- Hálózati / IP kamera
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videó stream letöltése
- Microsoft Outlook topic
- Proxmox VE
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Microsoft Excel topic
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Otthoni hálózat és internet megosztás
Új hozzászólás Aktív témák
-
Semin
senior tag
Valóban minden elromolhat, és vannak komplex hibák. (mondjuk a 6+ hét az nonszensz)
De az, hogy képtelenek egy csere autót adni, na az bicskanyitogató.Nagy kár hogy az idei fogyasztóvédelmi törvény változás nem vonatkozik autókra.
60 nap vagy 5. javítási kísérlet után csere, vagy lóvé vissza.
Rájuk férne -
Semin
senior tag
Átnyergelnék elektromosra, és a kiszemelt egy 2017/9-es Hyundai Ioniq EV.
Van valami amire a vásárláskor figyelnem kéne?
Az a terv hogy megbízom őket [link] , hogy nézzék át a kocsit. Ha mindent rendben talál a szaki akkor megveszem a kiszemeltem.
Esetleg valakinek a típussal évjárattal van rossz tapasztalata?Előre is Köszi
-
Semin
senior tag
Nos a tegnapi nappal egy Hyundai Ioniq EV(2017) tulajdonosa lettem. Remélem sokáig szolgál majd.
Az eddigi tapasztalataim nagyon pozitívak, de ezek nagy része még magának a villanyautónak szól, nem a konkrét típusnak.
Ami most foglalkoztat a gumi választás. Van tapasztalat konkrét márka/típus előnyéről?
Gondolom ami fontos a gördülési ellenállás, és a hang. -
Semin
senior tag
válasz wassermann #1114 üzenetére
A gyári gumi méretem 205/55 r16, az azért elég széles. Elsősorban a típusa lenne kérdéses. Lehet hogy 4 évszakos lesz, elnézve a teleinket itt már nem sok létjogosultséga van a téli guminak városban (kevés autópálya).
Első körben Michelin CrossClimate+ a jelölt.
Van ezzel a típussal valakinek tapasztalata? -
Semin
senior tag
Én nem állami támogatással vettem az autómat, és mégis kötöttem rá casco-t.
Egy benzinesre hasonló értékben tuti kötnék. (7-10 millás autóra ki nem köt?)
Az állam biztosítani akarja amibe befektet, mert neki az a reklám ha sok fut az utakon.
(ha nem fut, mert pl törötten áll az udvaron az nem biznisz )[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
válasz Bandit21 #1310 üzenetére
Mindenkinek van / lehet szubjektív véleménye.
Az adatok alapján szinte ugyanaz a két autó magassága. [kép]
Az ID3-ban gondolom alacsonyabb az üléspozíció ezért tűnik "gokartosabbnak".
Dimenziókat tekintve nagyon is hasonlóak.Ami miatt mégis kiesne nálam az ID sorozat az a szoftver. Amilyen állapotban jelenleg van, az konkrétan szégyen. Szerencsére ezen még bőven lehet javítani, csak kérdés, hogy az akarat hogyan alakul gyártói oldalról
-
Semin
senior tag
Villanyautós face csoportban nagyon jó kis összefoglaló született ID3 témában.
A Publikáló nevét - engedély hiányában - nem írom ki.
(Zárt csoport révén nem engedi megosztani.)" · Ígéret szép szó…
Ígértem egy ID3 végső összefoglalót, hát tessék! Mindjárt az elején le kell szögezni, szempontrendszert váltottam a teljes objektivitás érdekében. Ez az autó ugyanis nem helyezhető be abba az összehasonlítási alapba, amelynek az élén etalonként a Tesla trónol. Ő inkább tekinthető egy korszerű Leaf konkurensnek, ebben a szerepkörben meg is állja a helyét.A terjedelem korlátozottsága miatt kizárólag a legfontosabb felhasználói adatokat írom le, a designe és egyéb szubjektív elemek értékelésétől ezúttal szeretnék eltekinteni.Szoftver:A szoftver felépítéséről nem változott a kezdeti lesújtó véleményem. Logikátlan, semmi nem ott van, ahol a logikus ember keresi, felesleges menü szintek, hiányzó adatmegjelenítési képességek. A trip computer átlag fogyasztási értékeinek gyors elérése csempeszerű megoldással testre szabható, azonban igen körülményes, olykor hiányos. Ha térképpel együtt akarjuk látni ezeket az adatokat, emellé már egy szűkített méretű csempe ablak fér csak ki. Ez nem lenne baj, de a kényszeresen csökkentett mennyiségű kijelzett adatok közül azt az egyet hagyták ki, ami a legfontosabb: az átlagfogyasztást. A kormány mögött kijelző csak hatótáv tippelést ad, azt is dinamikusan, tehát erre alapozni lehetetlen. A töltöttség százalékos értékét egy hacker képességével megáldott felhasználó számára találhatták ki, végtelenül bonyolult az elérése. Adott pillanatban az éppen műsoron lévő médiaforrásról is csak akkor tudhatunk meg bármit, ha az adott oldalra lapozzuk a kijelzőt, különben segéd fogalmunk nincs arról, mi is szól éppen. Mindkét adat elférne piciben a kijelző egy sarkában…De említhetném az ambient lighting beállításait, ami este tényleg szemet gyönyörködtet, ugyanakkor a klíma hőmérséklet szabályzó érintő kapcsolóit sikerült világítás nélkül hagyni..csillár bekapcs, adunk 1 fokot, csillár lekapcs. Vicc.Érdekesség, hogy figyeli a jobb első ülés állapotát. Ha nem ül ott senki, eco módban klimatizálja a jobb oldalt. Hogy mennyi haszna van ennek, nem tudom, minden esetre okos megoldás!Ugyanakkor pozitív a fék pedál nyomására éledő autó, nem kell gombot nyomkodni. Már csak éledés sebességét kéne csiszolni, mert indulás után idegesítően lassú, homokórázva közli, hogy ő még töpreng egy kicsit.Utastér, csomagtér:Sok helyen kellemetlen tapintású kemény műanyagok, melyek mindezek ellenére tisztességesen vannak összeszerelve. Az autó masszív, nem zörög. A 2770 mm-es tengelytáv már sejteti, hogy a Leaf-el szembeni 7 cm előnye a térkínálatban meg fog mutatkozni. Így is van, nagyobb autó egyértelműen. A hátsó lábtér az én 186 cm-es magasságomhoz beállított első ülés mögött is bőséges, magam mögé ülve egy arasznyi távolság van a térdem és az első üléstámla között.A csomagtér használható méretű (380 liter ), azonban egyrészt kisebb a Leaf 420 literes fenekénél, másrészt érthetetlen egy új, már EV-ként tervezett autó esetében a Frunk teljes hiánya. Ezzel nem csak a VW csoport hibázik, a Tesla kivételével majdnem minden gyártó kihagyja ezt a ziccert ( sajnos ).Vezetés, menettulajdonságok, hatékonyság, hatótáv, töltési képességek:Alapvetően nyugodt légkört árasztó, inkább komfortra hangolt az egész eszköz. Az egyes vezetési módok között a váltás egy fokkal egyszerűbb, mint a T betűs márka esetében, kevesebb nyomkodással lehet váltani a módok között. Ehhez tartozó negatívum, hogy a módok közötti különbséget érzékszervileg alig lehet érezni. A gázpedál még csak-csak butul vagy okosodik eco és sport között, de a futómű hangolásban ( melyet elvileg ígér az autó rendszere ) egyszerűen nem véltem felfedezni különösebb eltérést. A zajkomfort átlagos, talán a Leaf aktuális változatához áll közel, annál egy leheletnyivel több gördülési zajjal fűszerezve. Ez azonban a felszerelt gumi számlájára inkább írható, mint az autóéra, szerintem egy jobb gumi választás megoldaná ezt a jelenséget.Kanyarban picit billeg, ennek ellenére atom stabil, kicsit orrtolós – alulkormányzott, mint általában az első kerekes kompaktok. Az akkupakk tömegének jótékony hatása sokat hozzátesz az elérhető kanyarsebesség élményéhez, tipikus villany kompakt tulajdonságokat mutat kanyarvadászat közben.Meg kell említeni az extrém kis fordulókört. Alászedve az az ember érzése, hogy az autó egyhelyben fordul meg! Ez nagyszerű tulajdonság városi környezetben!Táblafelismerés ( néha rajtakaptam hibázáson, de alapvetően használhat ), távolság tartó tempomat. A konkrét 1 ST Edition kivitelben auto steer nincs, csak figyelmeztet a sáv esetleges elhagyására, aktívan nem tartja az irányt. Nyilván a magasabb felszereltségű modellekben ez már másképp van. Amit ígér, azt jól tudja ebben a tekintetben.A visszatermelés csak B módban érezhető, ott teljesen rendben van. Egy pedálos vezetés nincs, van cserében auto hold funkció, minek köszönhetően lámpánál állva nem kapunk vádli görcsöt a fék taposásától.Az autó fogyasztása kellemes meglepetés volt. Mivel a nettó 58kWh-s verzió volt nálam, ki lehet jelenteni, hogy az autó a legnagyobb akkuval ( megfelelő töltő infrastruktúrával rendelkező országban használva ) már kifejezetten alkalmas hosszú utazásokra is. Ez a konkrét példány szintén vállalható, ha a fenti körülmények adottak.Országúton faluba be, onnan ki, 90-110 km/h között autózva simán 13,5-14 kWh alatt marad a fogyasztás. Városban ugyanez dugótól függően 13,5-15.5 kWh között alakult. ez 400 km körüli hatótávot jelent a gyakorlatban, ami kiváló érték. Autópályán más a helyzet. 110 km/h sebességet tartva 16-17kWh csúszik le a torkán. 130-al haladva ez 20 kWh környékére emelkedik, 140-150 km/h sebesség mellett 25 kWh-t mértem. A szabályos kereten belül maradva tehát elmondható, hogy 270 km után kell feltétlenül töltőt találnunk (4 kWh maradék akku kapacitást hagyva biztonsági tartalékként ). 50-es töltőn nem jártam vele, de a magas akkufeszültségnek köszönhetően fel fogja venni a közel 50 kW-ot kb. 70 % töltöttségig. Itt Ionity oszlopon is már erősen leszálló ágban van a töltési görbe ( 50 kW alatt picivel ), ebből merem feltételezni a fentieket. 100 kW maximális töltési teljesítménnyel impozánsan indul, majd szépen veszi vissza. Az átlagos töltési teljesítménye Ionity oszlopon 18-80 % között nekem 72 kW-ra jött ki. Így a 20-80% közötti tartomány 30 percen belül meg van tényleg, már ha az utunkba akad egy 100-as töltő.Ez az a pont, amikor vissza kell utalni arra, hogy miért a Leaf az összehasonlítási alap! Na ezért. Hűtött akkupakk, 72 kW átlagos sebességgel egymás után akárhányszor. Ezt egyik Leaf sem tudja.A majdani degradáció még nyitott kérdés, ahogy meg lesznek az első eredmények a már 250-300 ezer km futásteljesítményű autókról, megtudjuk ezt is.Összegzés:Jó összeszerelésű, néhol olcsó hatású anyagokból építkező, nagy térkínálatú kompakt. Tisztességes menetteljesítmények ( 0-100 km/h 7,3 s a konkrét darab esetében ) végsebességet nem tom, nézzétek meg a gyártó honlapján!Ha valaki szereti a VW csoport megszokott feelingjét, értékeit, ez lehet az ő autója. Ha Leaffel szemezett eddig, próbálja ki hosszú utazásra, szerintem ezzel jobban jár! Egy Kona szerintem jobb autó, de kisebb. Niro már közelebb áll hozzá, de ez annál is nagyobb és talán frissebb az egész.Ha szoftvert rendbe tudnák rakni, jó autó lenne nagyon. Ha hazánkban különösen, de az egész EU-ban végre csak nyaldosná a 75-200 kW közötti töltők infrastruktúrája azt a szintet, amit a Tesla kínál, akár ez az autó, akár a többi konszernen belüli és azon kívüli versenytárs már tényleg igazi alternatívát tudna nyújtani a belsőégésű motorokkal szemben! Addig még néhány szilvás gombóc le fog csusszanni mindannyiunk torkán, de bízzunk a szebb jövőben! "
-
Semin
senior tag
Hétvégi tapasztalatok ioniq EV-vel. (2017)
Ez volt az első ~600km-es utam, amit elektromos autóval megtettem.
(130km/h már ahol nem volt dugó + Klíma 23C)100 km-enként töltöttem, - volt még egy kis hatótáv para - de meglepően gördülékeny volt minden. A töltésekkel sehol sem volt gond, egyszer sem kellett várnom töltőre.
Az egyes megállók 20 percesre voltak tervezve, de szinte mindig túlcsúsztunk.
(hot-dogozás, Kávé, WC stb.)Összességében mindennel elégedett voltam.
-
-
-
Semin
senior tag
Hm az fura. Mondjuk nagyon sok változós az egyenlet. Mennyit termel a rendszer, mi jött be extraként, miért ugrott ekkorát a meglévő fogyasztás. Én felmértem a fogyasztásom es az alapján kalkuláltam. Minden benne van ( klîma, BEV stb). 6 év múlva megmondom.
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
..."eGolf anyagminőségben, minőség érzetben más kategória."
Pontosan ugyanaz a kategória, de Golfok nagyrésze kevésbé extrázott. Hyundai barátunk alapáron többet ad....."Jönnek mindig a "nem degradálódó akkuval", ami engem különösen felbosszant, a tudatlanság és hozzánemértés csúcsa. "
Engem csak az érdekel, hogy ne csökkenjen a hatótáv, az nem hogy miért nem csökken.
Nincs a csoportban akinek csökkent volna bármennyit is... Azért ez bíztató, nem?!
Az eGolf esetén a nem temperált akku borítékolható degradáció, akárcsak a Leafek esetében. Ott 3-4% évente (80%-ig, ott már csökken), gondolom a lépték hasonló..."Tény, hogy DC-n gyorsan tölthető és keveset fogyaszt."
Így van, ez egy elekromos autó két legfőbb tulajdonsága.Ami nem volt:
Nagyobb. (igen a csomagtartó is) Néha jól jön az a +2 cm [link]Mivel kevesebbet fogyaszt - hiába a kissebb akku - meszebre jut.
(és mint említettük gyorsan tölt)[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
válasz -NOKIA- #1481 üzenetére
Nem sok érelme lenne.
Az elekrtomos autónak vannak előnyei a hagyományossal szemben:1.: Mutatja mennyi energiát használt el az autó új kora óta ténylegesen... KW-ban.
(ez elosztva az átlagfogyasztással egész jó támpont)2.: Mutatja az üzemórákat.
(nyilván ha 99.000 óra az nem éppen egy 20.000 Km-ert futott példány)3.: Resetelni lehet a statisztikát, de akkor a legfontosabb is resetelődik mégpedig hány üzemóra telt el a reset óta.
És mindez egyszerűen kiolvasható egy ODB-vel
-
Semin
senior tag
válasz Chereiose #1485 üzenetére
Ha egy szakival (pl autovizsgálat.hu és társai) átnézeted az autót, nagyjából ott ki is lehet zárni ha komolyabban volt sérülve. Én is megtettem, ajánlom őket! Nagyon megéri a ráfordítást. (Persze a szakszervíz is ugyanolyan jó, lényeg hogy átnézzék)
Sajnos a két vizsga közötti tekergetés még mindig működik, 40.000 km-ert megy az autó két év alatt, mire vizsgázik csak 20-at. Így a nyilvántartásban lesz egy remek keveset futott autó, első női tulajtól
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
válasz stickermajom #1491 üzenetére
Ahol egy 30-40 perces vizsgálatot+próbautat nem vár végig az eladó úgy, hogy a vételárat bemutatod, azt el kell engedni. 7-10 milliókkal már nem akar zátonyra futni senki.
Arról nem is beszélve, hogy te is fél év szavatossággal tartozol az autóért, mindkét fél csak nyer a dolgon.
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
válasz wassermann #1494 üzenetére
Ezek cèl eszközök. Ha mindenki az igényeinek megfelelő elektromos autót választja egy gyorstöltő hiánya sem feltétlen akadàly. Elektromos autónál sokkal kissebb az átfedés îgy jobban meg kell gondolni, de ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
válasz rbalint88 #1512 üzenetére
Nézzetek meg esetleg egy jól felszerelt használt ioniq-ot, minden kritériumnak megfelel amit felsoroltál. (Pontos hatótávról talász vidókat). 7m környékén elhozható egy fullos használt 28-as( 3-4 éves), vagy 9 körül egy fullos 38-as (~2 éves.) Garanciális 5 évig, és nem te fizeted az autó első értékvesztését. (Már ha a használt játszik.)
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
válasz rbalint88 #1536 üzenetére
Nem tudom másképp leírni….mielőtt megveszed az autót amit kinéztél -bármelyiket- fel kell hívni azt a márkaszervízt ahova járni fogsz a kocsival. Ha ők azt mondják garanciális és minden ok, akkor nincs kérdés.
Értem én mit mond a kerskedő, de ott kérdezd meg akihez viszed az autót, ha garanciában javítattni kell. Ha a Hyundai magyarország azt mondja oké, akkor nincs kockàzat.Ez csak egy telefon, és máris tudod mit veszel
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
válasz Shadowbull #1614 üzenetére
Csukott szemmel nem érdemes a világban járni, ebben igazad van, ám én mégis a személyes tapasztalat elé teszem a netről okosodást három egyszerű ok miatt.
(márka nélkül)1. A tesztelők sokszor csak nagyon rövid időre kapják meg az autókat, torzított felszereltséggel, így amit mondanak max első benyomásnak felfogható.
2. Nagyon kevesen értenek funkciókhoz, a legtöbb hiba szimplán user error. Mégis szar a kocsi mert …3. Aki elégedett -és nem hívő- ritkán irogat, ellenben aki csalódott/flusztrált/elégedetlen többször is. Ez is torzít nem kicsit.
Ha valamiben nem vagy biztos próbáld ki saját magad. Bérelj, kérj kölcsön, de a saját tapasztalat a legrelevánsabb. Ha erre nincs lehetőség akkor olyan embereknek érdemes kérdéseket feltenni akik napi szinten használják az autót. A fanatizmus is egyfajta visszajelzés
(Tomato alaplapot, vagy Codegen tápot se halottam isteni még senkit ) -
Semin
senior tag
válasz orosziem81 #1879 üzenetére
Normál utazósebesség mellett is húz?
Ha gumi vagy futómű akkor ott is produkálnia kell a hibát. -
Semin
senior tag
Reggel csinálok egy videót mennyit eszik a kocsim felfűtésnél. Meg fogsz lepődni! 4km-re lakom a munkahelyemtől (szóval nem sokat megyek) de tegnap 29kWh írt ki a tipper ( 10 perc fűtés álló helyzetben, szélvédő olvasztás, majd 10 perc út haza). Van benne hőszivattyú, de addig semmit nem ér míg nincs meleg. A fűtőszál COP-ja meg 1…
Az más kérdés, hogy a fogyasztásom tartósan 15kW/100km környékén stagnál. (Nyári +~30%)
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
válasz Fredo78 #1899 üzenetére
Az több szempontból is gáz. Leginkább azért mert ez már üzemzavar kategória. Jelentsd be a szolgáltatódnál!
Nem lehet megjósolni milyen következményei vannak egy feszültségesés/onnan túlfesz kombónak. Legjobb esetben megáll a töltés, és nem indul újra. De a kocsi inverterét is kinyírhatod, ami egy sokkal rosszabb forgatókönyv.
-
Semin
senior tag
S lőn a példa ... (nem volt kedvem éjszakás után videózni, de képeket lőttem)
Fűtés elindul minden max jelen esetben 3-4 perc mert csak 4C van kint.
(Nyilván -10-ben ez a fázis sokkal tovább tart.)Majd fűtőszál ki, és a klíma is félgőz :
Ezután leesik olyan 0.7kW-ra, majd 0.4kW és ott temperál kb.Ez pedig a mai haza utam (pedig ma nem olvasztottam szélvédőt se):
Viszonyításképp a nyári érték 11-12kW/100km szokott lenni. Nem spórolósan klímával.
Télen átlag 15.1kW/100km jelenleg. (Hidegben lesz az több is)[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
válasz rbalint88 #1906 üzenetére
Számomra a eGolf legnagyobb baklövése a nem temperált akku.
Az évi 3-4% (jóesetben) akku degradáció engem riaszt. (Ezért nem tartja az árát)De ha csak az adatokat nézzük e golf : (vs ioniq28)
- A DC töltés lassabb.
- Nehezebb
- Kissebb (a csomagtartó is)
- Hiába a nagyobb akku kevesebbet megy.- Ritka a jól felszerelt
+Erősebb
-
Semin
senior tag
Mi pillanatnyi fogyasztásokról beszélünk, nem pedig egy út átlagáról. Ez volt a diskurzus indítója.
Ha pontosabb adatokat akarsz indulás előtt 0-ázd a tippert, és nézd meg mit mutat amikor kiszállsz. Nagyon csodálkoznék ha jobb adatokat látnál elvégre az Ioniq sokkal jobban fogyaszt mint az i3.(Csak hogy maradjuk Handras videóinál referenciaként)
[link][ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
válasz joghurt #1945 üzenetére
DC csak akkor kell ha sietsz, vagy épp hosszú távra mész. A fali töltő első sorban a kényelme miatt remek választás, nem kell mindig ki-becsomagolni a gyárit. Nyilván a jobbak töltés időzítés/korlátozás funkciója is remek ahol ez szoftverben nem megoldott. A konnektoros verzióval a tartós terhelés lehet a bibi. Nagyon nem mindegy hogy milyen kiépítés mellett terheled folyamatosan napi szinten 8 órában azt a vezetéket/konnektort. A fali töltőt erre találták ki, általában túlméretezett- ezért biztonságos- technikával. Arról nem is beszélve hogy a kocsihoz járó gyári töltő sem örök életű, és legalább annyira drága mint fali társai.
-
Semin
senior tag
Na egy kis téli bemelegítés után már tisztán látszik, hogy ~18kW/100km környéke az átlagfogyasztásom. Ez jelen esetben +33%-os növekedés a nyári ~12kW/100km-hez képest.
Nyilván a rövid utak miatt (~5 km a munkahely) nem tud sokat temperálni a hőszivattyú.
Mondjuk a felmelegedés/szélvédő olvasztás sebessége brutál.
PS: A kormányfűtést nem cserélném el semmire[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
No offense , de én személy szerint nem hiszek a tesla tippereknek.
Visszatöltve ok, de egyébként pontatalan. pl: [link]Sajnos többször bebizonyosodott ismerősi körben is, nem valós adatokat mond ami a fogyasztást illeti.
Letesztelem majd én is nagyobb távon városban mit mutat.
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
Áh hagyd csak, mert ebből sajna nem tudunk számolni semmit, ugyanis -ahogy ma kiderítettem- ki is kapcsolják a rendszert. (eddig azt hittem csak 0.3 kW-on temperál)
Konkrétan 0.0 a pillanatnyi 2-3 percig majd újra 0.3-0.7kW 4-5 percig és újra ki.
Így nem lesz mérvadó, csak az átlag.Köszi azért!
-
Semin
senior tag
Ma volt egy ~23km-es köröm városban, a végére egész szép idő lett.
A 3 fok picit csalóka, mert lefagyott szélvédővel indultam. (udvaron áll a kocsi)
~10p felfűtéssel és kb még ~5-10 perc várakozással ez a mai út átlaga:
Nincs ebben csoda, a hőszivattyú 0.3-0.7kW között temperál, + felfűtés + nyári fogyasztás
PS:
Milyen poros a kormányom fel se tűnt .. ideje takarítani[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs