tudja tölteni, annál jogos. De aki nem, annál mindenképpen plusz kényelmetlenség, ahhoz képest is, hogy útban valahová 3 perc alatt megoldja.

    "Jó, csak azért bevásárolni mindenki szokott, te is, ahova praktikusan kocsival mész. Ne ragadjunk le a Lidlnél, te írtad a Pennyt, de nagyjából már minden áruházban és plázában van töltőpont."

    Akkor máris megoldódna 1-2 havonta a töltés, mert mi Kiflitől rendelünk vagy gyalog közeli boltban vásárolunk, csak ha nagyobb dolgokért megyünk, akkor megyünk autóval bevásárlóközpontba. Kifli előtt meg munkából hazafelé tömegközlekedéssel. És ezt is csinálják sokan, legalábbis a tömegközlekedésileg frekventált helyeken lévő szupermarketekben sokan vásárolnak. Feleségem egy ideje autóval jár munkába, ha tankol, akkor az 3 perc, ellenben bármely bevásárlóközpontot útba ejtenie leparkolnia a mélygarázsban elég nagy macera lenne ehhez képest.

    "Elgurulsz valahova, vásárolsz fél órát, közben töltesz valamennyit. "

    Tehát megint ugyanott vagyunk, hogy átszervezni az életet, ha egyébként wc-re nem szoktunk autóval járni.

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #221 üzenetére

    Akkor lesz ugyanez a helyzet, ha nálunk minden parkolóhelyen lesz töltő, mert különben ha bárhová el kell vinni, ha közel is van, plusz macera ahhoz képest mint útban lévő bentinkútnál tankolni.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #221 üzenetére

    "Nálunk az irodaházban a mélygarázs már tele van EV töltőkkel. És azt is elhiszem, hogy pont a feleséged munkahelyén nincs így, de ez biztosan változni fog."

    Ez megint egy érdekes dolog. Igazából ő céges, nem elektromos autóval jár, de náluk csak cégea autó parkolhat bent, ha a cég átáll elektromosokra, ott nyilván lesznek töltők. Ellenben amikor egy ideig még sajáttal járt (ahogy az ott dolgozók többsége), a környéken parkolt, ami kis részben társasházi, de nagyobb rézben kertes övezet, ott is valószínűtlen, hogy majd a bejáró dolgozók autóinak a családi házak előtt töltőt építenek.

    De egyébként én dolgoztam többfelé irodaházakban, és mindenütt valamekkora privilégium volt a céges mélygarázs, így a többsége az autóval munkába járóknak valamilyen egyéb lehetőséget talált. Pl. az Árpád híd pesti hídfőjénél van egy rakás fizetős, őrzött parkoló, de ezek megintcsak távol vannak attól, hogy minden vagy a legtöbb helyen töltő legyen, mert eleve földes, murvás, rendezetlen parkolókat képzelj el, minimális infrastruktúrával. Az autóval járó kollégáim mind ilyen helyeken parkoltak. Szerintem olyan 5-10 év, hogy ezeknél nem csak 1-2, hanem sok töltő legyen.

    A mostani munkahelyemen amúgy a garázsban és a belső szabadtéri parkolóban sincs egy sem, ellenben van egy olyan cég, ahol a pincén keresztül húznak ki egy vezetéket, ami egy korláton lóg.

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #250 üzenetére

    Ja, de ha van egy 500 km-es hatótávú autó, ami autópályán már csak 350 lesz, télen autópályán meg mondjuk 250, akkor nem jönnek ki azok a számok, hogy 600 km-re mész és csak egyszer állsz meg egy szupertöltőnél, főleg hogy az a 15 perc gyorstöltés nem 0->100%-ra vonatkozik, plusz nagy eséllyel olyan parkolóba érkezel, ahová nem célszerű közel üres aksival érkezni, mert nincs helyben töltő és visszafelé is el kell jutni egy töltőig (ami nagy eséllyel nem supercharger).

    Nyilván ha CSAK munkába járós kocsinak használja valaki, akkor persze jó, de azért elég gyakori a vegyes, hogy az illető néha távolra is megy, nem véletlenül másodlagos kocsi sok embernél az elektromos.

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz btprg #256 üzenetére

    Bocs, ezt félreértettem, nem személyautókról volt szó.

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz #52931072 #300 üzenetére

    Nem az autók lettek drágák, hanem a pénzünk ér sokkal kevesebbet a 2010-es évek majd a Covid alatti zéró kamatkörnyezet és pénznyomtatás miatt. Persze csak az elmúlt években jött elő ténylegesen a termékek áraiban, de megvoltak az előzményei.

    Idővel meg fogják szokni az emberek, hogy míg korábban vehettél 2-3 millióért egy Dacia-t, 5 millióért egy Fókát vagy Astrát, most már egy alap családi autó 10 milliótól kezdődik. Viszont az elektromosok pont hogy relatív olcsósodtak.

  • Hi!King

    őstag

    válasz #52931072 #304 üzenetére

    A helyzet az, hogy de, pont az a stratégia működik, amit a Tesla csinált eddig, hogy először luxusautókat gyárt, aztán jelent meg az egyre olcsóbb modellekkel, jelenleg ott tartva, hogy a nyugati középosztálynak megfizethető szintre került. Előtte az elektromos autózás kis városi autókról szólt, amikre nem volt kereslet, mivel aki megengedhette volna magának, az inkább benzines luxusautót vett, és kicsi, kényelmetlen, gyenge és 50-100 km hatótávolságú elektromos autót még sokadiknak sem. Ezzel szemben a Tesla olyat dobott a piacra, ami drága, menő a kinézete, gyors, erős és viszonylag nagy, megfelelve az amerikai gazdagok igényeinek, csak belső égésű helyett elektromos kivitelben.

    Idővel meg nyilván nem lesznek drágábbak az elektromos autók a benzinesnél, dízelesnél, illetve az infrastruktúra is lesz olyan, mint a benzinkút hálózat most.

  • Hi!King

    őstag

    válasz cucka #305 üzenetére

    Ez 37%-os emelkedés, miközben az infláció 20% volt ezen idő alatt Németországban. Csak azt felejted el, hogy nem ugyanazon autók ára növekedett ennyit 10 év egyébként nagyrészt szárnyaló gazdasági növekedése alatt, hanem egy autó kerül átlagosan ugyanennyivel többe, most nem ugyanolyan új autókat vesznek mint akkor.

  • Hi!King

    őstag

    válasz #52931072 #308 üzenetére

    De a 100 km-es városi rohangáló autó azelőtt, hogy a luxus szegmensbe betette a lábát az elektromos autózás, a mostaninál is jóval drágább volt, ezért is nagyon kevesen vették, és mivel nagyon kevesen vették, nem tudott növekedni a volumen az olcsósodáshoz. Ezzel szemben a tényleg luxus szegmens beindította ezt a piacot. Így lesz relatív olcsó városi szaladgálós autó is. Dacia Spring 8 millió Ft, ez nem olcsó, kb. egy kompakt méretű fapad benzines autó ára, miközben azoknál jóval kisebb, de ha így folytatódik a tendencia, olyan 5 év és azonos kategóriában egy árban lesznek a benzinesek és az elektromos autók.

  • Hi!King

    őstag

    válasz #52931072 #311 üzenetére

    Nem cáfolta meg, mert teljesen más a szituáció. Az elektromos autózásban is lesz olcsó tömegautó, de nem lehetett onnan kezdeni, mivel az autó már egy létező tömegtermék, és nem lehetett nagy mérethatékonyság hiányában betörni egy bizonyos szempontból még nem elég jó technológiával, mivel eleinte túl drága lett volna a célközönségnek. Így viszont lassan ugyanott lesz árban az EV, mert fentről le tudott csorogni.

  • Hi!King

    őstag

    válasz 8th #314 üzenetére

    A Tesla Roadster 100 ezer dollárba került és az nagyon nem most volt. Na jó, helyesebb ha azt írnám sportautó, de lényeg az, hogy a tehetős vásárlókat célozta meg, aztán az újabb modellek egyre olcsóbbak lettek.

  • Hi!King

    őstag

    válasz consono #318 üzenetére

    Úgy értem luxuscikk volt egyértelműen, mert egy sportautó kialakítás volt, csak elektromos, ami nyilván messze nem annyira funkcionális mint az azt követő modellek, ebben az értelemben luxus volt, nem úgy mint egy Rolls Royce.

    De persze lehet vitatni ezt a fogalmat, a lényeg, hogy az első modell a felső osztályt célozta meg, a második a felső-közép osztályt, és jelenleg már a nyugati középosztály veszi a Tesla-kat. Ez a stratégia sokkal inkább működött, mint az őket megelőző villanyautóknál az, hogy városi kisautókkal próbálkoztak, amelyekhez közel olyan pénztárca kellett volna mint a Roadsterhez, cserébe aki meg tudta volna fizetni, az minek vett volna ilyet.

Új hozzászólás Aktív témák