- Crypto Trade
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Windows 10
- Linux kezdőknek
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Amazon Prime Video
- Hálózati / IP kamera
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Adobe Photoshop
Aktív témák
-
drkbl
őstag
1,2: el tudnám képzelni Xara Web Designer-hez
3: a legjobb a bemutatottakból, esetleg vakuval vagy utómunkával deríteni az előteret
4: szintén tetszik, esetleg kutyaorra szimmetrikus vágással , füleket meghagyva + tér, elhagyva a zárat -
Szten Márs
nagyúr
Mivel mondtad, hogy ne kíméljünk:
A harmadik kép az, ami, mint fénykép rendben van. Az első kettő az semmit nem mutat és mond, teljesen rossz elképzelés. A második esetleg dokumentálni a dolgot - ekkor meg ekkor ez így nézett ki - megfelel, az első a kis mélységélesség erre sem. a 4-es és a következő kettő pedig emlékfotó, annak jó, de mint önmagáért való fotó, nem igazán. -
Szten Márs
nagyúr
Nem mindig kell, hogy legyen egy képnek mély mondanivalója. Természetképeknél, tájképeknél, ilyen jellegű dolgoknál eleve nem is nagyon lehet - az a mondanivaló, hogy nézd, milyen szép ez a táj, milyen szép a természet stb. Ilyen esetekben tehát a kép a szépérzékünkön keresztül kell, hogy hasson ránk. Szóval nem feltétlen a mondanivalót hiányoltam belőlük, az első kettő, pont, hogy beállításra nem (sem) volt jó.
Az előző adaghoz, tehát a #25908-as hsz-ben lévő adaghoz még:
Az elsőnél egy éles, de teljesen jellegtelen csík kettévágja a képet, aminek a két másik része az előtér- illetve a háttér bokehben van. Ezzel az a probléma, hogy nincs, amit megfoghatna a szem a képen, nincs olyan része, amit érdekesnek, szépnek, akármilyennek találhatna, ahogy írtam, nem mutat semmit. Ha mondjuk lenne ott egy cigarette a földön, mittudomén, az éles tartományban, a kép jobb oldalán, mögötte meg a kép bal oldalán a bokehben szépen eléletlenedve hátul egy öngyújtó heverne, akkor megtelne a kép nem feltétlen mély szellemi mondanivalóval, de legalább a szemnek megragadható képi elemmel. Ez most csak egy példa, ami hírtelen eszembe jutott, a lényeg, hgy valami kell, de egy hajszálvékony éles szeglete a talajnak nem lesz érdekes fotóként.
A kettessel hasonló a helyzet: több az éles rész, és dokumentálni okés, hogy így nézett ki ekkor, de szerkesztésről, beállításról nem nagyon beszélhetünk, teljesen esetlegesnek tűnik, a képi elemek laposak, nem látszik rajtuk semmilyen tudatos szerkesztés, nem mondom, hogy nem volt, de nem látszik, valamint ugyanúgy, mint az előbb, nincs semmi, ami megragadhatná a kép szemlélőjét.A hármas teljesen jó, a vágás is nagyon jó a rácsok pont megfelelő keretet adnak, bal oldalt a kilincs, alul egy vízszintes rács, nagyon jól látják el a feladatukat, mint a kép természetes kerete. Szóval jó kompozíció, jó kép.
A többi nem is rossz, emlékképnek teljesen jó, családi fotóalbumba ragasztható kedves képek, de egy külső szemlélőnek kevésbé érdekesek, mint a hármas.A mostani képekhez:
Az elsőhöz azt tudom mondani, hogy klassz dolog, ha az ember a mélységélességgel játszik. A fotós egyik legfontosabb és nagyon jól, hatásosan használható képi eszköze a mélységélességgel való játék. Éles falevél, a háttér szép krémesen elmosva, klassz bokeh, jó szokott lenni. Annyi, hogy nem feltétlen jó, ha teljesen a kép középpontjában van ilyenkor a téma, azaz az éles levél. Pont középen lóg bele, és pont a közepéig lóg, tehát a kép kellős közepén helyezkedik el a levél. Nem szerencsés általában. Sokszor szokott ez úgy elhangozni, hogy ne szerkesszünk középre, ez ebben a formában hülyeség, nem igaz, vannak témák és képek, ahol középre érdemes szerkeszteni, úgy lesz jó, harmónikus stb, de többször rossz ötlet a középre szerkesztés, mint ahányszor jó. Jelentősen többször. Ennél a képnél pont nem jó ötlet. Szép képeket lehet amúgy ezzel a módszerrel csinálni, próbálgatni kell, hova szerkesszünk, mennyirelegyen teljesen homogén a háttér, vagy valamennyire élettel telibb, hogy lesz jó stb, de kitapasztalja az ember. Itt, ha jól látom, van egy oszlop a háttérben, ilyenkor úgy kell fordulni a fényképezővel, hogy az ne kerüljön bele, nem tesz jót a képnek, megzavarja a hátteret.A másodikba... nem is tudom. Vigyél valahogy életet a képbe, keress olyan nézőpontot, ahonnan érdemes megörökíteni az adott témát, ami szokatlan, és szép eredményt ad. Itt is lehet, sőt jó a mélységélességgel játszani. Egy lehullott, elszáradt levél a kép egyik oldalán az előtérben élesen, a zöld növény pedig a kép másik oldalán a háttérben eléletlenedve, képi ellenpontként - általában inkább a háttér bokehet részesítsük előnybe, mint az előtér bokehet, tehát az előtér legyen éles és a háttér életlenedjen el.
Ezen a képen túl sok minden az éles, túl sok minden a téma, nincs hierarchia a képi elemek között, ráadásul nagyon középre szerkesztett, nem annyira direktben, mint az előző, de épp eléggé.A harmadik, hát izé. Szóval szerintem ez a téma szimplán nem jó Nem nagyon tudok tanácsot adni, hogy lehetett volna jobbá tenni. Felülről fényképezni merész dolog. Olyan, mint a középre szerkesztés, gyakorta nem jó ötlet. Ha mégis felülről fényképezünk valamit, akkor érdemes úgy fényképezni, hogy az érzékelő síkja pont párhuzamos legyen a talajjal, azaz az optikai tengely pont merőleges legyen rá - ilyenkor egyes témáknál lehet jókat kihozni a képből, de annak nagyon jó kompozícióba kell lennie, ilyenkor főleg a képi elemek elhelyezése, a kép geometriája viszi el a hátán a fotót. Az ilyen felülről fényképezünk, de egy kis szögben azért döntve is van a fényképezőgép kompozíciók nem szoktak jók lenni. Vagy teljesen merőlegesen, ahogy írtam, de csak akkor, ha biztos vagy benne, hogy a képedhez az a nézőpont kell, vagy döntsd nagyobb szögben.
Összességében elég lehangoló lehet, amit írtam, de hidd el, én sem kezdtem jobban, sőt. És igen sokan vagyunk így ezzel. A lényeg az, hoyg sokat kísérletezz, mindenféle nézőponttal, beállítással, próbálj játszani a képi elemek kiemelésével, elhelyezésével stb stb. És persze mindezt úgy, hogy élvezd, amit csinálsz, ez a legfontosabb. Nézzed mások képeit minél többet, akár itt, ebben a topicban, ilyen-olyan képfeltöltő oldalakon, aztán profik galériáit, ezen kívül érdemes a különböző könyvesboltokban, könyvtárakban a fotóalbumokat lapozgatni, a lényeg, hogy képezd a szemed, fejleszd a látásmódod, és ebben sokat segít az, ha figyeled mások mit hogyan csinálnak.
[ Szerkesztve ]
-
kricsi81
senior tag
-
#65755648
törölt tag
Ugyan én nem vagyok szakértő és csak szeretnék megtanulni fotózni, de ha nem sértődsz meg azért elmondanám a véleményem.
Szerintem a színvilág szép és a kivitelezés is jó, de nincs témája a képnek. Ha lenne valami azon a növényszáron, pl egy bogár vagy valami akkor jó lenne, de így üresnek érzem.
-
Sir Riccio
addikt
Én szűkebbre vágtam volna/közelebb álltam volna, és kisebbre vettem volna/jobban rázoomolok, és valahogy megpróbáltam volna valami egyedibb nézőpontot választani mert így olyan a kép mint ahogyan az egyszerű ember is látja a kutyát ha épp arrajár, próbálj egyedi perspektívákat keresni, ahonnan az egyszerű vakond nem látja, vagy pont olyan nézőpontot ahonnan a vakond látja. Amúgy szép a blöki!
Deutsch Richárd Fotográfia - https://www.riccio.hu/ / https://instagr.am/deutsch.richard/
-
*Ropi*
félisten
Igen, pár éve csináltam, aztán 1 éve egyszer volt egy kis szabadidőm és kicsit újragondoltam meg utómunkáztam. Itt az eredetije.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
kricsi81
senior tag
Aktív témák
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Crypto Trade
- Sorozatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Képregény topik
- Xbox Series X|S
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest