- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Milyen routert?
- Opera böngésző
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- XPEnology
- Milyen switch-et vegyek?
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Linux - haladóknak
- Mobilinternet
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz daneeeeee #7687 üzenetére
A VGA-kkal az a baj, hogy azokat nem az AMD gyártja. Tehát ott nem az AMD-vel kell egyeztetni, hanem a TUL-lal. Egyébként nyilván megtehetik, de a TUL minimum mennyisége eleve 10000 darab, tehát az árcsökkentési tétel az valahol félmillió kártyánál kezdődik. Ilyet még összeborulva sem ideális bevállalni a webáruházak számára. 50 000 proci az 6-7 cég között szétosztva nem sok, főleg, ha nagyot tudnak az árából faragni. A VGA-ból félmillió az tetemes mennyiség. A nagy áruházak sem mennek egy-egy termékkel 1000 darab fölé a rendelésben, míg egy hasonló üzlettel minimum 100 000 kártyát kellene bevállalni. Ez túl sok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
aktív tag
-
nagyúr
válasz daneeeeee #7910 üzenetére
nem erre gondoltam, hanem arra, amit Malibutomi mondott. nagyon közel vannak egymáshoz, konkrétan annyira, hogy a nagyobbnak csak akkor van valódi értelme, ha jellemzően a jobb chipek kerülnek bele, és jobban lehet ráncigálni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
válasz daneeeeee #7983 üzenetére
2: Biztos?
A Creative EAX5 és CMSS-3D megoldásokból kiindulva ez nem általános igazság.
Persze függ attól, ki hogy nézi és még inkább konkrétan min hallgatja....
Fülesnél az benne a poén, hogy sztereóból is térhangzás lesz.
Na de a fizikailag is >=4 hangdobozból álló rendszernek is valódi, 2D-ben (vagy akár 3D-ben) pozicionált és >=4 csatornára kevert hang kell, hogy 2D (3D) hangzást biztosíthasson. És megvan azért az előnye a hangdobozoknak a fej/fül-esekkel szemben. Kezdve a kényelemnél, hogy nem kell benyomkodni a gumiharangot a hallójáratig, vagy a fejeden tartani egy vaskos fülhallgatót. Folytatva ott, hogy nagyobb frekvenciatartományt tudnak lefedni (mikor fog bizseregni alattad a fotel és érződni a lüktetés az egész testedben egy fejhallgatótól, vagy akár csak próbáljunk 20-30 kHz fölé menni...). És a több fizikai forráspont miatt kevesebb virtualizációt igényel, de szofveresen korrigálható, ha nem ideális a dobozok elhelyezkedése (pl. egy kis config ablakon lebutítva modellezheted vele a szobádat, netán előkaphatsz egy mikrofont, és bemérheti neked).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
HSM
félisten
válasz daneeeeee #8040 üzenetére
Erről nem tudok sajnos biztosat. De nem szokott az AMD "utólag" fullosabb karit kiadni. Viszont évek óta hallani, hogy a fullos csipjeibe is rengeteg redundáns részt terveznek, hogy javítsa a kihozatalt. Nézd meg most pl. a PS4/Xbox one APU-it, azokban is ott figyelnek komplett extra blokkok....
Talán Abu85-t lehetne erről megkérdezni, hátha van valami infója erről. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz daneeeeee #8208 üzenetére
Nem tudok jól kínaiul, de a fordítóból azt vettem ki, hogy az expected az, ami a jelenlegi release date-ek alapján számol, míg a conservative a lehetséges csúszásokat is beszámolja.
A többi egyértelmű. Az API/első driver elérhetősége utáni terjedés az első évben.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
válasz daneeeeee #8208 üzenetére
Átverős ez a grafikon. Nem azt mutatja, hogy adott abszolút naptári időpontokban melyik API-t hány program használja már, illetve fogja majd terv szerint, hanem hogy az adott API hivatalos megjelenési dátumától relatívan számított X idővel később hány program használta / fogja használni azt az API-t.
Szóval sokkal inkább egy piacszerzési sebességet, mintsem piaci eloszlást szemléltet. És ilyen formában a DirectX-re (főleg a 10-es verziójára) nézve elég csalóka is amiatt, hogy a vízszintes tengely elég rövid szakaszt mutat csak be a Mantle-től öregebb API-k életciklusából.
Tehát ami ott DX10, az már mind történelem, és jobboldalt sokkal tovább, illetve magasabbra is lehetne még húzni azokat a DX-es vonalakat, ha nem vágták volna le ott, ahol nekik tetszett. A Mantle görbéje viszont még javarészt csak ígéret, valószínű jövő, mintsem történelmi tény (annak a görbének csak az első pár hónapjára igaz, ahol a folytonos és szaggatott piros vonal még egybeesett) és meg sem próbálja olyan messzire előre jelezni a Mantle életét a jövőben, mint amennyit a DX10, vagy akár DX11 már megélt a múltban és látható már a közeljövőben olyan bizonyossággal, mint a Mantle ábrázolt jövője.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
nagyúr
válasz daneeeeee #8475 üzenetére
korrekt nyilatkozat volt, de nem mondott semmi újat. abban a kényelmes helyzetben van, hogy őszintén mondhatja, amit az 1.0-ról mond (miszerint nem viszik be az erdőbe a konkurenciát) - nincs is rá szükség, mert az eddigi Mantle-fejlesztők a GCN-t vették alapul, és a másik két gyártó automatikusan (akár jelentős) hátrányba kerülne.
vagy mondhatjuk úgy is, hogy azért nem támogatja az nVidia a Mantle-t, amiért az AMD a PhysX-etPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz daneeeeee #8477 üzenetére
a Mantle-nek pont az a lényege, hogy a driver által végzett absztrakció minimális, és a szoftver a valódi erőforrásokhoz közeli fogalmakkal dolgozik. ha az nVidia írna egy Mantle drivert (ami ebben az esetben igazából egy driver és egy interface kombinációja), akkor elfutnának a jelen Mantle portok a GeForce-okon, de esetleg a DX-sebesség felével. ennek mennyi értelme lenne?
a PhysX ugyanúgy implementálható lenne bármilyen GPU-ra, csak a CUDA-layert kellene megcsinálni az AMD-nek. ehhez az nVidia megadna minden támogatást, csak erre meg persze az AMD nem vevő. pont ugyanaz a két történet.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz daneeeeee #8479 üzenetére
ne vedd rossz néven, de az, hogy mit hiszel, nem valami fényes érv
a CUDA ugyanolyan API mint a DX vagy az OpenCL, ha az interface-ek pontos dokumentációja megvan, akkor bármilyen eszközön lehet implementálni. a performancia persze kérdéses, ill. mivel nem nyílt, felmerül a licenszelés költsége is. de technikai akadálya nincs.
a PhysX GPU-s része egy CUDA-implementáció, bármilyen CUDA-enabled eszközön futna. megint a sebesség a kérdés.van precedens, sajnos. nézd meg az R9 285 tesztekben, hogy megy a Thief Mantle alatt. ha egy kis mértékben módosított architektúra begyűjt 10-15% hátrányt, akkor egy teljesen más architektúránál mi lehet a helyzet?
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz daneeeeee #8481 üzenetére
semmi jelentősége a jelen helyzetben a licensznek, az AMD-nek nem ez a fő baja. olyannyira nem, hogy szerintem az nVidia ingyen odaadná nekik, ha egy kicsit is akarnák.
igen, az a fő gond a 285-nél is, hogy tweakelni kellett volna a renderert. nem tették. vajon nVidiára mennyi idő alatt tennék, ami korántsem csak tweakelést jelentene? a javítócsomagra várás a felhasználónak lehet OK, de az IHV-nek a legrosszabb. elég egy hiteles teszt, amiben a saját megoldása fele FPS-t izzad ki magából, mint a konkurencia, az jól beég mindenkinek a retinájába - onnan nehéz visszahozni a márkát.
lentebb már leírtam, miért nem állnak a Mantle mellé, és nyilván az okok üzletiek, nem műszakiak.
a WD és az AC nem alakult volna jelentősen másképpen - sőt, az is lehet, hogy még rosszabbak lettek volna. 2-3 éves projektekről beszélünk, amiknek a termékét az optimálisnál korábban kellett kiadni - nem volt elég idő tesztelni.(#8482) Abu85: ezt tuti ide akartad?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen