Új hozzászólás Aktív témák

  • Bozso68

    senior tag

    Engedjétek meg, hogy más irányból közelítsem meg a villanyautós témát.
    Havi 55-60ezer km-t vezetek le, főleg a vállalkozás miatt. Két boltot üzemeltetek egymástól 90km távolságra. Korábban bődületes összeget költöttem üzemanyagra. Ennek köszönhetően, és mivel amúgy is lassan kezdett csereérett lenni az utazós kocsi, költséghatékonysági okokból nézegetni kezdtem a nagyobb hatótávú elektromos autókat főleg Horváth András videói hatására. Eleinte Tesla M3-ban gondolkodtam, de tavaly április környékén képbe került a 64-es e-Niro. 2019 szeptember 18.-án megrendeltem, és idén június 3.-án boldog tulajdonosa lettem. Azóta beletekertem 18400 km-t. Otthon és mindkét boltomban kialakítottam a töltési infrastruktúrát.

    Néhány gondolat a pár hónap alatt megfogalmazódottak közül:
    - Sose vettem volna elektromos autót, ha a mindennapjaimban nem tudom úgy használni, mint annak előtte (főleg a mindennapos utunkon a sztrádatempó).
    - Csak nagyon indokolt esetben töltöm 80% fölé. De inkább 70.
    - Hiába 455 km a gyári hatótáv, úgy számolom a megtehető utat, ha sztrádán közlekedünk rossz időjárási körülmények között, pláne az akkukímélés miatt nem töltjük fullra, így az lemehet a felére is. Így is kellett már kamion mögött vitorláznom, mert nem betervezett kerülő lett a napban.
    - Igyekszem elkerülni a villámtöltést, eddig sikerült.
    - Tisztelem a kis akkus villanyautós társakat, akik kemény kompromisszumokkal használják autóikat nagyobb távokon.
    - Mekkora lesz az értéktelenedés, mikor lesz érdemes kiszállni a kocsiból, én mindenesetre hosszú távon gondolkodom, máshogy nem tudom, kijöhet-e a matek.
    - Nem tudom, mit hoz a használtautó-piac, amikor megjelennek majd a most 55% kedvezménnyel taxinak megvett nagy akkus e-Nirok.

Új hozzászólás Aktív témák