Keresés

Aktív témák

  • *Ropi*

    félisten

    válasz orbano #5318 üzenetére

    Nem inkább sötétek maradjanak a felhők? :F

    Weboldalam: http://karpatisandor.hu

  • tbs

    addikt

    válasz orbano #5318 üzenetére

    "Egyhe" ellenfény, UV túltengés. Sötétre mérnék szpot (az árnyékos falrészre), és fél-harmad záridős fényértékenként sütnék egy-egy képet. Mivel a kijelzőn almás a válogatás, egy normálisabban beállított monitoron a legjobbat kiválasztanám, és megdolgoznám egy picit qtpfsgui segítségével. Ha muszáj. De szerintem nem kéne, mert lenne jól exponált kép.

    Ha raw-ban lőtted, akkor nem reménytelen. Csak mosni kell majd rendesen a sötétzaj miatt...

    Bocsánat, nem Hydra... :B

    [ Szerkesztve ]

  • adik

    őstag

    válasz orbano #5318 üzenetére

    még nem igazán rázódtam vissza, de egy polárszűrő esetlegesen beleeléneki?

    Kettő, csipkebokor vessző!

  • Hydra SR

    addikt

    válasz orbano #5318 üzenetére

    Ha már nekem van címezve a kérdés... ( :) ):
    Ha jól értem, utómunkával szeretnéd elérni a kívánt végeredményt, merthogy az expozíció változtatásával csakis a kép teljes területén lehet változást elérni. Hardverből csak félszűrővel lehetne de itt azzal is nehezen mert nem egyenes az ég és a föld találkozása az épületeket is beleszámítva.
    Mivel JPG-be fotóztál, igazából marha nehéz dolgod lesz ha ebből szépet akarsz mert 24 biten ha az alulexpós területet elkezded világosítani az ordenáré módon ocsmány lesz. Leginkább a képzajt fogod tudni megmutatni, szép nagy színes pacák formájában. A shadows-t felnyomhatod vagy a curves-en a grafikon alját görbítgetheted, világosodni fog anélkül, hogy a csúcsfényekhez nyúlna de baromi ronda lesz, ezt látatlanban is megmondhatom.

    RAW-ban ott lenne az a jó kis "1 képből HDR"-technika. Annak a lényege, hogy kihasználja a RAW-nak (vagy a 48 bites TIF-nek) azt a dinamikatartományát ami a monitoron nem is igazán jelenik meg, pláne TFT-n mindaddig amíg nem nyúlsz bele. Elsőre kiégettnek/bebukottnak látszódhat a terület (JPG-ben valószínűleg az is lenne) de ha piszkálod a csúcsfényeket/árnyékokat akkor előbújnak azok a részletek amik addig csak a picker tool tologatásával voltak észrevehetőek, vagyis: viszed a kurzort azon a területen amit feketének látsz és azt veszed észre, hogy nem végig 0,0,0 az RGB kód vagyis VANNAK ott részletek csak elő kell csalni őket. Ehhez viszont kell az a színmélység. Tehát a folyamat: több eltérő, szoftveres EV korrekcióval dolgozod ki a képet RAW-ból 48 bites TIF-be. Mondjuk legyen ez a három: -1, 0, +1. Aztán ezekből HDR-ezel. Az eredmény elsőre nem lesz szép. Ott lesz minden a képen de "lapos" lesz és kontraszttalan. A kontrasztokat még helyre kell ekkor tenni de már minden információ rajta van a képen amit ki lehet belőle csalni.
    Egy jóval egyszerűbb megoldás ha már profin utómunkázol: RAW-ból 1db sima 48 bites TIF, és a curves meg minden olyasmi basztatása aminek köze lehet a fényerőkhöz és kontrasztokhoz amíg jó nem lesz de ehhez nagyon kell rutin, hogy érdemes legyen hozzáfogni. Az eredmény még így sem feltétlenül lesz olyan, mint HDR-rel de lehet kielégítő.

    Megnéztem az exifet: a körülmények egyáltalán nem indokolták az ISO200-at, még az 55mm is lazán kitartható lett volna ISO100-on, nemhogy a 18mm. A képzaj iszonyatosan megnehezíti az ilyen utómunkát, a HDR is nagyon előhozza és a kontraszt csesztetése is. No meg az utánélesítés, és az is ráférne a képre. Az F/14-et is enyhe túlzásnak érzem. F8-F11 körüli blendével ISO100-on lőttem volna RAW-ba. Ilyen körülmények között én ha nagyon maximalista vagyok akkor ezt csinálom: csinálok előpróbákat úgy, hogy a legvilágosabb területen addig emelem az expo értékét amíg egy icipici kiégés meg nem jelenik. Egy hangyányi kiégett területet el fog viselni a kép, épp csak egy pici pötty legyen de ha nem megy akkor épp eggyel alá amikor még nem villog egy kicsi sem. Naszóval az így kapott értékeket megjegyzem és manuálisban beállítva használom őket. Szigorúan RAW-ba mert ez a téma nagyon érzékeny a dimamikaátfogásra. Otthon meg jöhet a föntebb írt 1 RAW-ból HDR, vagy a sima 1db TIF és a curves kanyargatása. Ez már az abszolút maximalista, időigényes kivitelezés, egy sima spot méréssel a csúcsfényre is lehet jót de a RAW-ról nem nagyon lehet lemondani.

    Nem akarsz előbb jó témákat találni és aztán kitalálni, hogy hogyan tudod szépen megvalósítani őket? Ez a kép rém unalmas és tök értelmetlen basztatni :P Odakint nagyon ocsmányak a természetes fények mostanság, én ha most fotózni akarnék és jobban ráérnék akkor éjjeli városképeket és beltéri absztraktokat, esetleg ff utcaképeket csinálnék.
    Ja és koszos a szenzorod ;)

    A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.

Aktív témák