- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
#00809728
törölt tag
válasz Declare #2481 üzenetére
ambipure illatosító szirszart fordítva tettem fel a szellőzőre és reggelre egy csík kifolyt és felhólyagosította a műanyagot . Azt hittem gutaütést kapok reggel.....anyum mániája az a vacak én sose szerettem mert mindig útban van ha állítani akarom a szellőző irányát....
A műanyag ilyen puha és huplis maradt....tudom ez most így kép nélkül elég sovány majd estefele teszek fel azt is hátha a szakértők segíteni tudnakApós 525d 2 honapos BMW müszerfala is igy járt.Mindent szét mart.Sajna le kelett ujra fujatnia azt a kis részt nem volt olcsó de megérte neki.Müanyagsprayt lehet kapni matt fekete szinben .Körbe leragasztottuk bellülről a kocsit majd ovatosan felcsizoltam a sérült rész és tőbbszőri ráfujással orvosoltuk a hibát, nem volt egyszerü.
-
#00809728
törölt tag
válasz Declare #2487 üzenetére
Akkor leiron én mit használok linkekkel és árakkal.
Sampon literes versio
1100ft metroban
Szárítás után meg ha véletlenül ősszeszedtem pár apró karcolást akkor finom polír ha esetleg nincs akkor ezt+gyorsitó adalék
kb 12-14kezelédre elég.Végül,hogy még fényesebb legyen ezt ajánlomde ha erre nem szeretnél annyi pénzt rászánni akkor elég ez is.Igazából ezt egyszer kell megvenni és kb 2-3 évig elég is.Minitalira öröm elmenni ha mindenki csodálja valahogy az ember "mája" hízik.pld De lehet olcsobb kategoriát is pld
sonax termékcsaládde nálam a Zaino bizonyitott.Sampomból meg azért nem vesuek waxos über kotyvalékot mert egy kicsit olyan "paraszt vakitós" az egész-Ami már matt azt egy sampon nem fogja csillivilli über fényesé tenni.
-
-
Sera26
aktív tag
válasz Declare #15700 üzenetére
A Bosch azért csak Bosch, bár a Karcher-re is azt hittem, hogy a név azért kötelez és belépőszinten is elfogadható.
Bevallom, azért 50-60 ezret nem szívesen szánok erre a projektre, mert tényleg azt autóhoz kéne csak.
Belépő Makitákkal van valakinek tapasztalata? Ott csábító a 3 év gari. -
g.gergo
senior tag
válasz Declare #15769 üzenetére
Köszi, ezeket az utólagos szereket én is ismerem.
Elsősorban olyan anyagot keresnék, ami eleve megakadályozza a feületre való ráégésüket, monjuk egy védőréteggel, ami egyben védi is az elemet. Tehát ilyen megelőző szerre lenne szükségem, hogy majd szivacsos mosáskor könnyen lejöjjenek, és ne kelljen még dörzsölni is. -
MunezXBK
nagyúr
válasz Declare #15768 üzenetére
De érdemes, de csak ha előtte polírozol is.
UDS: Sötét színekre találták ki, hologrammentesít ( mondjuk nálam pont ettől lett hologram ) és mélyít a színen, ahogy a neve is jelzi.
SRP: karcfeltöltő és fényesítő.
EGP: extrakemény védőréteget képez, ami kemény gyanták és viaszok komplex keveréke.
Döntsd el mit szeretnél, mert nagyon össze-visszaság, amit terveztél.
Ha megnézed az SRP leírását, az is így kezdődik: Először polírozza át az egész karosszériát
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Declare #15784 üzenetére
Wax = viasz (nálam). Nyáron Lion01 fórumtárs polírozta, kezelte AG-vel egy álló nap, amit tudtam segítettem neki. Kemény meló, emlékeim szerint beletettünk 20+ munkaórát, nem irigylem az autókozmetikusokat.
Aztán valamikor novemberben magam is lekentem színező waxszal.
Idén tervezek kipróbálni valami jobb cuccot s.k., talán a Wolf's-tól, úgy tudom, 15 fok C felett javasolt.Srácok!
Melyik Wolf's-ra ruházzak be? Nincs gépem.
Köszi![ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Declare #15806 üzenetére
Engem tavaly próbáltak megfertőzni, még ellenállok , előbb veszek ezüst színű autót, mint polírgépet magamnak. A fekete végtelen szívás.
BTW: van egy bontatlan flakon teflonos Turtle Waxom, ha érdekel postázom DE-be is. (ja, nem postázom)A Wolf's emberi áron van, komoly szakmai kérdésekben nem én vagyok az embered itt.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Declare #15923 üzenetére
Publikáld majd az eredményt.
FeRRaR1
Noh, azért jól felszerelkeztél, csillogjon a Volver.
SzlobiG
Vásárolhatsz gyári pakkot is, nem tudom árban h jössz ki, én első körben SRP-t, sampont, műanyagápoló hármasát szerezném be. A samponjuk PH semeleges, így nem szedi le a waxot.
Nyilván a kátrányoldó még 4. befutónak ott lehet a listádon. Meg persze az eszközök. 1-2 mikroszálas szivacs, mikroszálas kendők, és nagy mikroszálas szárazolók."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
varsam
őstag
válasz Declare #16145 üzenetére
Közben már válaszolt is Autoglym kolléga
Ha nem gond, bemásolom ide:"Először az SRP-t kell velvinni / visszatörölni, és utána mehet az EGP. Az SRP-vel nyugodtan körbekenheted az autót, és ha végigértél, lehet is letörölni. AZ EGP esetén viszont javaslok egy legalább 30 perces kúraidőt mielőtt visszafényesítenéd.
SRP felvitele történhet szivaccsal vagy polírkendővel (Perfect Polishing Cloth). Szivaccsal tulajdonképpen "csak" egy waxolás történik, polírkendővel jobban érvényesül a polírozó / lakktisztító képessége az anyagnak. Visszatörlése puha mikroszálassal.
EGP felvitelére én vékony szivacsot használok, de lehet bármivel ami puha és nem bántja a fényezést. Visszatörlése ennek is puha mikroszálassal történik."
[ Szerkesztve ]
-
-
-cobra-
aktív tag
válasz Declare #17083 üzenetére
Az Autoglym-es valóban jó drága, de vannak olcsóbb alternatívák is. Én eddig ebayről rendeltem noname-t, 3 rendelésből az első 2 jó minőségű volt, a 3.at most bontottam fel és dobom is ki, mert foltos maradt utána. Most lehet ki fogom próbálni a Wolf gyurmáját. Kátrányt pedig sebbenzinnel vagy foltbenzinnel (tesco, max 1000Ft 1 liter) szoktam leszedni egy kis ruhával, pikk-pakk lehozza, majd utána megyek rá gyurmával.
-
veterán
válasz Declare #17420 üzenetére
Ismerős helyzet, sajna. :-(
A magam részéről (user szint) 2 megoldást ismerek:
1. motorháztető fényezése - itthon kb. 40 000, rétegvastagság-mérő kimutatja - eladáskor nem biztos, hogy elhiszik, hogy a kavicsok miatt lett újrafújva.
2. javítófesték. Hegyes fogpiszkálóval szoktam nagyon finoman belevenni a leverődésbe, tiszta ronggyal / újjal rátörlök, hogy síkba kerüljön , minimális ideig - kb.1 perc - hagyom száradni, majd higítós ronggyal körbetörlöm a felesleget amit a tiszta ronggyal kitöröltem a lyukból.
Egyszer talán 2 napig is elpepecseltem egy viharvert orrú Astra GSi-vel, de megérte. -
veterán
válasz Declare #17426 üzenetére
Nem ezüst, inkább fegyverszürkének mondanám, hivatalosan "carbon steel metal".
Még annyit az autó rendben tartásához, hogy otthon garázsban, melóhelyen fedett parkolóban áll.
Golf után ismét Golf.
Nagyon sokat rágódtam a kérdésen, utálok ($$$$$) új autót venni, de alig drágább, mint egy ugyanilyen 2 éves autó és 4 év / 200 000 km gari van hozzá. Kettőnknek bőven elég benne a hely.
Gondolkodtam azért nagyobb használtban is, de nem akarok irigyeket magamnak feleslegesen (sok hülyével vagyok körülvéve a munkahelyemen).
Lehet, hogy télire veszek mellé egy szakadt Ladát vagy öreg Corsát, hogy azt egye a só a hétköznapokon.@tresh: Na! Azért túlzásokba ne essünk!
[ Szerkesztve ]
-
agent_k
őstag
válasz Declare #17436 üzenetére
Akkor eltaláltam.
Ne pörögj rajta. Vagy foliáztasd le vagy ne törődj vele. Tenni semmit nem tudsz ellene.
Csak egy példa. Kaptam egy komoly kavicsot a szélvédőbe. Kicseréltettem. Zsír új üveg olyan tiszta volt, hogy öröm volt átnézni rajta. 1 hétig. Mikoris kaptam egy másik kavicsot. 5 évig mentem vele utána. -
veterán
válasz Declare #17436 üzenetére
Én kérdeztem a véleményeteket a színről. Most a fehér felé dőlök - legyen az asszonynak igaza.
Természetesen néztem a német árakat (mobile.de). Ha levonom a zsír új magyar autó kedvezményes árából a forgalomba-helyezés + a regadó költségét akkor az 9,5-10%-kal magasabb, mint egy hasonló német autó ára 2 évesen.
Persze a német használtból is tudok alkudni valamit, így mondjuk 12-15% lenne a különbség.
Biztos, hogy bukó új autót venni; cserében a németen már nincs garancia, ehhez meg jár itthon 4 év / 200 000 km.
Az újra kaptam 16% engedményt, az egy Golfnál szvsz elég jó.Tetszik a GTE, de drága.
@Laca1212: köszönöm! A fekete nekem is egyből poros már a garázsban; a menetszél leviszi, de jönnek a bogarak. A fehéret is mosni fogom, csak remélem, hogy kisebb szívás lesz például szárazolni.
[ Szerkesztve ]
-
#00809728
törölt tag
válasz Declare #20602 üzenetére
Hy..
Kaptál anno egy követ az felsértette az alapozot is.Majd dolgozott a pára és rozsdásodás beindult.
Olcsó megoldás: kicsiszolod,alapozod és szinnel beecseteled.
Drágább: fényezőIgen a polírozással a lakkból szedel le de ezek micronokban értendő.Vannak már elég jó lakkvédő cuccok.
Komolyabb waxok és pld kerámiákHogy mi is ez a kerámia bevonat?
A kerámia bevonat egy nano silica bevonat, amely rendkívül kemény és hidrofób felületet eredményez, ami több év védelmet nyújthat autónk számára. Ez a bevonat növeli a karcállóságot és szuper víztaszító képességének köszönhetően megkönnyíti autónk tisztítását. A bevonat 1-3 mikronnyi extrém kemény réteget képez autónk lakkfelületén, amely ellenáll a legerősebb vegyszereknek is. A felületre történő felvitel után a bevonat megfelelő száradási idő után (24-72) megkeményedik. A keménysége akár a MOHS skála szerint 9H is lehet. A 9H mérőszám nem mondd sokat elsőnek de ha viszonyításképp a gyémánthoz hasonlítjuk, aminek 10H keménysége van, akkor világossá válik, hogy elég erős védelemről beszélhetünk.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Declare #27083 üzenetére
Javaslom, hogy olvasd el az összefoglalót, elég jól leírja a kerámiákról való tudnivalót. Sokkal könnyebb lesz a tisztán tarthatóság, de érdemes minőségit választani és profikkal felrakatni, nem a sarki "fűszeresnél". Ilyen bevonatok a Nanolex HD, Servfaces, Carpro Cquartz Finest, meg még egy kettő, de most ezek az etalonok. Autó mérettől függ, de nem biztos, hogy ezeket felrakják 60k-ból. Viszont a karcok ellen csak nagyon mérsékelt védelmet fog adni, mondjuk azt, hogy a kézi mosó karcoktól megvéd.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Declare #27088 üzenetére
Igen, próbáltam már egy közepes kategóriát, ez csalódás volt, pedig roppantul vigyáztam rá elhiheted. Ezért mondom, hogy ha erre adod a kalapod, akkor olyan válassz, ami pro termék, pro helyen... A Premium Car Services tudtommal 4 év garit vállal a Servfaces bevonatra, de kissé félre értettelek. Azt hittem a polír már megvan.
A kis polír nem elegendő. A meglehetősen bonyolult applikálás egyik része pont azt takarja, hogy egy 100%-os polír kell alá, ami nem 2-3 óra. Ezután többszörös zsírtalanítás, majd megfelelő hőmérsékleten való applikálás és szárítás, esetleg infrás besütés, amelyet a Premium Cars pl szintén vállal. De ez nem fog megállni 60k-ból, sőt, ahol azzal kecsegtetnek, hogy ez polírral együtt megvan annyiból, azt a helyet jó eséllyel kerüld el messziről. Nem akarok cégeket/neveket írni, nem kenyerem az üzletrontás.
Az ellenállóságra való kérdésedre azt írtam, hogy a kézi mosó karcoktól véd, szóval gondolhatod, hogy a kőfelverődések ellen nem Ezekből olyan is van, ami krátert üt egy szélvédőbe, vagy a karosszériába, szóval ide kőfelverődés elleni fólia a megbízható megoldás. Nem kell az egész autót ezzel bevonni, csak az orr részt, kb a géptető 1-2/3.-áig.
Fanedvek, bogarak, mosó karcok ellen tökéletes, illetve tovább marad tiszta az autód. Ha van rá keret abszolút megéri, de én azt javaslom csak garanciás felvitel közül válassz. Máskülönben senki nem garantálja, hogy fél évnél tovább fenntmarad, akkor meg már tehetsz fel Fusso Coat-ot is 10k-ból, az effekt kb ugyanaz és magad is meg tudod csinálni, a polírt leszámítva.
-
FeRRaR1
őstag
válasz Declare #27088 üzenetére
Ezt neked kell eldöntened hogy érdemes e, de ha beírod a keresőbe a kerámia szót, lehoz 180+ hozzászólást, olvasgass bele, hátha segít dönteni.
Kövektől nem fog kellő védelmet nyújtani, viszont a szennyeződéseket sokkal könnyebb lesz eltávolítani utána.
Próbáld ki hogy veszel Carpro TRIX-et, azzal let tudod szedni a kátrány pöttyöket meg a szennyeződések nagy részét, esetleg egy gyurmázás utána és wax, ha elégedett vagy nem kell polír + kerámia, és nem is költekezted ki magad, ha nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket (szerintem befogja) akkor még mindig elviheted egy normális polírra.
Igaza van kollégának, bevett szokás hogy full polír + kerámia, és a front endet fóliázni, motorháztető, tető, első kerék ívek + lökös, kérdés hogy akarsz e ennyit áldozni a gépre, mert ez egy normális helyen polír + kerámia + ppf nem állna meg 200k alatt. Még a fentebb említett waxos megoldás ennek töredéke, ha meg úgy is ott vannak már a kavics nyomok azt nem tüntetné el egyik sem, csak ha újra fújatnád.
Szóval csak a kerámia igazából nem is lenne jó neked, mert a sok autópálya miatt fólia így is úgy is kéne a kavicsok miatt, akkor már inkább nagy takarítás + WAX.
Formaster
Megelőztél
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- E-roller topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Wuthering Waves
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest