Új hozzászólás Aktív témák
-
Yany
addikt
válasz Malibutomi #248 üzenetére
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
Harware Unboxed: [link]
Steve már túl van a teszteken és az XT kártyára "between 3080 and 3090" tempót mondott. Azért az finom.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
HUB-os Steve is mondja, hogy 25-étől jönnek az AIB kártyák...
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
válasz ScomComputer #2026 üzenetére
Banolnám azokat, akik ilyen minőségű anyagot töltenek fel. Ez konkrétan büntetendő színvonal és a grafikonos review-kat hívod fosnak?
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
válasz AsakuraDave #3155 üzenetére
Swap-jellegű jelenség van GeForce-okon is: [link]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
Eddig is előjött, a kérdés mindig is csak a támogatás léte/hiánya volt. 6800 vs 3080 viszonylatban (10GB vs 16GB ellenére is) eléggé 3080 felé billenti a közeljövőt. Csak hát ugye rohanjunk a boltba és vegyük meg gyorsan... valamelyiket... valahol... valamennyiért...
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
válasz Refurb82 #3555 üzenetére
Refurb, semmi gond, hogy nem értünk egyet, ezért járunk ide, ütköztetni az álláspontjainkat. Kultúrált formában ez tök jól van így.
Szóval kicsit kihangsúlyozom és megmagyarázom, miért írtam, amit:
- A jövő helyett nem véletlenül a közeljövőt írtam, a 10GB nem tudjuk még, hogy meddig és mire lesz elég. Ez ki fog derülni, mert vészmadárkodás van, de tapasztalatok még nincsenek ezzel kapcsolatban, eddig a 8 GB tök normális volt a felsőházban is (ugye a 11GB volt a top eddig), a játékfejlesztők pedig a játékok fő értékeit érdekük megmutatni a tömegeknek (tehát top alatt)
- A másik, hogy Abu is említette már, hogy a 16GB-ra más okból is szüksége van a Radeonnak, tehát annak a 16 GB-nak egységnyi kapacitása nem mindenesetben egyenértékű a GeForce-okon található egységnyi VRAM-mal.
- Fontos még, hogy a 3080 fej-fej mellett van raszterizálásban (hol kikap, hol nyer), de amikor DLSS-re kerül a sor, akkor iszonyatosan elhúz. Ráadásul az 1.0 verzió utáni változatokban Quality módban sokszor a natív minőség fölötti(!) eredménnyel.
- A jövő szó helyett a "közeljövő" használata még egy okból adott: az AMD hosszú évek óta (gyakorlatilag inkább évtizedes már a nagyságrend) abból él, hogy megígér valamit akár papírforma, specifikáció módján, akár szájkaraté útján, de valahogy mindig kimeneti nyílássá (értsd ánusz) változott az a száj, ahogy a valóságban manifesztálódtak a termékek. Poor Volta, HBM, HBCC, "taking your $10", stb. Ez nem szemrehányás, Vega 64-esem van, de elég jól lehet ebből extrapolálni a következő eseményeket, ha ígéretekre veszel AMD videovezérlőt. A 6800(xt) "itt van"* és jó kártya, de kezeljük annak, ami, ne annak, ami esetleg(!) lesz majd. Utóbbi felér egy pofonért jelentkezéssel. (DXR 1.1 teljesítmény, DLSS konkurrencia, stb)
- Érdemes kiemelni, hogy a DLSS pont ott működik, ahol szükség is van rá, és ráadásul bizonyított mostanra, hogy micsoda minőségben képes extrém mennyiségű fps-t odavarázsolni. Persze az jó lenne, ha minden játékban bekapcsolható lenne, de legalább abban a néhányban van, amiben, szemben az ígéretekkel.Ha most ebben a pillanatban MSRP áron letennének elém egy 6800XT Nitro+-t vagy egy 3080 TUF modellt, a 10 GB-os darabot venném meg. De nem a zöld hályog beszél belőlem. Mindekét oldalon van pár kompromisszum, amit bevállalsz, személyes preferenciáim szerint a zöld most a vonzóbb szín, de szigorúan a termékekről és a közvetlenül hozzájuk kapcsolódó értékekről, nem a vállalatokról van szó.
szerk.: * itt van = nem jobban, mint a GeForce-ok...
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
válasz Refurb82 #3568 üzenetére
Jól gondoltad. Engem főleg a VR tesztekben látható konzisztens frame-timeing érdekel majd, de azt úgy lenne jó kivesézni, ha közben valaki egy 3080-assal is méri ugyanazt. Nem nagyon beszélnek erről az emberek, de a Radeonokon mintha sokkal kisebb lenne a frame-time varia, mint a GeForce-okon. ("vékonyabb" a vonal, nincs akkora ugribugri a görbén minden második képkockán).
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
válasz #09256960 #3625 üzenetére
azaz kisebb felbontáson lerenderelt képből próbál előállítani valamely képjavító eljárással jobb képet.
Nagyon nem jó fiókba raktad el magadban ezt. És fölösleges színezett szemüveggel gyanusítani azokat, akik a DLSS-be többet látnak, mert ennél jóval többről van szó. A szerverfarm(ok)on megtanult információk tömkelegét veti be a kép megalkotásakor, nem pedig egy képjavító eljárásról van szó a hagyományos értelemben. Ez nem egy post process és nem is supersampling, valahol a kettő között, ugyanis míg a förmedvény MLAA, vagy image sharpening egy (vagy) több aktuálisan kirenderelt képkockából dolgozó algoritmus, addig a SuperSampling egy a képernyőnél magasabb felbontásban történő renderelés eredményét skálázza lefelé kisebb felbontásra. Előbbinél nincs plusz input, kizárólag egy előre megírt algoritmus teszi hozzá a saját módosítását egy kész képhez. A SuperSampling rengeteg plusz információval bír, ráadásul nem közelített, vagy sejtett értékeket tesz a tényszerűen odavaló pixelek helyére/mellé. Sőt, még odavalóbb pixeleket tesz oda, hiszen 1 pixel színét több alkotja egyben, és mivel a valóság analóg ugye, tehát nincs felbontása, a kvázi végtelen felbontással érnénk el a tényekig (persze sokkal inkább csak olyan skáláig kell lemenni, ahol a molekulák sűrűsége már színt definiál egy emberi szemben megtalálható receptor számára, de ez már túlzás).
De a DLSS...! Fogja az alacsony felbontáson kirenderelt képet (pl. 1440p) és a sok-sok számítással kialakított neuronháló segítségével döntéseken keresztül kiegészíti a látottakat "emlékből". Az emlék picit megtévesztő, mert az emberben az emlék sokkal inkább érzés jellegű, semmint tényleges képi információ explicit részletekkel, de valami ilyesmiről van szó, mert "néha" téved és e tévedések egymásutánja változó glitch-ek formájában manifesztálódik a végleges képkockákon.
Amit kihangsúlyoznék: a DLSS nem pusztán azzal az információval rendelkezik bemenetként, amit a gpu kirenderelt, hanem egy iszonyat tömény adathalmazzal is, amit extrém magas felbontáson látottak alapján gyártott le neki egy (vagy több) bivalyerős vas. Ez a neuronháló a tréning mértékétől függően nem feltétlen csak "sejt" dolgokat, de kvázi jobban is tudhatja, mint egy natív felbontású végeredmény, hiszen jóval magasabb felbontású emlékekkel rendelkezik. Ne feledjük, hogy a natív render rengeteg kényszerű optimalizációval rendelkezik, amik közt az egyik legtipikusabb pl. a mipmapping, ami pl. a kerítés jellegű objektumoknál akár el is tüntetheti a hálós tartalmat. Egy SSAA esetén azt látnád ugye... ahogy egy DLSS is jellemzően itt brillírozni tud.
Mielőtt bárkiben felmerülne: a DLSS-t nem kell fetisizálni, de a távlatokat, amiket nyit az ML alapú render, azt jobban teszi mindenki, ha nyitott elmével fogadja, mert abban extrém meglepő tartalék lappang. (5~6 év múlva ha valaki még emlékszik erre a gondolatomra, akkor nyugodtan linkelje be, én szóltam, egy gyors hint: lásd tanult vs. számított fizika, ahol pont ugyanez történik).
szerk: ja igen, a lényeg: De, egy ML algoritmus közreműködésével készült 4K kép, ha nem is minden pillanatban és minden részletében, de tud helyesebb képet eredményezni, mint a natív 4K és ezt a véleményemet vállalom minden ezen nevető ember előtt.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
válasz Piszmaty76 #3649 üzenetére
Szerintem ennyire nem szabad most szigorúnak lenni a topik témáját tekintve, legalábbis, ha konstruktív hsz-ekről beszélünk, mert eléggé teoretikus mindkét oldalról beszélni valós termékek híján és amíg az ember latolgat, hogy merre az arra, nagyon jó dolog látni is a teljes képet és nem csőlátó módon csak egy oldalra koncentrálva képet kialakítani. Speciel én tökre örülök, ha viszonyításképpen elő-előjönnek a másik oldalról témák.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
És ugye közben én még nem hoztam végső döntést. Lehet, hogy Radeon, lehet, hogy GeForce lesz a befutó, de egyelőre zöld sapkát húzok. (a gépben meg figyel a Vega 64 irígykedve, hogy WTF). De ha hirtelen megjön a készlet és mondjuk a 6800 besüllyed a normális árra, míg RTX még mindig csillagos ég, akkor megyek arra. Egyelőre egyik oldalon sincs dealbreaker számomra, csak ésszerű árat kérek mellé és döntök...
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
válasz #09256960 #3665 üzenetére
A DLSS-ről befejeztem részemről, de a hozzászólásom minden volt, csak flém nem. Ellenben ez tényleg az: A Mip Mapping ott probléma ahol a kártya neve NV
A mipmappingről leírt szösszeneted meg nem kicsit szakmiatlan és részben butaság is, de ebbe már bele sem megyek, mert ebbe a topikba is belekeverted az NV-t és ami nem nettó AMD, azt már meg sem említem, hiába lehet jó tanulságokat megbeszélni a jövendőbeli képességekről az AMD oldalon a konkurrensnél már jelenlegi technológiák alapján. Ha túl objektív a topik, az már flame. Ok, vettem.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
válasz Malibutomi #3913 üzenetére
Nem rossz kis videó. Kár a gyenge bitrátáért, de a lényeg így is jól látszik.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
Új hozzászólás Aktív témák
Relatív gyári teljesítmények:
● RX 6400-hoz képest
● RX 6500 XT-hez képest
● RX 6650 XT-hez képest
● RX 6750 XT-hez képest
● RX 6950 XT-hez képest
Fogyasztási keret állításához:
● MorePowerTool
/link a weblap közepe fele/
● MorePowerTool leírás/guide, mit hogyan, miért !!!
Aktuális AMD driver:
● AMD.com
EXCEL-tábla topiklakók méréseivel:
● [LINK]
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs