Új hozzászólás Aktív témák
-
baro32
aktív tag
Szia nekem egy Sandero 1.0 sce van 2017.08.28-án vettem át Budaörsön a Baumgartner Autócentrum Kft.-töl.
Én azok közé tartozom akik nem nagyon mennek sokat a kocsival mert közel a munkahely stb. okokból ezért is kevés kilóméter van a kocsiban ~5275km én megvagyok vele elégedve igaz nem egy erőbajnok mert gyorsulásnál elég sokan beelőznek mivel ilyen nagypapa stílusban közlekedek szinte a váltósegéd által váltok mert azért nálam a fogyasztás számít azért egy kicsit.
Általam mért 5,3Liter/100km eszik a kocsi ha normálisan megyek vele 90-110km/h-ig igaz 120-felett már igaz 6liter/100km-re jön ki a fogyasztásom mentem én már 140-150-et is vele alkalmanként bírja megy is ezzel eggyütt az átlag fogyasztásom olyan ~6liter/100km-en.
Viszont télen rövid távon pl.munkahelyem csak 3,5km-re van akkor képes 7,5liter/100km-en megenni tehát a rövid távon sokat eszik de szerintem minden kocsi kb. ilyen lehet.
Nekem kényelmes és tágas a Chevrolet Spark 0,8-ról váltottam úgy írom le a véleményemet.
Jól fekszi az utat biztonságban érzem magam benne 110-120km/h felett előjön egy kis szélzaj ami eggyeseknél zavaró vagy sem szerintem nem nagy ügy.
Elindulás vagy hirtelen gyorsításnál van egy kis torpanása mivel ezeket a kocsikat takarékos motor-ral tervezték meg az elektromos érzékelésű gáz kis késleltetés-t von maga után ami szintén nem vészes meg lehet szokni de ha valaki nagyobb kaliberű/minőségű kocsirol vált erre akkor annak nagyon rossz lessz a véleménye ezekröl a dolgokról.
Na röviden ennyi szívesen válaszolok még ha lessz további kérdésed.HP OMEN 17" i9-13900HX 32GB (DDR5-5600MHz) RTX4080 (12GB -175w) SK Hynix PC801 1TB +Toshiba xg7 4TB SSD
-
AMD Power
titán
En ha veszek turbosat biztos nem veszek. Nem csak ebbol hanem semmibol sem.
Tenyleg nem mesz vele sokat.... en se szoktam mondjuk tobbet menni evi 8-9000km-nel. Pont ezert is gondolkozunk uj autoban.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
konyi79
addikt
Én nem tudom, de amíg nálam volt 2 hetet egy ClioIV-ben ott nagyon leszerepelt. A TCE100 a Dustert jobban mozgatja érzésre. Mondjuk az meg annyit eszik a Dusterben, mint a TCe150.
Borzalmasan bólogat a TCe90 nagy lendkerék miatt, de a nem létező nyomtékával meg alig bír a ráakasztott hosszú váltóval. A legkisebb emelkedőn az 5. már egy felesleges extra. Nem mert sznob vagyok, és ott is nyomatékból akarok gyorsulni, de ez a sebességet nem volt képes tartani egy 4%-os emelkedőn 2 személlyel. Forgatva a torkát meg szereti, de azért nagyon úgy se megy.
Az ezres se, meg kicsit még gyengébb, de legalább az tényleg marha keveset képes enni.Idén jön a részecskeszűrő a szívócső befecskendezésses benzinesekbe is, talán kidobják végre a 900-ast.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Az enyem is... 😁 De engem pl az ilyen extral abszolut nem erdekelnek. Ahogy a bor sem vagy ilyesmi. Tesom autoja full bor. A hideg kiraz tole. Nyarron tuzforro , telen jeghideg.
kelly416 Kaszniban is lesz majd ujdonsag. Nem csak az lpg-ben.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
Mi ha veszunk Daciat akkor az csakis az ara miatt lesz. Szoval olyan nagyon nem szeretnem fel extrazni. Mar csak azert sem mert akkor mar nem Daciat vennek. De persze van ami nalam is kotelezo extra. Klima, konyoktamasz, sotitett uveg stb...
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
-
AMD Power
titán
Ezt nem tudtam. Az mondjuk egyertelmu volt,hogy ami reszletre van vasarolva ott "kotelezo".
Amugy azt neztem,hogy nem egy "faek" ez a Dacia. Van benne boven vezetestamogato rendszer.
ABS, ESC Elektronikus Stabilitás Szabályozás, ASR Kipörgésgátló, CSV ulkormányzottság gátló, HSA Visszagurulás-gátló, TPMS guminyomás ellenőrző rendszer stb.....
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
-
Biztosan lehet szoftveresen kikapcsolni, de ugye ez én esetemben ez megoldhatatlan. Meg nem is akarok ezzel foglalkozni.
AMD Power , gondolom más autóhoz volt szokva és rá kellett éreznie.
Mint PL az elektronikus és a sima gázpedálos autók esetén nálam is néha előfordul.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
-
Szerintem mint nagyobb akkumulátorral arra gondoltak mint indító áram erőssége , nem mint Ah.
Főleg ez SS autóknál fontos tényező , de erre vissza térek. De először is ha oda ér az idő , ahogyan az én esetemben is volt, amit le is írok nektek . Csak megfelelő helyen vásárolnék továbbra is. De nem a Unixnál mert nem értek egyet az agresszív üzlet politikájukkal , mivel csak a maguk álltál forgalmazott valamilyen indiai markát akarják rád tuszmákolni, persze más markát is megvehetjük , de a használt akkumulátort nem veszik be és meg drágák is mint a Cromax bolt esetében , de ott sem veszik be a használt akkumulátort. Így marad a Bárdi. Ott a fentebb említett két üzlet közötti árral dolgoznak , garanciás ügyintézés is sokkal szimpatikusabb és a használt , nem jó akkumulátort is beveszik .De ha bemész hozzájuk , akkumulátort kérve az első kérdés úgy is az lesz hogy az autó el van látva SS-el vagy sem
Visszakanyarodjunk a fő témához.
Nagyobb indítóáram - biztosabb indítás
Az indítóáram a kapacitást követő, százas nagyságrendű szám. Ez egyszerűen szólva az akkumulátor erejét fejezi ki, tehát egy nagyobb indítóáramú akku nagy hidegben is gyorsabban képes pörgetni, így biztosabb indítást eredményez, amelyek között a nagy indítóáram 750-800 A
Fókuszban a start/stop rendszer
A legújabb fejlesztésű, a környezetvédelem érdekében start/stop rendszerrel ellátott gépjárművek olyan extra igényeket támasztanak az indító egységekkel szemben, amelyeket az eddigi akkumulátorok már nem, vagy csak nagyon nehezen tudnak teljesíteni és az újak akár 900 A indítóáramig biztos elindulást kérhetnek.Egy kis off,Spciel én ezt akkor értettem meg mikor az Opelnèl ami minden elektronikus gondolok itt a pedálok , kormány szervó, kapcsolóig minden , itt igen is érdemes pont az indító áramot nézni , mert 61Ah akkumulátor ami 4-500A jó ha be sem akar indulni csak kínkeservesen . Majd kapott egy nagyobb ugyan ilyen 61Ah akkumulátort és meg az alapjárat ingadozás is megszűnt .
Az ára kicsivel nagyobb , hagyományos 61A akksi került 24E , míg a nagyobb indító akku 32E volt.
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
AMD Power
titán
A racionailatas , a felhasznalasi korulmenyek, es nem utolso sorban az ar is ez mellett szol. Persze mint irtam mind a kettot ki fogom probalni tesztvezetesen. Remelem maga az auto is "tetszeni" fog. Ha nem akkor nem tudom mit fogok venni. :(
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
AMD Power
titán
2017 fejlesztes ez a Sce motor.
Amugy igen. A jelet es a "kasznit" nem nezve Renault az egesz.Luck Dragon Logikusan nem veletlen az ara. Foleg ugy,hogy nem.egy dodzsem meretu autot veszel. A mostani 60 lovas F Astra utan minden eros. Persze ez a Dacia sem lenne egy villam. De 3.55 millio egy alap Clio. Ami ugy meg formara is bejon. Kerdes,hogy annyival jobb e. Amugy amivel meg szemezgetek az Suzuki Swift.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
-
Azért fehérvár óváros részében tudnék mutatni olyan padkát ami a Logan is fennakadásokat szenvedne.
Na de.
Egyetértek amit írsz , magassága előnyére válik abban hogy kényelmesebb a be és kiszállás. A jó magyar utakat tényleg jól elnyeli. A kanyar sem olyan vészes ha az autót már kitapasztalja az ember és megfelelő sebességgel hajt bele.
A hátulütői a szélérzékenység , pályán néha megijedek mikor a mostanában tapasztalat erős szél a semmiből oldalról telibe kapja akkor van ám ellen kormányzás huhu mint Michelisz Norbert.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
AMD Power
titán
Amúgy igen. Ahogy én vezetek nekem nem probléma ha billeg.
Nézegettem az árakat, illetve beszélgettünk kint egy értékesítővel. Sajnos ez a gyenge forint nem tesz jót majd az áraknak. Kérdés ,hogy mire nekem kell az autó mennyibe fog kerülni.Logan Access SCe 75
2019.05.01. 1 999 000 Ft
2019.07.03. 2 149 000 Ft
2019.11.15. 2 299 000 Ft
Elég durván felment az ára. Mondjuk ebben az emisszió extra költségek is belejátszottak amiket a gyártok kaptak a nyakukba. Ezt egy ott dolgozó mondta nekem. + persze az euró árfolyam, és a gyengülő forint is hozzájárult.Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
Az nekem tokeletes! :)
Luck Dragon Ahh meg nem hivtak. Szoval nem tudom mikor lesz ebbol teszt vezetes! :)
Amugy egy FB csoportos kollega kedvesen felajanlotta,hogy az o bejaratott 1.0SCe-t kiprobalhatom.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
AMD Power
titán
Ezt olvastam en is.
Kelly416 Nah akkor alakul a mulekula! Melyik szalonban rendeltetek?
Tenyleg ha finnanszirozasra lesz veve az auto akkor a Casco,hogy van? Barkivel szerzodhetsz? Vagy csak a kereskedesen "keresztul"?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
AMD Power
titán
Ezt en mar megtanultam! Mielott vettem azt a *zar VW Polot (arra tesom beszelt ra) elotte majdnem megvettem egy Renault Megane Classis I 1.4 8v. Megvolt a proba kor ,allapot stb.... azt kellett volna megvenni. Utolag nagyon megbantam. Foleg,hogy a Polo mint tudjatok egy hulladek volt.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
mirci18
addikt
Ennyi.
Mindenki ért az autóhoz mindenki jobban tudja nálad.
Sok a dízel fan azok úgyis azt ajánlják.
De nekem nem kéne. Sokat rövid utazok pályán ritkán megyek.
Van egy Suzuki Wagon r-em. Sokan lenézték régebben is mert csúnyának látják és igénytelennek.
Nekem megfelel.
A testvérem mindenképp rá akart beszélni először egy német konszerm termékre.
Mondtam neki nekem az autó közlekedési eszköz nem státusz szimbólum.
Számomra fontosabb az olcsó közlekedés mint a jelvény.
Ezután rá akart beszélni egy használt autóra mondván ott olcsóbban vehetek egy jobbat.
Csak pont az a baj hogy önerő nélkül autóhitelbe beleugrani nagyobb kiadás.
Egy autó pedig 10 éves kora után nagyon nagy rizikó.Mondtam neki mit akarok venni. Lenézi a márkát meg elég rossz véleménnyel van róla.
Szerintem pedig a Daciákat okkal szidják.
Ugyanis az eddigi beszámolók alapján nagyon is van gond az autókkal.
Bármelyik motort elnézve. Gondolom ez amiatt lehet hogy a régi alapmotorokat cserélni kellett az új turbós kissebb lökettérfogatú modellekre. Ez az uniónak köszönhető. Sajnos a mai motorok nagyon túl vannak tervezve túl vannak húzva túl vannak bonyolítva. De a problémás bonyolult motorok nem csak erre a márkára igaz. Ma az autók nem 15-20 évre vannak tervezve. A régi 4 hengeres alap motoros autóknál nem voltak ekkora problémák ha egy Suzukit vagy egy Daciát nézel.Szóval azt hogy ezeknél az új autóknál is lehetnek hibák el kell fogadni. Ha emellett meg tudja az ember szokni azt hogy az anyag is ki van belőle spórolva tehát fapados akkor nagy baj nem történhet.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
Én még nem rendeltem de tervezem.
Múlt hét hétvége óta van a Tce 900-as motor helyett a TCE 100-as.
Dacia dusterben jelent meg ez a motor 100 lóerős benzin gáz üzemeltetésű.
Nyilván a gáz tartály miatt az ember bukja a pótkerék tárolást plusz vizsgáztatni kell az autó gázrendszerét egy hónappal minden műszaki vizsga előtt.
De én úgy tekintek rá hogy a pótkerék befér leszíjazva is. Plusz így elvileg olcsóbban is lehet utazni a gáz ára miatt. Plusz kevesebbet kell bele tankolni mivel két tartálya van.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
Én inkább 10 évben gondolkodom.
Nekem is sokat számított az hogy új legyen.
Először én is lízingelve szerettem volna. De jelenleg nincs 1.2 millió ft készpénzem a kezdő részlethez.
De mivel fel tudom venni a babaváró kölcsönt így gyakorlatilag meg tudom a kocsit venni készpénzre.
Nyilván ezért is hitelt veszek fel de ez legalább nem 5 % hanem csak 0.4 %.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
AMD Power
titán
-
-
konyi79
addikt
A Renault-Dacia LPG nyomulása miatt úgyis téma lesz ez, pár dolog összefoglalva, amit érdemes tudni, aki ezzel tervez/gondolkodik- Nyugodtan lehet kiegészíteni, a hülyeséget javítani:
Jelenleg értelmes gázos autót szívócső-befecskendezéses motorokhoz tudnak csinálni.
Ilyenkor van a szívócsőben minden henger előtt 1-1 gázinjektor is.
A motor benzinnel indul mindenképp, típusfüggően 30-60 fokos motorhőmérsékletnél átkapcsol gázra, ha a módválasztó oda van kapcsolva. És van is benne gáz.
Erre azért van szükség, mert az elterjedt gázrendszerek nem cseppfolyós, hanem gáz állapotban fecskendeznek be. Azaz a rendszer része egy reduktor, amit a hűtőközeg fűt, párologtatás közben ne fagyjon le.
Szóval igen, van egy módválasztó. Ha LPG-re kapcsolsz, és meleg a motor meg van benne gáz és nincs hiba a rendszerben, automatikusan és jó rendszer esetén észrevétlenül átvált gázüzemre.
Ha menet közben kifogy a gáz, automatikusan visszavált benzinre. Előfordulhat, kicsit erőtlen a kocsi kevés gáznál. Ha úgy van kalibrálva a rendszer, teljesen kifogyassza a gázt, alacsony tartálynyomásnál szegényedhet a keverék, emiatt erőtlen ilyenkor.LPG előnyei:
- kisebb üzemeltetési költség Ft/km
- alacsonyabb károsanyag kibocsátás (LPG magasabb hidrogéntartalma miatt az égéstermék nagyobb hányada víz, mint benzin vagy gázolaj esetén)
- elvileg a motorolaj kevésbé szennyeződik (korom) és nem hígul annyira téli városi üzemben, ez hozhat hosszabb motor élettartamot azonos szervíz intervallumot feltételezve
- EGR problémák sem jellemzőek az LPG hajtóanyag mellettLPG hátrányai:
- pótkerék vagy csomagtartó egy része bánja
- + rendszer, ami előbb utóbb ugyanúgy meghibásodik, mint minden más
- újabb, speciális szakértelmet igénylő részegység, amivel még minden márkaszervíz sem rendelkezik jelenleg
- Műszaki vizsga előtt kötelező gázbiztonsági szemle
- 10 éves kora után a tartályt egyszerűbb cserélni, mint újra hitelesíttetni
- közvetlen befecskendezéses modellekhez megbízható rendszer nincs (bármennyire is állítják)
- hengerfej, leginkább a szelepek fokozott hőterhelése (hisz a befecskendezett benzin azt nem hűti), de a TCE LPG motorok erre fel vannak készítve.
- előbbi pont okán a tartós nagy tehelés kerülendő (szélsőségesen nagy tempós autópálya, nagy sebességű vonatás)
- parkolási korlátozások
- plusz tömeg, amivel a jármű hasznos terhelhetősége csökken.Léteznek liquid gázinjektorok is már, azaz folyékony gáz állapotban befecskendező rendszerek is. Ezek üzembiztonsága és működése azonban még korlátozott, nem ajánlott.
Ilyenkor közvetlenül az égéstérbe befecskendezett cseppfolyós gáz ott párolog el, ami elvileg lehetne előnyös is, azonban a mostani rendkívül összetett keverékképzésű motorokban nem igazán működik jól.
Ez a korlátja az közvetlen befecskendezésű benzinmotoroknak gázosításának is. Az égéstérbe belógó fúvókának hűtésre van szüksége, ami miatt LPG szívócső befecskendezés esetén a lambda értékhez mért 30% benzint szoktak befecskendezni, azaz itt lényegében folyamatosan kettős üzemben működik. Máskülönben a befecskendező szelep szétégne, vagy csak egyszerűen lekormolódna és nem működne benzinnel.
Van gyártó, aki kitalálta, hogy gázrendszert működtet közvetlen befecskendezéses benzinmotoron egy útváltó segítségével és úgy juttat közvetlenül az égéstérbe cseppfolyós gázt, de ezt is érdemes kerülni. A közvetlen befecskendezéses benzinmotorok is nagynyomásúak, mint a mai dízelek, csak itt 150-350bar befecskendezési nyomásról beszélünk. na erre ráépíteni egy útváltót, előállítani hozzá a gáznyomást és azt gondolni, ugyanúgy megbízhatóan és meghibásodás nélkül fog működni a befecskendezőszelep a más viszkozitású folyadékkal... nem egy mérnöki gondolat.Érdekességkép viszont a dízeleket is szokták gázosítani, de rendkívül hosszú megtérülése miatt ritkán. Ott ugyanúgy szükséges a részleges gázolaj befecskendezés, mint a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok esetében.
-
kelly416
veterán
Szerencsére én homeoffice-ban vagyok. Azaz talán lennék jövő hétfőtől, de 3 gyerekkel (12 év, 10 év és 2,5 hónap) nem voltam hajlandó szerdától bemenni. Közvetlen főni pedig megértő volt.
Igen, valószínűleg minden hitelt fizetek tovább én is, majd hétfőn vagy kedden mindenképp be kell menjek a fiókba, akkor intézem én is.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen