-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #63598 üzenetére
Ilyen beléfér? [link]
tasiadam: Persze. Bestartolod mész vele, majd amikor megállsz kikapcsolod![ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #63595 üzenetére
Szerinted 20 millios Bmw a mervado?
Elarulom nem hanem a Clio meg Scross ami 5-7 milliba kerul.Nem ertem ha valakakinek lesz valami elektromos autoja miert nem latja realisan a dolgokat.
Ezt hallottam 10 eve a Leaf-es haveromtol is, az eladasok szamitanak vilagszinten nem az alomvilag!
-
tasiadam
veterán
válasz Gsx-rr #63604 üzenetére
Pont láttam egy jó képet a r/fuckcars-on, hogy egy ford nemtom melyik elektromos csoda akksijából 200 darab elektromos bicikli jön ki. Aztán ki lehet számolni, hogy hányan járnak pl városban autoval, egyedül, ahová tökéletesen elég lenne az elektromos bicikli (1x próbáltam, rásegítéstől függött a hatótávja, de a minimum az 30km). Az biztos, hogy az elektromos autózás nem a földet menti meg, hanem az autoipart.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #63600 üzenetére
De mi az EU-ban vagyunk
Amúgy Amerikában meg Kínában is eléggé ráültek a villany vonatra autóiparilag -
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #63604 üzenetére
De most linkelték neked az eladásokat. 15%, egész Európában. Kevesebb dízelt adnak el mint tölthető autót.
Lesz majd S-Cross Suzuki is villany, idővel. Azzal egyetértek, hogy ez most még nem így van de ez a jövő. Kár ellene harcolni meg keresni a problémákat.Nem azzal vitázom, hogy mi van most hanem azzal, amikor azt mondod, hogy a villany hajtás hülyeség és nem lesz belőle semmi. Láthatod, hogy nem. 15% az már most is egy nagyon komoly piaci arány.
A másik amit szerintem sokan nem látnak, hogy a villanyautót olcsóbb gyártani, olcsóbb fenntartani csak egy dolog van ami drága benne, jelenleg, az akkumulátor. Ez most a szűk keresztmetszet. Nincs elég gyár. Viszont abból most annyit építenek, mert senki se akar kimaradni, hogy lesz majd egy pillanat közeljövőben amikor hirtelen beszakad az akkumulátor ára és akkor lesz vége az összes ICE-nek.
-
Anaren91
senior tag
válasz tasiadam #63575 üzenetére
Egyszer nem adtam még egy kanyi fillért se egyik Ukrán határőrnek sem. Sőt barátnőm, sorra küldi a cikkeket, hogy korrupt határőröket csuktak le. Egyszer nem baszakodtak velem, szal nem tudom mire akarsz kilyukadni
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz kardkovacsi #63608 üzenetére
Persze olcsóbb fentartani, míg vagy a motor, vagy az aksi nem döglik be Teslába a motor kb 20-23k dollár, akku pakk vagy 16k. Tényleg nem drága I3 ba egy motor 5k+ euró használtam ebayről
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Anaren91 #63611 üzenetére
Azért nincs 23K egy motor, ezt hol olvastad? Nem tudja még senki mert 8 év a garancia és még nagyon kevés autón járt le. Zambely szerint 5-10e között lehet munkadíjjal együtt.Akksi az drágább, szerintem ott alá becsültél a 14K-val, viszont az jól bírja.
I3-ba most néztem, angol ebayen van 1250 fontért motor. 5k+ eurótól azért messze van
Viszont hány i3-ast tudsz amiben motort kellett cserélni?
A Tesláé az gyári hibás volt, befolyt a víz, szar a Tesla de ők garanciában cserélik. i3-ról én még nem hallottam, de ott is 8 év garancia van a hajtásláncra. -
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #63612 üzenetére
Viccből beírtam mobile-ra i3...882 darab van eladó. Legolcsóbb 13.000eu és 150.000km van benne. Ha annyira jó akkor miért adják el???
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #63613 üzenetére
vesznek újabbat, nagyobb akkusat, kevesebb km-eset? Vagy vesznek mást állami támogatással új autót pl id3/4, megannyi lehetőség/ok van.
Felment a használt elektromos ár, most könnyebb jó áron eladni, legolcsóbb legértelmesebb választás pedig az I3, meg az ioniq.
Sokan azért adják el, mert félnek, hogy sok km-esen nehéz eladni, mert fosnak az emberek az újtól, nem tudják megtákolni bárhol mint egy benzinest/dieselt.
I3 akku pl 120aH 3M, lenne erre feles pénzem elgondolkoznék a cserén, 60-as akkuk egész olcsón vannak már. -
H.Ezredes
őstag
válasz kardkovacsi #63612 üzenetére
i3-ba is előfordult már ilyen
"Motorba a víz tömítő gyűrű áteresztette a vizet és csapágyas lett. Valamint viz ment a hajtómű házba is.
De sajna a motor is kuka lett'Vagy épp klíma kompresszor
Vagy eltűnnek a fogak....
És nincs bennük 2-300E Km mint rengeteg autóba vagy ugye több meg nem 10-15 évesek....
Azt se felejtsük el lényegesen kevesebb i3 mozog az utakon mint dízel / benzines és a Km is jóval kevesebb bennük.... Mobile-n is 190E Km a legmagasabb futásteljesítményű i3 itthon meg még nincs 170E Km se a legtöbbe... Sőt konkrétan eladók közül 1db-ban van több mint 150E Km.
Eleve ezeket városi kisautónak használják a tulajok rövid távokat. Nem nyomják neki nem is tudják mert a végsebesség is limitált és alacsony... Ha meg pályára tévednek egy i3-al az nem megy konstans 150-200 tempomattal mint egy normál dízel / benzines.... Nyilvánvalóan kevesebb is lesz a baja ha egyrészt nincs olyan mennyiség se nincs olyan felhasználás és nincs olyan km se.... Ezeket a fillér... emberek veszik olyan értelemben,hogy számolják mennyit tudnak elmenni a legolcsóbb költségekkel vagy elérjen egyik töltőtől a másikig úgy,hogy ne a töltésről szóljon az út ahol 1kw áramért nem is tudom mit meg ne tennének.Ezzel szépen tempomattal viszonylag alacsonyabb sebességgel utaznak odafigyelve mindenre hiszen azonnal csökken a hatótáv ha plusz gyorsítás + fűtés vagy bármi van... Itt nincsenek padlógázas pályázások városi versenyzések folyamatos nagy sebességgel való haladások... Egy modernebb 20D Főleg ha rendben van tartva és csak egy szolid program van rajta olyan fogyasztásokat produkál,hogy hihetetlen.... De egy 30D is igen kedvező fogyasztással tud működni.... Van ügyfelünk F15-el persze vezérlés csapágy csere szívócsor / hengerfej takarítás megvan és kapott egy optimalizálást is folyamatosan pályázik 7L körüli fogyasztással és halad rendesen...... Egy összekrekes X5-ről beszélgetünk egy régi 2013-as autóról egy újabb még jobb értékeket tud produkálni.... Szóval ha van egy 120d-320d pl B47-el vagy akár N47N-el is az is tud nagyon-nagyon alacsony fogyasztást produkálni. Illetve ha úgy közlekednek velük mint elektromossal hímestojás azok is rengeteget elmennek.... De úgy minden autóra igaz.... Ezeket mindenki elfejti,hogy ezeket az elektromos autókat elspórolják az emberek nem úgy használják mint egy bezin / dízelet... Megnézném olyan körülmények között meddig bírnák / km.... Azért sok autónak bontatlan 250E Km-nél is a motorja persze akkor megcsináljuk őket de pl az eladó i3-ak meg se közelítik ezt a Km-t..... Biztos van kivétel de az eladó kínálatból látszik az alacsony futásteljesítmény......
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz H.Ezredes #63618 üzenetére
Ja és nekem nem fáj ha valaki elektromossal megy. Egy i3s-el eljárkálnék itt a városba arra tökéletes lenne de nekem nem éri meg egy i3-at venni ilyen miatt.... A legolcsóbb is 5,5M Ahol a tulaj leírja télen akár 100Km !! nyáron 120km megtehető.... Egy rossz vicc a 60ah-s változat.... Persze azt is meg lehet érteni valaki megy napi 5-10Km-t annak még az is jó lehet...
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
fungi
aktív tag
Nem értem a vitákat, a 90%-ban városozó, néha egy-egy rövid vidéki utas, otthon tölteni tudó embernek tökèletes az elektromos, ha meg vidékre is jársz sokat, hosszú távokra, akkor meg nem igazán jó. Egyszerűen másra való mint a benzin/dízel, ez majd biztos változik idővel, ha az e-autó tud menni sokszázat és gyorsan és egyszerűen tölthető lesz, de hogy mikor és hogyan, az kérdéses.
-
kardkovacsi
senior tag
Így, így. Annyit tegyünk hozzá, ha sokat jársz rövid távra meg néha hosszúra akkor jó opció még egy PHEV is, ha nem akarsz két autót fenntartani.
Amúgy nálam is ez az egyik blokkoló tényező, hogy kevés a rendes gyors töltő a országban. Elvileg indul egy újabb IONITY program aminek a keretében 3x annyi töltőt fognak lerakni mint amennyit eddig. Ha ebből indulok ki akkor az még 10-12 az országban. Ebből talán jutna az M3-ra is amerre gyakran járok.
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63623 üzenetére
Neked felesleges és értelmetlen erőlködés, elektromosan menni pályán, nem mellesleg drágább is mint benzinnel…
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63625 üzenetére
Te autódra írtam.
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63627 üzenetére
Friss infó viszont, ma hajnalban Norvégiában unlockoltak 50 ponton Tesla superchargereket és most már bárki igénybe veheti, azért ez nem rossz dolog. Persze kellene auto is hozzá, ami tud 50kw felett is felvenni. Mondjuk legtöbb meglesem 50kw-os töltő inkább 42-43kw-ot ad le, sk-ban érdekes többször volt folyamatosan 50kw-os töltésem itthon nem nagyon láttam ilyet.
-
kardkovacsi
senior tag
Igen, de láttad az itthoni Tesla töltőket? Auchanokban. Mi értelme? Van egy Debrecenben meg egy Miskolcon de nincs egy sem az M3-ason. Nyilván így volt olcsóbb, meg helyszínt se kellett keresni, ott volt a parkoló.
Amúgy ami nekem nagyon nem tetszik a villanyautókban az a béna hátsó üléspozíció. Mindegyikben a nyakadban van a lábad. Talán a Porsche oldotta meg úgy, hogy hagytak lábteret és oda nem raktak akkumulátort.
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63629 üzenetére
Az is lehet, de pusztán csak a kábel és annak a költsége se mindegy, meg ugye a szükséges hossz. Itt azért méterenként 2-3 ezer Ft különbség is van pl egy 3x25 vagy egy 3x35-ős kábel esetén, no meg egyáltalán mi az a keresztmetszet ami azon a területen elérhető, hiába akar valaki többet ha nem megoldható.
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63630 üzenetére
Nem, 90% körüli arányba itthon töltök, ráadásul 10A-al. Nincs szükségem gyorsabbra, vagy igazából nem éri meg nekem azt a 2-300 ezer Ft-ot amibe kerülne.
Nem tudom milyen hátul sose ültem, sajátba se. Illetve alacsony is vagyok meg vékony is… sose érintenek ezek.
[ Szerkesztve ]
-
urban racer
senior tag
válasz kardkovacsi #63633 üzenetére
Ez érdekes téma, és off lesz a válasz gyanítom, de megkérdezem: milyen phevek között nézelődsz? És eddig mi a befutó?
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
kardkovacsi
senior tag
válasz urban racer #63634 üzenetére
Csak a BMW-t néztem, szóval nem offtopic Most is az van 3-as és ha vennék újat akkor is az lenne. Csak sajna a BMW eléggé lemaradt ebben a kérdésben. Már gyakorlatilag mindenkinél nagyobb akkumulátor van mint náluk.
C Mercit néztem még de az horror drága lett. Furcsállom is, mert teljesen elszakadt a Merci árazása felfelé a BMW-től. -
nagyúr
válasz kardkovacsi #63635 üzenetére
"Már gyakorlatilag mindenkinél nagyobb akkumulátor van mint náluk." - ez abszolút nem igaz! Az enyémben 12kWh-ás akku van, 60 km a WLTP-je, átfutva a jelenleg elérhető új autók listáját ezzel az akkupakkal még mindig elég jól áll a BMW. Toyota, KIA, Hyundai, Renault, Peugeot, Volvo, Mini, Jeep, stb - ezek a gyártók mind kisebb akkumulátorral szerelt modelleket árulnak. És van jó pár autó amit 13kWh-ás akkuval gyártanak (Skoda, VW, Seat, Audi), de a WLTP-je mindegyiknek kevesebb mint a G20-nak. Várhatóan egy éven belül érkezik a faceliftes hármas, jó eséllyel nagyobb akku fog alá kerülni. Az új C osztály tényleg kiemelkedik ebből a mezőnyből, nekem is a figyelőlistámon van.
[ Szerkesztve ]
-
urban racer
senior tag
válasz kardkovacsi #63635 üzenetére
7M a büdzsé a célra, ebbe bele is férhetne akár a 330e, de az meg nem kombi, nekem meg fontos. Passat GTE felé dől a mérleg, de persze minden annak a függvénye, hogy hogy alakulnak a munkahelyen a dolgok.
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
kardkovacsi
senior tag
válasz bulikavagyok #63636 üzenetére
Bevallom a Skodát, a Mercit és az Audit vettem alapul, mert ott van szedán.Azokban mindben nagyobb van. De még a BMW 230e-ben is nagyobb van
Azért van egy ki trükk a bimmernél, nagyon kis a reserved capacity azaz a nettó nagyon közel van a bruttóhoz. Ki tudja ennek nem lesz-e hátránya.
Idén júliusban kezdik el gyártani a G20 LCI-t, de az első pletykák szerint a hajtáslánc nem fog most változni, szóval valószínű, hogy nem jön nagyobb akkumulátor. Remélem tévedek[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz urban racer #63637 üzenetére
Akkor Passat, az F30 330e akkumulátora kicsi, 5.7 kWh a nettója, a Passaté meg talán 7.x Szóval egy 30%-al nagyobb és kb. annyival többet is megy el egy töltéssel.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz bulikavagyok #63636 üzenetére
Csak láttad a C Merci árát, totál elszakadt a BMW-től. BMW-ből amit összerakok 21M-ből az a Mercinél 26-27M környékén van. Az egy jó 20%, de az alapárban is kb. ekkora a különbség.
[ Szerkesztve ]
-
urban racer
senior tag
válasz kardkovacsi #63639 üzenetére
Erre jutottam én is. A másik alternatíva a V60, de szoktam használni klímát
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
nagyúr
válasz kardkovacsi #63640 üzenetére
Láttam, ahogy felkerült a MB Magyarország oldalára azonnal konfiguráltam egyet - természetesen csak kíváncsiságból. Írtam is róla az autós topikban.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz bulikavagyok #63642 üzenetére
Akkor dobj össze egy PHEV-et , nem hiszem hogy sokat el fognak adni belőle bár biztos vannak ilyen hardcore Merci rajongók akik megveszik. De itthon a BMW sokkal erősebb mint a Merci, több szalonjuk is van és ha jól emlékszem többet is adnak el.
Régen mi volt? Akkor is ekkora különbségek voltak? Amikor én néztem pár éve akkor még csak ilyen 5-10%-al került többe a Merci. Az új C osztályánál szálltak el az árak? -
nagyúr
válasz kardkovacsi #63643 üzenetére
Nem erősebb a BMW, tavaly az első tízbe sem került be a márka. A Mercedes kilencedik lett.
Átlagárban szerintem nincs ekkora különbség, sőt! A C osztály árazásnál szerintem valami félrement náluk.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz bulikavagyok #63644 üzenetére
Csak ebben nincs benne a kisteherautó üzletág is? Mert egy Vitot is személyautónak adnak el, meg az összes csalós 3,5 tonnás, megerősített rugókkal szerelt, kisbuszt amibe 7 tonnát is beleraknak.
-
nagyúr
válasz kardkovacsi #63645 üzenetére
Passz.
-
kardkovacsi
senior tag
Az milyen már ha rendelsz egy autót és közben árat emel a BMW akkor azt ki kell fizetned. I4-nél a legjobb, hogy meghirdették egy árral, egy darab vasat le nem szállítottak de már árat emeltek. Akik nyáron rendelték azok most perkálhatják a +1 milliót.
Mikor ezt olvastam totál kiakadtam, WTF. Az előleget bekéri de az ár amit a szerződésben aláírtok nem fix. -
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63647 üzenetére
Én elvi okok miatt is visszamondanám ilyen esetben nem csak a pénz miatt, teljes mértékben jellemtelen húzás, mindegy mire hivatkoznak.
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #63647 üzenetére
Akkora kereslet van az i4re hogy ez a húzás várható volt. Ha valaki visszamondja annál jobb. Eladják drágábban másnak. Erősen keresleti piac van
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #63649 üzenetére
Akkor is, ez végtelenül paraszt megoldás. Teslánál megrendeled X áron akkor azon is kapod, függetlenül attól, hogy közben árat emeltek.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs