-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
gubabela
senior tag
válasz Coporno #49305 üzenetére
Az attól függ, hogy mennyira kemény a lakk. Ha japán az autó, akkor jó eséllyel puha lesz, akkor nem álnék neki kemény gyurmával mert hamar tele lesz karcokkal, hacsak nem nagyon karistos és amúgy is polírozás következik utána. Ha nem nagyon koszos, akkor először puhával kezdeném, de nem biztos, hogy az ki fog hozni mindent. Mindenképpen bő vizezés, vagy csúszásjavító használatára lesz szükség hozzá. Amit próbaltam eddíg azok közül a gyeon puha+ kenő vállt be nálam a legjobban, de az olcsóbbak sem voltak rosszabbak sokkal.
-
WiZARD
addikt
válasz WiZARD #49286 üzenetére
Nem jött válasz.
Aztán megemlítettem hogy ha nem válaszolnak akkor küldhetem a fogyasztóvédelemnek is.
Gyorsan lett is válasz, az akciónak vége, biztos véletlen maradt a kiírás. De akkor nekem engedélyezik így utólag.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
weres78
senior tag
válasz gubabela #49306 üzenetére
Szia!
Gyurmából még nem volt amit használtam és rossz lett volna. Ahogy fentebb írták, a kemény jobban karcol, a puhább lassabban dolgozik, illetve van amit nehezen vagy egyáltalán nem szed ki.
Kenni személy szerint jar mosogatószeres vízzel szoktam. Kb 2cl-t teszek egy liter vízbe (szemre csinálom, nem mérem), így jó csúszós. Mondjuk én kizárólag polír előtt gyurmázom.Annyit még, ha valamilyen drága gyurmát vennél mert költeni szeretnél rá, akkor jobb választás lehet a saját kenőanyaga. Az én módszeremmel szárad kicsit a gyurma, de egy autón használom csak az adott adagot, és kidobom...
-
d4d
tag
válasz Petyal #49309 üzenetére
Én se gyurmázgatnék, főleg nem gyakorlat nélkül, fiatal nagy(obb) ertékű autókat. Annyit nem ér az egész ha húzok bele néhány szép karcot.
Én ennyivel oldom meg. Előmosás, alapos kézi mosás, akár vmi savas samponnal (carpro descale), amit ki lehet venni a fényezesből reprozsdaeltávolítókkal és a többivel azt érdemes, ajánlott, utána megint mosás, alapos öblítés, mehet az autóra a carpro hydro2 lite és egy darabig le van tudva a dolog, innentől kezdve nagyban egyszerűsdnek a későbbi mosások is. Ha ez működik 15-20 éves autók esetében akkor az újabbaknál, még jobb állapotú fényezéssel még annál is jobban fog működni. Hazafele 200 ftból öblítem a kocsit.
elemlampa.blog.hu
-
gubabela
senior tag
Most hétvégén tervezem felvinni a fuso99et, az előző autón is volt új korától kezdve, ott jó szolgálazot tett, biztos itt is bevalik. Meglátjuk mit hoz le a mosás, nem feltétlenül szeretnék még gyurmázni is.Én az előző autónál fusó után minden második mosás után sonax bsd-t használtam plusszban.
-
Petyal
tag
Az biztos, hogy sokat lehet lenditeni egy autó kinézetén manapság, mert már olyan technológia áll rendelkezésre, amihez magánemberként is hozzá lehet jutni. Az más kérdés, hogy kárt is könnyű csinálni.
A gyurmázás mellett a másik ilyen mumus a lámpa polir. Ha egy lámpa nem matt, akkor azt nem szabad polirozni, max csak hologrammentesítő pasztával.
Milyen gyakran dekontaminálsz? -
weres78
senior tag
válasz Petyal #49313 üzenetére
Én polírozom a lámpákat. Ha az autó komplett polírt kap bevonattal, abban nálam benne van a lámpa is. Kap egy olyan polírt ami tuti leszed mindent róla, illetve kiszedi a kisebb karcokat, majd szilikonmentesítés és gyeon trim.
Lámpán nagyon vastag a bevonat (a karosszérián lévő lakkhoz képest). Ott szerintem pont az a probléma, ha karcos marad, és tudnak mélyülni a karcok, ezt kell megakadályozni.
Illetve a másik probléma, amivel egyre több "új" autónál találkozm, hogy bentről kezd mattulni, repedni az izzónál, mert nem bírja a hőt...[ Szerkesztve ]
-
-
DeathAdder
veterán
Üdv.
Hugomnak keresünk valami colt méretű kisautót, érdekelne mi tud történni azzal amik alig tíz éves korukra így néznek ki? mert legtöbbön látni ilyen foltokat, tetőn, mocitetőn.Valami új fényezési módszer, spórolás, vagy valami fa okozza? Anyám 30 éves autója élete nagy részét utcán töltötte de teljesen ép a lakk és fényezés (ahol nem érte fizikai behatás).
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz DeathAdder #49316 üzenetére
Valószínűleg ráégett gyanta/madárürülék, ami szépen lassan szétmarta a lakkot. A piros autók amúgy is kényesebbek, rondán fakulnak nagyon.
-
Petyyyyy
addikt
válasz DeathAdder #49316 üzenetére
Ahogy z0d1@Ku$ írta, szerintem is madárbomba nyoma formából ítélve.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz DeathAdder #49318 üzenetére
Én elengedném a piros színt. Nagyon bika tud lenni ha szép, de ha szabad ég alatt lenne tárolva, akkor sok törődést igényel..
-
Petyal
tag
válasz weres78 #49314 üzenetére
Ha karcos, vagy matt, akkor egyértelmű nálam is. Egyébként én az abrazivabb pasztákat kerülöm a lampáknál, mert a gyártás során használt formaleválasztó anyag egyben az UV védelem is. Ezt egy heavy paszta leszedi, ami addig nem gond, amíg jó a bevonat. Ahogy az gyengül, beindul a mattulás. Az pedig, hogy a mai lámpák belülről mennek tönkre számomra egy olyan dolog, amitől kinyilik a bicska a zsebemben. Régen a halogén időkben volt igazán nagy hőtermeles, a fényszórók pedig bírták belülről. Ma, amikor elvileg jobb minőséget
(lennének) képesek előállítani, ilyeneket csinálnak. Ráadásul nem egy fényszóró több százezer forint,es még úgy is javíthatatlan, hogy egyébként lenne rá technológia...
Mélyebb karcokhoz lámpán mit használsz? -
Petyal
tag
válasz DeathAdder #49316 üzenetére
Ezt így képről nem lehet megállapítani, mindenesetre furcsa, hogy ekkora a színkülönbség. Viszont ha a kép jobb alsó sarkát nézed, látszik, hogy nagyon nagyon karcos. Ha mindenhol ilyen, akkor egy rendkívül elhanyagolt fényezésről beszélünk. Ezt elengedném.
A piros valóban az egyik legérzékenyebb szín UV szempontból, de ha az előző tulaj vigyázott az autójára, akkor 10 évesen nem lehet ennyire gáz. Keress egy szépet. Ha kereskedésben találsz nagyon szép pirosat, azt nagyon nézzétek át, mert esélyes hogy nepperpolirt* kapott és ki tudja mit rejt a látszólag szép külső. -
Petyal
tag
Különleges autó és a szín is nagyon jó. Ha gyakran váltasz autót, de fontos, hogy kis időbefektetéssel is viszonylag szép legyen, javaslom, hogy moss Gyeon Bathe+ samponnal. Nem olcsó mulatság megvenni, viszont kiadós és a személyes véleményem szerint a legjobb bevonatos sampon a piacon. Arra kell figyelni, hogy egy évnél ne legyen idősebb, mert tönkremegy. Ha rendszeresen használod, nem kell külön bevonat sem. Fényes, hidrofób felületet kapsz.
-
d4d
tag
válasz Petyal #49323 üzenetére
Köszi, néztem azt a sampont is, de egyelőre nem tervezek váltani illetve túl sok van még a bilt hamberből. Nehezen fogy, mert bár csak fél liternyit vettem, a keverési aránya úgy néz ki hogy 10 liter vízhez mindössze 5ml(!) sampon kell (1:2000). Ezt az arányt meg mindig nehéz megszokni. Túl sűrűn se mosok vödörből, mert ha egyszer megvan csinálva ez a samponos+hydro2-s kezelés utána jó darabig csak öblíteni járok a bedobós mosóba. Esetleg itthon vagy bárhol ahol kedvem/időm van, megoldom öblítésmentesen a P&S Absolutettal.
Gyeonból épp jön egy quick detailer hét elején, amit szintén az öblítés mentes mosáshoz szeretnék használni a szárítási fázisnál. Bár az absolute is keverhető 1:64 arányban és használható quick detailerként, ennek ellenére kíváncsi vagyok a gyeonra.
Hozzáteszem az öblítésmentes mosás is akkor élvezetes igazán, ha van vmi bevonat az autón.elemlampa.blog.hu
-
robertka
tag
Jövő hét péntektől lesz a Lidl-ben rétegvastagság mérő 3500Ft ért.
Van esetleg tapasztalatok vele, mennyire lehet használható az hobby célra? -
weres78
senior tag
válasz Petyal #49321 üzenetére
Az a felső réteg, ami az uv védelemért is felelős, nagyon vastag a lámpákon, ezért merem polírozni. Biztosan csiszoltál már be teljesen tönkrement lámpát, van ott anyag...
Ha egy mély karc van, akkor inkább hagyom. Ha az egész karcos, simán felhasználódott, mosott, elhanyagolt, akkor gyapjú + durva paszta rotary, majd teljesen fényesre és bevonat. Amíg van lehetőség megmenteni a gyári réteget, addig arra törekszem...
Most próbálok egyébként egy lakkot saját (családban) autón, ami elvileg nem sárgul be. Most 18 hónapja tettem fel, eddig jó. Amit eddig láttam, az max 2 év után sárgult, úgyhogy nem lakkoztam. Itt, amin "tesztelek", a tulaj le akarta cserélni a lámpákat utángyártottra... Eddig örülünk, hogy nem tette.Nagyon mély karcok esetén egyébként becsiszolom, 1200 száraz géppel, elszívóval, vastag interface (10mm),utána 2000,3000 géppel nedvesen (mirka abralon). Aztán polír, végén Trim. Évente (ha nem megy sokat az autó) újrakenem (amúgy nincs gari). Ha sokat fut, akkor tavasz, ősz trim. Ilyenkor csak egy finom polír, tisztítás illetve előző bevonat eltávolítása miatt, majd újra trim. Kettő között természetesen szilikonmentesítés.
[ Szerkesztve ]
-
Petyal
tag
válasz robertka #49325 üzenetére
Nézd, egy lakkréteg 15-30 mikron. Ha ebből 10-et leszed egy durva korrekciós polir, azt mindenképpen meg kell tudni mérni. Tehát a +-5 mikronos pontosság már erősen határeset. Ahhoz, hogy egy rétegvastagságmérő használható legyen, ennél illik pontosabbnak lennie.
Akkor lehet eldonteni, hogy jó e az adott műszer, ha a gyártó megadja a pontosságot és ezt be is lehet állítani (kalibrálás). Kétlem, hogy ennek a Lidl féle megfelel. Ha csak számokat akarsz látni, arra jó lehet, ha a valóságra vagy kíváncsi, akkor ennek a sokszorosáert érdemes csak venni. -
Petyal
tag
válasz weres78 #49327 üzenetére
A múltkor volt nálam egy k12-es Micra, Olyan sárga volt a lámpája, hogy nem látszott, van e benne foncsor egyáltalán. 320-ig mentem le géppel szárazon, mire jó lett. Az is megfordult a fejemben, hogy parkettlakkal kenhették be. Ha jól emlékszem, 12 menetben hoztam ki: 600-2000 vizes, majd polir 3 menetben. Azóta is szép, viszont máig nem tudom eldönteni, hogy megértése. Persze ez a ló másik oldala, de ha lehet én próbálom megúszni az abraziv pasztát/csiszolást lámpán. De valszeg ebben már a saját szubjektív meggyőződésem játszik szerepet inkább.
Egyébként ebben az autókozmetikában az a szép (és számomra vonzó) hogy sokszor nincsenek általános igazságok.
Mindig kicsit más működik jól és állandóan tanul valamit az ember. -
tibbike01
őstag
A K2 Gravon kerémiával van valakinek tapasztalata? Egy ismerősöm ezzel dolgozik és dicséri. Nekem csak az anyagot kellene fizetni. Melyik kerámia az, ami bestbuy és a legtovább bírja?
-
tibbike01
őstag
Sziasztok,
Kerámia bevonatból melyik a legjobb 30-40ezer körül? Gtechni CSL, Carpo, Gyeon? Melyik az amelyik a legtovább bírja?
-
Peti78
őstag
válasz tibbike01 #49331 üzenetére
Szia!
Csak részben kapcsolódik a kérdésedhez, de én 2 éve rakattam fel a Gtechnic felnipáncélt és még mindig rajta van. Ha a fényezést szeretném kerámiázni (amit nem fogok) akkor maradnék az említett márkánál.Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
radi8tor
MODERÁTOR
Polirtech.hu-ból sem lehet már nettóban rendelni Koch Chemie-t. Március 16 óta Győrből szállítanak magyar KFT által számlázva.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
d4d
tag
Megjött az ahifis csomag, közel egy hetet kellett várni rá, késve tudták feladni, három napot ültek rajta rendelés után. Packeta szállította csomagpontra. A dobozon sehol nem volt külsérelmi nyom. Belül légpárnás akármivel fullig kitöltve, minden épségben megérkezett. A holland webshopok annyival óvatosabbak mondjuk, hogy ők külön leragasztják és vagy csomagolják is a palackokat, kannákat, kupakokat.
Nem sok minden jött. Az eddigi műanyagápolóm elajándékoztam, így ahelyett van egy Poorboys natural look, a Korrosol kifogyott, ebből is van újra egy liternyi, illetve a Gyeon quick detailer ami számomra új, de már most tetszik a körítés ezzel a formás kis palackkal, a színével, és a kókuszos illatával. Milyen frankó utazó szettet lehetne összeállítani ezekből az aranyos 400 milis gyári palackokból. Kár hogy nem minden gyeon terméknél elerhető ez a méret.
A korrosol "illata" már a doboz kinyitásakor érződött. Még a műanyagon keresztül is adja. Messziről a régi turbo rágó illatára emlékeztet, közelebbről a teve karámnál éreztem hasonlót az állatkertben, közvetlen beleszagolva a palackba viszont egyértelműen egy emésztőgödör képe jelent meg előttem. A lényeg hogy hatékony.[ Szerkesztve ]
elemlampa.blog.hu
-
Fr3eWar
őstag
A korrosol leírása tetszett
A gyeon QD-t pont tegnap vittem fel a másodlagos szekérre első használat volt. E
lőtte egy héttel a nagykocsira raktam carbon collective speciale cermaic-ot.
Ahhoz képest a gyeon visszabuffolása gyerekjáték volt. Ma szépen esik egész nap, délután megnézem az melyik autó hogy néz ki. Árban óriási a difi, gyeon-ból a lieterest vettem 7360-ért, a CC meg 10800 volt fél liter, így kb harmad áron van. Nem bánnám, ha jól teljesítene a QD mert sokkal könnyebb vele dolgozni mint a Speciale-val. -
AIex
tag
Sziasztok !
Beltéri műanyagokra, Elite Detailer Milk Dressing-nél van most ajánlottabb termék ?
Mennyire kiadós ?
Ami szimpatikus, hogy a gyártó beszél UV védelemről, amit körübelül semmilyen más terméknél nem látok,
Ezen felül, beltérre van ajánlott APC, amit lehet hasznáni kárpitra, és műanyagokra is ? Eddig Koch Chemie Pol Star-al, vagy MZR-el szemezek.
-
Morris
veterán
Sziasztok!
Tudtok ajánlani nagyon jó autósampont?
Eddig autoglym-et használtam, de hamarosan elfogy. -
weres78
senior tag
Pol Star szerintem teljesen jó. Nem bánt semmit, de a tisztítóhatása teljes jó.
Most teszteltem az ABDL interior cleaner-t. Nagyon tetszik, bár nem tudja a kárpitot... Kárpitra Shiny Garage Extra Dry-t használom, ha nem mélytisztítás.
A Pol Star tudja mindkettőt egyben, de szerintem egy hajszálnyit jobbak a külön-külön szerek, főleg kárpiton.
Műanyagápoló ha nem zavar, hogy fényes, nekem a CarPro Perl a kedvenc megint. Abból a kis kiszereléssel is elleszel évekig... Nem hígítom. -
Peti78
őstag
Már van sáreltávolító. Mit szóltok hozzá?
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
tibbike01
őstag
Sziasztok,
A legjobb matt műszerfalápolót és a legjobb beltéri műanyag tisztítót keresem. Melyik az? Kinek mi vált be?
-
chopin42
őstag
Üdv!
Már párszor érdeklődtem, de mindig elmaradt a történet, most viszont kelleni fognak a cuccok, (mert nincs már pofám elkérni azét, akinél mosom).
Szeretnék egy ÁR-ÉRTÉK bajnok listát a következőkről:
-kézi habosító előmosáshoz+előmosó
-mosókesztyű+sampon
-szárazoláshoz minden (nagy törölköző elég?)
-mikroszálas+wax
-esetleg gumikéderekhez valami, meg a külső műanyagokra (díszcsikok).
Egy vagy két helyről rendelném, nem mindent máshonnan, a postaköltségre való tekintettel. Első készlet. Pécsi vagyok. Habosítóbol muszáj a 10k, vagy jó ez is?
Összefoglalós adatbázist néztem, továbbra sincs meg mindenre a válasz. Köszönöm
Ami lemaradt: Skoda Octavia Tour 2006 1u2 1.4 bca, nem vadíúj verda, de nagyon szépen szeretném karban tartani.[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
tibbike01
őstag
Melyik a jobb szerintetek?
Auto Finesse Spritz vagy Koch Chemie Refresh Cockpit Care?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest