Új hozzászólás Aktív témák

  • wittman

    aktív tag

    válasz Smith Ügynök #2917 üzenetére

    Ezt Abu85 egy másik fórumon szépen leírta.

    Azt viszont én értettem félre, hogy MSAA vs AF, erről nincs szó, bocs. Attól még a shimmering jelenség viszont szépen van...

    Berakom ide:
    Abu85 írta: "A sebességgel most sincs gond, hiszen teljesen szögfüggetlen az eljárás. A minőség pedig relatív. A LOD clamp alatt lehet állítani a shimmering jelenséget. Az NV nullához közelit alkalmaz, míg az AMD negatív eltolást csinál hét egységgel. Ez okozza az eltérést. Ez a gyártó döntése, hogy mit ad meg, mit tart észrevehető különbségnek a játékok alatt.
    Persze lehet azt is mérlegelni, hogy az AF olyan problémák elé néz, mint az MSAA, vagyis, hogy nem alkalmazható hiba nélkül, mert számos felületi effekt nem kompatibilis vele. A hibák némileg korrigálhatók a LOD clamp csökkentésével, így az AF hatótávja valamivel kitolható. Ezt a Crysis alatt jól lehet ellenőrizni, hiszen ott POM van a talajon, így a 16x AF eleve nem jelent teljes szűrést. Bizonyos negatív LOD clamp mellett 6x-8x-nek hat, míg a 0-hoz közeli szinten 2x-4x-nek. Természetesen, ha kikapcsolod a POM-ot, akkor jó lesz minden. Ez már sok játékban előjött, és nem is rakják a játékba az AF állításának a lehetőségét. Pontosan a hibák miatt. Erre is lesz megoldás, hiszen a DX10.1 már kínál LOD utasításokat az egyéni szűrésekhez, a gond, hogy nehéz őket kivitelezni, így inkább választja a fejlesztő a semmit.

    Arról a legkevésbé sem tehetek, hogy az anizo szűrés nem kompatibilis néhány felületi effektel. Ezt te is kipróbálhatod. A Crysis esetében kapcsold be a 16x AF szűrést, és POM mellett az csak 4x-8x-nek fog hatni (a konzolban kikapcsolhatod a POM-ot). Az véletlenül sem jó megoldás, amit az AMD csinál a LOD clamppal, de ezt ők eldöntötték, hogy negatív lesz, ami ront a szűrés minőségén, de kitolja a hatásfokot a nem kompatibilis felületeken. Az NV ezt másképp csinálja. Ez már lassan 2 éve így van beállítva mindkét gyártónál. Mindannyian tudjuk mi a megoldás. Ott van a DX10.1-ben a LOD utasítás alkalmazásának lehetősége.
    Igazából nekem mindegy, hogy mit alkalmaznak a fejlesztők, de tény, hogy az anizo szűrés és az MSAA jelenleg kompatibilitási problémákban szenved, és ezekre van megoldás csak nem használják őket."

    [ Szerkesztve ]

    www.vmh59.hu

Új hozzászólás Aktív témák