Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nakos1212

    senior tag

    válasz Frawly #74270 üzenetére

    Nem megsértődött csak leírta hogy más helyzetben volt, nem volt jó neki ahogy te gondolod.

  • #68216320

    törölt tag

    válasz Frawly #74270 üzenetére

    Bírom (ja, mégsem) az olyan embereket akik "megszakértik" mások helyzetét, megoldását és kritizáljak anélkül, hogy bármi lövésük lenne róla. Még akkor is folytatják, mikor jelzik nekik, hogy nem úgy volt.
    Persze biztosan én lehettem "gyengeelméjű" akkoriban, hogy eszembe sem jutott, hogy egy pc-n futó fejlesztéshez pc-t vegyek. Igazából nem is arról volt szó, hogy a már meglévő gépemet próbáltam valamelyest használni a feladatra, mert új gép vásárlására nem volt pénzem. Neeeem, persze hogy nem. Hiszen te jobban tudod.

    "Egyszerűen dimenzióugrás volt még az Amiga megjelenése előtt, a korai PC-k is, az előttük lévő megoldásokhoz mérten, hiszen nem voltál serial konzolra szorítva, meg nem tévére kötve, homályos képpel kellett nézni a 40 oszlopos karakteres üzemmódot, elmosott pixeleket, hanem magasabb volt a felbontás, rendes 80 oszlopos karakteres mód volt elérhető, rendes digitális kimenetben is, rendes nemzetközi karakterekkel, különböző kódolásokat támogatva, nem volt az ember BASIC interpreterre szorítva, hanem rendes OS, fájlrendszer, mappakezelés, 64-128 KB helyett 640 KB memória (korai PC-kről beszélünk itt még, nem a 386+, XMS-EMS megoldásokról, amik később jöttek), HDD, jobb minőségű mechanikus billentyűzet, komolyabb alkalmazások, komolyabb text editorok, komolyabb nyelvekhez compilerök, CAD, stb.."

    A leírásodat olvasva nem tudom eldönteni, hogy mondjuk C64-ről beszélsz vagy Amigáról.
    A C64-et akarod a PC-hez hasonlítani? Ennek mi értelme van?

    "Egyszerűen aki nem volt elfogult, és nem a felszínen a grafikát, hangchip hangzását nézte, hanem azt, hogy milyen komoly alkalmazások vannak rá, mennyire szabványos-rugalmas megoldás, iparilag sztenderd perifériákkal, az azonnal látta már a 80-as évek elején is, hogy ez lesz a jövő, multimédia nélkül is látszott."

    Ez így nettó marhaság. Egyrészt a 80-as évek vége felé volt a legnagyobb káosz, mivel senki nem tudta mi lesz a szabvány. Jöttek az egyedi fejlesztések szabvány nélkül aztán valamelyikre ráböktek és az lett az. Másrészt az IBM kompatibilis pc-k nagyon erős tervezési problémákkal küzdöttek, amelyeket csak sok év alatt sikerült kompatibilitási okból levetkőznie. (pl. vicces hogy egy 16/32bites busszal rendelkező alaplap induláskor szaros 8bites bios-ból vakarja ki a romot)
    Az egyetlen ok amiért a pc elterjedhetett és ami a "jövőt" jelentette az a nyílt architektúra volt.
    A pc szar volt, de mindenki azt építhetett köré amit akart. Így fejlődött és lett egyre jobb.

    [ Szerkesztve ]

  • frescho

    addikt

    válasz Frawly #74270 üzenetére

    Miért rakod OFF-ba? Végre retró témáról van szó, nem youngtimereket tuningolgat a jónép.

    88-ban bármilyen gép menő volt. Az XT amit leírtál több havi fizuba került. Tudom, mert Apámnak mérnökként volt egy a nevére htkzva és csak akkor használhattam, ha ott volt. Ugyanakkor az XT árának töredékéért vett egy A500-at én meg "örököltem" a C64-et a ZX81 helyett. A személyes érintettségen túlnézve az Amiga megjelenésekor nem volt lefutott a meccs. Az Apple-nél és az IBM-nél is be voltak rezelve amikor kijött az Amiga. Amikor az IBM karakteres képernyőt tudott csak, akkor az Amigán már videót lehetett montírozni, majd film jeleneteket rendereltek. Rendszer szinten az Amiga évekkel előzte meg a két konkurenst.

    Az Apple elég gyorsan lépett, a Mac II ha nem is egyenértékű, de jó válasznak bizonyult. Érdekes, hogy annak a fejlesztése Jobs tiltása ellenére indult el. Amikor drágának mondod a Mac-et, akkor nem rendszer szinten nézed az árát. PC-ből egy hasonló tudású gép összerakása csak később valósulhatott meg és az sem került lényegesen kevesebbe mire minden szükséges programot összevásárolt az ember.

    Visszatérve az Amigához. Sokáig PC-vel egyszerűen nem lehetett megcsinálni azt amit Amigával igen, vagy ha igen, akkor az ára többszöröse volt a Commodore gépének. Hogy mégis mind bukott el a dolog? A managementen. Egyszerűen nem tudott a C= vezetősége mit kezdeni a géppel. Nem megfelelően hirdették, ha egyáltalán hirdették. A fejlesztőket nem támogatták megfelelően ami igaz a belső hardversekre/szoftveresekre, de a külső fejlesztőkre is. Ennek eredménye az lett, hogy 87-ben az A1000 tudásával, persze sokkal integráltabban megjelent az A2000 és A500. Az előbbi egy jól bővíthető munkaállomás volt, csak éppen a bővítőkártyák nagyon lassan jöttek. (Pl. a megjelenés előtt már volt tesztre 68020-as kártya, de valamiért arra is várni kellett...) Az A500-zal meg a 2 évvel korábbi csúcs gépet átalakították játékplatformmá. Hogy miért? Mert ez volt a cég fő profilja akkorra már (VIC20, C64 vonal) A "kompetens" vezetésről tanúskodik a TED széria, a Unix fejlesztés és a C128 is. Ha már előkerült a C64, akkor jó tudni, hogy az Amiga megvásárlását, a TED szériát annak köszönhetjük, hogy már 85-re úgy gondolták, hogy leáldozott a csillaga. Aztán még évekig tartotta el milliós eladásokkal a Commodre-t, megmentve azt a csődtől. Az Amiga bevételei messze voltak attól, hogy át tudják venni a helyét.

    PeachMan: A PC-t sem nagygépnek építették. A neve uralkodik: Personal Computer. A felépítése is közelebb volt egy 8 bites Z80-as géphez: S100 busz, CP/M... Nagyjából semmi újat nem hoztak, egy meglepő volt csak benne: az IBM nem védette le a felépítést. Az Apple II és a PC is közel azonos csoportot célzott meg, a C64 viszont játékgépnek készült. A C64, Atari XL ellen inkább a PC Jr-t érdemes elővenni (tegnap volt a kezemben)

    arn kicsit kiegészíteném: Nagyjából az A500/A2000 után elindultak lefelé a lejtőn. Szétforgácsolt, elhúzódó fejlesztések. A management nem akart pénzt költeni a mérnökökre és nem is volt felső elképzelés, hogy mit is akarnak. Közben a PC szépen ledolgozta a hátrányát. 386DX33, VGA kártya és SB PRO már hozta az A500 tudását és innen a PC igazán belehúzott.

    https://frescho.hu

Új hozzászólás Aktív témák