- Milyen routert?
- Windows 11
- ASUS routerek
- Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Facebook és Messenger
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
Az utolsó bekezdés engem is érdekelne.
Mindig eszembe jut, amikor Abu mondta, hogy órajelet akkor érdemes csak órajelet emelni, ha már nem skálázódik az architektúra. Ezt még sztem valahol a gcn1-2 táján mondhatta.Úgy tűnik, ezt az állapotot az amd valahol ott el is érte a gcn1-2 táján. Jó, persze világos, hogy az ő elképzelésük a compute futószalagok és az async compute köré épültek, mert a gcn alapvetően compute orientált architektúra.
De ehhez úgy kellett volna, kellene programozni a játékokat. De ez nem történik meg. Az ipar compute futószalagra való átállítása zsákutca.A Hawaii volt az utolsó balanszos lapka, az volt az utolsó állapot, amire az arch még skálázódott. Azóta egy bizonyos szinten túl nem jut. A vegán az látszik, hogy a frontend geometria limites. Lehetne több enginet beépíteni, 4->6, de ezt nem teszik, mert bonyolult, meg nehéz, meg mittomén. A szállított szoftveres megoldás megint nem működik: az ngg programból programozandó és ezt némány techdemón kívül nem fogja megcsinálni senki. Ez itt zsákutca.
Aztán ott van a backend, a ropok, meg ilyenek. Erre Abu azt mondta, lehetne beépíteni többet, csak minek. Mert nem skálázódik. Ez is zsákutca.
A dsbr állítólag működik, mégse lett a Vega sávszéligenye szívószállal kielégíthető. Vagy alig érezni hatását, vagy a frontend a valós limit. Ez is zsákutcának tűnik.Rapid Packed Math. Fejlesztői közreműködés -> zsákutca
Nem skálázódó árchitektúra es magas falak a szoftveres megoldások előtt. Marad tehát a frekvencia emelése. Itt a fene tudja, hogy az arch limites, vagy a GF 14LPP. Utóbbi nem lenne meglepő, hogy nem rendelkezik azzal az évtizedes tapasztalattal a gpugyártás terén, mint a tsmc.
De hát itt is komoly limitekkel küszködik a polaris és a Vega is.Tényleg ott tart az amd, hogy látszólag nincs hová lépni, nincs hová mozdulni, nincs skálázódás, nem megoldás az, ha ebből vagy abból többet épít be.
A nagy remény a driver volt. Hogy az ngg majd 4->17 feloldja a geometria limiteket és kivágja az eddig haszontalanul elvégzett munkát. Valamint a dsbr volt.
De ezek az elképzelések bár lehet hogy nem alaptalanok, mivel az implementáció át lett tolva a fejlesztők térfelére, így tudható, hogy annyit fognak érni, mimt a dx12 es az async compute.Nincs tovább. Fölfelé nem skálázódik tovább.
Lefelé a Vega skálázódhat. De ez is érdekes. A Vega ugye alig jobb, mint a polaris. Ezen a szinten is a wundertreiber tudott volna előrelépést hozni, de nem hozott. Vajon ha a polarishoz képest egy hasonlóan méretezett Vega 20%-kal magasabb frekvenvián megy az el fogja adni?
Jelenleg Vega 40 körüliről nincs szó. De ez nem is baj, hiszen eleve érdekes kérdés, a Vega 64 meddig lenne vágható úgy, hogy nem csökkken a teljesítmény?
Úgyhogy én őszintém nem tudom mivel tudnának előrukkolni nem csak a csúcsteljesítmény növelese, hanem a középkategóriás termékeknél előrelépés terén se.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Inakustik Mikado Audió, hangszoró kábel 40m hosszú tekercs 2x0,75mm
- Inakustik Premium HiFi Audió kábelek FÉLÁRON - RCA, Mono Sub, Y Sub
- Sony PlayStation 5 (PS5) Slim Játékkonzol tartozékokkal
- Inakustik CAT6 Ethernet, LAN, UTP hálozati kábel - Prémium minőség
- Garanciális ASUS TUF Gaming X670E-PLUS + AMD Ryzen 7 7800X3D
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen