Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
Tipp: Mivel a Navi21 a hírek szerint nagyon jól húzható, plusz jól is reagál a húzásra, ezért a gyártók inkább a jövő héten érkező custom kártyáikból készítenek sokat. A ma polcokra kerülő referencia modellekből csak a szerződésekben vállalt minimális mennyiséget gyártották le a partnerek, és a jövő héten érkező OC verziókból gyártottak/gyártanak sokat, mert úgyis azokat a 10-20%-kal gyorsabb kártyákat fogják venni az emberek.
Szóval lesz szerintem értelmes készlet, de inkább majd jövő héten a húzott kártyákból. -
Alogonomus
őstag
válasz Hrabo86 #1879 üzenetére
Teljesítmények már vannak, ha arra vagy kíváncsi.
-
Alogonomus
őstag
válasz Malibutomi #2610 üzenetére
Itt beszélnek róla.
-
Alogonomus
őstag
A custom kártyák alapesetben valóban csak 2%-kal gyorsabbak, mint a ref, viszont sokkal hűvösebbek is. Elengedve a Red Devil viszont 10% pluszt ad, és a fogyasztása is csak 11%-kal nő meg, miközben a ventilátora is csak bő 50%-on pörög szűken 70 fokos GPU mellett.
Egy rendesen összerakott custom RX 6800 XT kártya még 4K mellett is abszolút ott van a custom RTX 3080 kártyák szintjén, miközben még valamennyivel kevesebbet (335 vs. 360) is fogyaszt. 1080p és 1440p pedig egyértelműen a 6800 XT előnyét hozza.
-
Alogonomus
őstag
EVGA az Nvidia házi gyártója, így aligha fog AMD kártyát kiadni.
Referenciakártyákból, amik a gyári értékeken üzemelnek, azokból teljesen mindegy a gyártó, mert ugyanazt árulják, csak más-más címkézéssel.
OC kártyákból pedig sok gyártó még csak most hozza ki az igazán erős verziókat, komoly választék majd talán januártól lesz, addig úgyis aki-kapja-marja. AMD jelenleg központilag be is határolja az elérhető órajeleket, ezért jelenleg óriási különbség inkább a kártyák fogyasztásában (silicon lottery) van, nem a sebességükben. Sapphire 6800 XT Nitro+ például 360 wattot is elkér, míg egy Powercolor 6800 XT Red Devil 335 wattból is hozza minimum azt a szintet. Érdemi pluszt csak a folyadékhűtéses kártyák tudnak felmutatni, amik lényegében az AMD által engedett felső limiten futnak. -
Alogonomus
őstag
válasz Bazijoe73 #4781 üzenetére
A léghűtés felső határa a még elfogadható méret határán táncoló 3 slotos kialakítás és 1,5 kilós kártya esetén látszólag 450-500 wattnál van, míg folyadékhűtés is maximum 600 wattig elég. A fogyasztás abból a szempontból lényeges, hogy minél több tartalék van a 450-500 wattig, annál tovább lehet még esetleg húznia kártyát.
Az alapszinten szűk 300 wattos AMD kártya nagyjából egálban van az alapszinten 360 wattos Nvidia kártyával, de a 320 wattig elengedett AMD kártya ellen már 450 wattig kell elengedni az Nvidia kártyát. Az Nvidia kártya azon a szinten már szinte a képességei határát feszegeti, míg az AMD kártya még nagyon sok tartalékkal rendelkezik, csak a hivatalos VBIOS jelenleg még bekorlátozza a lehetőségeit. -
Alogonomus
őstag
válasz privacy99 #5382 üzenetére
Ahogy fölöttem Sunnyslow42 is írta, a DLSS nem egyenlő egy alacsonyabb felbontással, amit a Radeon Image Sharpening feljavít.
A DLSS egy speciálisan arra az adott játékra kialakított utasításkészlet, ami a kártyának mindig megmondja, hogy az hol tud spórolni a számításon a képminőség kis minőségromlása árán. Az Nvidia komoly szervereken futtatja sok különböző nézőpontból a játékot, és egy szoftver figyeli, hogy milyen beállítások mellett eredményez még éppen jó képet a spórolás. Aztán ezt az információt a driver mellé csomagolják.
A DLSS komoly hátránya, hogy csak nagyon "üres" terek esetén működhet igazán hatékonyan. Erre jó példa, hogy a minimális objektumszámmal dolgozó Death Stranding alkalmas volt a DLSS használatára, míg az azonos szoftveres alapokon (Decima) nyugvó Horizon Zero Dawn már túl "élettel teli" volt, így arra nem adtak ki DLSS profilt, mert nem hozott volna érdemi hasznot.
Ugyanezért üres a Control játéktere, a DOOM Eternal játéktere, a CP:2077 játéktere, és így tovább. Egy fákkal és állatokkal "berendezett" élő erdő, vagy csak rendesen berendezett szobák már túl nagy falat a DLSS technológiának, mert túl sok változót tartalmaz, ami miatt halmozottan több nézőpontból kellene lefuttatni a játékot a képminőséget érintő információk begyűjtéséhez.
A Sapphire Trixx Boost + Radeon Image Sharpening egy minden játék esetén bevethető módszer, ami a képminőség már észrevehető romlása árán nyer sebességet. A DLSS ezzel szemben csak egy maréknyi játék esetén bevethető módszer, ami azokban a játékokban viszont várhatóan jobb képminőséget biztosít, mint az AMD kártyákon elérhető módszer. -
Alogonomus
őstag
válasz ScomComputer #5529 üzenetére
Első verzió már kint van. Most tavasszal pedig annak a továbbfejlesztett változata érkezhet talán.
[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
válasz AuraSync #5662 üzenetére
Azért a tesztek eredményeihez azt kalkuláld hozzá, hogy az Intel processzorok a Ryzeneket adott esetben elverő csúcsteljesítményt az x90-es alaplapokban tudják megfutni, és alapesetben maximum pár perc erejéig. A tesztekben elért maximális értéket csak komoly hűtővel megtámogatva tudják stabilan biztosítani.
Új hozzászólás Aktív témák
Relatív gyári teljesítmények:
● RX 6400-hoz képest
● RX 6500 XT-hez képest
● RX 6650 XT-hez képest
● RX 6750 XT-hez képest
● RX 6950 XT-hez képest
Fogyasztási keret állításához:
● MorePowerTool
/link a weblap közepe fele/
● MorePowerTool leírás/guide, mit hogyan, miért !!!
Aktuális AMD driver:
● AMD.com
EXCEL-tábla topiklakók méréseivel:
● [LINK]
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Retró játékgépet csinál egy applikáció az Apple TV-ből
- Politika
- ASUS routerek
- CASIO órák kedvelők topicja!
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Android jelkod törlése , hardreset utan.
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen