Új hozzászólás Aktív témák
-
Bozso68
senior tag
Engedjétek meg, hogy más irányból közelítsem meg a villanyautós témát.
Havi 55-60ezer km-t vezetek le, főleg a vállalkozás miatt. Két boltot üzemeltetek egymástól 90km távolságra. Korábban bődületes összeget költöttem üzemanyagra. Ennek köszönhetően, és mivel amúgy is lassan kezdett csereérett lenni az utazós kocsi, költséghatékonysági okokból nézegetni kezdtem a nagyobb hatótávú elektromos autókat főleg Horváth András videói hatására. Eleinte Tesla M3-ban gondolkodtam, de tavaly április környékén képbe került a 64-es e-Niro. 2019 szeptember 18.-án megrendeltem, és idén június 3.-án boldog tulajdonosa lettem. Azóta beletekertem 18400 km-t. Otthon és mindkét boltomban kialakítottam a töltési infrastruktúrát.Néhány gondolat a pár hónap alatt megfogalmazódottak közül:
- Sose vettem volna elektromos autót, ha a mindennapjaimban nem tudom úgy használni, mint annak előtte (főleg a mindennapos utunkon a sztrádatempó).
- Csak nagyon indokolt esetben töltöm 80% fölé. De inkább 70.
- Hiába 455 km a gyári hatótáv, úgy számolom a megtehető utat, ha sztrádán közlekedünk rossz időjárási körülmények között, pláne az akkukímélés miatt nem töltjük fullra, így az lemehet a felére is. Így is kellett már kamion mögött vitorláznom, mert nem betervezett kerülő lett a napban.
- Igyekszem elkerülni a villámtöltést, eddig sikerült.
- Tisztelem a kis akkus villanyautós társakat, akik kemény kompromisszumokkal használják autóikat nagyobb távokon.
- Mekkora lesz az értéktelenedés, mikor lesz érdemes kiszállni a kocsiból, én mindenesetre hosszú távon gondolkodom, máshogy nem tudom, kijöhet-e a matek.
- Nem tudom, mit hoz a használtautó-piac, amikor megjelennek majd a most 55% kedvezménnyel taxinak megvett nagy akkus e-Nirok.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen