Új hozzászólás Aktív témák

  • vzozo

    senior tag

    válasz parandroid #42 üzenetére

    Nagyon sokat dobott a covid az IT-s fejlesztéseken, 2020 óta azért rendesen odaléptek, ezt el kell ismernem.

    Amikor leállt az élet, akkor két fő csapásvonal volt. A szolgáltatók egy része azt mondta, hogy "eff it, nekünk élni kell valamiből, akkor MS Teams, Google Meet, Zoom, akármi jó lesz az ügyféllel való kapcsolattartásra." Mások nekiálltak házon belül videókonferencia rendszereket fejleszteni, mert hát a gonosz amerikai IT multik termékei nyilván nem jók nekik, és úgy fél-egy évre el is tűntek, nyilván nem kevés ügyfelet veszítve.

    A Schufának régen levélben kellett küldözgetni a kérelmet + útlevélmásolatot, ezt most már online le lehet adni. Bár velük az sem volt semmi, hogy amikor költözéskor igazolást kértem, konkréten beléptek az e-bankomba megnézni az aktivitásomat. Ez óriási red flag, de csak miattuk arra 3 percre átállítottam a jelszót, illetve utalni nem tudtak volna semmit a papíralapú "MFA" miatt.

    Mai napig PTSD-m van a Papier-TAN kódoktól, gyakorlatilag az összes bank így működött, aki tudja mi az, nem kell több magyarázat. :) Komolyan valahol a kőkorszakban éreztem magam, és hát nem ma kezdtem a netes bankolást, még Magyarországon az első élményem az volt, hogy floppylemez kaptam meg a kulcspáromat, amivel tudtam utalást indítani.

    Orvosoknál a beteg csak egy szükséges rossz, akiknek csak határozott extra kérésre adnak ki bármit, szájhúzogatás közepette. Leleteket se láthatod, elvileg hívnak ha baj van, de eddig tízből kilencszer ez nem jött össze, pedig volt baj. Te lógj órákat a telefonon, mire eléred őket. A 10-ből 10. az volt, amikor a praxisban kivételesen egy lelkiismeretes gyerekorvos látta meg először az eredményeket, és egyből hívott minket, hogy q. nagy gáz van. Szerencsére false positive volt, de nem kevés álmatlan éjszaka volt akkor mögöttünk, mire speciálistához kerültünk és ellenőrizve lett az eredmény.

    Az elektronikus Krankmeldung nagyon jó, sok idő után újra kellett, és hát kényelmesebb volt így, mintsem covidosan odabumlizni emberek közé, hogy elhozzak egy papírfecnit. Illetve idén a gyerek már recept helyett csak egy QR kódot kapott, az is fejlesztés.

    Ennek ellenére a régi szokások nehezen halnak ki. Habár emailcíme minden praxisnak van (gondolom törvényileg kötelezőek feltünteni), de nagyon vegyes, hogy ki hogyan áll hozzá. Van, akikhez flottul lehet időpontot foglalni vagy akár a dokival konzultálni, mások még le is basznak, hogy csak nem gondolom ők majd emaileket fognak olvasgatni, tessék telefonálni. Ami egyenlő azzal, hogy néha 1-2 órán keresztül csak a várakoztató zenét hallgatod, közben 10 percenként bontják is a vonalat, mert "nincs kapacitás" felvenni a telefont.

Új hozzászólás Aktív témák