-
IT café
Android szakmai topic
Windows 8/10 gépen a készülék nem csatlakozik többé, mit tehetek?! ---> [link]
Az alábbi témák kitárgyalása kerülendő, mert nem ide tartozik!
Kérdésed a megfelelő topikba tedd fel:
"melyik alkalmazás, ami"
"milyen tokot vegyek"
"piros hátlap hol kapható"
"Melyik okostelefont vegyem?"
Új hozzászólás Aktív témák
-
kesztió
aktív tag
Kedves fórumozók,
Kezdő Androidosként (mindig is WP-t használtam) szeretnék egy kis felvilágosítást azzal kapcsolatban, hogy miként működik az Androidos eszköz képernyőjének tükrözése más eszközre, főleg, ha nem egyezik a két eszköz felbontása.
Konkrétan, valamilyen kínai aftermarket Androidos beépített autós navigációs rendszert szeretnék egy head-up displayre kivetíteni, mert az Alfa 159-nél balesetveszélyesen alacsonyan van a beépített navigáció, gyakorlatilag térdmagaságban. Erről a HUD-ról lenne szó:
[link]A céleszköz (a Hudway Cast) natív felbontása gyári források szerint 854×480 pixel, míg a forráseszköznél, a kínai navigációnál még nem lehet tudni, hogy végül 800×480-ra vagy 1024×600-ra esik majd a választás.
A következők a kérdéseim:1. Ez a cast feltétlenül rádiós kapcsolaton (Bluetooth, WiFi stb), vagy USB kábelen keresztül is létrejöhet?
2. Lehet csak pl. külön alkalmazást tükrözni, teszem azt, a navigációt, vagy muszáj a teljes képernyőt, bármelyik alkalmazás is legyen épp aktív?
3. Ha a cél felbontása nagyobb, mint a forrásé (854×480 vs. 800×480), akkor meg lehet oldani, hogy a céleszközön pixelpontosan, a képernyő közepére tükrözzön, vagy fel fogja méretezni a képet, és ezzel szétmossa a pixeleket?
4. Ha fordítva, a cél felbontása kisebb, mit a forrásé (854×480 vs. 1024×600), akkor mi történik?a) leméretezi a képet, ami jó ocsmány lesz valószínűleg,
b) a forráseszköz felbontását szoftveresen limitálja a céleszköz felbontására, azaz a forráseszközön valamivel kisebb képet fogok látni, körben fekete kerettel,
c) valamilyen intelligens trükkel „átveri” az alkalmazást úgy, hogy az mindkét eszközre egyszerre két független, különböző felbontású képet küld.5. Android 5.1.1 már bőségesen elég ehhez a cucchoz, vagy minél frissebb az Android az eszközön, annál jobb (s természetesen drágább)?
Előre is köszi!Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
Kedves fórumozók,
kétségbeesetten keresek megoldást arra a problémára, hogy bármilyen alkalmazást elindíthassak egy külső eszköz fizikai billentyűjének lenyomásával. Ez a külső eszköz lehet egy USB billentyűzet, USB gamepad stb. Például F3-ra induljon el a médialejátszó, F4-re a navigáció és így tovább.
Ez az első látásra egyszerű feladat csak régi Androidokon volt banális, ott még volt egy Quick launch menüpont a Settings-ben, de ezt feltételezhetően biztonsági meggondolásból kiirtották. A legtöbb button mapper jellegű alkalmazás az Accessibility Service segítségével próbál trükközni, de nálam ez esik, mert az eszköz lelkiismeretesen kiirtja az összes Accessibility service-et újraindításkor (egy autós fejegységről van szó).
Az egyedüli alkalmazás, amelyik alacsony szinten, gyakorlatilag egy új input method létrehozásával oldja meg a problémát, az az External Keyboard Helper. Ezzel viszont az a gond, hogy az app egyúttal letiltja a virtuális (szoft) billentyűzetet, és nekem arra is szükségem van, mert a külső eszközön valójában csak pár dedikált gomb található, és így akkor sehova nem tudok beírni tetszőleges karakterekből álló szöveget.Van valami ötletetek, hogyan tudom megoldani a problémát anélkül, hogy nekiálljak saját input method-t írni (kínlódjon ezzel a Blaha Lujza)? Esetleg van valami trükk arra, hogy a már meglévő External Keyboard Helper-t meggyőzzem, ne tiltsa le az on-screen billentyűzetet? Megpróbáltam felvenni a fejlesztővel is a kapcsolatot, de nem méltatott válaszra.
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
válasz Somatom #37610 üzenetére
Igen, pontosan ez történik.
A rootolást csak végső, kétségbeesett megoldásnak hagynám, főleg, hogy ha nálam beválik ez eszköz, akkor kis szériában másoknak is összeszerelném. És rootolt eszközt kiadni a kezedből „mezei” usernek felelőtlenség.[ Szerkesztve ]
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
válasz Somatom #37613 üzenetére
Ezzel sajnos nem csak a saját, hanem a későbbi felhasználóim életét is megbolondítanám, főleg ugye, hogy autós alkalmazásról van szó, és ott minden plusz mozdulat plusz baleseti lehetőség.
De akkor elnézést, ha esetleg hülyeséget kérdek (eléggé új vagyok Android programozásában, inkább a Windowsos rendszereken érzem otthon magam, de ha soha nem kérdek hülyeséget, soha nem fogok tanulni), de nem működne a következő forgatókönyv?1. Elfogadnám, hogy kisegítő lehetőségeket kell használni, így rengeteg szimpatikus megoldás képbe kerülhetne, mint pl. a kedvencem, az Automate;
2. Ideiglenesen(?) rootolnám az eszközt;
3. telepítenék egy shell parancsot, ami minden hideg ÉS meleg indításkor visszaadja az Automate-nek a kisegítő lehetőségekhez való hozzáférést;
4. „Unroot-olnám” (???) az eszközt, a saját magam és a későbbi felhasználóim védelmében. De a shell parancs már telepítve van és működni fog a továbbiakban is!Szóval, van fantázia a fentiekben? Ha igen, tudsz adni pár útmutatást, hogy megcsináljam?
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
válasz Somatom #37615 üzenetére
Maga az eszköz egy touch only egység, tehát az ég kerek világán semmiféle gomb nincs rajta. Ezenkívül a mérete szabvány 2DIN, és az Alfa 159-esbe elvileg jóval – 2 centivel – nagyobb eszköz találna, így eddig mindenki egy böhöm beépítőkeretet használt. Ez nem csak esztétikailag aggályos, de menet közben sem fasza eltalálni az eleve túl lent levő képernyőn a home stb. gombokat, ha navigálás közben zeneszámot cserélnél (a volánra csak az alapvető funkciókat lehet feltenni, pl. volume up/down, mute, stb.).
Na most. Innen jött az ötlet, hogy miért is ne használnám ki a keretet, tehát tettem rá 6 gombot és 2 forgótárcsát – és annyira jól kijött, hogy a küllem is és az összeszerelés minősége is az eredeti gyárit idézi. Magyarán kár lenne csak magamnak megtartanom. Az egész egy Trinket M0-ra épül, azaz USB HID eszközként látja az aktív keretemet a fejegység, így ha meg tudnám oldani, hogy pl. F4-re navi induljon, F3-ra zene stb, akár „sorozatgyártásra” is érett lenne a cucc (a prototípus már fenn van a kocsin, de szoftver nélkül nem csinál semmit egyelőre).Szóval, visszatérve:
Én akkor vállalnám a rootolás (és unrootolás) felelősségét, de akkor el tudnád nekem mondani, hogy milyen shell command kell ahhoz, hogy az Automate-nak hozzáférést biztosítson a kisegítő lehetőségekhez, valamint hová kell tenni és mit kell beállítani ahhoz, hogy minden hideg- és melegindításnál lefusson? Köszi![ Szerkesztve ]
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
válasz Somatom #37617 üzenetére
Az én Windowsos paraszti agyam amúgy azt mondaná, hogy írjak egy egyszerű app-ot (vagy inkább foreground process-t), amelyiknél installálás után kézzel explicite beállítanám a Settings-ben a Modify System Settings jogosultságot. Ez az app annyit csinálna mindösszesen, hogy visszaengedélyezné az Automate hozzáférését az Accessibility Service-ekhez és azonnal ki is lépne. Gondolom, ahogy Windows-ban nem jelent problémát, úgy Androidban sem, hogy minden (warm) bootolás után egy sima, mezei alkalmazás vagy processz automatikusan meginduljon.
Hol a hiba a gondolatmenetemben?Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
válasz Somatom #37619 üzenetére
Tehát akkor rootolás nélkül 100%-os bizonyossággal nem megoldható, hogy bootoláskor egy valami (applikáció, shell parancs, process, mittudomén) visszaengedélyezzen egy, a rendszer által bootoláskor letiltott accessibility service-t?
És rootolással is annyira körülményes, hogy nem lehet körülbelül elmagyarázni, hogy mit kell tennem?Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
Akkor még egyszer tisztázzuk.
Arról kvázi lemondtam, ugye, hogy meggyőzzem a rendszert, hogy az Automate, AutoInput stb. accessibility service-jét ne lője ki warm bootoláskor. Akkor szerinted tudok az automate-nek elegendő privilégiumot adni, hogy a saját service-jét minden (warm vagy cold) bootoláskor visszaengedélyezze? Mármint rootolás nélkül.Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
válasz Somatom #37632 üzenetére
Nos, én akkor 4 lehetőséget látok egyelőre:
1. Nem oldható meg egyáltalán. Ez azért nem egy komolyan vehető lehetőség.
2. Csak rootolással oldható meg. Ezt kétségbeesett megoldásnak nevezném, mert garantáltan esne a jótállás.
3. Időleges root: rooting->változtatás–>unroot. Ezt korrekt megoldásnak tekintem. De ez se 100% kóser, mert akkor minden rendszerupdate-nél újra kell csinálni a procedúrát. Mondjuk, ezek az autós head unit-ok nem arról híresek, hogy állandóan nyomják a képedbe az újabb rendszerfrissítéseket.
4. Rootolás nélkül, ez lenne az ideális megoldás.
Lássuk, melyik lesz a 4 közül.[ Szerkesztve ]
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
Kedves szakik, van valamiféle hack (akár szoftveres is, mélyebb rendszerbe piszkálással, ha nincs más lehetőség), amellyel az Androidos böngésző (Chrome vagy whatever) a Google térképes találatait automatikusan pl. Here WeGo-ban nyitja meg (vagy akármi egyébben, mint az alapértelmezett Google Maps)?
Nagyon hálás lennék, ha valaki végre-valahára segítene megoldani ezt a régi problémámat. A Google Maps interfészét szívből utálom, ez van.
[ Szerkesztve ]
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
válasz mobilizmo #41168 üzenetére
Az lenne, hogy legalább háromnegyedét nem találná meg.
Google-ön majdhogynem minden vállalkozás rajta van, Here Maps-en ezeknek csak a negyede (pl. mi sem vagyunk rajta).
Így ügyes trükk lenne, hogy keressen a Google, de navigáljon a Here a letisztultabb, elegánsabb, minimalistább (és emiatt pl. autós fejegységnél biztonságosabb) interfészével.Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
Ha jól értem, akkor a probléma súlyosabb, mint gondoltam, mert a halál ellenőrizte eddig, hogy az eredeti linkben (pl. https://www.google.com/search?q=ny%C3%ADregyh%C3%A1za+Trattoria+Amici&oq=ny%C3%ADregyh%C3%A1za+Trattoria+Amici&aqs=chrome..69i57j69i60j0i22i30.688j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8#) még nincs benne az abszolút GPS koordináta, azt a Google maps alakítja át, miután kattintasz.
Kérdés, hogy ebből az eredeti linkből ki lehet-e elvileg nyerni a végső linket (amiben már ott vannak az abszolút koordináták), vagy Google-ék vannak annyira szarháziak, hogy ehhez szükséges az online adatbázisuk is. Ha az előbbi, akkor kizártnak tartom, hogy egy hacker már ne írta volna meg a dekódolást.
[ Szerkesztve ]
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
Sajnos a Google Maps megnyitása nem opció, eléggé lassan mozog az Androidos autónavigáció még így is, pont egy Google Maps nyitása hiányzik még a láncból, főleg, hogy a Here relatív gyorsan indul, de a Google maps-szel valamiért nagyon vacakol.
Akkor szerinted a linkbe egészen biztosan nincs belekódolva a koordináta? Pl. ide: chrome..69i57j69i60j0i22i30.688j0j4
A TomTom hogyan tudja közvetlenül megnyitni, hozzáférést engednek neki a Google motorjához?Ja, és mi értelme van annak, hogy ne direkt a végső linket adja ki a Google keresés? Azonkívül, hogy [itt egy trágár kifejezés helye] a konkurenciával és így a felhasználóval is.
[ Szerkesztve ]
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
Mindent, amit itt leírtál, egy alsó-közepesen bonyolultságú alkalmazás meg tudja csinálni.
Annyi a megkötés, hogy Firefoxot kell használni, ahol kiválasztható, melyik alkalmazás nyissa meg a linket, ha a térképre kattintok. (Ez nem nagy kompromisszum.) És természetesen ez a bizonyos alkalmazás fog elindulni, aminek a következőket kell csinálnia:1. Kibányássza az oldal forrásából a koordinátákat (a cURL-éhoz hasonló módon, teszem azt);
2. A megszerzett koordinátákkal elindítja a Here WeGo-t, vagy azt a navigációs app-ot, amit erre a célra beállítok (a legtöbb navigációs app-nak, éppúgy, mint a Here-nek van interfésze arra, hogy bizonyos koordinátapárral induljon).Ha valamelyik szabadságomon vennék egy nagy lélegzetet és rászánnék egy hetet, kapkodnák az alkalmazást, mint a cukrot…
[ Szerkesztve ]
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
Valaki elmagyarázná nekem értelmesen, tulajdonképpen mi is az az Android Auto? Mert akármit is találok róla, éppen csak a lényeget felejtik el megemlíteni.
Szóval, egyszerűen csak annyi, hogy a telefon mindenkori képét képes áttükrözni a fejegységre? Mert ha igen, ez számomra orbitális sületlenségnek tűnik, a telefon ugyanis továbbra is ott dolgozik, merül és melegszik a zsebedben, ráadásul a navigáláshoz sem a legfaszább, ha a körömfeketényi antennának még csak rálátása sincs a szabad égre a nadrágzsebből. Nem beszélve arról, hogy ma már szinte kizárólagosan FULL HD+ az okostelefonok kijelzője, az autós eszközöké viszont csak HD, így a leméretezett kép sem a legesztétikusabb.Vagy van valami „hozzáadott érték”, mint pl. a Chtomecast-nél? Sőt, annyira intelligens lenne az egész, hogy pl. a fejegység beépített (és sokkal nagyobb nyereségű) antennáját/chipját tudja használni, miközben a telefon navigációs app-ját futtatja? Még ha így is lenne, mi az előnye ahhoz képest, hogy maga a fejegység legyen Androidos?
Köszi![ Szerkesztve ]
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
válasz cappa72 #41771 üzenetére
Értsem úgy, hogy amikor beülök az autóba, akkor ki kell vennem a telefont a zsebemből és csatlakoztatnom kell valahová? A legbunkóbb okostelefon is képes már arra, hogy pl. beülök az autóba és kérés nélkül, magától felcsatlakozzon a kihangosítóra, de Android Autónál nekem azzal kell kezdenem a vezetést, ugye, hogy előveszem és kötözgetem a telefont. Nem beszélve arról, mennyire guszta egy csüngő kábel a középkoznol előtt.
Ezek szerint vagy én vagyok lustább az átlagnál, vagy mindenki megbolondult.De tényleg, akkor mi is az előnye egy natívan Androidos fejegységgel szemben?
[ Szerkesztve ]
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
Van egy új (ráadásul rohadtul drága, Lenovo) Androidos fejegység (Android 10, 8G RAM) a kocsiban, és máris előjött az első horrorsztori.
NINCS TTS.
Azaz nem lehet semmiféle Text-To-Speech motort beállítani. Az Accessibility → Test-to-speech outputnál a lista üres, nem lehet preferred engine-t beállítani. Az eredeti Speech services by Google sem látszik (leinstalláltam és újraraktam, hogy ne legyen hiszti), ha pedig felteszek egy third party motort, jelzi, hogy „valami” probléma van, és elküld a fenti beállításhoz.
Enélkül a Here WeGo alapból esik, de még az általam tiszta szívből utált Waze is TTS-t használ a hangnavigációhoz (tudtommal).
Valami ötlet, honnan ragadjam meg a problémát?Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
TomTom navigációra álltam át, és regisztráltam is a developer oldalra, hogy minimalista, monokróm-közeli térképstílusra cseréljem le az alapértelmezettet. A kezemben van az új, kiexportált map stlus, JSON formátumban, de innen tovább nem tudom, mit kezdjek vele. (Windows programozó vagyok, Androidban csak a minimális szoftveres alapismeretekkel rendelkezem.)
Rákérdeztem a Bing MI-nél, és szerinte a JSON direkt importálható a TomTom Go-ba, de elveszítettem a beszélgetést, és másodjára már azt írta, szó sincs ilyesmiről. Akkor mi is a megoldás? Hogy tudok új térképstílust hozzáadni a már felinstallált TomTom Go-hoz úgy, hogy ne kelljen a procedúrát megismételni, ha kiadnak egy frissítást az alkalmazásra?Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
Eléggé OFF, de nem tudom, hova lehetett volna posztolni.
A Lakberendezési inspirációk facebook csoportban parázs vita alakult ki arról, hogy létezhet-e az, amit egy hölgy írt, hogy BLUETOOTH alapú távirányítóval egyszerre két, rádásul azonos márkájú, de nem azonos típusú okos TV-t tud vezérelni. Ráadásul csakis az egyik eszközzel párosította.
Én ezt elképzelhetetlennek tartom, nincs olyan isten, hogy egy Bluetooth eszköz hívatlanul bepofátlaknodjon és kapcsolódjon egy másik Bluetooth eszközhöz. Ez már biztonsági szempontból is aggályos lenne.
Vagy én vagyok a hülye?Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
Sokan úgy navigálnak, hogy egy browserben (nem feltétlenül Chrome) rákeresnek a célpontra (pl. egy vállalkozás), majd a directions ikon linkjét megnyitva indul a Google Maps, és innen már egyszerű a dolog.
Nincs arra valami (akár bonyolult) trükk, hogy ezeket a linkeket más navigációval nyithassunk meg by default? Én konkrétan a TomTom Go-ra gondolok, de más pl. Waze-et használna ugyanerre a célra. Vagy rendesen le van védve ez a cucc?
A WhatsApp location sharing-jét például bármi megnyitja, az is elfogadható megoldás lenne, hogy ezeket a linkeket valamilyen módon megoszthassuk a WhatsApp-pal, ami majd átalakítja nekünk bármiből megnyitható location sharing-gé.
Ötletek?Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
válasz kesztió #46949 üzenetére
Amin máris gondolkozom: ha trükkös vagy és NEM Google-ben keresel rá a helyre, hanem Bing-ben (nem kell félni, pont ugyanúgy megtalálja, sőt), akkor olyan linket nyit meg, amelyben egy @ után expliciten szerepelnek a GPS-koordináták.
Innen már csak arról kell meggyőzni az Androidot, hogy valami más applikációban nyissa meg ezt a linket, nem a Google Maps-ben, és onnan már gyerekjáték egy konkrét navigációs alkalmazás számára fogyaztható linket előállítani, majd megnyitni az illető navigációs alkalmazást. Innen már könnyebben tudtok segíteni?[ Szerkesztve ]
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
válasz mobilizmo #46952 üzenetére
Hát pont ez a lényeg, hogy pl. a TomTom-ban a kisebb cégek és jelentéktelenebb célpontok nincsenek benne.
Nem csak a Waze körül forog a világ, én például tiszta szívből gyűlölöm. Primitív, infantilis grafika, áttekinthetetlen térkép, rohadtul elbonyolított interfész, reklámok a piros lámpánál, ráadásul landscape állásban használhatatlan.[ Szerkesztve ]
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
De hát a probléma egyik oldala okoafogyott, ugye, mert ahogy írtam az előbb, ha Bing-et használok (Edge-ből érdemes), eleve a koordinátás linket kapom. Tökéletes kompromisszum, fölösleges kínlódni a konverzióval.
Továbbra sem tudom viszont, mitől nem a Google Maps fogja megnyitni a linket, ha megérintem a linket.
Megjegyzés: Google Maps letiltva, és ki vannak szedve a default linkjei is. Nem használ.[ Szerkesztve ]
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
Gondolom, volt már néhányszor, de ez örökzöld téma: hogyan lehet USB debuggingot indítani egy olyan androidos eszközön, ahol csak USB-A port létezik (Lenovo autós fejegység), és az OTG kábel sem segít (vagy legalábbis semmi jelét nem mutatta, hogy szeretne kapcsolódni).
Az USB Debugging over Wifi pedig olyan, mit a régi Murphy-törvény, hogy a Windows 3.1 felinstallálásához először fel kell installálni a Windows 3.1-et. Azazhogy a Wifi-s debug engedélyezézéhez először mindenképpen kábelen kell kapcsolódni. (Akkor pedig mi értelme?)Addig eljutottam, hogy
setprop persist.adb.tcp.port 5555
setprop sys.rkadb.root 1
és újrainítás után az
adb connect
is működött, csak épp failed to authenticate üzenettel.Szóval, van valami mágikus trükk, hogy pl. a Taskernek hozzáférést engedjek a clipboard állandó figyeléséhez anélkül, hogy rootolnám az eszközt? Ha ezt meg tudnám oldani, akkor decens megoldásom lenne arra is, hogy TomTom-ban nyissam meg a Google maps-nek szánt „Directions” linkeket.
[ Szerkesztve ]
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
Forget it, tele van a hócipőm, rendes munkát fogok végezni.
A web dugig van ready-made browser kódokkal, például itt.
Írok egy kompakt alkalmazást, ahol a keresőmezőbe beírod a célállomást (pl. Budapest Zoo), ezt alapértelmezetten a Bing keresőmotoron végigfuttatom (mert ugye a Google kódolja a koordinátákat), és ha elég ügyes vagyok, akkor eleve csak azokat a találatokat írom ki, ahol van „Directions” link (persze ez nem olyan fontos, csak hab lenne a tortán).
Ezekből pedig már gyerekjáték lenne a TomTom, Waze, Here WeGo stb. számára kinyerni a GPS koordinátákat, majd a megfelelő intentekkel direktben nyitani a megfelelő alkalmazást.
Továbbmenve: ha a júzer valamilyen egzotikus navigációt használ, akkor kitöltheti manuálisan a megfelelő mezőket (Action, Cat, Data, Package, pont, ahogy a Taskernél), és meghívom neki az alkalmazást.Szerintem nagy sikerem lenne vele a Google Play-ben, tulajdonképpen az az érthetetlen, hogy ez másnak miért nem jutott még eszébe.
[ Szerkesztve ]
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
válasz wanted5 #46997 üzenetére
Ezt akkor nagyon nem érted.
Tegyük fel, hogy valami ipari park mélyén levő céghez akarsz eljutni (hasból, pl. HI-LEX Hungary Kft., Rétság), aminél az utca/házszám nem sokat segít, mert már maga az ipari park is jó nagy. Csak a Google Maps-ben van meg a pontos koordináta, de a Google maps-et valamilyen okból nem szívesen használod, mert pl. fekvő állásban nagyon kényelmetlen. Hogyan „keresed ki és állítod be a célállomást”, ha egyszer abban a programban, amit használni szeretsz és megszoktad stb. (nálam a TomTom Go) nem szerepel a célállomás? Tehát sem 5 perc alatt, sem egy nap alatt nem tudod megtalálni, mert a Hi-Lex Hungary-re egyszerűen nincs találat.
Amit én szeretnék, az nem más, mint az, hogy a Google Maps adatbázisában keressek, de a találat már a TomTom-ban (vagy Here WeGo-ban, whatever) jelenjen meg. Ezt kíváncsi vagyok, hogy a tervezett alkalmazásom nélkül hogyan sikerül akár 10 kattintással is megoldani…Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
válasz Mcrazy #46999 üzenetére
Ez egyrészt Android 10-es vagy újabb oprendszerre már nem installálható, másrészt továbbra is kérdéses, hogy hogyan szerzed meg a linket, amit majd átadsz a Map2Geo-nak. Ha ehhez meg kell nyitani a Google Maps-et és nyomkodni kell a térképen (ami vagy pontos, vagy nem), már régen rossz.
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
válasz Mcrazy #47002 üzenetére
„Ha ez így van, akkor Te miért akarsz az adatbázisában keresgélni?”
Nagyon nem ugyanaz, amikor csak a kereső találatait használod (ami ráadásul még csak nem is a Google, hanem a Bing, de a Google adatbázis alapján), és onna indítod el az alternatív navigációt, vagy a Google Maps-et is el kell indítanod ahhoz, hogy vágül az általad kiválasztott navigációt használhasd.
Amit én szeretnék:
1. Beírod a keresőbe a keresendő helyet (pl. az említett HI-LEX Hungary Kft., Rétság, de akár Hungária körút 159).
2. az Útvonalak gombra kattintva már töltődik is a TomTom.
Amit te javasolsz (ha jól értem):
1. Beírod a keresőbe a keresendő helyet.
2. Az útvonalak gombra kattintva megvárod, hogy betöltődjön a Google Maps.
3. Megpróbálsz minél közelebb bökni a térképen a megtalált úticélhoz, ehhez rendszerint bele kell nagyítani a térképbe!
4. Kiválasztod a listából a TomTom applikációt.
(+1. ha igazán választékos vagy, még ki is lövöd a Google Maps-et a memóriából.)Van egy kis különbség…
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
válasz wanted5 #47004 üzenetére
„a maps-on rányomok a megosztás gombra”
Hol is van a (Google) Maps-ben a „Megosztás” gomb? Screenshot-ot kérek, ha lehet.
„ha csak néhány olyan helyről van szó”
Nem csak néhány olyan helyről van szó (amúgy a History-ból is elő lehetne venni).[ Szerkesztve ]
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
válasz zeon.hu #47008 üzenetére
De elnézést, ez nem a Google Maps, ez még csak a Google kereső!
És nem, a megosztás valóban elődobja a Here-t és a TomTom-ot, csak épp a végcélt nem képes átadni ezeknek paraméterként. Magyarán, „üresen” indítja az említett alkalmazásokat. (Ráadásul a Google keresésből nem is lehet kihámozni a koordinátákat, csak a Bing-ből.) Tehát semmivel sem vagyunk beljebb.[ Szerkesztve ]
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
válasz Mcrazy #47013 üzenetére
Az úriember készégesen beismeri, ha veszített.
Pontosabban én is nyertem tulajdonképpen, mert a Transfer to other map végül kiváló megoldásnak bizonyult: kellett egy kis Tasker (Autoinput) ügyeskedés, így a share gomb megnyomásával ***DIREKT*** indul a TomTom, nem kell pluszban vacakolni.
Így az applikációval kínlódni okafogyottá vált.
Külön köszönet még egyszer Mcrazy-nek![ Szerkesztve ]
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
Új problémába ütköztem, nehogy ne kelljen mindig valami marhaságra lekötnöm az erőforrásaimat.
A Lenovo D2-es Androidos fejegységnek megvan az a szép szokása, hogy ébredéskor kinyír egy csomó mindent, pl. az acessibility service-eket, és a Taskert se hagyja elindulni.Az érthetőség kedvéért: ahogy én láttam, 3 szintje van a fejegség PM-jének:
1. Ha csak pár percre vetted le a gyújtást, mindent úgy kapsz, ahogy találtad.
2. Ha ennél több ideig marad gyújtás nélkül, akkor van egy ultragyors boot, 2–3 másodpercen belül működőképes a rendszer, de az interfészt alaphelyzetbe állítja.
3. ha jó pár napig áll a kocsi, akkor szabályosan bebootol a nulláról.
Nos, nálam a 2. esettel van a baj (mert a 3. esetben amúgy is inicializál mindent, tehát a Taskert is.) Ilyenkor nemhogy az Autoinputos, de a banális Tasker profilok se triggerelődnek. Vagy be kell menni az Accessibility-be, vagy meg kell indítani kézzel a Taskert és matatni kell a profilokat (pl. letiltani és újraengedélyezni).A battery optimised beállításokra gyanakodna az ember, de azokból kereken 0 van, a battery szó nem is szerepel sehol a beállításokban (autós fejegység).
Eddig ugye az volt, hogy mindenre a Tasker a megoldás, de ha már az se megy, akkor kilátástalannak tűnnek a dolgok. Három út valamelyikében tudok reménykedni.
1. Adtok egy ötletet, hogy ezek után még mit tudok kipróbálni, hogy induljon a Tasker,
2. Ajánlotok egy megoldást, ami pl. pár másodpercenként ellenőrizni tudja az accessibility beállításokat és újra tudja indítani őket, ha kell.
3. Akármilyen watchdog-szerűség, ami pár másodpercenként elindít egy bizonyos appot, akármi is lenne a rendszerrel, és innen intézem tovább, pl. egy Taskerből exportált app-pal.Tudnátok segíteni?
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
Sziasztok, megpróbálnám lopásvédetté tenni az Xperia 5 II-t (stock Android 12-re upgrédelve).
Magyarán, feltétel nélkül lekövethetővé tenni mindaddig, amíg le nem merül az akkumulátor.
Addig már eljutotottam, hogy hiába húzza le a delikvens a lockolt nyitóképernyőről a vezérlősávot, a repülőüzemmódot nem fogja megtalálni az ikonok között. Bármilyen más szenzitív beállítás (pl. hálózat letiltása), amivel a telefon nyomkövetését ki tudnám ütni, pedig már PIN kódot kér.
De egy biztonsági rés csak marad: ezen a modellen (és gondolom, sok más Android 12-es telefonon is), ott egy pici kikapcsoló ikon a vezérlőközpont alján, ami – pofahasadás! – engedi a telefon kikapcsolását kioldás nélkül is. Így a delikvensnek elég kikapcsolnia a telefont és felpattanni egy biciklire, egy perc múlva már bottal üthetem a nyomát.Van erre valami workaround, vagy dühönghetek magamban, hogy lehetnek ennyire idióták?
Bug és debug fia vagyok én
Új hozzászólás Aktív témák
Sok embernek van kérdése az Android rendszerrel kapcsolatban, mely igazán nem köthető gyártóhoz. Ebben a topikban lehet feltenni a szakmai kérdéseket, amelyek telefon/tábla függetlenek.
A Factory Reset Protection (FRP) megkerülésében nem nyújtunk segítséget!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest