Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Attila75

    tag

    válasz kali #66 üzenetére

    Azért egymás torkának ne essetek...

    Ismét felbuzdulva (volt kis időm, és volt kedvem tökölni is) nekiálltam szegény piszkálni.

    Sima állítgatás és máris újraindult többször, szinte percenként, hiába állítottam vissza mindent működő állapotba. Szóval HW reset, nem egyszer biztos ami biztos többször, készülék többször ki be kapcs, teljes agymosás.

    Elsőre beállítva mindent, Wifi (csak beállítva, nem használva), Tűzfalat hagytam bekapcsolva, jelszót adtam még neki, és most csodák csodája, nem indult újra. A LinkSys továbbra is mögötti változatlan konfiggal végzi a dolgát, nem igazán érdekelte, hogy a nagytestvér gatyába lett rázva...

    Eddig lekopogom, működik... Erősen úgy nézz ki szoftveres nyavalyája van neki....
    Szóval lehet, hogyha mindent elsőre beállítasz és nem kapcsolgatsz ki/be dolgokat, működni fog.. De erősebb teszt lesz este, kis on-line Game.... aztán pár Linux image letöltés, sok -sok GB méretben, dolgozzon csak egy kicsit....

    [ Szerkesztve ]

  • LámaZ

    addikt

    válasz kali #66 üzenetére

    Beszéljünk konkrétumokról.
    Te a műszaki leíráshoz küldtél, amivel az ember kitörölheti..azt.
    Elolvastam a modemrúter (köszönöm, nem kérek nyelvészeti kioktatást!) angol és magyar kézikönyvét, és sehol nem találtam választ a problémámra.

    Mik voltak a problémáim? Foglaljuk össze őket:

    1. Az internetes honlapokat nem tudtam rendesen elérni. Általában a böngésző frissítése után töltődtek le a honlapok. Ezt a modemrúter tűzfalának kikapcsolása megoldotta.

    2. A második problémám az volt, hogy elfelejtettem beírni az engedélyezett MAC-címek közé a set-top box (STB) MAC-címét. Először arra gyanakodtam, hogy elállítottam valamit, töröltem az STB IP-címét, de kiderült, hogy nem ez volt a baj, mert alaphelyzetbe állítás után ez a gond megoldódott. Sehol nem volt leírva, hogy az STB ugyanolyan eszköz, mint bármely más, korábban ez nem így volt, ha jól emlékszem sima koax kábellel csatlakozott a modemre (amely nem volt egyben rúter is).

    3. A notebook és a modemrúter összekapcsolódása wifin keresztül 5-6 percig is eltartott. Ekkor dr. bubo felhozta a titkosítás kérdését, és egyből leesett, hogy kb. 6 éve is ugyanezzel a problémával küszködtem: a WP2 használata nagyon lelassította a bejelentkezést. akkor is és most is visszakapcsoltam WPA-ra, és megoldotta a problémát.

    Szóval, azt hiányolom én, hogy az ember a leírásból nem kap választ a problémáira, internetes fórumokat kell bújnia órákon keresztül, és ilyen hosszú, szájbarágós hozzászólásokat kell beírnia, mint én most.

    A T-Home meg „segít” 8000 forintért, amikor ezeknek a problémáknak a zömét alapból kezelnie kellene.

    A T-Home azt képzeli, hogy kihúzza a kábelt a lakás ajtajáig, és onnantól a kedves ügyfél oldjon meg mindent, őket nem érdekli az sem, ha nem tudod (megfelelően) használni a szolgáltatást, csak fizesd a havi díjakat.

    Én felvetettem nekik, hogy - ha már állítólag úgyis ők írták a förmvert - akkor olyant kell írni, amely eleve nem engedélyez olyan beállításokat, ill. ezek törlését, amelyekhez a felhasználónak semmi köze (pl. az IPTV IP-címének törlése stb.)

    A második: úgy érzem magam, mint a Microsoft Windows 3.1 korában, amikor kézzel kellett állítgatni az illesztőprogramokat, állandóan drivereket kellett keresni a hardverhez stb.
    Aztán jött a Plug&Play és ez sok mindent feleslegessé tett. Ez vitte sikerre a Microsoftot más oprendszerekkel szemben.

    Jogos elvárás a felhasználók részéről, hogy bedugják a PC-t a konnektorba, és utána minden működjön, ne kelljen több száz oldalas könyveket elolvasni, internetes fórumokat böngészni, mások segítségére várni azért, hogy ezek a vacak eszközök megfelelően működjenek.
    Más példát mondok: sokan emlékeznek még arra az időre, amikor a keleti, szocialista gépgyártóipar csodái, a Trabant, Dácsia és társaik állandóan elromoltak. Nekem 6 éve van autóm, de az éves szervizen és pár koccanásos baleset utáni apró javításon túl hozzá sem kellett nyúlni. Igazából, én mint felhasználó, azt sem tudom hogyan működik. Természetesen, jogosítványra szükség van a vezetéséhez, ha ha az megvan, akkor csak bele kell ülni, és vezetni kell. Nem kell megnyitnom a gépháztetőt, azt sem kell tudnom, hogy mi az a karburátor, olajszűrő stb. Jó, tudom, kicsit leegyszerűsítettem a dolgokat, mert az autós fórumokon is azért még mindig van segítségkérő hozzászólás, de csak érzékeltetni szerettem volna a problémák mibenlétét és különbözőségét.

    Egyébként senki nem várja el, hogy minden tökéletesen működjön, de azt én elvárom egy olyan nagy szolgáltatótól, mint a T-Home, hogy állandóan elemezzék a folyamatokat, a hibalehetőségeket, és fejlesszék saját rendszerüket, beleértve a dokumentációt is. Ugyanis a Windows Vista legalább 4 éves operációs rendszer, de a specifikus leírások még nem készültek el, a T-Home órája megállt az XP-nél.
    Azért zavar ez engem, mert a T-Home egy kifejezetten nyereséges multinacionális cég. Meg lehet nézni az éves pénzügyi beszámolójukat.
    Úgy nyereségesek, úgy kaszálnak súlyos milliárdokat, hogy nincs kockázatuk.
    Gondoljatok bele: a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást nyújtó biztosítótársaságnak is havonta kb. ugyanannyit fizetek, mint a T-Homenak. Ezzel szemben, ha valakinek kárt okozok, akkor azt, akár több milliót is, a biztosítóm a károsultnak kifizeti. A T-Home-nak van ilyen felelőssége? Nincs. Oké, nála nagyobb az infrastruktúra. De legalább ez az infrastruktúra működjön jól, és a műszaki támogatás is legyen kifogástalan, nem extra, 8000 forintos szolgáltatás.

    Apropó, ha már így belemerültünk: ha az ember hívja a telefonos ügyfélszolgálatukat, nagyon sokszor nem veszik fel, én már 15 percet is vártam, mobilhívás esetén.

    Én, a hülye ügyfél, aki fizetek nekik, javasoltam, hogy tegyék lehetővé a hibák bejelentését SMS-ben (akár úgy is, hogy nem akármilyen, hanem regisztrált telefonszámról). Vagyis: elküldöm nekik az MT-azonosítómat, majd # után a hiba háromjegyű kódját.
    Így időt is spórolnának, hisz az ügyfélnek nem kellene hosszasan magyarázkodnia. Vagy: ha egyszerre 100 ilyen SMS érkezik ugyanarról a környékről, kör-SMS-ben lehetne mindenkit értesíteni, hogy "T. Ügyfél! Kábelszakadás történt, kérjük türelmét stb...."
    Nem kellene azzal bíbelődni, hogy 100 ügyfél telefonál. Oké, ezt nem mindenki használná, de sokan igen, és tehermentesítené az ügyfélszolgálatot.
    Érted a lényeget? Tudom nem érted, mert koptatom a billentyűzetet, magyarázkodom itt, holott a lényeget kellene megértetnem: LOGIKUS, SZISZTEMATIKUS, A JÓZAN PARASZTI ÉSZT ÉS AZ ABSZTRAKT GONDOLKODÁST ÖTVÖZŐ PROBLÉMAMEGOLDÓ KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE, ÉS EZEK GYAKORLATI ALKALMAZÁSA.
    Amíg a mérnökeink és szakembereink erre nem képesek, addig minden felesleges.

    Legyen minden jó!

Új hozzászólás Aktív témák