- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Vírusirtó topic
- Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- SkyShowtime
- Max
- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Mikrotik routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ren Hoek #8013 üzenetére
Az informatikában minden nagyon gyorsan fejlődik, tehát ha egy évet csúszik egy projekt, akkor már van rá az eredetinél jobb képességű alkatrész is. Ezért nem akarja a Hynix a kockázatot felvállalni, mert nekik csak úgy éri meg, ha kifizetik, de ha nem sikerül a termék, akkor csak a gyártósor lesz meg, és a memóriákat vissza fogják mondani. De nyilván aki rendel azt kiszolgálják, szó sincs arról, hogy bárkit is korlátoznának, csak fizessék ki a rendelést. Ennyi kell a Hynixnek.
Az interposert nem az NV fejleszti, hanem a GloFo, Samsung, TSMC, UMC, stb. Attól függ, hogy kiét választják. Az AMD az UMC-t választotta például.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yllgrim
őstag
válasz Ren Hoek #8013 üzenetére
Azok a fejesek nem szeretik ha all a penzuk valamiben, elkezdenek dolgozni rajta es idoben veszik meg a cuccot, addig forgatjak mert az hoz meg tobbet. Itt kemeny 10 milliokrol van szo heti szinten profitban.
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.
-
jedis
senior tag
válasz Ren Hoek #8174 üzenetére
Egy jó kis Dune-ért , valami brutal DX12-es motorral, és a régi fíílingel, még a fél vesémet odaadnám !
Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !
-
Shing
őstag
válasz Ren Hoek #8221 üzenetére
Miért ne lenne logikus döntés? Most írtad le, hogy eladtad a kártyád és nv-t vettél. Elég kockázatos butítani a régi kártyákat, mert ott van az nvidia, ahol annyit lát az átlag felhasználó, hogy még Fermin is van frame rate control és DX12 support. Na milyen jó, vegyünk nvidia-t, mert ott jobb a support.
-
HSM
félisten
válasz Ren Hoek #8218 üzenetére
A Tonga elvileg 384bites buszú, csak sanszosan nem erőltetik még a fullos verzióját valamiért (pl. mert jóval drágább úgy a tokozás, a PCB, a körítés, kivárnak vele). Tényleg nem a legszerencsésebb a 256bites buszával, de nézzük azt is, mennyiért adják.
Kapaszkodj, 75K-ért kapod meg a 4GB-os verziót, annyiért, amennyibe egy 128bites GTX960 is kerül. Ezen két kártya közül egy pillanatnyi gondolkozás nélkül hoznám el a 380-at....
A Delta Color-ról az Nv ilyen ~25%-os növekedéseket írt, amit vélhetőleg a lehető legoptimálisabb körülmények mellett mértek. Mindezt az óriási L2-vel együtt. "Thanks to the improvements in caching and compression in Maxwell, the GPU is able to significantly reduce the number of bytes that have to be fetched from memory per frame. In tests with a variety of games, Maxwell uses roughly 25% fewer bytes per frame compared to Kepler. "
A Maxwell2 "ledadogás" ellen elég lesz, ha annyit csinálnak, hogy a GTX980 Ti-n fusson valahogy a maxgrafika. Ott azért bőven van sávszél, gyárilag közel 340GB/s, ami tuninggal akár 380 környékére is növelhető.
Ehhez képest egy GTX980 a 224GB/s-el, vagy a GTX970 a 3,5GB-ján elérhető 196GB/s-el elég halovány.
Egyébként egyetértünk, AMD-től főleg a Fiji és Hawaii csipes kártyák fognak remekelni, majd meglássuk mennyire. Ugyanakkor a már lassan ősöreg Tahiti is szépet alkothat még, ha nem botlik el pár korából fakadó apróbb hiányosságán (gondolok pl. a "mindössze" 2 compute futószalagjára).Szóval már ma is van tisztességes sávszélességű Maxwell, csak épp vastagon megkérik az árát. Jelenleg kb. dupla áron méri az Nv a Maxwellhez a sávszélességet az AMD-hez képest, ami azért nem éppen bíztató.
Az AMD-nek nem fog kelleni ilyen trükk az eladásokhoz, van bőven ember, aki most Nv-t használ, de át lehet csábítani. Vagy akinek már régebbi, lassabb AMD-je van, azok is vesznek előbb utóbb újat.
"Szépen bemész egy webshopba és rendelheted a 14/16 nm-es csendes, halk és brutális teljesítményű kártyákat."
Ha lehetek őszinte, ez az a verzió, amitől nem tartok. Persze, jön a HBM is, meg minden jóság, de hogy olcsó nem lesz, az is 99%.(#8221) Ren Hoek: A régi GCN-eken hardveres okokból nem megy a Freesync. Ez ilyen, amelyik újításhoz hardver kell, azt nem tudják szoftveresen hozzáadni utólag. Erről nem az AMD tehet. Ahogy az Nv sem fog tudni utólag még 128GB/s sávszélt adni a GTX980-akhoz vagy GTX960-akhoz.
Ha szétszakad a piac, azt köszönheted az Nv-nek, mert betegre akarták keresni magukat a Maxwell-el. A vékony busz meg kellett a költségek és fogyasztás alacsonyan tartásához.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Ren Hoek #8225 üzenetére
Arra céloztam ezzel, amit már korábban leírtam, hogy az oké, hogy betegre keresik magukat, a gáz csak az, hogy ez nem fog jót tenni a játékosoknak, mert az egységsugarú Maxwell vásároló ha majd azt látja, nem futnak jól a játékok az egy éves 150K-s kártyáján, akkor nem lesz túl boldog.
A szegmentációról, egyéb piaci manipulálásokról nem is beszélve.Az async shadert persze, gyorsít szívószálon is biztosan, de az optimális működéséhez elég sávszél fog kelleni. Amúgy nem is tudom, valamelyik készülő DX12 játék kapcsán volt róla szó, hogy jelenleg úgy fest, a sávszélesség lesz a legnagyobb limit DX12 alatt. Végülis logikus is, ha sokkal jobban ki lehet használni a GPU-t, akkor sokkal több adat fog kelleni azonos idő alatt feldolgozni.
Az átlag user majd akkor fog fejet vakarni, ha majd nem megy jól az új BF a gépén, míg a haver srácnál meg mondjuk igen. Szóval az AMD-nek az lesz a jó reklám, ha majd tényleg jól mennek DX12 alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Venyera7
senior tag
-
HSM
félisten
válasz Ren Hoek #8228 üzenetére
Azt nem tudjuk, mikor fog elterjedni, és hogy pontosan milyen igényei lesznek a korai megvalósításoknak. De ezeket hamarosan meg fogjuk tudni...
A megnövekedett sávszélesség igényhez nem fog amúgy rengeteg pipeline kelleni, bőven elég, ha 2 compute és egy grafikai izomra terheli a csipet. Ez az elvileg preferált a fejlesztők körében, nem az 1+1.
Ha mondjuk egy FPS-ben gondolkozol, ott is sokminden megnövelheti az igényeket. Pl. részletesebb táj, részletesebb modellek, csomó lehetőség van ott is fejleszteni a megjelenítésen.Ami a VGA-k jövőbeli értékét illeti, azon fog az egész múlni, mennyibe kerül az új, és mennyire használható a régi.
(#8237) Sir Ny: Véletlen se zavarjon, hogy praktikusan ugyanaz a csoda a kettő. Mellesleg a Mantle nálam már bizonyított BF4 alatt a régi 290-es VGA-mon. Pedig az még csak épphogy a lehetőségek felszínének legtetejét ha picit megvakargatta.
(#8238) Petykemano: A cégnek ez nagyobb hasznot termel, ugyanakkor a piacnak meg árt, mivel megvetted a marhadrága VGA-t és azt látod, egy év múlva költhetsz rá megint egy vagyont... Az emberben meg az marad meg, hogy mennyire drága dolog a PC-játék, közben meg csak jól lehúzták...
Szerintem szomorú, hogy az emberek ennyire nem látják, merre navigálják a piacot a vásárlási döntésükkel....(#8239) Ren Hoek: Azt ugye beleszámoltad, hogy 14/16nm-en, HBM memóriával azok NAGYON úgyértem pokoli drága csipek lesznek? Pláne egy óriásnagy VGA.....
Nem az lesz, mint eddig, hogy huss, itt az új gyártástechnológia, kisebb, gyorsabb, olcsóbb... Kisebb lesz, talán gyorsabb is, de állati drágán. Sajnos nagyon közel a fizikai határok....[ Szerkesztve ]
-
keIdor
titán
-
Petykemano
veterán
válasz Ren Hoek #8239 üzenetére
Szerintem a 14nm-es váltás nem lesz ilyen ugrásszerű. Az AMD esetén az arctic islands szerintem jó esetben azt a szintet fogja hozni, amit a mostani kártyák, csak talán a Maxwell fogyasztásáva. Azért azt is vegyük figyelembe, Hogy a 28nm sem 2011-ben lett olyan mature, amilyen Most. Elején a csíkstélesség még szerintem épphogy kompenzálni fogja a selejtarányt, és a tapasztalat hiányát.
Az ugrásszerű teljesítménynövekedést inkább az dx hozhatja el, Persze mindkét gyártónak azzal, Hogy az aszinkronitás miatt több egységét lehet alacsonyabb órajelen dolgoztatni.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
HSM
félisten
válasz Ren Hoek #8242 üzenetére
Persze, csaképp PC-re szokás plussz effekteket is beletenni valamint nem 30fps a cél, hanem minimum a duplája. Máris kell a PC-re a 400GB/s, mikor konzolra elég a 150.
Ami a Nano-t illeti, nem tudom, milyen olcsóságról beszélsz. Már írtam, vagy olcsó lesz és béna, vagy jó csip kell majd, de akkor igencsak jó lesz, de nem olcsó...
Nézd, attól hogy megvágják, a 14/16nm nem lesz olcsó... Ugyanúgy kelleni fog rá a memória, az interposer, ha HBM-el jön, a fejlesztési költségek...
(#8244) Keldor papa: Persze, nem megy vele semmire, ha nincs használva... De nem biztos, hogy ez örökre így marad, pláne a körülmények ismeretében...
-
HSM
félisten
válasz Ren Hoek #8250 üzenetére
Jó, de ha mondjuk 400GB/s lenne az ideális, akkor a 320GB/s-el még mindig klasszisokkal jobb leszel, mint mondjuk 224GB/s-el a GTX980-on.
Amúgy nem csak a motortól fog ez függeni, hanem a játéktól, tartalomtól, szóval izgalmas lesz az első pár DX12 fecske.
(#8251) Keldor papa: Jó, hát az a Batman.....
(#8252) gbors: A GTX980 Ti éppen nem szívószálas, azt korábban is írtam. Ami szívószálas, a konkurenciához képest az a GTX960, valamint a GTX970 és 980.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Ren Hoek #8301 üzenetére
De, ez pont ilyen egyszerű. Ha mondjuk 3+4=7, és ez egy képkocka, ami 20ms alatt készül el, akkor ehhez be kell olvasnod a GPU-ba először a 3-at és az 4-et. Ha ez az olvasás 20ms-ig tart, akkor hiába tudná a GPU 10 ms alatt is kiszámolni, ha 20ms-ig tart, míg megérkezik az adat hozzá, 10ms-ig akkor pihenni fog a GPU adatra várva. Fordítva is igaz (ami a mostani DX11-es helyzet), hiába olvassa be a Fiji vagy Hawaii memóriája 5ms alatt a 3-at és a 4-et, ha a számolás az API korlátai miatt sokáig tart, mondjuk 20ms-ig. A Maxwell2 hiába olvas a memóriából 10ms-ig, ha azon is 20ms a számolás ideje, nem lesz lassabb. Remélem átmegy.
A furmarkhoz nem kell nagy sávszél, tudtommal direkt úgy van megírva, nem használ sok memória-tartalmat, viszont rengeteg egyszerű számolást csinál azzal a kevés adattal.
(#8312) gbors: Úgy gondolom, jelenleg a GTX960 a valódi képességeihez képest ma durván túlteljesít, ahogy sokszor a GTX980/970 is. Ha nő a memória sávszélesség igény, akkor az árához/pozicionálásához képest messze a legnagyobb pofáraesés a GTX960 lesz, pláne, hogy az ellenfelei, ami a 280-as, 380-as Radeonok, akár GTX980 pukkasztó sávszéllel rendelkeznek. A GTX970 is bukhat, a tuningolva 224GB/s nem túl acélos, de kész csoda így is a GTX960-hoz képest, miközben annyival nem drágább kártya. A GTX980-nál megint az ár miatt lesz gázos, nem olyan olcsó kártyák voltak azok, és 256GB/s.... A 980 Ti esetén pedig azért nem látok olyan nagyon durva gondokat, mert bár annak is éppen annyira fog fájni a nagyobb sávszél-igény, de abban marad annyi nyers erő is, hogy az ember ne nyúljon a szívéhez annyira, ha az lesz a limit.
-
HSM
félisten
válasz Ren Hoek #8371 üzenetére
Nagy pofon a freesync? Az elejétől lehetett tudni, hogy nem fog vele menni.
Jó dolog ez a szinkronosdi, de ha választhatok, inkább egy olcsó Tahiti szinkron nélkül, mint egy szinkronos GTX960.A cache rendszernél azért csodát ne várj, a sávszélességet nem nagyon pótolja. 1MB szemben 2MB-al (290 vs GTX 980), az azért nem nagy csoda mondjuk egy 4GB memóriához képest. A Tahitiben is van azért 768kb.
Meglátjuk, izgalmas lesz.
-
Levwi
aktív tag
válasz Ren Hoek #8612 üzenetére
Ki beszélt itt a hűtésről én az órajelekről beszéltem. Felőlem folyékony nitrogénes hűtés is lehet, de egy átlag user nem fogja oc-zni a kártyát ezért így életszerű, hogy ref órajelest ref órajelessel hasonlítani. Proci-nál se azt nézed mennyire lehet húzni hanem azt, hogy out of the box mit tud.
Huawei P20 Pro Black
-
nagyúr
válasz Ren Hoek #8625 üzenetére
Le merném fogadni, hogy a közeljövő DX12-es játékainak nagyobb része csak addig megy majd el, mint a Mantle játékok is - kiüti a platform limitet. Ott meg semmivel nagyobb throttlingolás nem lesz, mint DX11 alatt.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Sir Ny
senior tag
válasz Ren Hoek #8625 üzenetére
"mivel párhuzamosan úgy is throttlingolni fognak a GPU-k"
Én azt hittem, jobban fognak futni dx12 alatt a gamék. Se baj, egy ideig jó lesz még a 11, csak összekapja magát addig a Ms.
8633 Erdei: két év múlva, ezen a napon, ugyanitt. Akkori játékokkal, nagy felbontáson. Megnézzük, hogy melyik is a szarabb.
[ Szerkesztve ]
-
-
Venyera7
senior tag
válasz Ren Hoek #8639 üzenetére
Azert ez nem tejesen igaz, itt a ph-n is akadnak olyan felhasznalok, akik 2-3 generacioval ezelotti kartyaval nyomulnak!En pascal-ra es annak ellenfelere leszek kivancsi,bar az meg nem most lesz,az nV nagy hullamot akar meglovagolni csak nem biztos,sikerul neki mostanaban...interposer,HBM2 egymasra tokozasa nem kis falat!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Ren Hoek #8612 üzenetére
a fury xből az a referencia, amit kiadtak, azzal a hűtéssel, amivel kiadták. a hőfokokból annyi látszik, hogy a hűtést tekintve van még benne tartalék, az bírna többet is.
rá lehet tenni a 980ti-re is egy játékvíz csonkot adapterrel. nzxtnek és corsairnak van rá megoldása. hangerőben nem tudom, mennyit nyerne, hőfokban 5-10 fokot max. mintha nem lenne mindegy, hogy 50 vagy 60.
amíg az órajeleit nem piszkálod, teljesítményben nincs jelentősége mivel hűtöd, mert a refhűtéssel nem throttlingol egyik kártya sem. delta fps nulla, hangerő és hőfokok már más kérdés. kérdés, hogy emelt volna-e az nvidia az órajelen is, ha vízzel adják ki a 980ti-t. szerintem nem, mert ők a furyval szemben pozícionálták be a kártyájukat. de igazából nincs jelentősége, mindkét kártya olyan hűtéssel, rammal, shaderrel és órajelekkel jött ki, amilyennel.
hogy ezzel az overclocker's dreammel mi a helyzet, az számomra talány. nagyon csúnya lenne ilyet bekamuzni. szerintem arról lehet szó, hogy vagy a kereskedelmi forgalomba dobott előszéria miatt, vagy más okok miatt nem volt stabil a hbm tuningja, ezért azt a részt lezárták. lehet, hogy később aktiválják, lehet, hogy nem. ez a történet itt lóg a levegőbe, és eddig nem nagyon magyarázta meg senki, miért történtek a dolgok úgy, ahogy.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
rocket
nagyúr
válasz Ren Hoek #8928 üzenetére
Vard ki a veget, osztol csak low-level API jatekok jonnek, 2016 junius 1-ig 25-30 AAA címmel
Sot osztol a Gameworkst mindenki bojkottalja, csak az aknakereso remastered super4Kplatinum edition jon azzal2 nap mulva nagyot zuhan a kartyad ara, de az erem masik felere se kell sokat varni, akkor majd valamennyire visszaall
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ren Hoek #8947 üzenetére
Az AotS esetében a bekötés nem probléma. A legtöbb jelenetnél az adatfeltöltés lesz a limit. A motor 60 fps sebesség mellett másodpercenként 3 GB-nyi adatfrissítést hajt végre a processzor kalkulációi alapján direkten áttöltve az eredményeket az L1 gyorsítótárból a GPU memóriájába. Ezért fog majd konzolon meglepően jól futni, mert ott az IGP egyszerűen csak kiolvassa az adatot a CPU L1 gyorsítótárából és kész.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Egon
nagyúr
válasz Ren Hoek #8949 üzenetére
Teljesen más.
Az általad megadott adat a GPU és a videokártyán levő memória közötti adatátvitelre vonatkozik. Az Abu által említett probléma esetén (elvileg) az adatok útja (leegyszerűsítve): CPU cache - központi RAM - PCI Express busz - VGA memória. Gondolom a buszok jelenthetnek szűk keresztmetszetet (illetve a késleltetés, mivel sok komponensen kell keresztülmennie az adatnak)."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
-
nagyúr
válasz Ren Hoek #8955 üzenetére
Elég szerencsétlen volt ezt a grafikont betenni, érdekesebb lett volna a 33.3-as és a 16.6-os együtt. Az a pár száz ms utalhat 1-2 akadásra is, folyamatos mikrolag nem következik belőle - ráadásul az bármelyik 0-s kártyánál is lehet, mert mikrolag lesz a 20ms - 40ms range-en belüli ugrálásból is.
Ami igazán érdekes, hogy a Radeonok hamarabb kifutnak a 4GB-ból, mint a GeForce-ok.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ren Hoek #8968 üzenetére
Benne van a benchmark a játékban. Megveheted ma és örökre a tied a program, persze letölteni majd csak augusztus végén tudod. Olyan lesz, mint az early access a Steamen. Nem kell később megvenned a végleges játékot. Folyamatosan frissül a kód.
Azt hiszem van 100 dolláros hozzáférés is, ami valamivel többet ad, beleszólhatsz a fejlesztésbe, ha jól láttam.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz Ren Hoek #8972 üzenetére
Ismét átmentünk a szürreálisba. Elérhető az a benchmark, aminek meg kellene mutatni, hogy a GCN mennyire über, és a publikum számára nem elérhető ingyen, valamint egy darab tesztet nem látok vele. WTF?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
gézu
őstag
válasz Ren Hoek #9004 üzenetére
...The games media does have the okay to release benchmark results to the public. The embargo on their results is early next week.
...The answer to DX12 vs. DX11: It depends. DX12 won't make your video card faster. What it does is ensure that your video card is fully utilized.
[ Szerkesztve ]
If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Mobil flották
- Politika
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Honor 90 - modellalkat
- Xbox Series X|S
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen