Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    Engedelmetekkel kijavítom ezt a butaságot:
    "gyakran kisebb baleset után is gazdasági totálkárnak minősítenek egy ilyen új autót"

    A gazdasági totálkár az, amikor a javítás költsége meghaladja a használt autó piaci értékét. Gyakorlatilag minden olyan autónál ez lesz, amit gyártói jóváhagyású technikával, követelmények mellett kell javítani, ha nem csak megkarcolta a fényezést valami.
    A biztosítás célja az eredeti érték megőrzése, egy nem mókolt autó mókolásos javítása értékvesztés.

    Hogy miért van így? Hát néhány cég kezében van az autómárkák többsége. Ugyanazt az alkatrészt más cikkszám alatt több autóhoz is használják, mégis simán lehet 10x-es árkülönbség is köztük. Csak mert kifizetik. Hogy miért alakult így? Gondolom a márkaszerviz, a gyártó és a biztosító így tud több pénzt keresni. Másik oldalról meg lehet sok ügyfél nem bízik a mókolt javításban. (nem azonos cikkszámút beletenni meg [link], itthon f@sz a hivatal )

    #4 bteebi
    Hargitai Lací így próbálja rákölteni a korábbi írásait az aktuális témára. Semmi értelme.

    A biztosítók kapcsán általában azzal a panasszal találkoznak, hogy a balesetek után nincs lehetőség még a csak kicsit sérült akkucsomagok javítására sem, így a keveset futott autók is gazdasági totálkárba mennek át. Egy EV költségének egyébként a felét is kiteheti az akkupakk, egy csereakkumulátor pedig többe kerül a Thatcham szerint, mint az 1 éves használt autó komplett ára. Vagyis az akkucsere teljesen gazdaságtalan jelenleg, közölték.

    Nem esik felére egy év alatt az autó értéke.
    A gyári új akku drága. Igen. De foglalkoznak vele cégek, hogy sérült cellát kiiktassanak vagy ha cserélhető, akkor modult cseréljenek és úgy tovább használható legyen a pakk. De ezt soha sem fogja elfogadni a márkaszerviz és a gyártó megfelelőnek. Ezért gazdasági totálkár, mert a gyári megoldás kb az, hogy kicserélik. Ha garin kívüli, biztosító által nem fedezett módon hal le az akku, akkor sokszor 3rd party megoldással még működőképessé teszik. [link] [link]

    Jelenleg úgy tűnik, hogy a Tesla biztosító üzletága fogja a teslákat legköltséghatékonyabban biztosítani. Legalábbis usában.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz mjani1172 #25 üzenetére

    Tanyán, szigetüzemű napelemes, akkus rendszerhez - tudtommal - semmi köze az eonnak. És az is normális, hogy mezei villanyszerelő semmit sem ért ezekhez. A szolgáltató meg pláne kiröhög, mert ő sok millióért vezetéket szeretne húzni.

    Vannak cégek, akik kiépítik, megvannak a saját szakembereik és ők vállalnak rá garanciát.

    Ha arra gondolsz, hogy bontott akkuból barkácsolna, az egészen más kérdés, arra persze, hogy nem vállal senki garanciát. Az újrahasznosítás meg úgy megy, hogy a gyártója például visszaveszi 80%-os kapacitásúként és bevizsgálja, s annak eredményeképpen vagy beteszik a csökkentett kapacitásával egy energiatárolóba vagy megy a darálóba, hogy a nyersanyagot kinyerjék belőle.

  • azbest

    félisten

    válasz tordaitibi #33 üzenetére

    ez egy egészen más probléma, mint az, hogy lehet-e szigetüzemű elektromos ellátás tanyán vagy valaki azt mondja hogy olyat nem is lehet.

    Az nem számít mi volt több évtizede, mert teljesen más minden ma. Olyan, mintha a tranzisztoros rádió szerelhetőségét követelnéd a digitális műholdvevő tévén.
    Igen, a gyártók a profitért nem segítik elő sok területen a szerelést.

    Másrészt, a tranzisztoros rádió anno drágább volt, mint ma a digitális műholdvevő tévé, mert integrált és eldobható alkatrészekből készül. És otthon nincs szükség épület méretű, szerelhető rádióteleszkópra. Relatíve jólétben él egy mai csóró ember is, ahhoz képest mi volt pár évtizede. Az eldobhatóságnak "köszönhető" az, hogy szinte bárkinek futja szinte bármire.

    #35 Shadowbull
    igen, nem sokszor láttam, hogy valaki hajlandó lenne fizetni másfél-kétszeres árat azért, hogy legyen 3-5 év garancia és támogatás valamire. Csak követelőznek, hogy legyen támogatás, de kifizetni nem akarják, hanem a legolcsóbbat veszik meg sokan. Gazdasági analfabéta a legtöbb ember.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz mjani1172 #38 üzenetére

    ahogy írtam, az újrahasznosítás nem azt jelenti, hogy ismeretlen állapotú, bontott cuccokat átépítenek és garanciát vállalnak rá. Nem az az újrahasznosítás, hogy béla szétgányolja, majd összetákolja és várja a garit. Egyedi rendszert építeni, nem csak készregyártott megoldásokat összekötni egészen más szint, nem fogják kifizetni az árát, mert drágább lesz.

    A szigetüzemnél pedig persze, hogy lehet utólag kiegészíteni hálózati árammal. De akkor olyan berendezés kell a rendszer és a hálózat közé, ami garantálja, hogy nem folyhat vissza áram a hálózatba (és a szolgáltató is jóváhagyta). A hibrid és visszatöltős rákötés időpontjában aktuális szabályok szerint lehet tudni mit fogadnak el, nem lehet megjósolni mi lesz később, mert ez magyarország. Ezt is a napelemes cégtől kell kérdezni, mert a sima villanyszerelő és a szolgáltató telefonos ügyintézője balfasz.

    A hulladékkezelést most cseszték szét mégjobban, mert ez magyarország.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz 7Heads Drago #59 üzenetére

    Attól függ, hogyan mosogatsz. Ha zsíros vízben úszkáltatod, nem öblíted le, akkor lehet kevesebbet fogyaszt a kézi módszered, csak ragadni fognak az edények.
    Én sajnos kevésbé hatékonyan csinálom, mert lassan folyó víz alatt öblítem át.

    Szerencsére mindenről van nagyon jó és részletes videó már :D [link] [link]
    A mosogatógépek egy menetben kevesebbb, mint 15 liter vizet fogyasztanak.

  • azbest

    félisten

    válasz arnyekxxx #85 üzenetére

    Az ársávhoz kötött minimum jótállás segít valamennyit. Bár nem feltétlen javításban, hanem cserében gondolkodnak.

    Az a támogatás, hogy legyen pótalkatrész készletezve, legyenek szoftveres frissítések, sebezhetőségekre, kompatibilitásra, azok a legolcsóbb eldobható doloknál nem férnek bele. Telefonok, routerek és hasonlók esetén látszik ez nagyon.

  • azbest

    félisten

    válasz bteebi #105 üzenetére

    jaja, céges vásárlásra nincs fogasztóvédelem és ár alapú kötelező jótállási idő. Ott csak a szerződés számít. Magánszemélyként már van kötelező minimum.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák