- Mikrotik routerek
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Hálózati / IP kamera
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videó stream letöltése
- Microsoft Outlook topic
- Proxmox VE
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Microsoft Excel topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
válasz bitpork #5005 üzenetére
Téveszmék ezek az akku degradációk, ilyen mértékben, 10 éves lassan az első széria pl I3-ba vidáman mennek 90+% feletti értékekkel, vannak 300e km feletti példányok is, persze ott már előfordult pár javítandó dolog.
Viszont amit nem veszel figyelembe, az alapvető kopó dolgok lassabban mennek tönkre pl fék, illetve vannak dolgok amik “nincsenek”, olajcsere, gyertya, egy rakás segéd alkatrész. Igen van ami meg drága és ha beszarik ugyanott vagy… de ne a ritkább forgatókönyvre készülj.
Saját példa, I3 esetén most voltam hajtómű olajcserén 78e km-nél, de előtte 38e km-nél voltam szervizbe, a kettő között nem, letoltam 40e km-t, a töltés zöme itthon volt, ergo kútra se járok, csomó idő/pénz, persze ha messze kell menni ott meg időt vesztek a töltéssel. Benzines autómmal 10e-nként olajcsere, 30-40e-enként gyertya, fék is jobban kopik, ráadásul ha nincs hatósági ár, más a benzin matek, a villannyal szemben.
Napelemmel, otthoni töltéssel éri meg hosszú távon, másként szerintem se, a jelenlegi nehezítés, hogy nagyon elszállt az eauto ár is meg a napelem is. A keverés se segít ami megy a napelemes rendszerek “ellen”. -
Vesa
veterán
válasz bitpork #5005 üzenetére
Ne a 480-as abszurdisztáni árakból indulj ki, mert az már ma sem működik (a napokban 6 kutat kellett vigégjárnom mire találtam egyet, ahol nem volt "üzemen kívül" az összes normál dízel cső). A 750-es árral már igencsak nem ott lesz az a matek. Az áramra nincs ársapka, így aztán egy teljesen torz kép alakul ki arról, hogy mi éri meg és mi nem. Ha piaci áron számolunk mindent, ahogy tisztességes piacgazdaságban kellene legyen, akkor fel sem merülne a kérdés. Budapesten és az ország nagyrészén ehhez még hozzájön a parkolásból eredő megtérülés is. Nálunk ez durván sok lenne a feleségemnek (ilyen napi 3-4000Ft-ok), de így most nem fizetünk egy fillért sem.
A féket úgy értette, hogy az elektromosban 150k km-ig nem kell cserélni. Nem az alkatrészárakról van szó, abban nincs difi.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
válasz bitpork #5005 üzenetére
Az elmúlt két évben nagyon negkavarodott a TCO számítás. Szerintem nincs ember aki meg tudja mondani hogy a következő 10 évben mi fogja megérni és mi nem.
Itt Németországban, ha nem tudsz otthon napelemről tölteni, akkor gyakorlatilag kimondható hogy nem éri meg (azonos használati értékű autókat nézve).
Nade ez a dolog egyre inkább nem arról fog szólni hogy megéri vagy nem, hanem arról hogy nincs más, aztán ha nem tudod kifizetni akkor jársz busszal meg gyalog.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz bitpork #5005 üzenetére
Belső égésű motor degradációja sokkal nagyobb mértékű, mint az akku degradációja.
Miért nem nézek vissza soha többet:
1. Finomabban szabályozott dinamika
2. Csendesebb
3. Azonnali nyomaték
4. Egypedálos vezetés
5. Sosem büdös
6. Otthon töltéssel nem kell benzinkútra járni[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen