-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz adamssss #1198 üzenetére
Attól függ, hogy nézed...
Ha a pletyik igazak, akkor a 67x0 erősebb lesz az 5870-nél, és a 68x0 pedig ennek a duplázott verziója lesz.Boxi88: Ebben a kérdésben nincs igazad. Az meg pláne sok, hogy még neked áll fejlebb... Egy gyors "Bocsi!" jobban jött volna ki.
Angel1981 jogosan szólt be, még akkor is, ha nem tette off-ba.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Angel1981
veterán
válasz adamssss #1198 üzenetére
Ahogy Bici kolléga írta, valóban attól függ, hogy nézed.
Architektúra szempontjából lesz némi változtatás (bár részleteket nem tudunk, és továbbra is az R600 az alap), azonban mivel nincs csíkszélességváltás, igazán nagy teljesítménynövekedés szerintem nem várható - majd 28nm fogja megvillantani oroszlánkörmeit.Boxi88:
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz adamssss #1204 üzenetére
De eszerint a 68x0 már 28nm-es lesz, szóval az már brutál lesz.
Itt azért van képzavar, mert a pletyik szerint a 67xx lesz csak kicsit gyorsabb az 5870-nél...
Ha minden szóbeszéd igaz, akkor szerintem meg pont, hogy nagy lesz a sebességugrás az 5870 és 6870 között. Szigorúan az eddigi infók alapján.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Angel1981
veterán
válasz adamssss #1231 üzenetére
Igazából a GPU-k már jó ideje többmagos rendszereknek foghatóak fel - a shaderprockók miatt.
Kérdésedre a válasz pedig: elméletileg lehetne két komplett felső kategóriás GPU-t összerakni, de hőtermelése olyan nagy lenne, hogy ez a gyakorlatban nem megvalósítható, erre csíkszélességváltás a gyógyír.
Ha megfigyeled, pont úgy csökkentik a tranyókat, hogy fele területet, és kb. fele hőtermelést adjon (80--->55--->40--->28--->20--->14 - persze négyzetre kell emelni, mert síkban gondolkodunk )
Tulajdonképpen a Cypress (5870) is 2 db RV790XT (4890) összedrótozva (kipótolva pár DX11-et feldolgozni képes részegységgel), mert a kisebb csíkszélesség lehetővé tette ezt az eljárást.
Szvsz a 28 nm-es csúcs GPU nagy vonalakban 2 Cypress összerakása lesz - de mint mondtam; valszeg csak nagy vonalakban.[ Szerkesztve ]
-
Drizzt
nagyúr
válasz adamssss #3512 üzenetére
Ez a gondolkodásmód nagyon félrevezetheti az embert. Oké, hogyha megnézed, egy kártya gyakorlatilag egy viszonylag kis tömegű, jól megmunkált fémkupac, de ez nem jelenti azt, hogy pofátlan profit van rajta. Nem szabad elfelejteni, hogy az egésznek a durva része a megtervezés, ami igencsak viszi a dollármilliókat, s akkor még ráadásul nem is lehet előre látnmi a sikert/sikertelenséget. Kockázat van. Így nem csoda, hogy mindent, ami szellemi erőkifejtés eredménye, az előállításánál jóval drágábban adnak.
I am having fun staying poor.
-
fatallerror
addikt
válasz adamssss #6476 üzenetére
és azzal a felhasználók mit értek? akinek válaszoltad ezt ő felhasználói szemmel nézte azaz a jan 9 számít nem a speckók. de végülis mind1 mert igaz lesz állításod mert mire megjelennek több mint 1 év lesz
a speckók nem sokat jelentenek mert itt az integráció már mélyebb lesz és a programozóknak könnyebb lesz dolgozni ezért lehet h kitudnak csikarni nagyobb teljesítményt. 2014ben meg már rendszerszintű integráció lesz a hd9000nél
hülyeség csodákat várni, kb olyan lesz mint az előd, kis ráncfelvarrás...nv-re kíváncsibb vagyok bár már egyértelműen tojnak a keplerre, megkapja a 3 gb 384 bites vramot és kész....maxwellel foglalkoznak már
don't tell me what i can't do!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #7035 üzenetére
Azzal a GCN-nel jön, amit a konzolok kaptak.
Van nem igazán alkalmazott verziószámozás. A GCN 1.0 az első (S.I. dizájn). A GCN 1.1 (C.I. dizájn) az amit a Bonaire GPU és a Temahs/Kabini IGP kapott (persze utóbbiak kaptak extrákat az ACE-cel, azok már a GCN 2.0 jellemzői). A Kaveri és a konzol APU-k GCN 2.0-t használnak. Az új generációs GPU-k nem biztos, hogy pont ezt kapják meg.
Társítani elvben bármelyiket lehet bármelyikkel, csak a driverben kell a szűrési rutinokat megegyező minőségi szintre hozni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #7038 üzenetére
Most is mellérakathatnának egy HD 6900-at, csak kérdés, hogy mennyi értelme lenne. Az ilyen 50:1-es arányban működne jól, vagyis nyernél az extra IGP-vel 1 kemény fps-t.
Nem tudok árakat mondani.
(#7040) HSM: A GCN 1.1, vagyis a C.I. az ugye az ACE-eken működésén változtatott, így már nem csak max 3, hanem egy rakás szimultán munkafolyamatot kezelnek, motoronként 8-at. Aztán ott lett a FLAT utasításformátum, hogy az LDS és a VRAM kezelhető legyen egyetlen címezhető memóriaként, illetve megjelent a legújabb PowerTune.
A GCN 2.0 minden bizonnyal teljes kompatibilitást kínál majd az x86-64 címterhez, illetve valószínű, hogy az IOMMU2.5-tel is lesz valami extra dolog. Ezek a funkciók VGA szintjén lényegtelenek, hacsak nem társítod a kártyát egy Kaveri APU-hoz.Ami esetleg még beépíthető az a dynamic parallelism, az VGA szintjén is értékes függetlenül, hogy milyen APU-t raksz mellé.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
leviske
veterán
válasz adamssss #7080 üzenetére
Felteszek egy egyszerű kérdést. Míg még az aktuális videokártyád sincs kihasználva, minek akarsz cserélni egy újra, ami még inkább ilyen helyzetben lesz? Még a DX11.2 se jött ki.
Csak azért kérdezem, mert a prémium igények nyilván prémium árban vannak mérve, viszont egy átlag felhasználó számára erősen kétlem, hogy egy darabig tudnának olyan játékot adni, amit maximális grafikán nem visz el egy HD7900-as. Reméljük a PC-s portok minősége is inkább emelkedni fog, szóval még talán GTA4 szintű borzalmaktól se kell félni.
MOD: Amúgy az a 15k nagyon baráti becslés volt.
[ Szerkesztve ]
-
fatallerror
addikt
válasz adamssss #7080 üzenetére
ez nem igaz, amerikában (és nyugaton általában) azonos áron van a pc és konzol verzió az esetek 90%-ában
bizonyíték: tomb raider pc, ps3
watch_dogs: mind 60
tegnap amiket olvastam az új radeonokról mégha csak pletyka is nem nagyon tudom hovatenni. most h konzolon már telóval, v tablettel pontos mutatóeszköz (egércentrikus játékokhoz első körben jó alternatíva) is lesz meg lesz moddolhatóság így már a pc előnye kezd elveszni.
meg nem csak nekem sokaknak elege van abból h 4 helyre bekell jelentkezni h tudj játszani....plusz a gépfejlesztés. most már szerintem tényleg a végét járja a pc játék.
de azért várom h mi lesz a radeonokkal[ Szerkesztve ]
don't tell me what i can't do!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #7135 üzenetére
Az exkluzív játék addig ér valamit, amíg olcsó. Egy AAA játék fejlesztési költsége ma 50 millió dollár fölött van, de vannak durvább például is, mint a Tomb Raider, amire 100+ milliót költöttek, vagy a BioShock Infinite ami 200+ millióban van. Ekkora kockázatot nincs értelme felvállalni. A VGA-piac amúgy sem egészséges, hanem egy haldokló szegmens, ami már rég lélegeztetőn van.
A motor meg lényegtelen. Nincs benne üzleti vonzat. A PC-n ma már minden nagy kiadó fenntart egy vagy két technológiai stúdiót, melyek motort terveznek a kiadó összes játékához. Innentől kezdve, akik a motor licenceléséből akarnak megélni koppannak, mert a zsíros üzletek előtt bezárult a kapu. A Unity, az Unreal Engine és CryEngine nem véletlenül lett részben ingyenes. A nagy halaknak már nem kellenek ezek.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #7191 üzenetére
Mindegy az architektúra a dual graphics-nál. Csak arra kell figyelni, hogy azonos minőségű legyen a szűrési rutin a driverben. Az AMD azért nem enged bizonyos mixeléseket, mert nem elég jó az összesített teljesítmény, illetve a GCN és a TeraScale más optimalizálást igényel, de egyébként elvben mehetne minden mindennel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
leviske
veterán
válasz adamssss #7191 üzenetére
Nem vagyok különösebben érdekelt a dual graphics témában, nem azért akarok APU-t a gépbe.
(#7195) Malibutomi: Ha emlékeim nem csalnak a HD3870 és a HD6870 azonos áron nyitottak, csak előbbi még válság előtt jelent meg erős forint idején, utóbbi meg ugye kicsit később, emelt áfával megspékelve. A HD3870 és HD5870 közt volt hatalmas ugrás árban.
(#7194) Abu85: Én ezt a csajt nem fogadom el Ruby-nak.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz adamssss #7199 üzenetére
Miért, mi baj van egy 7950/70-el, amit már elég pofátlanul olcsón megkapni? Attól a 25-30%-tól, amivel a platykák szerint jobb lesz a hawaii, mi lesz jobb? Szerintem a jelnelegi 7900-akról nem sok értelme lesz váltani. Bőven van lóerő ezekben a karikban, amit az idei top címekben remekül meg lehetett csodálni. Én igen jó eséllyel jóideig meg fogom még tartani a jó kis 7970 OC-m...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
wednesday
őstag
válasz adamssss #7209 üzenetére
Szerintem a fő szempont az, hogy milyen játékokat preferálsz.
Én pl vennék konzolt, mert az kifejezetten játékgép. Csakhogy az érdeklődési köröm főleg stratégiai játék és a pár RPG-t is szeretem inkább PC-n tolni. Így egyértelmű, hogy PC marad. Akció játékok nem hoznak már lázba, kivéve pár igényesebb darabot (pl: Batman), de ezeknek jó volt a PC-s verziója is.
Szerk: Szerintem először ne gépben gondolkodj. Állítsd össze milyen játékok érdekelnek, mikor (premier vagy ráér később is), single, multi inkább stb. Majd ennek fényében el tudod dönteni mire is van szükséged.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz adamssss #7209 üzenetére
Azért a 300K túlzás. Egy okosan összeválogatott gamer gép röhögve kijön 200k-ból, egy 7950-el, használtan még jóval kevesebből... Jó, nyilván drágább, mint a konzol. Ilyen szempontból nem lennék a helyedben, nem könnyű döntés épp most. Mondjuk amiket én játszok, az csak PC-n jó (konzolra meg nincs is), úgyhogy szerencsére nekem a konzol nem opció, így nincs min gondolkodjak.
-
TomiLi
addikt
válasz adamssss #7213 üzenetére
Konzol vs PC.
Ami szerintem mindig is igaz lesz:- konzol kezdetben olcsóbnak tűnhet, de az évek során többre jön ki, minél több játékot vásárolsz hozzá (PC-n is természetesen, tehát nem warez)
- konzol: az csak konzol, hiába a bővülő ficsőrök! Tehát "kell" mellé egy kis pc is, ami könnyen súrolhatja a megint csak 100k-t. (szerintem a konzolon való netezés és egyéb pc "majmolás" kb. olyan katasztrófa, mint a smart tv-k)
- konzol: "kell" hozzá egy böhöm tv, abból sem mindegy hogy milyen. Persze lehet monitoron is, és abból a szempontból jobb, hogy szabadabban használhatja az ember, nincs a család "szeszélyének" kitéve, hogy ki mikor melyik sorozatot akarja nézni a TV-n.
- Billentyűzet-egér ellen a kontroller: szerintem ezt csakis saját tapasztalat alapján tudja az ember eldönteni!(#7215) radi8tor1: a nextgen konzolok is AMD-k!
[ Szerkesztve ]
Bogyorisz
-
Malibutomi
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #7226 üzenetére
Tudtommal a Rockstar nem látott hozzá a GTA5 portolásához. Előbb be akarják fejezni a konzolos verziókat, és utána gondolják át, hogy mire portoljanak. Szerintem az új konzolok előnyt élveznek majd. Ha PC-s verzió lesz, akkor az 2015-ben valószínű.
Az NV már egy közleményben tudatta, hogy véletlenről volt szó. Persze ebben nem érdemes hinni, de mivel a cég pénzügyi konferenciáján történt, így egyértelműen az volt a szándék, hogy a PC-s piac helyzetét jobb színben tüntessék fel a befektetők előtt. Nem ez az első esett, amikor az NV hazudik a befektetőinek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #7248 üzenetére
Lehet, hogy az a roadmap már tartalmazza, hogy az AMD milyen játékokra használ majd IGP-s gyorsítást. 2014-re számos ilyen programot terveznek, és ott vannak a konzolról portolt második körös játékok is, ahol a Kaveri állva hagyhat minden sima processzort. Egyetlen CU-ban több számítási kapacitás van, mint egy csúcsprociban, és a Kaveri tartalmaz ebből nyolcat. Ezek jelentős különbségek, és tekintve, hogy mennyi játékfejlesztőt támogat manapság az AMD többmillió dollárral a PC-s port elkészítése érdekében, nem csodálkoznék, ha ezeket valamilyen módon kihasználnák.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
válasz adamssss #7554 üzenetére
Akkor szerintem le kell csapni az utolsó darabokra a régi dobozolásból.
Nekem nincs bajom a használttal, ha ahhoz van mérve az ára (a válság óta ez ritkán realizálható, amiben bűnösek mind a zsugorivá vált használt-piaci eladók, és az új termékek piacát kialakító gyártók is, ami előbbire is visszahat).
Viszont, ha már drága cuccot veszek, akkor legyen tényleg új. Ne újracsomagolt régi, kegyesen némi árengedménnyel (vagy nem, csak látszólagosan a drágábban bedobott újdonság mellett, mert manapság ez szokott történni).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz adamssss #7581 üzenetére
Nem felejtem. A sok cGPU-s szuperszámítógép nem használ SLI-t vagy CrossFire-t. Ez csak a játékokhoz és hasonló rendereléshez kell. A GPU farm nem használ ilyet, mert nem is kell neki (nem is lenne előnyös) és másik oldalról nem is lehet, a CF és SLI több okból is megáll egy tucat GPU-nál. Ha kazalnyi GPU-n akarsz agyonpárhuzamosított számítást futtatni, akkor rack-ekbe halmozod és kész, nem kötöd őket össze csillió CF/SLI híddal keresztbe-kasul, és hagyod, hogy egymásra várjanak. Minél több a GPU, ez annál kevésbé hatékony, és csak realtime rendereléshez kell (abból is csak a DirectX és OpenGL hardware gyorsítotthoz, kvázi-szoftvereshez sem, mikor nem használsz ilyen magas szintű grafikus API-kat, csak nyers számítást uszítasz a GPU-kra). De javítsatok ki, ha rosszul tudom.
Azért zavar, mert ha létezik és hozzáférhető, az könnyen elvárássá is várhat: nem kell nekem Mantle, se a legújabb DX, se fizetni a munkaórát a programozónak, majd bepakol a felhasználó még két VGA-t a gépbe és akkor elfut a szarul megírt programom is >=30fps-el.
Bocs, hogy tegnap ez véletlenül privát lett válasz helyett, most meg copy-paste.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz adamssss #7612 üzenetére
Én annak idején a szétfeszelt Q6600 + HD4870x2 + 8800GT (PhysX) mellé vettem 650W-or Corsair-t. Sohasem zúgott fel a ventilátora 3DMark-tól sem, illetve még ma is halk (fix kis fordulaton járva nem is hallani a vízhűtés mellett - többnyire "picit" alul van terhelve, saccra max a fele most a csúcsfogyasztás).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs