Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tasunkó

    senior tag

    Akkor ha nem lesz semmi az AI-ből, onnan tudom meg, hogy újra engedik Kínába.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz hcl #72 üzenetére

    Az üzleti szellem teszi meg a hatását. Egyszerre emberi hülyeség is amire használják, de üzletileg meg sokkal könyebb szemetet előállítani mint értéket, és itt jön a képbe az üveges tekintetet legkönyebben előidéző felvetés, miszerint az értékelőállítás elsősorban nem anyagi haszonért történik.
    Emiatt az sem megoldás hogy a face-t vádolják, de az sem hogy az embereket, mert az lenne a megoldás ami valamiféle morált jelentene, amiben a világ nem csak a pénzgyártásról szól(,tehát a 2.0-ás platformok már próbálnák megakadályozni a mechanizmusokat amelyek az embereket ilyen facehasználáshoz vezették). De ennél az elágazásnál, rögtön megy a visszacsatolás, hogyha üzletileg nem alátámasztható valami, az utópia, és innentől szórakoztató az egész vergődés, hogyakkor mégis hogy lesz majd megoldva :).

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz hcl #74 üzenetére

    Az üzlet pont az, hogy eltalálni a tudatosságnak azt a mértékét, amivel a többség már nem rendelkezik. És ezt minél hatékonyabban, tehát minél olcsóbban, egyszerűbben, ami arra predesztinálja, hogy a meglévő tudatosságot csökkenti. Emiatt nem ugyanaz a kettő, mert a tömeg tudatosságának/értelmének emelése nem segít, az üzleti érdeket kéne elnyomni elsősorban.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz hcl #76 üzenetére

    Értem, a fajra. Hát az emberiségnek a korlátai erősen megmutatkoznak, ahogy ennyire tökélyre fejlesztett üzleti érdekkel próbálna versenyre kelni. Pl. a pszihológia az ember gyógyítása, fejlesztése helyett üzleti manipulációra, coachok, stb. re lett elsősorban használva, ez mindent elmond. Kb. egy kőbaltával a birodalmi lépegető ellen.
    Az értelmi képesség növeléséhez, alkalmazkodik az üzleti érdek csapdája, tehát látszólag segít, de koncepciójában nem. A mostani tömeg értelmi képességének is van egy szintje, és ezt is megoldotta hogy közlést adjon felé. Egyébként meg üzleti érdek, az oktatás lerontása is.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz hcl #78 üzenetére

    Ugyanannyit, mint hogy mire használjuk az Internet

    Dimenziókban van eltérés. Az internet egy technológia, eszköz még ha szerteágazó is. A pszihológia meg a legmagasabb szintű tudás momentán rólunk, hogy gondolkozunk, mit miért teszünk, stb. Épp azt tapasztaljuk meg, milyen ez a tudás, ha évtizedek óta ellenünk van fordítva, és lenyűgöző. Elég csak felpattintani a tiktokot.

    Mindenki nem fog processzort tervezni, a hülyék fogyasztanak a számukra legkedvezőtlenebbül stb., munkaerőként problémásak az értelmes emberek, jobb az egyszerűbb, csak azt kell megoldani hogy a hülyék is el tudják végezni és Hawaii.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz hcl #81 üzenetére

    A pszihológiával el lehet érni, hogy például az internetet ne az előnyünkre használjuk(nemmintha nélküle nem lennénk képesek rá, de azért mégis más ha gépezet áll mögötte). Szóval ez a trükk egy mélyebb rétegét célozza meg a valóságdedukciónak, mint a benzinmotoros fűkasza feltalálása, vagy az eddigi találmányaink.
    Problémás az értelem, mert nagyobb eséllyel jelez, von le következéseket, viszakozik, ha a saját érdekei ellen kell mennie. A hülyék tolnak ki a legprímábban magukkal, tehát meg kell találni az egyensúlyt, de a feledatok többnyire nem igazán nehezek, tehát egy fölösleges értelemtúlsúly az veszteség.
    Félig eldobott bumeráng felfejleszteni az iskolarendszert, hogy több magasan képzett egyén álljon rendelkezésre. Nem elvethető 100%-ban, de bizonytalan és költséges. Kapásból rá kell állítani azt a projektmenedzsert, hogy a feladatát leegyszerűsítse,illetve szétosztani, és több-, így olcsóbb jelentkezőkkel kiváltani. Nyugdíjba megy, az sok mindent megold, mert a tudása egy részét statisztikailag a sírba viszi, így az elvégzendő feladat máris egyszerűbb lesz. Egyébként ha az iskolarendszer közben mégis megoldja, akkor az lesz hamarosan a leggyengébben fizetett állás, és semmi szükség nem lesz az iskola további fejlesztésére.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz hcl #84 üzenetére

    Tehát mindig új termékfajtával kell előállni, mivel a meglévőt hatékonyabban előállítva, csökkenne a képzettek csoportja. Ehhez új igényt támasztani, így a kosárban egyre bővülő termékek sora, teszi a képzettséget üzletileg kívánatossá. Az üzlet szempontjából úgy látszik, a képzettség az új termék előszobája.
    De ez visszahat, tehát a képzettek ha nem bővítik a vásárlás palettáját, vagy csak lecserélik a terméket, akkor a számuk stagnál, tehát nem romlik az oktatás, de nem is javul. Ahogy a vásárlók engedik el a termékeket, úgy romlik majd az oktatás, tehát minél több mindent kell bátran kipróbálni, ha azt szeretnénk hogy javuljon.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz hcl #86 üzenetére

    Úgy értem, hogy nem találnak ki új cuccot, akkor azokkal a képzettekkek ,akik eddig a régi cuccot gyártották, valami történik(mennek a levesbe). De például az okosteló nem lett teljesen új termék, mert leváltotta a pc-t és a notit, részben. Így a bővülés részleges, ha van. De tény, hogy a képzetteknek magas a fizetése. Viszont indokolatlanul történik a bővülésük, amennyiben nem találnak fel új ellenállhatatlan cuccot. Egyébként a magas fizetés, piaci alapon a hiányszakmákat helyezné előnybe. Természetesen ez tendenciózusan a képzetteket érinti, de pl. a szobafestők órabére jelentősen megugrott, szóval a piaci működés az új termékeket veszélyezteti, ezáltal az iskolázottság romlásához vezet. Ha a piaci működéssel szembenállva, mégis a képzettek gazdagodását támogatjuk, az még már feudalizmus. Ott meg ugye, nem volt iskola. Nem Afrika, mert ott nem volt szervezett rabszolgatartás, vagy feudalizmus, nekik nincsenek modelljeik. Amibe előreláthatólag vissza tudnak illeszkedni, az a futás a gazella után, és az oroszlán elől.

    [ Szerkesztve ]

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz hcl #88 üzenetére

    :)Hiányszakma alakulhat a megnövekedett igényből, meg abból is hogy nem mennek szobafestőnek, de magasabb képzettségre. Ha a képzés nem okoz eredményt, akkor fölösleges. A nemesek függetlensége a gazdaságtól, ugyanaz mint a képzettek függetlensége az új terméktől.
    Ez egyébként tartható állapot. Ezen a pufferzónán alapszik a képzés jutalmazása. A spirál addig tart,amíg a következmények, komplikáltan értelmezhetőek, így nem fordíthatóak le a tömeg nyelvére.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz hcl #90 üzenetére

    Itt kerül szembe az iskolázottság a képzettséggel. Mert a valóságban nem képzettebb, csak iskolázottabb. De mivel a képzés új terméket okoz, a kettőnek a különbsége jelenti a nem piacképes képzés halmazt. Amihez csökkenteni kéne az iskolázottságot nyilván valamennyi plusszal, hogy ne okozzon visszafejlődést, de feudalizmusba se torkolljon, így a piac reakciója kevésbé torzul.
    Túliskolázottak nyilván az egyenlőtlen juttatások, bérezés, komfort stb. miatt lesznek. Ezek egy része eliminálható lenne, pl. a bérezés, de a valós termékek előállítóinak bérét megterheli az iskolázottak, valós termék igéretét nem beváltók bérének összege.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz hcl #92 üzenetére

    Az iskolázottság és képzettség összemosása, nálunk már nagyon szórakoztató eredményekbe torkollik, már úgy van hogy minél később esik le a tantusz, annál jobb.
    Ha a nagy vásárlóerő egy adott területen belül, alacsony vásárlóerőt okoz, az elég feudális. Amúgyis hajlok arra, hogy a mai berendezkedés, globálisan egy neofeudalizmuskba vagy rabszolgatartásba tart.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz hcl #94 üzenetére

    Tanulni csak nem elég, mert nem mindegy hogy mit. Épp ezt magyaráztam az új termék kapcsán. Ha tudnának az megmutatkozott volna már. Aminek nincs látszata, az nincs.
    És veszélyes játék, mert ki vagyunk szolgáltatva azoknak akik tudnak. Németek, koreaiak, kínaiak...
    A tanulás az iskolában,, már rég önmagáért való tevékenység, gyakorlatilag nincs látszata. Többnyire betanítják a diplomásokat is, arra amit csinálnak. A legtöbb tevékenység, rutinok ismétlése, Idő meg van nyakig, napi 8 óra munkaidő alatt a dongót megtanítod hegedülni mire nyugdíjba megy.

    Itt az a kérdés, miért tartják a diplomásokat az EU piacgazdaságban, és meddig tart ez a kegyelem.

    [ Szerkesztve ]

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz hcl #96 üzenetére

    A látszat.. a sonka cseh, a 13-as kulcs lengyel, a cnc német, török, kínai, a fékbetét spanyol, alza cseh, emag román a bútor lengyel, kürtőskalács magyar. Sorolhatnám, a látszat az hogy sehol nem vagyunk, így az ilyen iskoláztatásra költött pénz, elégett.
    Az elméleti tanulásnak sosem volt értelme. Az csak egy kényszer, mert a gyakorlat drága volt régen. Gondolom belátták a sikeres országokban, főleg mert ott a társadalom szövetségben van, nem egyik csoport akar a másikon nyerészkedni, vagy legalábbis nem olyan pofátlanul, így tudtak valami közös célt vinni.
    Aki tud fából háromszöget, az idővel mindenhol háromszögeket fog látni, és csinál háromszögekből fanapernyőt, vagy fahidat, vagy fahelikoptert. Aki elméletben tud fúrótornyot titánból, arra meg a gyakorlatban vigyázni kell, hogy semmihez se nyúljon, mert életveszélyes. Szóval a nagyonkevés is sok mindenre elég, ezért egy szemléletváltással ami a gyakorlati tudás szolgálatában áll, tökmindegy mit tanulunk, mert sikerülni fog.
    Itt kapcsolódik a hozzáadott értékhez. Gondolom a hozzáadott érték az az, hogy nincs senkire szükség az előállításhoz. Nyilván ez nem lehet tökéletes, mert nyersanyag, de úgy nagyjából. Nem tudom az EU miért adná át nekünk, a hozzáadott értékét. A németek akarnak gyártósoron dolgozni? Még én sem adtam tovább amit tudok , csak amit nem tudok eltitkolni, ahogy előlem is mindig rejtegették.
    Összegzem végül. Az iskolarendszer az egyik fontos garancia rá, hogy nem lesz hozzáadott érték a még több kvalifikációval.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz hcl #98 üzenetére

    Egy telefonban nem a nagy tömegű gyártás ér sokat, hanem az a meló, amivel kitalálták, hogy mi legyen benne
    Tehát nincs szükség hozzá senkire hogy, legyártsuk. Ez az első lépés. Aztán lehet bérbeadni a gyártást, amit bármikor vissza lehet hozni, mivel nem függ senkitől. Ez a lényege a hozzáadott értéknek. Hogy nálunk van a kontroll.
    Hozzáadott értéket úgy tudsz csinálni ha nálad van a kontroll. Aztán döntesz, hogy a hozáadott értéked melyik része nem érdekel, mert kis haszonnal jár.
    Ezért a világ sok helye nem cáfolat erre, mert gyártottak ott valamikor, illetve van hagyománya a gyártásnak, ami bérgyártatássá vált.
    Végletesen értelmezed, nem az a lényeg hogy az összes elméleti tudás baromság, hanem hogy a gyakorlati sokkal hatékonyabban rögzül, és kerül alkalmazásra. Ebben viszont van terünk, mivel egyik ország sem hatékony, csak picivel jobb a többinél. Nyilván a hazai iskolarendszerre mondtam, ami azért hasonlít a kelet-közép európai országokéhoz, a nyugatitól már nyilván el kell hogy térjen, mivel ahhoz képest feltűnően eredménytelen.
    Abszolút egyértelmű, hogy a gyakorlati tudás mellé könnyű elsajátítani az elméletit, míg az elméletihez a gyakorlatit az egy hosszadalmas, körülményes, szóval az nem működik lényegében, és a 2 színvonala egy szinten a gyakorlat körberöhögi az elméletet. Nem versenyképes.

    [ Szerkesztve ]

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz hcl #100 üzenetére

    Fú hogy erre mennyi embert tudnék hozni példának. Nem egyik-másik irányú kapcsolat van, tök egyénfüggő.

    A példáid ebből a közegből vannak, ami így működik ahogy. Rengeteg ember van rossz helyen, hiszen ha működne ugye...most jön hogy kitalálod, ez ilyen kis feladatka. A gyakorlattal csak az a probléma, hogy az elmélet- tanítást egyszerűbb logisztikázni, mint matematika órán katapultot gyártani. Nem tudom miért nem érted, bizonyára nem akarod.

    Dél-Korea pont egy végletesen gyakorlati mentalitású nép. Dolgoztam dél-koreaiakkal. Elműködtettek úgy 200 emberes gyárat, hogy csak fizikai munkás volt, akik bármikor bármit szétkaptak. Ezenkívül néhány irodista, akiket sosem láttam, de a melósok intézték a logisztikában is a rutinfeladatokat. Egyébként nem ismerem a történetüket, de messziről bűzlik hogy az amcsik futtatták fel őket technológiával. Mindegy is, mivel ha oktatás miatt, ahogy állítod, akkor ott az úgy működik, hogy erősen gyakorlatias.

    Licencgyártásnál pontosan nem értem mit kell kutatni. Hiszen odadják a know-how-t. Persze senki sem hülye. Tehát olyan know-how-t adnak oda, ami semmire se lesz jó.
    Gyakorlatban-elméletben valamiből magas szinten vagy, azzal megtáncoltatod az elméletben nagyokat és a gyakorlatban kicsiket, az elméletben nagyokat meg kiröhögöd. Teljesen logikus, mit nem értesz? Képzeld el Hawking-ot ha el tudott volna repülni az űrben ideoda, és megnézte volna amit kiszámolt.

    [ Szerkesztve ]

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz hcl #102 üzenetére

    Igen, közben rájöttem a licensz*re. Ez is gyakorlati tudás ennek a kutatása, csak itt elméleti jellegű a gyakorlat. Az eladás, stb. Ezt nem húznám le, mert keveset tudok erről, de amikor az egyik tulaj a mosómedvesapkájában, mert ugye szeretett vadászni, és elkapott valami szerencsélten borzot, és ha ebben beállított a franciákhoz, rögtön a B dossziét kapták elő. Kimennek ezek a díszpintyek ilyen licensz tárgyalásra, kábé mindenre rábólintanak, mert azt tartják, majd a bérezésen jólmeghúzzák a melóst, aztán mehet a vadászat. De értem, ki kell kutatni mi éri meg, mi nem, összefüggéseket, elméletileg lehetne egy összetett nehéz feladat, és jó alap is, csak ha nincs polgárság, akkor a know -how az repül, még az is ami a kutatómunkához tartozik.
    Akkora gyarmat vagyunk mint az atom, ami részben öngyarmatosítás, de nyugaton ezt örömmel nyugtázzák, ahhoz nem fér kétség. Többek között a know-how-ért megy a harc. Úgy kell gyártatni, hogy a felé tartó utakat lezárni. Mondjuk nálunk többnyire senkit nem érdekel a know-how, mert az alacsony fizetésben utaznak, tehát amit tudok, azt viszem a másik cégbe, nekik meg marad a semmi, ami végül el is ég, mivel mindenki így csinálja, a sok kicsi végül összeadódik. Szerintem ez a különbség a távol-kelettel, hogy ott kulturálisan bennük van, hogy lecsapnak a know-how-ra és nem eresztik.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz hcl #104 üzenetére

    kínai, koreai cégek nem adnak át lehetőleg semmit,

    Nem adnak át, mert nagyra értékelik. Ezt gondoltam hogy kulturálisan, mert egyébként honnan lenne ez meg bennük. Nem akarom szétanekdotázni, de ahol voltam ott a srác 9 éve ott dolgozott, elromlott valami és kérdőn nézett rám, aki 1 hete. Hogy most mi lesz :DDD Aztán telefonált a koreaiaknak,kijöttek éjjel 2-kor, pikpakk megcsinálták, mentek vissza aludni, mi meg beszélgettünk tovább. Magam is tartottam már hülyén kollégát, de fuhh 9 éve etetik a koreaiak, mestermunka.
    Le is fogják lopni, csak...tényleg nem tudni mennyire tartós. Mert eszméletlen rendszer lehet a koreai is, meg a kínai. A gyártásra hatalmas irodaréteg épül, valami hierarchiával, amit csak ők értenek, mert az a nyílt seggnyalás nálunk elképzelhetetlen lenne. De ha okoznak 20 év kellemetlenséget, a hidegháború volt 40, szóval az is probléma.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz hcl #106 üzenetére

    Ügyelet :DDD Ázsiainak ügyelet az élet. A koreaiak pont olyan mezei melósok voltak, mint az itteniek. Annyi különbséggel, hogy semmit nem mutattak meg, inkább megcsinálták, csak dísznek tartották a karbantartó részt. Onnan tudom, hogy lényegében semmi dolgunk nem volt, folyamatosan azt kellett játszani, hogy dolgozunk. Mert így az övék maradt a tudás.Végeztek némi olyan munkát, amit máshol mérnök szokott, anyagot biztosítottak be, dolgoztak, szóval mindent. Ott minden a gyakorlatból emelkedett ki. Az összes melós rendkívül ügyes és sokoldalú, átlátott minden részt, de ott rohadtak meg 55 évesen is olajosan.
    Erre telepedett valószínűleg egy irodarész Kóreában immár, mert néha megjelentek , és körbelegyeztek tizenvalahányan 1 fószert, aki a CápóTutti, gondolom az arca rezzenésétől függött a megélhetésük. Aztán visszarepültek Kóreába. Ezek tervezgettek, az évenkénti modellváltozásokba, valami kis bizbasz változtatást. A változtatásokat elnézve az irodában ott is 2-en dolgoztak, 40 en meg rátelepedtek, vagy 2040-en. Volt a melósok közt 1 koreai srác, az privilegizálva volt, állítólag odahaza valami befolyásos családból van. A többiek csak felé mutattak kedvességet, annak ellenére hogy tiszta idióta volt. Telegyártott néhány méter szerszámosfiókot, olyan pótalkatrészekkel, amiből soha nem használtak fel, mert nem azokba a tipusokba valók voltak amivel gyártottak. Időnként kidobták a fiókokból a nagy részét, de szólni nem mertek neki.
    Úgy működhet hogy van egy melósrészleg, ami végzi a gazdaság 90 százalékát. Egyébként 5nap/12 órát dolgoznak, de azóta emelték. És van egy gigantikus nemesi réteg, ami a végletesen hatékony alsó réteg kitermelte haszonból fenntartja magát. Ezen a rétegen belül van valami szelekció, mert nem a leghülyébb irányít, különben kelet-erópaiak lennének, de a helyzet az hogy abnormálisan humán energiaforráspazarlók. 0.8 As születési rátával, tehát minden második koreai párnak van 1 db gyereke Se.
    Szóval korbács kell a parasztra, munkaórát emelni, a koreaiak is használtak botokat, és beérjük ázsiát.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz hcl #108 üzenetére

    :D A nyugati céges filozófia az ilyen döntésektől hátast dobna. Munkahelyféltés? Az eredményt nézve, náluk marad a know-how. Egymás elől nem féltik egyébként.
    Dehogynem, emelkedett ki, mert a gyakorlatban csinálják meg, a tervezés meg nyilván lenyúlja az érdemeiket. A policy azért kell, hogy ne lehessen hozzáférés. Elzárják, mint a papok.a könyveket. Aztán ha a boltban a plébános, akarom mondani a tekintetes ,nah végre mérnök, mégsem azt emeli le a polcról amit tervezett, de jobbat, az meg kit érdekel. Lehet az amit gondol a változásról, nem is az ahogy megváltozott. Az iskolázott fizetése hajtja a gazdaságot, ahogy mondtad. Minőségi problem, ha van, jön a Cápó végigver néhány irodistát bottal, azzal megoldódik a minőségi problem. Majd kitalálnak valamit, ha nem akarnak kapni, a stressz csodákra képesAz ázsiaiak kultiválják a testi fenyítést. A japók is. A koreaiak meg komlexusosak a japánoktól.
    A legtöbb nyugati gyár is így működik, távolról. Szerencsére össze is vág a fejlődéssel, lehet netről irányítani parasztot. Őrök kellenek azért minden fogolytáborba. Persze ott jobban kontrollálják a policyt, de ott nincsenek is a gyakorlattól annyira izolálva, mert nem feudálisan gondolkodnak, hanem polgárságban. Ha ez megváltozik,szophatják a policijüket.
    De szkeptikus vagyok mert az ázsiai hatékony rendszer, és nyugaton is vágynak a jobbágyokra.

    [ Szerkesztve ]

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz hcl #110 üzenetére

    Folyamatosan feltételezed, hogy nem ismerem a fogalmakat. Tudom mi a munkahelyféltés. Azt kell kitalálni mit tudsz más szemével nézve :) . Akkor az ázsiaiak rassz és nacionalista alapon féltik a munkahelyüket. Nekem mindegy, fogalmazhatunk értelmetlenül, az amúgy is kompatibilis az iskolarendszerrel.
    Tudom a policyben mire törekednek. Könnyű kitalálni. De aki végül megcsinálja, annál van a kontroll. Ezt ki lehet maxolni, de mindennek ára van. Tehát ha teljesen elméletben gyártasz, akkor egy ponton a gyakorlat játszva utolér, és visszaüt. Ezért kell feudalizmus. Azt hitted véletlenül vagyunk ilyen képtelenek. Meg majd ha nem a pohos lesz hanem a Fletó, akkor felívelünk?
    A minőségi probléma csak valami dzsunkán jut el a vevőhöz. Ritkaság. Vannak felfújt ügyek, de ahhoz képest mennyit öntenek a gyárban a kukába, meg hogy mennyi ügy volt, elhanyagolható. A vevőt meg felhozni 19..századi érv. A vevő akinek legfőképp gyártanak, hülye. A maradékra meg nem érdemes túlzott figyelmet szentelni, mert nem térül meg. Ezt tanítják közgazdaságtanon is, szóval ez még hivatalos is.

    [ Szerkesztve ]

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz hcl #112 üzenetére

    Ha a vevőt Volkswagennek hívják az szívás. Annál van a kontroll, aki többet tud, ez esetben ők azok, és a mi iskolarendszerünkkel, egy kegyelem amit gyakorolnak. Persze aztán minden apróságba beleakadnak , abba is ami náluk röhögve átmegy, hogy leverjék az árakat. De ez összetett, mert van hogy a beszállítóhoz valami friss diplomást küldenek, aki mindenbe beleakad, mert nem ért hozzá és be van szarva. A jobbágybér azért a szomorú beszállítót mindenért kárpótolja, hogy lesz kín bevasalni.
    Nem kötik az orromra :DDD Látod ez a gyakorlat, nem mindig csak azt lehet tudni, amit a tanítóbácsi elárul. Ugyan miért árulnának el bármit is? Tanítani kéne, hogy nem kötik az orrodra, csak ez jobbágyvarázsigének van lefoglalva. Itt kezdődik minden.

    Kérek egy számot a jútútú

Új hozzászólás Aktív témák