Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rustysaw

    csendes tag

    Mikor lehet visszatérítést kérni legkorábban? 20.-án lesz két hónapja, hogy rendeltem valamit. A nyomorult eladó 15 napos várható szállítási időt jelöl meg, a tracking jelenleg is ott áll, ahol a rendelés után két nappal állt. Nem tudom felvenni vele a kapcsolatot sem, mert a felületen csak automatikus válaszok generálódnak. :W Visszatérítési kérésre is csak az az automatikus válasz jön, hogy a termék úton van és a türelmemet kérik (ami már rég elfogyott) Nem kell a termék mostmár.

  • rustysaw

    csendes tag

    A returns/refunds menüpontnál a "termék nem érkezett meg" kiválasztásánál ez az üzenet jön:
    "Refund can't be processed right nowOrder in transit. If the tracking doesn't update, you can apply for a refund." És ennyi.
    Global Express Tracking:158271900148990293602310 Ha egyébként rányomok a tracking gombra, akkor az van, amit írtam. Illetve ez van még a "rendelés részleteiben": Kushan, Processing at sorting center. A legfelháborítóbb az, hogy nem tudok kapcsolatot teremteni sem közvetlenül az eladóval. Nem tudok üzenetet küldeni, amire nem automatikus válaszok generálódnak.

  • rustysaw

    csendes tag

    Ez mit jelent a gyakorlatban, ilyennel még nem találkoztam a vásárlást követően:
    "Collected by courier"
    Mindig ez szokott státuszként megjelenni a fizetés ellenőrzését követően:
    "Awaiting delivery"

    [ Szerkesztve ]

  • rustysaw

    csendes tag

    Az Aliexpress egyre hitványabb. 2 hónapja rendeltem pár nap eltéréssel ugyanazon eladótól két terméket. Mindegyiknél 16 napos szállítási idő volt megjelölve. Most ügyet indítottam, mert hiába jeleztem az eladónak, csak annyira futotta tőle, hogy a nyomkövetés szerint a "local delivery company"-nál van. Persze azt nem tudja megmondani, hogy melyikre gondol: posta, más szállítók stb. A megadott tracking számok nincsenek pl. a posta rendszerében. Ezt leírtam az ügy indításakor, képeket is mellékelve, de az Aliexpress is csak azt mondja, hogy nincs refund, ajánlja, hogy keressem a küldeményt. Megírtam persze, hogy egyrészt ez nem az én dolgom, én azért fizettem, hogy kézbesítsék a termékeket, másrészt ha akarnám sem tudnám, mert a tracking szám semmit nem ér, amit adtak. Ehhez képest van, amit más eladóktól sokkal később rendeltem, azok már megjöttek.

  • rustysaw

    csendes tag

    válasz V/ #75017 üzenetére

    Nem nézegetem, hogy melyik eladó milyen móddal szállít. Ami 2 hónap alatt nem érkezik meg, arra refundot kérek. Ennyi idő alatt egy gyalogos zarándok elhozza Kínából, csakhogy most 2024-et írunk. Én azért fizetek, hogy kézbesítsék a megadott lakcímre, vagy minimum értesítsen a szállító, hogy átvehető x helyen. Nem pedig azért, hogy van valahol a nyomkövetés szerint a célországban és én kutakodjak, mászkáljak utána, ráadásul úgy, hogy a megadott nyomkövetési számmal nem tudok mit kezdeni. Ha feladok eladóként egy küldeményt és azt nem kézbesítik, vagy gond merül fel, akkor az én kötelesséem és felelősségem mint szerződő fél, hogy tudakozványt indítsak, vagy intézkedjek. De igen, az Aliexpress hitvány, ugyanis ilyen esetben ezek szerint nem védi a vevőt, hiszen a terméket nem kaptam meg, és az Aliexpress álláspontja az, hogy a pénzemet sem fogom. Ez a színtiszta átverés, csalás, lopás. A szám ECSCCA00...-al kezdődik, már március elejétől a korábban írt státuszt látom.
    "3 cégen keresztül jutnak el hozzád és sehol nincs nyilvántartás róluk.". Akkor mégis melyiknél, milyen elérhetőségen és hogyan érdeklődjek? XY vagyok, rendeltem Kínából valamit, nézzék már meg, hogy mi van ezzel a küldeménnyel...ugye viccelsz, hogy bárki tud majd erre konkrét választ adni, ami a küldemény célbaéréséhez vezet?

    [ Szerkesztve ]

  • rustysaw

    csendes tag

    Megjegyzem, a fentiekben említett problémás rendeléseknél (és eladónál) pont ugyanaz az egy szállítási mód van feltüntetve, mint egy másiknál, ami pl. tegnap megjött a rendelést követően 8. napra. Szóval még a szállítási metódusban sincs választásom. Szóval: jön amivel jön, érkezik, ha érkezik? Ennyi? Ez a lutri kategória.

  • rustysaw

    csendes tag

    válasz V/ #75042 üzenetére

    Mind a négy bekezdésed mellébeszélés. Leírod, hogy 3 cégen keresztül jutnak el a rendelések, de nincs nyilvántartás róluk. Ehhez képest írják, hogy érdeklődjek...és mondod te, hogy nem tudják, hogy itt speciális a helyzet és nem tudok érdeklődni. Akkor mégis mit csináljon a vevő? Imádkozzon? Ha egy vásárló jelzi az eladónak, hogy gond van, akkor járjon utána. Ha azt, hogy nem használható a tracking, és nem tud hol érdeklődni, akkor ne hadováljon és utasítsa el a refundot, hanem intézkedjen, járjon utána, vagy refundoljon. Ennyi. Szó nincs bemondásról, ahogy te gondolod, amikor elküldöm a magyar posta nyomkövetésének válaszát kiollózva és mellékelve, hogy ismeretlen az adat. Azt pedig eladó és AE is látja, ahogy én is, hogy valahol (local delivery center, magyarul egy ismeretlen szénakazal valahol az országban) ott napozik 1 hónapja a tű. Ezen felül mégis mit kellene tennem? Mivel kellene még igazolnom a semmit, amikor visszatérítést kérek?
    A másik, hogy nem azért tartom hitványnak az AE-t (ha megértetted volna), mert nem érkezik meg 90 napon belül a termék, hanem azért, mert ügyet nyitok és amikor nem jutok dűlőre az eladóval, és amikor az AE veszi kézbe, ők is csak azt ismételgetik, hogy valahol valamilyen logisztikai központban van, ahol, valahol, 1 hónapja napozik...de érdeklődjek...refund nincs. Tehát se termék, se pénz. Ja de, a termék valahol, a pénz is valahol. De nem nálam. Meg javaslat, hogy érdeklődjek :DDD Megjegyzem nem ez az első eset, ami miatt lehitványoztam az AE-t. Ezért írtam, hogy egyre inkább az. Pár hónapja rendeltem valamit nem kevés pénzért, de nem az jött, bár hasonló, amit rendeltem, ráadásul esztétikai hibával. Ügyet nyitottam, és részleges visszatérítést kértem (volna). Az ügy nyitásakor tehát a teljes összeg egy részét kértem vissza, tehát átírtam a teljes összeget. Azonban az AE rendszere 1 !!! számjegyű összegre módosította valamiért leokézáskor. Azonnal írtam az ügyfélszolgálatnak, mivel módosítani nem tudtam ezt az összeget, hogy ez probléma, hiba történt. Azt mondták, hogy nem gond, a partial refund jogos, az általam ténylegesen a leírásban külön megnevezett összeget fogják visszatéríteni. Aztán mégsem. Hanem a 1 számjegyű összeget térítették. :W Ekkor megint írtam nekik, de akkor meg már az volt a válasz, hogy lezárt ügy, nem tehetnek semmit. Mi ez, ha nem színtiszta hitványság?
    És leírom mégegyszer, mert ezek szerint neked sem minden világos. A szállítási mód egyféle. Nincs választási lehetőség. Nincs semmi taglalva, csak annyi, hogy x összeg és van tracking. Hogy kivel, mivel szállítanak, arról egy elárvult szó nincs. Erre hoztam pluszt a példát, hogy másik, sőt több eladónál, akiktől rendeltem, karakterre ugyanez az egy "mód" és szöveg van feltüntetve. Tehát ennek fényében lutri, hogy amit rendelek és rendeltem, az 8-14 nap alatt ideér(t), vagy 2 hónap alatt sem. Szóval akkor milyen szállítási módot is kellene, vagy nem kellene választanom, vagy egyáltalán honnan is kellene tudnom, hogy egy-egy eladótól vásárolt cucc éppen milyen módon, melyik céggel, és várhatóan mennyi idő alatt ér ide? Mesélj, szívesen okulok. Kristálygömböm nincs, valami használható ötlet jól jönne.

    [ Szerkesztve ]

  • rustysaw

    csendes tag

    válasz V/ #75092 üzenetére

    Lezárták az ügyet, se termék, se pénz. Ez lopás és csalás konkrétan, vagyis csaló és tolvaj lett az Aliexpress. Semmit nem értettél meg a mondanivalómból, csak nyomod a bullshitet, mint az AE. Előbb -utóbb remélem minél többen rájönnek, hogy felejtős ez a piactér. A vevőnek kell bizonygatni, hogy nem kapta meg a terméket? Elmebeteg.

Új hozzászólás Aktív témák