- Programozás topic
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Az IMF szerint cunamiként csap le a munkaerőpiacra az AI
- Vírusirtó topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bittorrent topik
- Hálózati / IP kamera
-
IT café
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
agaron
tag
Sziasztok!
Eddig ugy voltam vele, hogy ünnepek, meg lassúság, stb... de dec. 28 ota elvileg az országban a csomagom. Aggodjak? Ilyenkor kinek tudok irni? Pár apróság, valószínűleg boríték méretű.
Steam Deck | PC | PS5
-
Topikgazda
válasz agaron #73401 üzenetére
Köszönettel vettem volna ha csak az azonosítót adod meg, de az Összefoglaló 2. pont végére amit beírtam az érvényes ide:
Ha valaki ECSCCA0001111001 formátumú küldemény azonosítót kap:
Ez egy Budapesten a Magyar Postának átadott üzleti e-kereskedelmi levélként menne hozzád, ami azt jelenti hogy az országon belülről a Magyar Postához kerülő küldeményeket (belföldi) nem kell vámolni és ezért díja sincs. Viszont nyomkövetési száma sem lesz.
ECSCCA00-sokat Nézd itt mert ez nem postai nyomkövetési szám, a megérkezés után (Arrived Budapest) látod hogy Arrive at local delivery office azután 2-15 munkanap a kézbesítés. Az Arrive at local delivery office azt jelenti hogy akkor adta át a Cainiao a Magyar Postának, nem a kézbesítő postára érkezik meg.
A Magyar Posta dolgozója kézbesíti a levél kézbesítési szabályok alapján. Ami azt jelenti hogy ha a küldemény 24 mm-nél vékonyabb és behelyezhető a postaládába akkor a leveles postás kézbesíti, ha nem ilyen a küldemény (vastagabb 24 mm-nél vagy más okból nem helyezhető a postaládába) akkor értesítést kapsz (sms vagy papíros) és postán a hivatali kézbesítőknél veheted át.
Mivel csak normál levél, nincs nyomkövetési száma, ha nem kapod meg nem tudsz a Postán reklamálni.
Ha nem kapod meg az AliExpress csak akkor fogadja el a meg nem érkezési dispute okot ha a dispute-hoz mellékelsz egy olyan postától származó igazolást, hogy ezt a ESC00xxxxxx számú küldeményt nem kapták meg a látható bejegyzés ellenére, nincs a postai nyilvántartásban, nem került hozzájuk és ezért nem is kézbesítették és bizonyítékként kell csatolni a dispute-hoz.
Mindig jönnek valamelyik postán a GDPR-el, de ennél az hogy nem került a kezelésükbe ECSC000......... számú küldemény, semmiféle személyes adat nem merül fel..[ Szerkesztve ]
-
voci
tag
Ez az ellentmondás hogyan oldható fel:
- Mivel csak normál levél, nincs nyomkövetési száma, ha nem kapod meg nem tudsz a Postán reklamálni.
- Ha nem kapod meg az AliExpress csak akkor fogadja el a meg nem érkezési dispute okot ha a dispute-hoz mellékelsz egy olyan postától származó igazolást...Hogyan juthatunk ehhez az igazoláshoz?
-
Topikgazda
válasz djsunstealer #73406 üzenetére
A Postának kell kiadni, mert akkor hivatalos, ezért nincs minta és ők adnak is angol nyelven. Ha szépen kéri valaki.
Ez sem nehéz már napjainkban.
Ezt a ESC00xxxxxx számú küldeményt nem kapták meg a nyomkövetésben látható bejegyzés ellenére, nincs a postai nyilvántartásban ezen a számon, nem került hozzájuk és ezért nem is kézbesíthették.
This shipment, number ESC00xxxxxxxx, has not been received despite the entry in the tracking, it is not in the postal register under this number, it has not been received and therefore could not be delivered.[ Szerkesztve ]
-
Harcipocok84
junior tag
Ha minden igaz sikerült kiharcolni hogy egyéni vállalkozóként üzleti vásárló legyek. Tehát ezentúl a VAT-ot nem az Alliexpress teszi rá, hanem itt Magyarországon fizetem ki. Viszont, eddig a VAT-al terhelt árral számolva 15 db eszközt tudtam egyszerre vásárolni azért, hogy 150 EUR alatt maradjak. Ha jól értem most a termék amit veszek olcsóbb lesz, mert nem lesz rajta VAT, tehát mondjuk az eddigi 15 helyett kb. 20 db-ot tudok venni hogy benne legyek a 150 EUR határban. Az hogy itthon a rátett ÁFA-val túllépi a 150 EUR-t az nem számít, ugye? Vámmentes marad a csomagom?
[ Szerkesztve ]
-
agaron
tag
Koszi az infokat, es a tobbiek kb megkerdeztek, amit akartam. Kicsit tartok attol, hogy mi lesz, ha bemegyek a helyi postara (kisvaros), de teszek vele 1 probat.
Egyebkent ez a csomag: https://parcelsapp.com/en/tracking/ECSCCA0048748102[ Szerkesztve ]
Steam Deck | PC | PS5
-
Topikgazda
válasz Harcipocok84 #73410 üzenetére
Az áfás ár az bruttó ár aminél a nettó tartalmazza a rárakott áfát és ez számít. De ezt is beírtam az Összefoglaló vámolási részhez, 7. pont. Eddig is neked a nettó árat vetet figyelembe az AliExpress, mert ha azt meghaladta a kiírt bruttó ár akkor levonják belőle az áfát és a nettót kell fizetni. (a + Price adjustment)
......a vámmentes értékhatár alattiak esetén alkalmazható, ami 150 € vagy 58000 Ft 2024-ben. Ez a termék nettó árának felel meg, nem számolandó bele az áfa, a vám, a szállítási költség.
-
dmad
aktív tag
válasz agaron #73413 üzenetére
Nekem sem volt, csak azzal ami a postához került..
Se az MPl, se az EO nem hibázott még.
De ami a postához került, annak a nagy %-a elveszett...
Szerencsére ritka ami odakerül, próbálom figyelni a rendelésnél, hogy inkább többet fizetek, de érkezzen meg...Élj úgy, hogy.......
-
Topikgazda
válasz agaron #73412 üzenetére
Csak akkor menj be ha a csomagod vastagabb mint 24 mm és tényleg a 15 munkanap eltelt és nem kaptál értesítőt mert csak ez lehet bent. Ha megkapták a magyar logisztikai cégtől, élő tapasztalat hogy van amikor nem adják át nekik.
Mert egyébként semmi információ nincs róla és nem is kell nekik ezeket őrizgetni ha beleférnek a postaládába és ott kézbesíthetőek. -
agaron
tag
Valoszinuleg vekonyabb, mint 24mm Ebben az esetben tekintsem elveszettnek, mert igazolast nem kapok, es nem tudok reklamalni az Alin sem? Bocs, csak szeretnek tisztan latni, es egy picit meg kodos ez a resz... Illetve hogy akkor rendeljem ujra, mert amugy jo lenne a cucc, vagy hogyan tovabb (ugyan itt: van erre trukk, hogy eleve nagyobb csomagban adjak fel, es kevesebb gond legyen ezzel ugymond? )
KosziSteam Deck | PC | PS5
-
Topikgazda
válasz agaron #73417 üzenetére
Az AliExpress-en reklamálhatsz de mivel ez az utolsó bejegyzés, Arrived at local delivery center addig amíg nem jár le a 90 napos szállítási védelmi idő azt szokták írni hogy érdeklődj a helyi postán mert ott van.
Ezt a bejegyzést egy postai igazolással felülbíráltatva, lásd feljebb a szöveget viszont elfogadják és nem kell 90 napig várni.
A helyi posta nem szokott adni ilyen igazolást, csak a központi ügyfélszolgálat ad, úgy kell kérni hogy a megfelelő szöveg kerüljön bele, aki nem követelőzik annak megfelelőt szoktak adni. -
csuhi17
tag
válasz csuhi17 #73258 üzenetére
Na ez nagyon jól jött nekem össze.
Január 8.án rendeltem meg.
Ha a követési infók jók, akkor a DHL Express jan 16.-án reggel 6 körül kaptam meg Hong Kong-ban, most már Budapesten van, és most fizettem be az áfát rá!.
Nem kért a DHL-e semmit mindent automatikusan megcsináltak.
És ha a számlán jól láttam akkor 4500 Huf volt az ő díjuk.
Holnap már ki is hozzák.
összességében jól jöttem ki, kevesebbet fizettem mint amire számítottam.Ami vicces, az az hogy a díjbekérő és az előértesít is a csomagról arról a telefonszámról jött, amiről a Sameday szokott nekem üzenni.
-
Lajtorja
aktív tag
Létezik szerintetek olyan ember a topikban (vagy akár az országban) aki kapott igazolást a postától, hogy nem érkezett meg hozzájuk az ECSC küldeménye? Szerintem nem, de ha tévedek, kérlek cáfoljatok meg.
Ez egy lenyúlás, ha megkapod örülj. Reklamálni nem tudsz, ali dispute el lesz utasítva, ali a postára, posta pedig az alira fog küldeni.
--- ---
-
Topikgazda
válasz Lajtorja #73421 üzenetére
Miért hazudtolnál meg?
Igen is volt és nem csak a ebben a topikban. De ha te azt gondolod hogy hazudok, akkor nem fogom javasolni, kitörlöm az a az Összefoglalóból és topikból is ezeket a hozzászólásokat aztán csináljatok azt amit akartok, de itt ne rinyáljatok. Ha nem kapod meg akkor elveszett és annyi. Nagyon fárasztó néhény ember okoskodása.
Ha elméletet írok azt hangsúlyozom, ahol nem látsz olyat a hozzászólásomban hogy elméletben akkor az tényeken alapul.A dispute is is csak az idő előttiek esetén lett elutasítva, ez sem elmélet.
És ha nem kell segítség akkor ne is kérj itt. Felesleges koptatni a billentyűzetet.
[ Szerkesztve ]
-
Alpachino
veterán
válasz Lajtorja #73421 üzenetére
Szerintem a kérdés úgy pontos, hogy V/ Topikgazda kivételével ( mert ő bizonyítottan kapott ilyen igazolást) kapott-e valaki a postán igazolást ECSC küldeményről ? mert én is próbálkoztam, de azt hitték a kérésem hallatán, hogy valami idegen bolygórol érkeztem.
"Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!" ( Virág elvtárs)
-
Topikgazda
válasz Alpachino #73425 üzenetére
Ezt nem a helyi postán adják. Ott csak kerestetni lehet ami náluk előfordulhat.Hidd el nem csak én kaptam.
De nem kell kérni, ki kell várni a 90 napot, hogy a rendszer lezárja a vásárlást és lehet indítani a dispute-t. Most már ez lesz javasolva mindenkinek. Mert úgy sem hiszi el senki hogy a Magyar Posta ügyfélszolgálata szokott kiadni, ráadásul angol nyelvű igazolást. Nem győzködök én senkit, mehet a maga feje után.
Lehet keresni is. Gyorsan kettő.
#69015
#64172[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Lajtorja #73427 üzenetére
Beírtál valamit azzal mindenkihez szóltál, hozzám is. Ez így működik.
Kétségbe vontad azt amit írtam hogy kérni kell a postától igazolás azzal hogy ezt írtad: Szerintem nem, de ha tévedek, kérlek cáfoljatok meg. így jogosan írtam neked hozzászólást.
Részemről nem személyeskedés, de ha javaslok valamit és szerinted meg ilyen nincs akkor most azzal nem vonod kétségbe amit írtam?De rákerestem a topikban és van két hsz arra amit kérdeztél, lásd feljebb.
[ Szerkesztve ]
-
agaron
tag
En minden esetre futok vele a postanal 1 kort igy, mar hogy ertem mit-hol, nem azert, mert nem tudom ujra rendelni, csak ilyen kedvemben kaptak el. Szoval nekem ilyen szempontbol hasznos volt, hogy kezdjek neki az ugynek. Aztan meglatjuk.
Steam Deck | PC | PS5
-
voci
tag
Lehet, hogy én is hasonló cipőbe fogok kerülni.
Hova érdemes írni? Ti hova írtatok?
- találtam egy ilyen űrlapot: https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/webform/informacio
- vagy inkább az e-mail címükre: ugyfelszolgalat@posta.hu[ Szerkesztve ]
-
Churpik
junior tag
Cikk:
Postai küldemény elvesztése, megrongálódásaA napnál is világosabbnak tűnik, hogy ha a feladott küldeményem megrongálódik, vagy megsemmisül, akkor a szállító viseli a felelősséget. Ugye? Nos sajnos nem mindig, és az sem mindegy, hogy a szomszéd fuvarost kértem meg egy szállításra, vagy postán adtam fel a küldeményt. Ugyanis, egyik esteben a Ptk. másik esetben pedig egy speciális törvény, az ún. Postatörvény rendelkezései lesznek irányadóak. Márpedig ebben a törvényben rövid, jogvesztő határidőkkel, speciális szabályokkal, kimentési okok tömkelegével és korlátozott kártérítési lehetőségekkel találjuk szembe magunkat.
Már a legelején szögezzük le: Nagyon résen kell lennünk, és gyorsan cselekedni kell, ha a postai szolgáltatótól egy fillért is látni akarunk.
Nézzük az első verziót. Megbízok egy fuvarost, hogy vigye el a csomagomat A-ból B-be. Szépen becsomagolom és rábízom a sofőrre a cuccost, ami aztán ripityára törve érkezik meg a címzetthez. Jó eséllyel ilyenkor a fuvarozó viseli a felelősséget. Igazából csak arra kell figyelnünk, hogy a küldeményt annak megfelelően csomagoljuk be, hogy mennyire törékeny, sérülékeny stb. Amennyiben a szállítmány törékeny, sérülékeny, jelöljük meg, hívjuk fel rá a fuvaros figyelmét. Ezen kívül, ha a csomagban veszélyes árú van, ugyanígy járjunk el, szóljunk jelöljünk. Tiszta sor. Ha ezeket elmulasztottuk, akkor lehet beszélni arról, hogy a mi felelősségünk is felmerül.
Ha tehát a szállítás közben kár keletkezik, az a fuvaros felelőssége, de a feladó felelős azért a kárért, amely a nem megfelelő vagy hiányzó csomagolásból, a küldeménnyel kapcsolatos adatok, információk és okmányok hiányából, hiányosságából vagy pontatlanságából származott.
Na de mi a helyzet a postai szolgáltatások esetében?
Ugye nem gondoljuk, hogy ez ennyire egyszerű a postával? Ugye nem? Hát nem is.
Először is, nem csak a posta lehet postai szolgáltató, hanem bizony vannak olyan, mindenki által ismert – és használt – futárcégek, akik postai szolgáltatónak minősülnek. Tehát mikor feladunk egy csomagot, érdemes lecsekkolni, hogy az adott cég tevékenysége a postatörvény hatálya alá tartozik-e. Mert, ha igen, akkor speciális szabályok vonatkoznak rá.
Másodszor: a postai szolgáltató felelősségére csak részben vonatkoznak a Ptk. szabályai, de a legfontosabb kérdésekben a Postatörvény speciális szabályai lépnek életbe. Például a postai küldemény megsemmisüléséből, részleges vagy teljes elvesztéséből, megsérüléséből, továbbá az időgarantált szolgáltatás késedelmes teljesítéséből, valamint az utánküldés-szolgáltatás nem szerződésszerű teljesítéséből eredő károk tekintetében.
A Ptk-hoz képest ránk nézve kifejezetten nehézséget okozhatnak az alábbi eltérések:
Rövidebb az elévülési idő, ugyanis a felmerült követelések 6 hónap alatt elévülnek.
Jelentős eltérés a Ptk. kártérítési szabályaihoz képest az is, hogy a postai szolgáltató az elmaradt vagyoni előnyt nem téríti meg.
Ezen kívül a postai szolgáltató nem kötelezhető sérelemdíjra, valamint személyiségi jogsértésből eredő kár megtérítésére, továbbá nem érvényesíthetőek a személyiségi jogok megsértésének felróhatóságtól független szankciói sem.
Jó, azért néha mégis felelős a posta, de még ilyenkor is vannak bőven kimentési okai.
Egyértelműen felelős azért a kárért, amely a postai küldemény felvételétől annak kézbesítéséig vagy a feladó részére történt visszakézbesítéséig terjedő időben a postai küldemény megsemmisüléséből, teljes vagy részleges elvesztéséből vagy megsérüléséből keletkezett. Kivéve…. Nos itt is vannak érdekességek.
Nem felelős mégsem, ha a kárt a postai szolgáltató működési körén kívül eső elháríthatatlan ok, a postai küldemény belső tulajdonsága vagy a csomagolás kívülről észre nem vehető hiányossága, illetve, a küldemény sérülését vagy megsemmisülését más postai küldemény okozta.
Vagyis minden rosszindulat nélkül, de gyakorlatilag a legritkább esetben következik be olyan kár, amire ne lehetne rásütni, hogy: „csomagoltad volna be jobban” – vagy: „bocsi egy másik csomag okozta”.
Egy dolog azért biztató. A postai szolgáltatónak kell bizonyítania a csomagolás hiányosságát, továbbá azt, hogy a kárt a működési körén kívül eső elháríthatatlan ok vagy a károsulton kívüli harmadik személy postai küldeménye okozta. De máris ott a következő nehézségünk, ugyanis ezzel szemben a feladó köteles bizonyítani, hogy a kár nem a postai küldemény belső tulajdonságának a következménye, és nem a csomagolás hiányossága miatt állt elő.
És akkor még mindig nem mindegy, hogy könyvelt postai küldeményről van-e szó, vagy kértünk-e értéknyilvánítás szolgáltatást. Ugyanis eleve, ha nem kértünk értéknyilvánítást szolgáltatást, akkor a kártérítési igényünk csomagonként 50.000,- Ft összegre korlátozódik.
És itt jön az egyik legfontosabb pont, a kárigény érvényesítése, és annak jogvesztő határideje.
A postai küldemény részleges elvesztését vagy megsérülését a küldemény kézbesítésekor vagy a küldemény visszakézbesítésekor a kézbesítési okiraton azonnal jelezni kell. Ennek elmulasztása jogvesztéssel jár.
Kézbesítési okirat hiányában vagy, ha a részleges elvesztés vagy a megsérülés a kézbesítéskor (visszakézbesítéskor) azonnal nem ismerhető fel, azt a kézbesítéstől számított három munkanapos jogvesztő határidőn belül kell a kézbesítést ellátó postai szolgáltatóhoz írásban bejelenteni vagy azt a szolgáltatónál írásban jegyzőkönyvbe vetetni. A bejelentéssel egyidejűleg a kártérítési igényt is jelezni lehet.
A jogosult az időgarantált postai küldemény késedelmes kézbesítése címén kártérítési igényét a postai szolgáltatóhoz a küldemény átvételétől számított tizenöt napos jogvesztő határidőn belül írásban jelentheti be.
A jogosult a postai küldemény elvesztése vagy megsemmisülése címén kártérítési igényét a küldemény feladásától számított tizenötödik naptól kezdődően 6 hónapos jogvesztő határidőn belül írásban jelentheti be a postai szolgáltatónak.
Bizony, bizony nem elég a rövidebb elévülési idő, a korlátozott kártértési felelősség, és a kimentési okok armadája, még a bejelentés határideje is rendkívül rövid, na meg jogvesztő is.
Tehát, ha a csomagunk megsemmisül, megrongálódik, vagy elvész, készülhetünk arra, hogy a postai szolgáltató jópár kibúvót is bepróbálhat, mielőtt elismerné a felelősségét. És ha nem vagyunk elég gyorsak, szemfülesek és határozottak, akkor sikerrel is fog járni.
Szerző: dr. Schiffer Zsolt DAS
-
KutyiHU
tag
Türelmes vagyok én, na de mi a szom van ezzel? 158271900244604733601214
Január 7-én rendeltem... -
Topikgazda
válasz Churpik #73434 üzenetére
Ne haragudj de most ezzel akkor mi is van?
Amiről itt írunk az ESC000.... logisztikai azonosítós nem nyilvántartott levélküldeményekre nem vonatkozik amit ide beemeltél, nézd meg a felhozott Postatörvényt és az alapján készült Magyar Posta szerződési feltételeket. 9. KÁRTÉRÍTÉSI FELELŐSSÉG rész 9.2. Nemzetközi viszonylatba feladott valamint a külföldről Magyarországra érkező postai
küldeményekre vonatkozó kártérítési felelősség
Viszont mivel ezek speciálisan vannak kézbesítve a belföldi kézbesítési kártérítés vonatkozna ugyan, de hivatalosan nem tudjuk hogy konkrétan a logisztikai cég mikor adja át nekik kézbesítéshez, így csak a külföldről érkező küldemények szabályozása lenne alkalmazható ha postai küldeményként indult volna Kínából, ami meg nem igaz.
Arról nem is beszélve hogy a küldemény a feladó tulajdona a kézbesítésig, így biztosított küldemények esetén is a feladónak van joga az átvevő szállítónál reklamálni, kártérítést intézni, akkor is ha a mi Posta törvényünk lehetővé teszi azt hogy a feladó lemondjon a címzett javára erről a jogról.
Egy Kínában indult küldeményre egyébként elég nehezen lehet kivitelezni ezt. Két esetről tudok amikor meg lett keresve az AliExpress-es eladó ilyennel, inkább refund-ként visszaadta a pénzt, ahelyett hogy valami angol nyelvű lemondó nyilatkozatot csinált volna.Szóval értem én hogy sokan nincsenek ezekkel tisztában, de azért ez nem teljesen releváns információ a topikban felhozott problémához, elfér, csak nagyon nem kell túl tárgyalni.
[ Szerkesztve ]
-
KRoli92
tag
Még mindig gyakori, hogy a vám után ilyen sokáig nem mozdul a csomag? Másnak is van 12.-én beragadt csomagja? Köszönöm
12 Jan 2024 23:37 Import customs clearance complete
158271900243463733601203 -
adabra
senior tag
válasz KRoli92 #73446 üzenetére
Másnak is van 12.-én beragadt csomagja?
Van bizony, mégpedig dec 12-én beragadt! [link]
Egyébként most már azt várom, hogy ne is jöjjön meg feb 2-ig, akkor kérhetek refund-ot. Időközben beszereztem az amazonról a cuccot, 3 nap alatt meg is érkezett (nyilván drágábban).
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Apple Iphone 13 128gb Fehér -karcmentes -
- ZAOPIN Z2 4K gamer egér - fehér
- Galaxy Buds FE - Grafitszürke
- Lenovo ThinkBook 15 G2 ITL, 15,6" FHD IPS Kijelző, i7-1165G7 CPU, 16GB DDR4, 512GB SSD, WIN 11/10, S
- HP Zbook 15 G3, 15,6" FHD IPS Kijelző, I7-6820HQ CPU, 32GB DDR3, 512GB SSD, NVIDIA 4GB VGA WIN 10, S
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen