-
IT café
Pár hasznos infó érhető el az összefoglalót megnyitvaˇ
****CS:GO OFF TOPIC****
[PH!] Steam Group | Facebook
Ha szeretnél jönni 10-es mixre,discordon jelezd
|PH CSGO Discord | Discord beállítási útmutató |
Láda Drop útmutató| Major infó
Új hozzászólás Aktív témák
-
VitaD5
tag
válasz bolcsodal #17613 üzenetére
Akkor most én is becsatlakozom!
Mi az előny? A lehetőség. Van egy átlag, de ez gyakorlással túlléphető, és megteheted. De ez egyben mégsem igaz, mert a kissebb válaszidő csak hamarabb adja át a történést, tehát nem az a kérdés, hogy előny-e az 1 ms, hanem hogy kitudod-e használni? Ha monitor hamarabb adja át, az jó, de a te válaszidődön is gyúrni kell.
Példa: Van P1 és P2 játékos, épp egymás ellen játszanak. P1 100 ms válaszidővel reagál, a monitorja 5 ms. P2 105 ms válaszidővel reagál, de az ő monitora 1 ms.
Tegyük fel, hogy a játékban a karakterük kameráival egyszerre látják meg egymást.
P2 monitora 1 ms alatt már kirajzolta P1-et, de P1-nek a monitora csak 4 ms múlva fogja kirajzolni P2-őt.P2 reakció ideje 105 ms, tehát 106 ms-be tellik, amire ténylegesen észreveszi P1-et.
P1 reakció ideje 100 ms, tehát 105 ms múlva veszi észre P2-t.Tehát P1 gyakorlotsága felülmúlja P2 technilaki fölényét, de P2 4 ms előnye miatt a végsőválaszideje csak 102 ms, ami 3 ms előnyt jelent P1-gyel szemben.
Konklúzió: Nagyobb gyakorlotság, és tanult reflexek szükségeltetnek a jobb válaszidejű monitorok lehetőségeinek kiaknázására, mert fifty-fifty helyzetben csak a skill teljesíthet jobban.
U.T.: A számok az emberi reakció időre csak példák.
[ Szerkesztve ]
Yar Har fiddle di dee
-
VitaD5
tag
Na egy picit rakjuk tisztába a dolgokat az elejétől. Legalább aki abszolút nem ért ehhez, az kap egy kis képet. FIGYELEM! Olvasmány fog következni!
Sokan úgy tudják, hogy az emberi szem 24 képkockát érzékel másopercenként (24 fps), vagy más konkrét értékben látunk (pl. 60 fps). Ez tévedés, mert a szem nem lát, az agy alakítja ki a képet, folyamatosan, azaz nincsenek szakadások, tehát az ember nem lát fps-be. Természetesen ennek van egy cáfolata, méghozzá a wagon-wheel effect (magyarul: stroboszkópikus hatás), amikor egy egyre gyorsabban forgó tárgy egyszercsak olyan, mintha álna, pedig forog, és ez csak akkor lenne lehetséges, ha egy fix fps értékben látnánk. Máig nincs elfogadott magyarázat a jelenségre, de szerintem a szemünkben található receptorok (amik a fényt elektromos impulzusként küldik tovább az agynak) kisülése okozza a jelenséget. Amikor az ingert (fényt) kap, akkor kisül, és a jel az agyba megy, amíg a jel nem éri el a célt, addig a receptor nem képes jelet továbbítani. Így amikor a tárgy olyan gyorsan forog, hogy a késleltetés alatt körbe ér, akkor az agy egy álló objektumot lát. Tehát, az agy folyamatosan lát, de a receptorok nem képesek folyamatosan jelet adni. Ezek szerint elméletileg végtelen fps látásunk van az agyunk szerint, de a valóságban végesek a lehetőségeink.
Érdekesség: Bár nem így nem fogja fel az agyunk, de mégis a tudományos vizsgálatoknál alkalmazzák az fps értéket a látásra, hogy összehasonlíthatóak legyenek különböző fajok közti látásbéli különbségek.
A monitornál a legfontosabb érték a képfrissétési érték. CRT monitoroknál kettő frissétési érték is volt (sorfrissétési frekvencia és képfrissítési frekvencia). Az LCD monitorok óta már csak a képfrissítési értéket használjuk, amit ugyen Hz [herc]-ben mérünk. 1 Hz = 1 képfrissétés/másodperc. Ez érték egyben azt is megadja, hogy hány fps-t képes átadni a monitor. Például: Ha van egy monitorom 60 Hz-en, és a játék 30 fps-sel fut, akkor az jelenti 2 Hz-enként vált képet. Ha az fps szám kisseb a képfrissítési számnál, az könnyebben meglátszik, de nagyobb számok eswtében már kevésbé. A Hz gyakorlatban a képernyő villogását fejezi ki. Minnél kissebb, annál szemmel láthatóbb a csúfság, és még bántja is szemet. Nem vicc! Ma már szabvány, hogy egy monitornak minimum 60 Hz-es frekvencián kell üzemelnie! Ez alá nem ajánlott menni! Hiába volt ott a BF4 ultrán, nincs az a pénz, hogy belenézzek mégegyszer egy 15 Hz-es kijelzőbe. Minél többször frissít a monitor, annál "kényelmesebb" a szemnek, mert kevésbé képes felfogni a villódzást. Az játékban az fps szám legalább 24* felett legyen, és akkor már folyamatosnak látjuk a képet. Allatta már-már kiszűrni a képkockákat. Tehát, a nagyobb képfrissítési frekvencia jobb, minimum 60 Hz legyen! Lehetőleg próbáld a teljesítményt úgy beállítani a játékban, hogy legalább annyi fps-ed legyen, amekkora a Hz-ed. Bizonyos játékokban belehet állítani fps limitet, használd, mert teljesítmény javító hatással lehet a gépedre.
Olyat kijelenteni, hogy 250 fps után a 125 fps hányás, az butaság, hisz a monitor hány Hz-es? Ha 125 felett van, akkor abból a szemszögből tényleg egy hányás lehet (bár ez attól is függ, hogy ki mennyire kompromisszum kötő).
Természetesen mindenkinek más egy picit a szeme, biológiailag szinte senkinek se egyenlő a látása.
*A frame-animated játékoknál (pl.: Mortal Kombat (MK9)) probléma, ha gép nem bírja tartani a tempót, ilyenkor elcsúsznak az animációk, és egyéb kellemetlen dolog történhetnek.
Remélem sikerült mythbusted-elnem ezt az fps/Hz témát.
[ Szerkesztve ]
Yar Har fiddle di dee
-
VitaD5
tag
(#17720) ZeroDK: Köszönöm! Bár, azt nem mondanám, hogy értek is hozzá. Mindig csak tanulok.
(#17723) pr1mzejEE: Ha a kijelző nem adja adja át a nagyobb értéket, akkor nem sok értelme van a nagyobb fps-nek. Ez kijelző függő, de aki hardcore, az talán láthat egy kis különbséget.
(#17725) bolcsodal: A fórum azért van, hogy témákat vitassunk, és tanuljunk. Ha tévedek, akkor valaki elmondja miert, így mindenki tanul.
Hol említettem én a válaszidőt a második irományomban?
A kijelző a fényt folyamatosan adja, de a képet nem. Az mindig megfog állni, amíg ez nem frissül. Nekem azt tanították, hogy a CRT-LCD váltásnál ez lett az új értelme a villódzásnak.(#17735) Radnix: Köszönöm az infót!
[ Szerkesztve ]
Yar Har fiddle di dee
-
VitaD5
tag
válasz maximilian4 #17738 üzenetére
Hatalmas!
A szem csak ingereket küld az agynak, majd az ingerek alapján az rajzolja ki a képet.
Lehetséges! Egy gépet rátesznek az fejedre, és a gondolataid által képes vagy irányítani a játékot. A Killzone 2-nek, és a CS: GO-nak van egy ilyen teszt verziója.
Vannak kísérletek arra, hogy a gép visszacsatolást is küldjön, majd azt az agyadba megfelelő impulzusokkal vezetve megkapod a játék látszatát/hallatát. Az agyad azt hiszi, hogy ott vagy.[ Szerkesztve ]
Yar Har fiddle di dee
-
VitaD5
tag
válasz bolcsodal #17739 üzenetére
Senki sem tökéletes, így a tanárok se! Köszönöm felvilágosítást!
De azért valjuk be, hogy nem túl jó, ha alacsony frekvenciánál ugrálva megy az egér (tapasztalat), meg játékra az a 60 fps 60 Hz mellett azért nagyon jót tesz a kép folyamatosságának.[ Szerkesztve ]
Yar Har fiddle di dee
-
VitaD5
tag
-
VitaD5
tag
válasz Coccolino_O #17876 üzenetére
ESEA? Halgatlak! Végre vannak Magyarországon is?
Yar Har fiddle di dee
-
VitaD5
tag
(#17882) PAtr0n:
1.) A célzás gyakorlására nem elég egy 1v10-es bot mecs a legnehezebb szinten? CS 1.6-ban is szoktam néha ilyen meccseket lenyomni. Néha kihívásokat is szoktam gyártani 1.6-ban: Egyedüli terroristaként csak pisztollyal a CT-sek ellen, akik pajzsot és kést használnak. Hidd el, nagyon jól megtanultam pisztollyal lőni.
2.) Az ESEA (E-Sports Entertainment Association) egy elektronikus sport foglalkoztató közösség. Versenyeket tart jelenleg ezekből a játékokból: CS 1.6, CS: Source, CS: GO, Team Fortress 2.(#17883) ZeroDK: Yay!
(#17890) Coccolino_O: Áh, hogy szóval havi díjas... Bármennyire is szeretnék versenyszerűen játszani, a helyzetem nem engedi. Legalább is így nem.
[ Szerkesztve ]
Yar Har fiddle di dee
-
VitaD5
tag
válasz VitaD5 #17902 üzenetére
Na, a kutakodás után rájöttem: Mi a jó $&€%£@¥!? AWP: Asiimov (Factory New) 285$-tól? Ennyiből egy gépet összerakok! Még a Battle-Scarred is valahol 65$-tól kezdődik.
Amúgy, a használtsági szintek között van bármi látható különbség in-game?
[ Szerkesztve ]
Yar Har fiddle di dee
-
VitaD5
tag
válasz #97716736 #17904 üzenetére
Néztem képet: Csak pár karcocska és sérülés. Majd matricákkal eltakarom.
Na, komolyan: Ennyit a "Beszerzek 1-2 skin-t" ötletemről. Mondjuk ha azt láthatom, hogy ezzel a fegyvert ennyire használtam, az gyakorlotságot mutat vissza, de akkor már kezdjek FN-ről. Áh, zavar! Pedig alig érdekel ez a skin dolog.
[ Szerkesztve ]
Yar Har fiddle di dee
-
VitaD5
tag
válasz Coccolino_O #17963 üzenetére
Az ízlés nem vita tárgya! Van, akinek biztos tetszik.
Yar Har fiddle di dee
-
VitaD5
tag
válasz Coccolino_O #17967 üzenetére
Tudtommal a Steam azt nézi, hogy milyen gyorsan növekszik valami hírneve. Pl.: Nem mindegy, hogy valami 1 hét alatt 1000 tetsziket kap, vagy más valami 1.000 tetsziket kap 1 hónap alatt.
De ki tudja, lehet, hogy üzleti dolgok vannak itten a háttérben.
[ Szerkesztve ]
Yar Har fiddle di dee
-
VitaD5
tag
válasz PAtr0n #17970 üzenetére
GO-ban picit más lesz. Legalább is, én inkább 1.6-os vagyok, és amikor előszőr GO-ztam... Nagyon fura volt. Nagy csapás a kedvenc fegyverem, a M249 átalakítása volt. 700 rpm a régebbi 600-zal szemben. Aztán tele lett a
haloween-itököm, és Office-en Negev-vel arattam. Egy álom volt, ahogy játékosok sokassága hullott el. :3[ Szerkesztve ]
Yar Har fiddle di dee
-
VitaD5
tag
válasz #97716736 #22422 üzenetére
Köszönöm a bókot! Kemény munka. Ugyan nem fizet úgy, mint egy képviselői állás, de megteszi. Amúgy, csak a keresőbe beírtam pár szót a #17719-es hozzászólásomból, mert arra emlékeztem, onnantól kezdve már nem volt nehéz kikeresni az utolsó kommentem. Nem kell ide régészet.
Valahogy bekellett pótolnom a kb. 2 000 hozzászólást, hátha volt valami "létfontosságú" CS: GO-s iromány, de a monitoros kommentek után nem nagyon találtam ilyen jellegűt, vagy csak nem vettem még észre.
[ Szerkesztve ]
Yar Har fiddle di dee
-
VitaD5
tag
Hogy lehetnek ennyire sötétek egyesek? Egy játékos csoportos report-ot kért xy ellen, aki a fülesével próbálta bemérni az ellenfelét. Miért? "Mert csében nincs ilyen!"
Az agyam eldobom...
[ Szerkesztve ]
Yar Har fiddle di dee
-
VitaD5
tag
válasz hanslanda #23000 üzenetére
Tá-dá: Milyen asztali gépet vegyek?
gen, van. Nehézkés, és nem adja azt a pluszt, mint a többiben. Nem nagyon éri meg.
[ Szerkesztve ]
Yar Har fiddle di dee
-
VitaD5
tag
válasz hanslanda #23000 üzenetére
Tá-dá: Milyen asztali gépet vegyek?
Amúgy, nem rossz.
(#23009 ) gyáliSanyi: Igen, van. Nehézkés, és nem adja azt a pluszt, mint a többiben. Nem nagyon éri meg.
Yar Har fiddle di dee
-
VitaD5
tag
válasz warmonger441 #23086 üzenetére
"Hatton Games - High Quality PC Gaming Content!"
Ezzel a gameplay-jel nem győzött meg... Bocsássatok meg a tudatlanságomért, de ki ez az egyén?
[ Szerkesztve ]
Yar Har fiddle di dee
-
VitaD5
tag
-
VitaD5
tag
válasz Joe Swanson #24347 üzenetére
"Hi! It's Kristi! If you enjoy the video(...)"
Vajon hogy érti?
Yar Har fiddle di dee
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Counter-Strike: Global Offensive
- Autós topik
- SSD kibeszélő
- TCL LCD és LED TV-k
- VPN topic
- Politika
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Bittorrent topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mesterséges intelligencia topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
- GIGA AKCIÓ!! Gyönyörű, szinte ÚJ Surface Pro 9 brutál konfigban: i7-1255U 16GB RAM 1000GB SSD
- Microsoft Xbox One X 1TB Játékkonzol
- Intel PC , i5 7600K , 1660 Super , 16GB DDR4 , 250GB SSD , 500GB HDD
- 1 TB 2230 M.2 PCI-E NVME SSD BAZÁR - Samsung, SK Hynix, Kioxia, WD - STEAM DECK
- Dell Precision 3560 15.6" FHD IPS i5-1135G7 T500 16GB 512GB NVMe gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen