- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Microsoft Excel topic
- Megtévesztő AI-kampányok ellen küzd az OpenAI
- Évente ontja majd magából az új AI-chipeket az NVIDIA
- ASUS routerek
- Milyen NAS-t vegyek?
- Synology routerek
- Aliexpress tapasztalatok
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
-
IT café
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz szaszab #72317 üzenetére
Igen, ha párhuzamosan kötöd a két tekercset.
Ha sorosan kötöd őket, akkor 8 ohm.
Ha viszont úgy kötöd őket, ahogyan kell, akkor 2 x 4 ohm
Két terminál van rajta, a két tekercset külön kell bekötni:
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz troll81 #72328 üzenetére
A pirossal bekarikázott két helyen van a két tekercs terminálja (bekötési lehetősége). Úgy kell bekötni őket, mintha két külön mélyhangszórót kötnél be, az egyik csatlakozást az erősítő jobb csatornájára, a másik csatlakozást az erősítő bal csatornájára kell kötni.
A hangszórónak ugyan csak egy membránja, de két külön tekercse van, ezért lehet az erősítő két csatornájára kötni őket. A sztereo hangsávokban a mélyhangok elválasztása (különbsége) nem túl nagy, ezért a két tekercs nagyjából egyformán akarja mozgatni a membránt, tehát az erősítő két csatornájának a teljesítménye nagyjából összeadódik ezen megoldás esetén.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
Létezett olyan mélynyomó is, aminek 6 tekercse volt (pontosabban csak egy tekercs van a lengőcsévén, de megcsapolásokkal és kivezetésekkel 6 külön elérhető szekcióra osztják fel a tekercset).
Működött, mert a rendszert drága pénzen árulták
Nyilván eléggé bonyolult matematikai képlettel lehetne leírni a membrán mozgását, ha 6 külön tekercs gerjeszti a fluxust a mágnes légrésében, de egy két tekercses hangszóró esetében nem olyan bonyolult a dolog.
Gondold el, nagyjából mindegy, hogy a két tekercsre vezetett jel eredőjét egy rugalmasan felfüggesztett mechanikai szerkezet (a pille és a membrán) állítja elő, vagy egy elektronikus áramkör (a basszuserősítő monoblokk) állítja elő, amibe belevezeted a sztereó csatornák alsó frekvenciás jelét.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz troll81 #72344 üzenetére
Ha van olyan erősítőd, ami stabilan tud egy 1 ohmos hangszórót működtetni, akkor semmi akadálya a te megoldásodnak.
Csakhogy többségében olyan erősítők vannak közkézen, amik már 2 ohmos terhelésen is hajlamosak nagy teljesítmény esetén klippelni, torzítani. Nekik jobb az, hogy a két csatornára egy-egy 4 ohmos hangszórót (tekercset) raknak, kisebb lesz a hangnyomás, de kevésbé tud betorzítani a rendszer.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz bartucz911 #72343 üzenetére
A nagykönyv azt írja, hogy előre kell egy jó komponens szet, hátra pedig egy mélyláda.
Minden más megoldás csak zavart okoz az erőben
A VW csoport autóival az a baj, hogy amelyiknél nem tettek a hátsó ajtóba hangszórókat, oda általában a hangszórókábelt se húzták be. Nézd meg először, hogy van-e kábel a hátsó ajtóban.
Ha van, akkor próbáld meg, hogy az első ajtókba rakott jó minőségű komponens szet kiegészítésére a két hátsó ajtóba beraksz egy pár nagyobb érzékenységű 16 cm-es mélyközép sugárzót. Jó nem lesz, de lehet, hogy a gyári rendszerhez képest szól annyival jobban, hogy nem vágysz jobbra egy ideig.
Ha viszont nincs, akkor a kábel behúzása akkora munka, hogy műhelyben megcsináltatni értemetlen(ül drága), az eredmény pedig biztosan nem éri meg. Ebben az esetben csakis az első szet, plusz hátsó mélyláda kombó verziót érdemes megcsinálni, ez sokkal olcsóbb és sokkal jobb is lesz, mintha behúzatnád a kábeleket a hátsó ajtóba két mélyközép hangszórónak.
Ez persze csak az én véleményem, más biztosan javasol másik lehetséges megoldást.
Szerk: konkrét hangszórókat nem tudok ajánlani, de azt nagyon valószínűnek tartom, hogy az általad belőtt ársávban más se fog tudni Kb. 20 eft-ot hozzá kellene még tenned, abból a keretből már kijöhet egy pár komponens szet és egy pár jobb minőségű 16 cm-es mélyközép sugárzó a hátsó ajtókba.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
válasz bartucz911 #72349 üzenetére
Előre pl. egy pár Hertz DSK 165.3 komponens szet, hátra pl. kettő db. Hertz C165 kickbass sugárzó.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
válasz Fail3D! #72353 üzenetére
Azért kérdeztem, mert van RCN210, meg RCD310, de RCN310 nincs. Nem tudhattam, hogy melyik karaktert írtad el.
Az RCD310 nem rossz fejegység, azt tényleg nem kell az első körben lecserélni. Viszont azt egyszerűen nem értem, hogy a VW csoport melyik hulladéklerakóból szedte össze a hangszórókat az autóihoz, mert botrányosan rossz hangszórókkal szereli gyárilag az autókat. Ráadásul úgy emlékszem, hogy a 10 hangszórós Jettában az első ajtókban 3-3 hangszóró volt, de a középsugárzó csak az ajtókárpitra van rászerelve, nincs neki rendes fészke az ajtó vázában.
Így ha jó hangot akarsz, akkor csak kétutas komponens szet mehet az első ajtókba is, mert nem nagyon lenne hova rögzíteni egy 3 utas szet középhangszóróját. Persze mehet vissza a kárpitra, de az nem túl jó ötlet.
A saját szerelés bevállalása előtt azt kell eldöntened, hogy vállalod-e az ajtókárpit leszedésének procedúráját. Ha csináltál már ilyet, akkor nem lehet gond leszedni (interneten rengeteg how-to videó van), csak éppen neked nincs otthon megfelelő patent, ha letörik egy-kettő. Egy 10 éves autónál pár elem törni fog, ezért csak meleg garázsban állj neki.
Mivel a Jetta ajtajában jó magas kiemelőkeretre van téve a 16 cm-es hangszóró, ezért biztonsággal lehet (új, a hangszóróhoz illeszkedő kiemelőkerettel) mélyebb beépítést kívánó, nagyobb mágnessel szerelt mélyközepeket is rakni az ajtóba. Szóval csak a pénz szab határt egy jó komponens szet kiválasztásában.
Ha később a fejegységet valóban cserélni akarod, akkor pedig mindenképpen érdemes egy jobb képességű szetet rakni az ajtóba, a mostani csere után is meghallod a különbséget a gyári rendszerhez képest, de az erősítőcsere után is fokozódni fog az élvezet
Hátulra én szubládát ajánlok, de ha csak a hátsó ajtóba akarsz a gyári helyett jobb hangszórót, akkor mindenképpen az első szethez illeszkedő (nálam ez azonos gyártót jelent) mélyközepet válassz.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Fail3D! #72360 üzenetére
A hangszórók szegecselve vannak (Thanks, VW) Le kell fúrni a fejüket egy új fúrószárat használva.
Az új kiemelőkeretet már csavarozva rakod fel, onnantól már jó lesz a dolog.
Hangváltónak a komponens szethez adott hangváltót használd, a gyári csak pár kondenzátort tartalmaz, azt erős túlzás hangváltónak nevezni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Czimby #72435 üzenetére
Nem lehetetlen a dolog, mert a magas hangszórónál a hangváltóban a hangszóróval párhuzamosan van kapcsolva a tekercs, ha a tekercset valamilyen mágneses tér gerjeszti, akkor a tekercsben keletkező áram a hangszórón keresztül sül ki.
Elméletileg ezt úgy lehet kiküszöbölni, hogy árnyékolod a tekercset a mágnes mezőktől (bádogból forrasztással csinálsz egy dobozkát a hangváltónak).
Hogy nálad működik-e a módszer, azt csak kipróbálással lehet letesztelni.
Mindenesetre az biztosabb módszer, ha forgatod és/vagy máshová rakod a hangváltót.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Czimby #72437 üzenetére
Alufólia nem jó, vaslemez kell. PC ház megfelelő lehet...
Viszont nem értem, hogy a hangváltót miért nem tudod máshová rakni. A Hertz ESK 165 hangváltója nem egy űrtechnika, egy kábel megy bele az erősítőből és két kábel megy ki belőle a két hangszóróhoz. Ezeket a kábeleket nyugodtan meg lehet hosszabbítani, amíg kísérletezel a helyével, addig egyszerű wago-val is tudod toldani a kábeleket. Aztán ha megvan a megfelelő hely, akkor szépen megforrasztod a kábeleket
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Lacielvtárs #72459 üzenetére
Igo-t hivatalosan (bármilyen meglepő is) a GooglePlay-ről tudsz telepíteni. A program kipróbálása ingyenes, csak utána kell fizetni (akkor sem a programért, hanem a térképekért).
A HERE WE GO navigáció ingyenes, de offline módon csak úgy működik, ha letöltöd a hozzávaló térképeket előre a fejegységre (a térképek letöltése is ingyenes).
Ha a fejegység (közvetlenül, vagy telefonról keresztül megosztott netről) tud csatlakozni az internetre, akkor használható rajta a waze, vagy a GoogleMaps is.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz nVIPER #72477 üzenetére
Ha az autódban most is külön magas van a szélvédő alsó sarkainál, akkor jobban jársz egy jó komponens szettel, mert a kábelek be vannak húzva. Ha van pénzed egy jobb kevlaros Focal komponens szetre, akkor azzal nem fogsz csalódni. Ha a hátsó hangszórót külön erősítőre kötöd, akkor az első hangszórók meghajtásához elég a fejegység saját erősítője.
A 4 utas rendszert hogyan érted? (Mert itt biztosan máshogyan értik a 4 utas hangszóró rendszert )
Ha veszel egy jó komponens szetet előre, meg egy jó mélynyomót hátra (akár a pótkerék helyére is), akkor nincs szükséged több hangszóróra.
Ebben az esetben a hátsó hangszóróhoz elég egy mono sub erősítő (aminek a hangereje illik a hátra szerelt mélysugárzó teljesítményéhez, de min 100 W-ot illik ilyenkor betervezni), ebből viszont olyat válassz, aminek van nagyszintű bemenete is, mert csak a fejegység hátsó csatornájára tudod rákötni az erősítőt. Egy mono 100 W-os sub erősítő nem foglal el annyira sok helyet, mert ugye az is szempont neked, hogy a csomagtérből ne vegyen el helyet a cucc
Típust nem ajánlok, ebben a kategóriában az új bolti cuccok irreálisan drágák, használtan érdemes ilyet venni, persze csak olyat, amit rendesen ki tudsz próbálni.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz RAiN91 #72565 üzenetére
Szerintem a Hertz DSK165 ár/érték arányban nem rossz hangú hangszóró, ráadásul a mélyközépnek nem nagy a beépítési mélysége, ezért olyan ajtókban is használható, ahová nem lehet kiemelőkeretet beépíteni.
Sokan használják, ezért akinek több pénze és helye van és így jobbat tud beépíteni, az azzal akarja ezt a tényt kiemelni, hogy leszólja az átlagember hangszóróját
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz MunezXBK #72570 üzenetére
Ezek szerint neked is több pénzed és helyed van, így jobb hangszórót tudtál beépíteni
Szerintem egyáltalán nincs borzasztó hangja, csak a mély spektrumot nem szabad nagy hangerővel ráengedni, mélynyomóval kiegészítve érdemes használni.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz petike26 #72580 üzenetére
Melyik Civic?
Nekem volt 6th gen sedanom. Abban az volt a jó, hogy a hátsó ülések mögötti fém kalaptartóban gyárilag ki volt alakítva a hely 2 db 16x24 cm-es nagyovál hangszórónak.
Betettem két Erthquake mélynyomót oda, egyáltalán nem hiányzott a subláda
Viszont a permanensen jelentkező generátorzajt csak úgy lehetett kiküszöbölni, ha a csomagtartóban lévő erősítőt nem a fém kasztnira földeltem le, hanem az akkutól vittem hátra a negatív tápfeszt is
Régi szép idők
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Egy ilyet építettem be nemrégen egy Ford Focusba. Olcsó, nem ráz Ha a telefonod/MP3 lejátszód fejhallgató kimenetét rákötöd egy jack-jack kábellel, akkor egész jó hangot biztosít.
Ha fontos az, hogy az autóban lévő eszközzel is le tudj játszani MP3 zenéket memóriakártyáról, vagy pendrive-ról, akkor be lehet még építeni egy ilyen kiciócó MP3 lejátszót is.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz herrká #72630 üzenetére
Belevaló, 64 Ah-s.
Az Akkusegély oldalát csak azért linkeltem, hogy lásd, hogy ez az akku pont belevaló, de itt 13 eFt-al olcsóbb
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Szerintem túl sokat kívánsz
20 eFt alatt legyen és legyen basszusa is. A kettő együtt nehezen fog menni
20 eFt alatt pl. jó a Gladen Alpha 165, de annak nem teng túl a basszusa, ahhoz mindenképpen illene egy plusz basszus ládát rakni hátra.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
A gyári hangszóróhoz képest biztosan jobb hangzást kapsz, akármelyik utólagosan beépíthető komponens hangszórót is választod.
Egy 45 wattos fejegység általában elég a normál hangerőn történő zenehallgatáshoz, nem kell külön erősítőt használni.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Autóban elég ritkán lehet A osztályú erősítővel találkozni (én pl. még sosem láttam, ettől függetlenül természetesen létezik ilyen). A nagyon jó hatásfokkal dolgozó D osztályú erősítők elterjedése után viszont újra kellett gondolni a táp kérdését, viccesen kis tápokból mellett is tudnak építeni 4x50 wattos fejegységet (belső step-up feszültségkonverterrel).
A D osztályú erősítők hangja persze más kérdés, van aki meghallgatni se hajlandó egy ilyet, mások szerint pedig teljesen elfogadható hangja van.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz troll81 #72699 üzenetére
Tudom, hogy létezik valódi A osztályú erősítő autóba való kivitelben is, de ettől függetlenül a gyakorisága a fehér holló házaspár kategóriájába tartozik.
Egy 100 W-os A osztályú erősítő akkor is 170 - 200 W-nyi teljesítményt disszipál el, ha meg se szólal (Viszont cserébe az áramfelvétele akkor se nő meg érezhetően, ha teljes hangerőn dolgozik )
A full csöves autóhifi erősítőkről meg elég annyi, hogy google-nek is nagyon össze kellett szednie magát, hogy találjon ilyet, az áruk pedig olyan, hogy nem az autódba veszel ilyen erősítőt, hanem az erősítőd köré veszel egy autót
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Perzeusz #72751 üzenetére
A kiemelő keretet csak akkor tudom kivágni MDF lapból, miután lebontottam a kárpitot, vagy előre megcsinálhatom?
Ha találsz az autód pontos típusának és kivitelének megfelelő szabásmintát valahol a neten, vagy le tudsz mérni egy tutira megfelelő kiemelőkeretet, akkor előre is megcsinálhatod.
Ha viszont nincs teljesen pontos mintád, akkor csak nagyjából tudod megcsinálni, a beépítéskor még elég sokat kell majd rajta reszelni.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz ::Trunks:: #72768 üzenetére
A motorháztető belsejébe az autótípusok 99,9 %-ánál lehet kapni gyári/utángyártott motorháztető zajszigetelő betétet, azt javaslom megvenni, beszerelni, mert sokkal egyszerűbb a rögzítése, meg olcsóbb is (motortérben alkalmazható hőálló zajszigetelő lemezek beszerzése nem olcsó mulatság, mert a turbó felett többszáz fok is lehet a hőmérséklet, oda normál bitumen lapot rakva biztos a látványos tűzijáték bekövetkezése).
Ehhez pluszban érdemes megvenni a motorra szerelhető műanyag burkolatot is (ha olyan autód van, amiből kispórolták a motorháztető szigetelést, akkor nagy valószínűséggel kispórolták a motorburkolatot is).
Az utólag felragasztható bitumen lemezeket a torpedólemezre javaslom felragasztani, az utastér felőli oldalra (szintén a hőterhelés miatt).
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz ::Trunks:: #72770 üzenetére
Ha van a motoron motortakaró burkolat, meg a gépháztető belsejében hő/zaj szigetelő burkolat, akkor szerintem nem sokat fog már csökkenteni a zajokon, rezgéseken a bitumenes csillapítóanyag, de próbáld ki, lehet, hogy pont annyi plusz csillapítás szükséges a neked megfelelő zajkomfort eléréséhez.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Súlyosan OFF
Diszkóban odamegy egy srác a DJ-hez és kérdi tőle:
- Te, mid van KisGrofótól?
Mire a DJ:
- Hányingerem.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz szazbolha #72869 üzenetére
Ha szobai hifit akarsz építeni, akkor a magassugárzót választhatod a normál hifi magassugárzók közül, nem kell azt is az autóhangszórók közül választani.
Egy itthon is beszerezhető Visaton G20 , vagy ha külföld is szóba jöhet, akkor egy VIFA sokkal jobb, vagy ha egy kicsit többet is rászánsz, akkor egy Seas magassugárzó sokkal-sokkal jobb választás lehet, mint egy autóhifi magassugárzó...
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz szazbolha #72898 üzenetére
Alapvetően használható otthoni magas minőségű hifi rendszerekben is koax hangszóró. A mai napig sok hifi rajongónak megdobban a szíve, ha a TANNOY Dual Concentric hangsugárzói szóba kerülnek
Persze azok a hangszórók nem hasonlíthatóak egy mai koax autóhifi hangszóróhoz, másik ligában játszanak.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
válasz ::Trunks:: #72919 üzenetére
Szép, alapos munka, töltsön el elégedettséggel a tény, hogy jól megcsináltad.
A hatásosságát illetően már korábban írtam, hogy nem szabad sokat várni tőle mert a zajcsökkentő hatás az észlelési küszöb alatt maradhat.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Andrej1 #73019 üzenetére
A Kenwood KFC-PS6895C hangszórókból 4 db-ot akarsz rakni az autóba 34 eFt-ért?
Mert egy pár ára csak 17 eFt.
Egyébként nem kell ragaszkodnod a Ford agyament, 6 x 8 collos gyári hangszóróméretéhez, egy kiemelőkerettel 16 cm-es hangszórókat is be tudsz építeni, 16 cm-esből pedig 35 eFt környékén már jókat lehet kapni.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
Helyedben én örülnék, hogy valaki belefaragta azt a mélyhangszórót oda, nem szedném ki.
A 4x6 collos hangszórók semmire se jók (egyszerűen kicsi a membránfelületük, ezért fizikailag nem tudnak elég levegőt mozgatni, ahhoz hogy értelmezhető mennyiségű basszus jöjjön ki belőlük). Ráadásul a megjelölt helyen a hangszórók akusztikus rövidzárban lennének (a membrán két oldalát szinte semmi sem választja el egymástól) így a mélyhangok eleve kicsi mennyisége a nullára csökken ebben a beépítésben.
Persze ha visító középmagasakat akarsz hallani a hátad mögül, akkor építsd át a kocsit, de én semmiképpen sem tenném
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz magyarl #73182 üzenetére
Ha az asztalon is hallottad a cicergést, az valóban nem normális. Hondában sajnos jellemző a generátorzaj, tehát a járó motor mellett hallható kisebb-nagyobb cicergés, de az könnyen kiszűrhető, mert a motor fordulatszámával változik a cicergés hangmassága.
Ha álló motor mellett is cicereg, akkor valóban meg kell mutatni a kereskedőnek, mert az valami problémát jelez.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Csak 2025-ben érkezik a Little Nightmares III
- Filmvilág
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Yettel topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen