-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
d4d
tag
válasz newmoonlight #35348 üzenetére
"Az elektromos autó is tök cool, mindaddig, amíg az újonnan min. 10-12 MFt-os hangtalanul surranó, szupergazdaságos csodában nem kell 6-8-10 éves korában akkut cserélni 6-7 MFt-ért."
A Lexus nem gyárt elektromos autót, nem baj, ha a hibridre gondoltál akkor folytassuk. Alapvetően ezek a szövegek már 10-15 éve is mentek különböző autós oldalak cikkei alatt csak akkor még a Priusoknál riogattak ezzel. Ezzel szemben a valóság az, hogy egyáltalán nem jellemző, hogy bármilyen probléma legyen a Toyota/Lexus hibridjeiben található akkumulátorokkal, pláne nem 6-8-10 évesen. A régi Prius II-esek is köszönik szépen jól elvannak (15 éves modell). Kifejezetten megbízható konstrukciók nem véletlen szeretik a taxisok is. A hibrid autók esetében pedig ezeknek a 6-7 milliós összegeknek semmi köze a valósághoz.
+ a használt piacon nagyon szépen meglátszanának ezek a dolgok. Márpedig egy 11 éves Lexus RX400h ugyanott van árban, mint egy vele egyidős BMW X5 vagy Audi Q7 és ugye ezek talán drágább autók is voltak annak idején és legalább fél-1 kategóriával nagyobbak is. Na inkább egy ilyen 10+ éves német dízel szörny fenntartásától mentsen meg az ég.
Negatív példának ott van a Mazda RX8. Szépen lecsúszott az áruk a béka segge alá. Bele van kalkulálva a sok szívás wankel motorral.
[ Szerkesztve ]
elemlampa.blog.hu
-
Formaster
Topikgazda
Nemrég adtam el megbízásból egy X6-ost, megvolt róla az eredeti számla, 2009-ben 138.000CHF, teljes felszereltség, 35D motorral, hozzá AC-Schnitzter motor tuning kb 5000 CHF, 22 colos M felnik ujjabb 4-5000, makulátlan belső, sehol egy repedés a vaj bőrön, kívülről szintén karcmentes lett, miután kezelésbe vettem.
2 hónapja ment el, 9 évesen 192.000km-el, kemény 21.900CHF-ért. Öhm... akkor miről is beszélünk? Kemény 120K CHF értékvesztés 9 év alatt és eddig semmi baja nem volt. Ja bocsánat, kiment benne az akksi, mezei szerelő nem is vállalta, mivel megmondta, hogy ha full lemerül, akkor újra kell programozni, trélert kellett hívni, bevinni a BMW-be, potom 900 frankért tettek bele egy új akksit és feltanították neki. Még baja sem volt, képzelem egy váltó, DPF cserénél ugyanez darabonként a 10x-ese. Szánalmas lehúzás az egész német szegmens...
-
newmoonlight
senior tag
válasz Formaster #35352 üzenetére
9 év és 190e km rég nem az az állapot, amikor az autó kvalitásai az árképzők, itt már a küszöbön álló javítási (fenntartási) költségek döntik be az árat. Hamarosan megveszi a boldog Kelet-európai ügyfél, aki az első javítási hullámot még megcsináltatja utángyártott alkatrészekből, aztán (ha időben észbe kap) eladja a 2. sz. boldog (még Kelet-európaibb) tulajnak, aki már csak ebay-ezik, alibabázik, meg kendácsol. Közben imitt-amott még megpörgetik az óráját, hogy teljes legyen az öröm. Ha pedig már tényleg menthetetlen, akkor biztosítózás, majd alkatrészezés, majd (az utolsó baleknél) kuka az egész. Ezen életút egyik-másik állomásáról pedig beszámolnak ilyen-olyan fórumokon, ahol aztán megy a szörnyülködés, hogy miért ment el a DPF 250e km-nél. Hát azért, mert már 2× annyi volt benne, meg addigra boldog-boldogtalan barkácsolta, meg szakértette már a szerencsétlen motor minden további elemét...
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
athomi
veterán
Műszerfal ápoló témában érdeklődnék. Az autóm előző tulaja rendszeresen a bal könyökét az ajtókárpiton támasztotta, mivel egy ponton eléggé észrevehető a kopás. Az ajtókárpitom a mellékelt képen pirossal bekeretezett gumis anyagból van. Amikor vásároltam az autót a kopás szinte észrevehetetlen volt, de ahogy a műszerfalápoló kopott úgy lett egyre feltűnőbb. Most vásároltam Armorall matt műszerfalápolót, de a felújító hatása nem olyan hatásos, mint az előzőleg rajta lévőé volt.
Vajon előzőleg milyen műszerfalápolót használhattak rajta (újautó illat volt a kocsiban, bár azt lehet nem is a műszerfalápolóval érték el)?[ Szerkesztve ]
-
veterán
Pontszerű és hosszanti festéksérülések házi nem profi javításáról van valami link, doksi akármi?
Elkezdtem bepöttyözni őket, az egyik ajtón a kulcsozást is hosszában végig. Nem túl szép, össze kellene polírozni, de 100 százalékig biztos vagyok benne, hogy mire síkba kerül a mostani festékkupac addigra az eredeti fényezésen nem lesz lakk.
Kéne rá kenni egy kis fillert és addig csiszolni míg az el nem fogy aztán polír?https://tinyurl.com/rasoapro
-
ReFleXx
addikt
hetvegen vettem par sima mikorszalast auchanban , akcios volt
meg volt 50*70-es nagyobb/vastagabb kendo szarazolashoz, valami 600ft volt asszem[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
BigBlackDog
veterán
Lepattogzó lakkréteg okozta foltosságot lehet valahogy javítani, enyhíteni otthoni módszerekkel? Előkészítve, majd waxszal átkenve esetleg csökkenne a különbség a még lakkozott és a már mattos, lakk nélküli felület között?
-
MunezXBK
nagyúr
válasz BigBlackDog #35358 üzenetére
-
bozont
veterán
válasz rasotamas #35355 üzenetére
Ez a téma engem is érdekelne. Van egy sérülés a jobb hátsó ajtónál (kb 2 héttel a vétel után húzta meg valaki ). Ezért még újra fényeztetni nem akarom, viszont rá kellene javítani hogy legalább messziről ne legyen annyira feltűnő. Na meg hogy a rozsda se induljon meg. Mi a teendő ilyenkor?
[ Szerkesztve ]
-
End_re
újonc
Sziasztok!
Kinek milyen tapasztalata van a következő 2k-s lakkokkal kapcsolatban:
- debeer 8-214-hs
- 4CR 7270 2K HS
- impa-1335 magic 2k
- impa-1381 easy 1000 2k
- Lechler 2k Macrofan HS 2000pisztoly: devilbiss flg 5
Árban hatalmas eltérés nincs,mert nem egy spies hecker. Szerintetek melyik 2k-s lakk hozná a legjobb végeredményt? A következő elemeket kell fényeznem: 1 garnitúra gyári alufelni, +1 középkategóriás szgk motorháztető, tető, sárvédő, lökhárító.
A válaszokat előre is köszönöm!
-
veterán
válasz bozont #35360 üzenetére
Ahol fehéret látsz ott "csak" az alapozóig jött le a festék, ahol viszont fémet látsz ott csontra lejött minden. Ott fog elkezdi először rozsdásodni. Polír ezen nem nagyon fog neked segíteni sajnos. Érdemesebb lenne rendbe rakatni, de ha nagyon nem akarsz rá költeni akkor kevertess ki színkód alapján festéket aztán kend be valamilyen hangyafasznyi ecsettel.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
SpeaK
tag
Sziasztok,
Szeretnek a szelvedore vmit felvinni hogy az eso konyebben lefolyon illetve ne foltossan szaradjon, ugyanakkor ne legyen szivarvanyos hatas... mert a rainxrol ezeket olvastam, esetleg vmi mas ? Nanoprom ? Koszonom elore a segitsegetek!A siker titka a nem kézenfekvő dolgok megszervezése.
-
KisBundi
őstag
Armor all APC-ét használta már valaki? Multi Purpose Cleaner a neve. Ha igen hogyan vált be?
-
bozont
veterán
válasz jozsi252 #35362 üzenetére
És milyen típusú festék való karosszériához? Vagy a festékboltban ehhez kérem akkor tudni fogják? Ha lekenem érdemes utána egy kis lakkot ráfújni? Később tervben van egy teljes polír, de tudom hogy ezt nem tünteti el, viszont még előtte kezelni akarom valahogy. Azért körbekérdezek egy-két lakatost és festőműhelyt mit mondanak. Én nem esnék neki csiszolgatni, de ha igényesen megoldható egy foltban, még mindig kevésbé zavaró ha egy kicsit elüt színben, mintha csak rákennék.
Visszatérve a takarítás, ápolás témához. Műanyag külső és belső műanyagápoláshoz használható ugyan az? Vagy külön ápoló kell? Nyilván a külső elemek nagyobb igénybevételnek vannak kitéve.
[ Szerkesztve ]
-
-
Formaster
Topikgazda
válasz End_re #35372 üzenetére
Az alisnak ránézésre is sokkal vastagabb a hegye. Nekem van Loewe tollam, iszonyat vékony hegye van. Akkor már inkább 0-ás ecset.
Vagy kérdezz körbe, hátha van valakinek airbrush pisztolya. Nemrég csináltam egy ilyen munkát, észrevtetlenre hoztam ki a hibát (köszönet Weres szakmai tanácsaiért) de ez igényel némi skillt. Maradnék a 0-ás ecsetnél, színt a lakkal kikeverve. Sajnos láthato lesz pár méteren belül, de a rozsdát megfogja, aztán ha később szerencséd van kapsz valamire betétlapot és akkor egybe megfujatod ezt is arra a számlára.
-
bozont
veterán
válasz End_re #35372 üzenetére
Érdekes megoldás, még azt mondom árban is elmegy hosszútávra, sajnos felverődések mindig lesznek. Ugyanakkor kérdés, működik-e ez a dolog függőleges felületen is.
#35373) Formaster
Egynek marad a vékony ecset szerintem, a rozsda elleni védelmet fontosabbnak tartom mint hogy tökéletes legyen. Egy polír meg lehet szépít majd rajta valamit.
Amúgy valami ilyesmi megoldás lenne talán a legoptimálisabb, de magamnak otthon nem esnék neki, tapasztalat hiányában.[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
Van valakinek tippe extra finom excenteres csiszológépre, 150mm,15 lyukas, 2-3mm ex... Lakkra kell fényezés után polír alá csiszolni.
Festool lenne ami jó, de nagyon drága arra az évi pár alkalomra..[ Szerkesztve ]
-
End_re
újonc
válasz weres78 #35375 üzenetére
Nekem egy Makita (125mm) gépem van már vagy 10 éve (volt felújítva is), mostani megfelelője a Makita BO5031-es,melyet eléggé széleskörűen használok. (fa, fém,glett, fényezés csiszolás, polírozás)
Políroztam több fényszórót, illetve kisebb elemeket, szerintem mind nagyon jó lett.
Legutóbb egy ford focus ajtót vettem kezelésbe 3m:50417+ Autoglym Super Resin Car Polish 1L+ wolf blood moon-nal.Én személy szerint sok vizet és kizárólag jó minőségű polírozó anyagot használok (3m:50417, 80349) valamint alacsony fordulatot. Polír előtt természetesen alapos mosás+wolf lakktisztító gyurma. [link]
A Festool biztosan nagyon fasza és tudja is az általad leírt paramétereket,de szerintem évi pár alkalom miatt totál fölös. Ha van ismerős akinek van vmilyen fordulatszám szabályzós excenter csiszolója, én tennék vele egy próbát.
-
Ferenc1989
tag
Sziasztok!
Szeretném políroztatni, Vác környékén tudtok ajánlani valakit?
Továbba a szélvédő kissé karcos, szerintem az ablaktörlő karcolta össze.. ezzel lehet valamit kezdeni, üveget is szoktak valahogy javítani?Előre is köszönöm.
[ Szerkesztve ]
Sosem tudod, mi az elég, amíg meg nem tapasztalod, mi a túl sok.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Ferenc1989 #35377 üzenetére
Szélvédőt lehet políroztatni, legalábbis nálam működött. Egy-két mélyebb dolog megmaradt leginkább a szélén, de a 90-95%-a eltűnt a karcoknak. Értelemszerűen a kőfelverődés okozta krátereken nem segített, azok maradtak. Viszont 20-30e Hufos szélvédő esetén valószínűleg jobban megéri a csere, ha talál egy normális szélvédőst az ember, aki nem karistolja fel a tetőt kiszedéskor.
-
tibbike01
őstag
0000-ás acélgyapjúval tisztított már valaki szélvédőt? Holnap délután tervezem, de nem tudom pontosan hogyan kell és mire figyeljek közben.
-
veterán
válasz Ferenc1989 #35377 üzenetére
Ha Isaszeg még Vác környéke (37km, szerintem még épp igen) akkor Herti azaz Hertelendy Tamás.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Drughi
addikt
Üdv,
Autó izzó témában kérnék segítséget:
Philips RacingVision H7 +150%
vagy
Osram Night Breaker Laser H7 +150%
Van érdemi különbség, vagy vehetem bármelyiket a kettő közül?
Az osram ráadásul szinte ingyen lenne a lumeneten, mert érvényes rá a pontneked akció.
Pixel 7a
-
RP1980
tag
válasz szatyor1972 #35385 üzenetére
Szerintem nem! Jó kis pakk
-
veterán
válasz szatyor1972 #35385 üzenetére
Teljesen jó pakk. Annyi hogy a Green Star-t 1:20-ba hígítsad. Ha jól emlékszem 12.5 a pH-ja, szóval szerintem az 1:10 elég durva, az 1:20 nem annyira már.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Kipróbáltam a K2 felnitisztító spray-t, talán Felix néven fut, nem vagyok tőle elájulva, nincs az a jó kis foszforsavas szúrós szaga és a kezem sem marja ahogy hozzáér, talán ezért is nem valami jó, pedig egy olyan elemes kefével mentem rá ami olyan mint egy elektromos fogkefe csak jóval nagyobb a feje, van kb 2 és 4 centi átmérőjű is.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
szatyor1972
tag
A waxot egy vagy két rétegben érdemesebb felrakni?
Boldognak lenni nem azt jelenti, hogy minden tökéletes!
-
weres78
senior tag
válasz szatyor1972 #35389 üzenetére
Azt a waxot kettő rétegben érdemes.
Főleg télre ajánlott, mert "fokozottan" só álló. Annyira fokozottan nem áll ellen semminek, de egy teljesen jó wax, és nagyon könnyű vele dolgozni! Ha normál használat mellett 2 havonta újra tudod kenni is sokáig elég, és úgy megfelelő védelmet és külcsínt biztosít. -
pècsimunkás
addikt
válasz weres78 #35390 üzenetére
Èn is kèrdeznèk waxal kapcsolatban .
Június közepén felvittem a Fussot . Szeptemberben megyek haza szabira , akkor újra megcsinálnám , mert otthon a garázs előtt nyugodtabban tudom csinálni , mint itt Nèmetirszágban esetlegesen egy parkolóban .
Nem lesz gond , kb 3-3,5 hónap után újra waxolom ?
Aztán már be állnèk a tavasz - ősz ritmusra . Húsvétkor ès szeptemberben is mindig otthon vagyok , akkor szèpen megcsinálnám .Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
veterán
válasz stickermajom #35392 üzenetére
Függ attól hogy
- mennyire volt előkészítve a felület
- napi használatban van-e a kocsi vagy csak hétvégén van használva
- milyen samponnal előmosóval mosodNyilván egy csak hétvégén használt pH semleges samponnal mosott kocsin sokkal tovább tart, főleg ha a felület teljesen le volt pucolva applikálás előtt, utána meg kapott egy jó alapos zsírtalanítást.
iPhone 13 Pro Max
-
stickermajom
addikt
-
Formaster
Topikgazda
válasz stickermajom #35394 üzenetére
Pár fórumtárs eddigi tapasztalatai alapján hiába ph semleges, nem wax barát.
-
veterán
válasz stickermajom #35392 üzenetére
Ügyelve a ph-semleges mosásra, nálam elég az évi 2 waxolás Collinite 476s-szel - 1x szeptember végén/ október elején; 1x március/április során.
Ellenben a lándzsás mosó samponos programja nem barátja. Most télen sokat jártam a Habgenerálishoz (Alkotás út), 2x kapott ott ph11-es aktív habot -- game over.
Szerintem a Wolfnál kicserélik neked a terméket másikra.
-
weres78
senior tag
válasz pècsimunkás #35391 üzenetére
Nem gond.
Amivel tisztában kell lenni. Oda fog normálisan betapadni a fusso, ahol lakkot ér. Ott, ahol ott van a maradék fusso, ott arra csak részben fog tapadni, illetve felfrissíti annak a hatását.
Tehát ha újra kened teljesen jó lesz, de ne várj tőle olyan tartósságot, mint egy frissen polírozott, zsírtalanított, előkészített felületnél.Én általában egy évben egyszer, tavasszal szoktam lekapni a fussot, és felvinni teljesen előkészített felületre. Ősszel csak frissítés van, ha nagyon szükséges akkor a legérzékenyebb területekre tél derekán rámegyek még egyszer...
-
weres78
senior tag
válasz stickermajom #35392 üzenetére
Frissen polírozott felületen három hónap után nyoma sem volt egy autón amit csináltam vele.
Saját autón is volt tesztre egy elemen, nem túl tartós. Lehet ott van még a wax és ad uv védelmet, de hidrofobitása pár hét után (6-8) már alig-alig volt, fénye eltűnt...
Menzerna power lock ultimate protect szerintem erősebb, ugyanolyan szép, és tartósabb olcsóbban. [link]
( a linkelt cucc szerintem a 250ml,hiába van 1kg-nak írva. Ha tévedek akkor engem csúnyán átb@sztak)Collinite akkor nagyon jó, ha szereted kenegetni az autót. Főleg a 915,na az csillog, ragyog... Viszont kb két mosás és lehet újra kenni...
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ukrajnai háború
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Escape from Tarkov
- Kupon kunyeráló
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Linux kezdőknek
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen