-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
#00809728
törölt tag
válasz z123456789 #23600 üzenetére
Facén hírdette magát kb.. minden oldalra belinkelgette magát.
-
Imibácsi
aktív tag
Apósom alapvetően nem ért az autópolírozáshoz. Falun laknak, nekik nem szempont, hogy egy autó jól nézzen ki, csak menjen. Az autómosás is kvázi úri huncutság. Na, most náluk szoktam polírozni, mert ott jók a feltételek ehhez (víz, villany, nagy hely, stb). Jómúltkor csináltam egy fekete kocsit, durvázás után nyilván volt rajta hologram, de a karcok már eltűntek. Odajön após, azt mondja ő így hagyná, neki kifejezetten tetszik, hogy így mintásan fut rajta a fény. Persze nem hagytam úgy Szóval most, hogy kinek mi tetszik, meg itthon mi a módi, abba ne menjünk bele. Mellesleg mindenki szeretne szépet, poszterre kívánkozó G astrát, de a családi költségvetésbe nem fér bele egy rendes polír+wax 50-ért itt, ahol az átlag polgári fizu max 150.000HUF környéke, és akkor már nagy királynak számít az ember. Viszont a sarki mekkmester ugyanazt az eredményt hirdeti 10-ért. A végén persze nem olyan lesz, közel se, de egy hangyabokányit jobb lesz, és akkor már "jóazúgy".
Visszatérve még egy gondolat erejéig az ízlésre, a mai világban ahol egy Bentley Bentaygát, vagy egy GLA mercit el lehet adni szépnek, elég relatív a "szép" kifejezés
Mi meg autószépségfetisiszták közel sem számítunk normálisnak. Magamon kívül egy embert se látok, aki parkolóban előveszi a mikroszálast, ha észreveszi hogy maradt egy folt wax eldolgozatlanul. Senki mást nem láttam még itt (Trébánya) mosás után szárazra törölgetni a kocsiját, vagy mosás előtt felnitisztítóval sprickolni a felniket. Késhegyre menő vitákat tudok folytatni a családdal, hogy mit jelent a "most már elég fényes" szint a kocsinál. Különcök vagyunk, és ezt illik észben tartani, mikor a hétköznapi, tudatlan átlagember jóhiszeműen befizet egy tízezres polírra.
szerk: Illetve nem mindenki találja meg, és olvassa végig ezt a fórumot, pláne nem kutakodik külföldi oldalakon autóápolás témában. Akkor meg honnan kéne tudnia, hogy mivel használ vagy árt egy autó fényezésének? Vagy hogy melyik márka ami neki jó lesz? Sajnos nem vetítenek erről oktatófilmet ebédidőben a munkahelyen.
[ Szerkesztve ]
Egy Isten, egy család, egy élet, egy barát, Egy csepp vér, egy csepp könny, egyszer lenn, egyszer fönn, Egy nép és egy lélek, egy ország, egy érdek, Egy becsület, egy szerelem, egy mikrofon ez mindenem.
-
Imibácsi
aktív tag
válasz z123456789 #23598 üzenetére
Szerintem szép a kocsid, csak így tovább
Egy Isten, egy család, egy élet, egy barát, Egy csepp vér, egy csepp könny, egyszer lenn, egyszer fönn, Egy nép és egy lélek, egy ország, egy érdek, Egy becsület, egy szerelem, egy mikrofon ez mindenem.
-
Mappa
addikt
válasz z123456789 #23607 üzenetére
Fel is izzott a levegő és párásodni kezdtek a dolgok
nem kötelező megadni
-
Formaster
Topikgazda
válasz Imibácsi #23604 üzenetére
Bocs de én nem tudok igazat adni. Oké a szakink 80%-ban G astrákat gányol, amire "mondjuk" megteszi ez a 15k-s polír. De a hangsúly a 15-TÓL van! Amikor odamész egy jobb autóval, ugyanúgy le fogja kaszálni rólad az 50k-t, mert belelát a pénztárcádba és tudja, hogy autód alapján mennyit kérhet el. De azt sem fogja tudni szépen megcsinálni, mert se eszköze, se tudása nincs hozzá. Innentől fogva elmehetsz egy komoly mesterhez is és kérhetsz tőle is 15k-s polírt, csak mond meg csinálja meg úgy, hogy ebbe férjen bele. Vannak már egész használható 1 lépcsős dolgok erre a célra, például rupes UHS szett. Lehet vele hologramm mentesre polírozni 1 lépcsőben, noha nem fog minden karc eltűnni, de a felület felfrissül és 2m -en túl nézve az autó tökéletes.
Azzal sem értek egyet, amit a különcségről mondasz, szerintem van aki igénytelen az autójára és van aki nem. Ez ennyi, ő nézzen rám különcként, én meg nézek rá igénytelenként. Az ilyeneknek nem kell 15k-s polír sem, mert az állandó sár alatt úgysem látni majd a polírt
-
Imibácsi
aktív tag
válasz Formaster #23609 üzenetére
Azért vagyunk különcök, mert mi vagyunk kevesebben Az átlag autóhasználó (a nagy többség) meg szerintem nem is tudja, hogy az autóval foglalkozni kell. Senki nem mondta el, sehol nem látta, sehol nem tanították neki. Megveszi a kocsit, és arra lehetőleg ne kelljen költeni, soha, semmikor, semennyit. Sokaknak egy fékbetétcsere vérlázító lehúzás. Ehhez képest pl egy lengéscsillapítócsere elképzelhetetlen, mert nem hullik szét (olyan könnyen). És akkor innen nézve meg egy polír, egy wax, egy drága kerámia elérhetetlen magasságok.
Mióta autóm van, azóta foglalkoztat az autóápolás, de sokáig nem tudtam a témával mit kezdeni. Pl volt egy Skoda Octaviám, fekete. Összetörtem, mert elütöttem éjjel egy vaddisznót, majd úgy döntöttem, hogy megcsináltatom úgy, hogy a lehető leginkább a gyári legyen az állapot. A végén fel is políroztattam az egész kocsit. Persze mi lett belőle? Odahívott a mester az átadásra este 9kor a műhelyébe, és még akkor rakták fel a motorháztetőt, a segédje meg a félhomályban tolta ezerrel a polírt a Makitával. Akkoriban még fogalmam sem volt, hogy ez így nem lesz jó, nem értettem hozzá. Persze hologramos lett, zavart is, de nem tudtam sem azt, hogy annak hologram a neve, sem azt, hogy a polírtól van, sem azt, hogy mit kéne vele csinálni. Végül így adtam el.
Előtte volt egy sötétkék Volvo 740-em, az nagyon matt volt, hát felpolíroztattam, egy tizesért. Fura, de gyönyörű lett, hologrammentes, szermaradvány se volt sok (egy-két pötty). Pl ekkor nem mondta el a szaki, hogy waxolni kéne, meg ne hordjam kefés mosóba, így fél év után visszamattult.
Nem azt mondom, hogy érezd magad rosszul, amiért törődsz az autóddal, sőt. Csak azt mondom, hogy hosszú az út az első autótól az első kerámiáig vagy az első polírgépig. Illetve valakinek ehhez nincs affinitása, nem is érdekli. Vagy ha mégis, akkor befizet egy 10k polírra, mert a facebookon az "utána" képen még a nap is szebben sütött. Naiv volt, bedőlt neki, ez van. Mi itt azért bosszankodunk, mert rajtunk csapódik le. Nem jött be az olcsó, megpróbálják a drágábbat, amitől aztán megkapják a várva várt eredményt. Ha egyáltalán eljutnak odáig. Én összességében arra próbáltam utalni, hogy ne minősítsünk olyan embereket, akiknek fogalmuk sincs az egészről. Ez pont olyan igazságtalan, mint amikor a tanár olyat kérdez a vizsgán, amit az órán nem mondott el. Persze én mindenkit megértek, a jól dolgozó autókozmetikusok türelmetlenségét is, de minden éremnek két oldala van.
[ Szerkesztve ]
Egy Isten, egy család, egy élet, egy barát, Egy csepp vér, egy csepp könny, egyszer lenn, egyszer fönn, Egy nép és egy lélek, egy ország, egy érdek, Egy becsület, egy szerelem, egy mikrofon ez mindenem.
-
veterán
Ennek a kozmetikának a munkáit tudnátok véleményezni?
Közel van, Isaszegen, laikusként tetszik a munkája, az árak úgy tudom nem alacsonyak, kárpittisztítás+polír kb 50, de nanobizbasz bevonatokkal, motormosással meg lámpapolírral jóval több is lehet.
Úgy látom pontszerű sérülések javítását is vállalja, ami szerintem jó mert addig sem kell az egész elemet újrafújni.https://tinyurl.com/rasoapro
-
csillik.s
csendes tag
Nanolex terméket honnan érdemes vásárolni?
Valakinek van tapasztalata? -
senior tag
Egy waxolt kocsit hogy érdemes mosni magas nyomásúval? Eddig csak az érmés mosóban verettem le ozmós vízzel, de most venni szeretnénk egy magasnyomásút. Eddig az ozmós víz mindent levitt maradéktalanul. Magasnyomásúhoz szeretnék habosítót, illetve ph mentes sonax fényező sapomon van itthon. Ha a waxolt felületre menne a hab habosítóval, mint előmosás, utána sima vízzel érdemes leveretni, vagy esetleg samponossal? Nem gyengíti, a waxot a hab vagy a samponos mosás? Tavasszal kerámia lesz a kocsimon. Kerámiás felületet hogyan érdemes mosni? Mehet arra is a habosító/autósampon kombó, vagy csak sima víz?
[ Szerkesztve ]
Your car, your life ;)
-
modflow
veterán
Mosással kapcsolatban lenne egy kérdésem.
Az autóm 4 hónapos, eddig két alkalommal lett lemosva nyáron.
Én mostam nagynyomású mosóval itthon au udvaron.Most ezt már nem tudom megtenni. Mit ajánlotok, hol mosassam le a kocsit Miskolcon?
Gondolom egy gépi mosó nem a legjobb választás... -
csillik.s
csendes tag
[ Szerkesztve ]
-
csillik.s
csendes tag
Ha Nanolex terméket szeretne valaki vásárolni: [link]
Itt találtam a legjobb árakon, szinte majdnem minden van és 120 eur rendelés felett díjmentes a szállítási költség!!!
-
choco01
addikt
Hali.
Nem tudjátok véletlen hogy az Avia-s téli ablak mosófolyadék mennyibe megy?
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
szabi325
tag
Próbálta már valaki a "Chemical Guys - Leather Scent Premium Air Freshener & Odor Eliminator" -t ?
-
Norbi696
csendes tag
Jé soft99 van keramiaval kezelt feluletre samponja.Szimpi termékek .Made in Japan.Van 12 hónapos waxuk is.Príma .
-
d.beni
aktív tag
Sziasztok!
Vásároltam egy új sima fehér színű autót.
Szeretném ápolni a karosszériát és az ablakokat, a felnit valamivel, amitől nehezebben lesz koszos, vízlepergető hatású lesz, illetve könnyebb lesz a tisztítása. Olyan megoldások érdekelnének amiket otthon is eltudok végezni magam. A kasznira kaptam egy otthon felhasználható waxot.Úgy tudom ha ezt felviszem akkor ebben benne van a vízlepergető hatás is!
Az ablakra és a felnire még nincs semmim.
A teleshopos Platinumról mi a vélemény?
Érdemes ezzel mosni az autót? -
senior tag
válasz d.beni #23640 üzenetére
Szia!
A WS platinum semmi nem ér, nekem van még egy flakonnal.
Leírom én miket használok (az itt tanultak alapján választottam a cuccokat, itt ajánlották!)
Wax: Autoglym HD wax. Tökéletesen pergeti a vizet, hónapokig tartó hatása van.
Sampon: PH mentes Sonax fényező sampon.
Mikroszálas törlők: CUIES féle magas minőségű mikroszálasok.
Szélvédőkre: Wolf üvegtisztító.
Felnitisztító: Wolf neutrális felnitisztító.
Felnivédő, hogy ne tapadjon meg kosz: Autoglym sprays felnivédő bevonat.
Műanyag és gumiápoló: Wolf műanyag és gumiápoló gél.
Műszerfalra: Armor All matt műszerfalápoló kendő.
Szélvédőre vízlepergető: Rain-XÉn ezeket használom olyan 4-5 hónapja és imádom mindet, nekem nagyon bejöttek!
Your car, your life ;)
-
-
Sza_Sa
senior tag
Üdv srácok, új vagyok a témában, kellene a tapasztalatotok.
Vettem egy új autót, hétvégén hozom ki a szalonból és szeretnék rá valami védelmet így tél elején. A kocsi egy crossover, sok fényezetlen műanyag védőelemmel körben, középszürke metállal. Gondolkodom a átlátszó fóliázáson, de csak a motorháztető-lökös-tető részeket fedetném le. Vagy érdemes az egészet beboríttatni. Győrben nem találtam még jó és ajánlott fóliás céget, viszont Pápán van egy Szigeti Szabolcs nevű úriember, őt egy haver ajánlotta. Van itt róla vélemény?Más. Amíg nem találom ki, hogy mi legyen, milyen védelmet ajánlanátok? Néztem a Zaino Z-CS-t ami mindere jó, felnire, fényezetlen műanyagra, stb. Vagy vegyek Sonax brillantwax 1 -est a karosszériára, nanolack -ot a felnire, nanopro műanyagápolót a fényezetlen részekre.
Szeretném a teljes autót felkészíteni a télre, de nem szívesen adnám egy kókler cég kezébe, ezért félek a kerámia bevonat felrakásától, nem szívesen engednék a közelébe polirgépet.[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
őstag
válasz Sza_Sa #23645 üzenetére
Sajnos Győrben én csak olyan cégről tudok, akik autó üveget fóliáznak: [link]
A személyes tapasztalat velük a családban / ismerősi körben abszolút pozitív!Azért linkeltem, hogy ha ők nem is tudnak segíteni, de talán érdemes megkérdezni, hogy ők kit ajánlanak!
"Less but better" - Dieter Rams
-
veterán
válasz Sza_Sa #23645 üzenetére
Autó komplett foliázásra minőségi anyaggal nekem egy 800 ezer forintos árat mondtak (VW Golf), csak az elejére 150 ezer, olcsó anyagból csak az eleje 80+ ezer Ft. Hagytam.
Komplett foliázásnál szétszedik az autó külsejét (lökhárító, kilincsek, díszlécek, stb.), ezt se szerettem volna.
[ Szerkesztve ]
-
Sza_Sa
senior tag
válasz focvis #23647 üzenetére
Mondjuk ez nálam is kizáró ok, ezért szeretném csak a motortetőt és a tetőt fóliázni, az előbbi a kavicsfelverődés és a bogarak miatt, az utóbbi a madárürülék miatt. A lökös kérdőjel, ha meg tudják szépen csinálni levétel nélkül akkor mehet, egyébként nem.
Én még nem érdeklődtem a pontos árakról, de a 800e nagggyon sok, ami nekem kell, ki kell jöjjön 200-ból."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
z123456789
addikt
válasz Sza_Sa #23645 üzenetére
Szabófólia móvár.
150-200-at mondtak nekem egy Accord részleges fóliázására. Lökös, motorház, tükrök, és kiemelt részek, ahova a kavicsok előszeretettel repkednek. Rohadt drága a kavics elleni fólia, de az legalább véd is kavicsok ellen. Viszont ha részlegesen fóliáztatod, akkor felmerül a kérdés, hogy fólia alatt, és fólia nélkül, hogyan változik a színe a lakknak? Kollegámnak a motorháztető is csak 1/3-ban van fóliázva már több mint 1 éve, nem üt el a szín. Eddig.
Nem tudom ki az a pápai, de egy másik munkatársamnak ott lett fóliázva. Spórolt 30e FT-ot, de akárhányszor a kilincs felé nyúlok elhányom magam. Fossá van gyűrődve a fólia. Még a Szabófóliás autón 1 hónap után vettem csak észre, hogy egyáltalán van fólia.
Én a lámpáimat fóliáztattam le pár hónapja. Szépen megcsinálták. Tény, hogy a környéken az egyik legdrágább cég, de ők legalább ízlésesen megcsinálják. Meg is lehet nézni a referencia autókat. Nem traktorokat hordanak hozzájuk.KB. arra fogsz kilyukadni itt, hogy jobb, ha te viszed fel a speckó anyagokat is, mint, hogy más csinálja. Vagy esetleg megkérsz egy fórumtársat, akik rendszeresen posztolják a képeiket. Dodi, Kicsee, Lion (illetve Munez, ha elmész addig. ). Viszont azt nem tudom, hogy ha később akarsz fóliát tenni rá, akkor a kerámia, wax nem kizáró ok-e? Ha igen, akkor véleményem szerint rögtön polírral fognak kezdeni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen