- Windows 11
- Bejutott az európai 5G-be az Amazon
- Linux kezdőknek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Újabb robottaxis balesetekre derült fény
- Aliexpress tapasztalatok
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Starlink
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Router gondok
-
IT café
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Viszlát #46896 üzenetére
Az nem is tudom, megjelent-e.
Én lelkes voltam, meg asszem bok írt még róla, csak az ő kommentjét most nem találtam valamiért, bár nem tudom mennyire adsz a véleményemre (vagy az övére).
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
-
Dany007
veterán
válasz Viszlát #47348 üzenetére
Szerintem így is túl sok volt benn az akció meg a "szörnyek" meg a miegymás... Nagyon meglepett. Kicsit Gyűrűk Ura feelingem volt néhol...
De alapvetően meg piszkosul nyomasztó volt az egész... Főleg a vége... én ugyan nem vagyok vallásos abszolút de kicsit másképp emlékszem a storyra. Aztán kitudja. Nem akarok spoilerezni. -
válasz Viszlát #47452 üzenetére
Nem kell félteni én nem a Halálos Iramban és a Vasembör filmeken nevelkedtem
The Fountain és a Love szintű "elborultság"?[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
aizen92
addikt
válasz Viszlát #47526 üzenetére
WA vagy szereted, vagy kerülöd a filmjeit, mint egy leprást. Nagyon megosztó. Rottenen ez a film alig kapott 55%-ot, imdb-n is csak 6/10.
Ez tök érdekes és vicces minden alkalommalaz a test meg egyszerűen. báááh 60 éves? "photoshop"
[ Szerkesztve ]
"The right man in the wrong place can make all the difference in the world."
-
-
adalbert1
veterán
válasz Viszlát #47918 üzenetére
Én is most olvastam, szomorú dolog.
Hogy valami örömteli is legyen ebben a hozzászólásban, szeptember 4-től a Corvinban műsoron lesz az Alien! Hosszú ideje az első film, aminél várom, hogy végre megtekinthessem moziban (A Cápát, és a Keresztapát sajnálom, hogy kihagytam, talán azokat is adták korábban).
-
aizen92
addikt
válasz Viszlát #47918 üzenetére
Nyugodjék békében...
***************
hoffman Úrnak még Lucyhoz annyit, hogy luc besson csak a "legigényesebb és legjobb" forgatókönyveket hajlandó megrendezni, ami gagyi azt továbbpasszolja.
Ezt olvastam pár napja.
Akkor milyen lehetett a többi?[ Szerkesztve ]
"The right man in the wrong place can make all the difference in the world."
-
Dany007
veterán
válasz Viszlát #47933 üzenetére
Hmm nem semmi - mármint a humorista rész - ezt eddig ilyen részletekbe menően nem is tudtam.
Amúgy nem értem mért volt depressziós. Egy pozitív vidám jellem jön le nekem a filmjeiből... És több filmjében is hasonló a stílusa hiába teljesen más szerepeket játszik. Tehát ebből következtettem egy vidámabb jellemre.
Kár. -
Kidus
őstag
válasz Viszlát #47933 üzenetére
Hat igen, en az o filmjein nottem meg fel, az elmult kb tiz evben szinte az osszeset ujra neztem angolul, egyszeruen hihetetlen, mennyire magaval tudja ragadni az embert a szineszi jateka.
Peldaul en es a stand-up k*rvara nem jovunk ki egymassal, egyszeruen felall a szor a hatamon a legtobbtol, de amit o csinalt, az valahogy mas..... rajta kivul csak Wanda Sykes tudott ravenni, hogy stand-upot nezzek.Szerintem ez is szemelyiseg kerdese, o nem volt soha eroltetett, nem akart izzadva vicces lenni, egyszeruen csak sajat magat adta a kozonsegnek oszinten, en azt hiszem ezert szerettem szinpadon is, es a filmjeiben is, abszolut oszintenek es emberinek ereztem mindent, amit csinalt, es nem azzal kotottem ossze, hogy mennyire jol eljatszott valamit, hanem elhittem neki a karaktert, amive a filmjeiben valt.
Assuming Control
-
Apollyon
Korrektor
-
Apollyon
Korrektor
válasz Viszlát #48239 üzenetére
Oké, akkor az Amazon biztos jószívű és csak az emberekért van, a pénz véletlenül sem érdekli, és 100%, hogy a pontszámok az IMDB-n csak és kizárólag az emberek szavazásából adódik, semmilyen más körülmény nem befolyásolhatta, mert az elképzelhetetlen.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Apollyon
Korrektor
válasz Viszlát #48265 üzenetére
Már korábban linkeltem valahol a fórumban, de már nem találom.
Egyébként meg teljesen nyilvánvaló, hogy nem minden 100% igaz amit a nagy média oldalak közölnek veled. De ha te ezekben vakon és feltétel nélkül megbízol, akkor az már a te bajod.#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Apollyon
Korrektor
-
giigz
veterán
válasz Viszlát #48542 üzenetére
Nagy kritérium nincs, mindenféle filmeket szeretek, kivéve scifi és ilyesmi, meg ne valami olyan thriller legyen, hogy egész film alatt egy vidám arcot nem látok... Tehát ilyen vígjáték, lazább bűnügyi, akció, ilyesmi... Az a lényeg, 80-as évek körüli USA legyen, és a végén azt mondjam, ez jó film volt
[ Szerkesztve ]
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Viszlát #48628 üzenetére
Az alapján, amit ismerek. Az élőszó kifejezőeszközei, hangszín, hanglejtés, hangsúly, beszédtempó, hangerő.
Attól függetlenül, hogy nem értem az eredeti nyelv szövegét, ezeket ott is észreveszem, plusz hozzámérhetem a szinkronszínész adottságait az eredeti színészéhez, hogy eldöntsem, tetszik-e, mint magyarhang. Amit nem tudok felmérni, hogy vannak-e félrefordítások.(#48631) dokee78: A Begins a másik két sötét lovag filmhez képest alulértékelt, Elah völgyébent pótold, az is katonai téma körül bonyolódó dráma, a Divide ha 9-et nem is, de 5.8-nál mindenképpen többet érdemel szerintem.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Viszlát #48632 üzenetére
Mi másról? Az enyém is csak vélemény.
Valaki szerint Stohl Joker szinkronja kiemelkedő volt, mások máglyára vetnék érte (meg azokat is, akik szinkronnal nézik a Sötét lovagot). Ezek is csak vélemények, ha valaki elfogadja Stohl eszközeit, mint szinkronszínész, akkor élvezi, mások meg nem. Ugyanígy, szerintem az Életrevalók szinkronja jól sikerült, ráadásul orbitális félrefordítások sem voltak (franciául értő ismerősöm meg az internet szerint).Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Viszlát #48635 üzenetére
De a kettő nem függ össze, csak részben.
Emilia Clarke-ot kérdezték meg egy interjú során, hogy mennyivel nehezebb, mikor dothraki nyelven kell beszélnie a Trónok harcában. Azt mondta, nem nehéz, mert az egész jelenetet angolul próbálják el, épp csak a dothraki nyelvre jellemző élőszó eszközeivel, utána pedig behelyettesíti a kitalált szavakkal. Nem maga az elmondott szöveg számít, hanem ahogyan elmondják, utána pedig ahogyan azt magyarba ültetik. A jó fordítás segítheti a szinkronszínész munkáját, de magát a szinkronmunkát így is csak közvetve határozza meg (pl.: Batman, lefordítsuk-e Denevéremberre, avagy sem?)De amúgy valamikor egyszerűen nem tudom eldönteni, hogy szimplán csak szar a szinkron, vagy nem tudták a filmhez idomítani a nyelvünket, például a Szerelmem, Szarajevó esetében, mert a bosnyák nyelvnek furcsa jellegzetességei vannak, amiket magyarba nem lehetett átültetni.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Viszlát #48639 üzenetére
Ezzel részben egyetértek, de attól még, hogy a fordítás sok esetben rossz, nem lehet lehúzni amiatt mondjuk egy kiemelkedő szinkronszínészi vagy hangmérnöki munkát, mert egymástól teljesen függetlenül dolgoznak.
Amúgy én azt vallom, hogy csak akkor lehet értékelni egy filmet, ha eredeti nyelven láttad, de ettől függetlenül nem vetem úgy meg a magyar szinkront, mint egyesek.Ha már francia filmek: most ezért vannak nagyon oda a kritikusok.
(#48637) BITBOYS: Remélem lesz moziban, viszont most meglepődtem, hogy angol nyelvű lesz. Nem néztem utána a filmnek, így csak az maradt meg, hogy spanyolosan Autómata a poszteren a cím, a rendező Gabe Ibanez, a főszereplő meg Banderas. Érdekes lesz nagyon.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Viszlát #48641 üzenetére
Ez így van. Nyelvismeret nélkül a szinkron minőségét nagyrészt meg lehet ítélni (szubjektívan persze), a fordításét nem.
Vannak olyan rendezők, akiknek a filmjeit nem szabad (Woody Allen, Guy Ritchie, Edgar Wright csak három példa) és vannak olyan színészek (Liam Neeson, Russel Crowe, Otterbatch), akiket nem szabad szinkronnal nézni. Bár néha rá van kényszerülve hazánkfia...(#48642) BITBOYS: Expendables 3-ban benne van. Nem mondom, hogy nézd meg moziban, mert még a mozi alkalmazottak is hülyének néznének miatta.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
válasz Viszlát #48942 üzenetére
Inkább legismertebb, legnépszerűbb filmes díj. Ugyn ha mondanom kéne jobbat, hát nem tudok, de ez nem is lényeges. Azt viszont nem értem, hogy engem miért kell lenézni azért, mert nem tetszik az oscar? Szerinted ezek megérdemelték az oscart?
Chicago (2002): Emlékszik erre még valaki? Oscarok között nézegetve találtam rá, és nagyon meglepetésemre HAT oszkárt kapott ez a minősíthetetlen "musical". Még anno láttam egyszer, egyik haverom mutatta, hogy milyen jó jazz zene megy benne. Hát ami ebben van, az minden, csak nem jazz, köze nincs hozzá. Pedig amúgy szeretem a jazz-t. Egyéb szempontjából meg nem szeretném minősíteni.
Bombák földjén (2008): Baromi unalmas, idióta film. És ez is 6 oscart kapott. De mire is? Ez egy szánalmas propaganda-oscar eső. Abszolút nem történik semmi 122 percen át, szerencsére már alig emlékszem rá.
Zero Dark Thirty (2012): Azt hittem a bombák földjén után nincs rosszabb. Hát van. Alig bírtam végig nézni ezt a még hosszabb (157 perc), még undorítóbb usa-propagandafilmet, csak hogy tudjam, hogy mi a rossz. Ezen nyilvánvalóan látszik, hogy azért kapott egy oscart, hogy minél többen megnézzék ezt a népbutító szemetet.
Titanic (1997): TIZENEGY oscar minden idők legnyálasabb filmjéért James Cameronak, visszamenőlegesen. Ez jól mutatja hollywood nyálasságát, meg azt, hogy mennyire szeretnek utólag oscaresőt adni annak, akinek már legalább 5-10 éve (!) nagyon kijárt. És természetesen mindig valami elcseszett alkotásért kell odaadni.
Ez csak pár random példa volt. De jól látszik a lényeg. Persze van bőven ellenpélda is, de a fentiek után nem tudok pozitívan gondolni az oscarra. De miért is kéne?
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Viszlát #48953 üzenetére
Nekem meg pont ezzel van a bajom, hogy egyesek szerint ízlés kérdés minden. Nem, ez nem ízlés kérdése. Van minden filmnek valamilyen közlése, amit mondani akar. Nem csak kép meg hang van. Persze sokan csak két dimenzióban élnek, pedig egy ilyen produktumnak mindig van mélysége. Ennek van egy mértéke, az belül meg minősége. Pl a 300 gyakorlatilag ókori nácikról szól, propagálva, hogy ez milyen jó (!); a Csillagközi invázió meg ennek a militarista műfajnak a paródiája.
Persze, ha nagyon az ízlésre akarjuk fogni, akkor lehet így is magyarázni. Van jó ízlés meg rossz ízlés. A rossz ízlésű ember általában a szar filmeket szereti, mivel két dimenzióban él, és képtelen a gondolkodásra, csak az primitív, egyszerű ingerek hatnak rá, kedvenc filmje pedig a Függetlenség napja és a Gettó Milliomos. A jót szerintem nem kell megmagyaráznom.
A másik meg az, hogy csinálj jobbat. Miért kéne az adott területen alkotnom valami kiválót, hogy a rossz véleményem jogos legyen? Ezt az idióta mondatot azok találták ki, akik már kifogytak az érvekből.
Az oscar-díjat azért "nézem le", mert rengeteg szar film kapja meg, és jók meg nem. Lásd a listám, bejelöltem dőlttel, ami nem kapott oscart: [Ezekre ne mondd, hogy mind csak nekem tetszett, és ízlés kérdése...]
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Viszlát #48956 üzenetére
De egy film mondanivalója az nem vélemény kérdése. Úgy van és kész. Erről persze lehet vélemény, aminek a az egyén értékrendje ad alapot. De vannak kifejezetten rossz alapok, lásd a 300, ami tudat alatt akar rögzíteni az elmédben valami nagyon rosszat. Erről csak egy fasiszta mondja azt, hogy jó film, illetve azok, akik nem látnak a kép mögé.
Nem attól lenne jó az oscar, hogy 100%-ban fedné az én véleményemet, inkább az lenne jó, ha tényleg valamire való filmek kapnák, nem egy csomó propagandafilm meg egyéb, ez pedig nem vélemény kérdése, hanem tény. A véleményem az, hogy ezek nem érdemlik meg, van jobb is. Ugyanakkor az megint tény, hogy nagyon nem szakmai propaganda-oscar. Látom nem nézted meg a linkemet, ami azt bizonyítja, hogy egy csomó komoly film nem kapott oscart...
Amúgy köszönöm az ingyen pszicho-analízist, de nem erről szól a topik. Egy érvet se láttam tőled, szerintem befejezhetnéd a személyemmel való foglalkozást, és nekiállhatnál a témáról is írni, hogy szerinted miért nem rossz az oszkár, ellenpéldákkal, stb.
szerk: Látom erre a jó és rossz ízlés elméletre mindenki ugrott. Azért nem kell senkinek magára venni.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Viszlát #48965 üzenetére
Amiről Te beszélsz az inkább a művészfilm kategória lehetne, ami jelenleg kb annyira népszerű, mint a többi művészet; ellentétben a filmek nagy részével. Ez utóbbiak meg általában már jóval egzaktabb módon értelmezhetőek (bár tény, hogy nem csak egyféleképp), mivel sokkal könnyebb befogadni, nem "absztrakt", amihez hozzá kellene tenned saját magadból is valamennyit, hogy megértsd. Így simán mondható, hogy filmek többségének megértésében a szubjektivitás messze kisebb szerepet kap. Persze ugyanígy a film is a tudatalattiddal kommunikál, csak ezt bizony a többi médiával ellentétben jóval könnyebb kontrollálni, hogy mit ültessen el benned, véleményedtől függetlenül.
(#48966) Viszlát: Na, ezzel egyetértünk.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Viszlát #48991 üzenetére
Nem érted (vagy nem akarod érteni) amit írok. Egy szóval sem írtam, hogy egy filmet nem lehet szubjektíven értelmezni. Én még mindig arról beszélek, hogy a film a többi művészettel ellentétben jóval konkrétabb mondanivalóval bír, ez által az egyes szubjektív megítélések közelebb vannak egymáshoz. Nincs végtelen mozgástér abban, hogy mire gondolt az író. Főleg, hogy ők még nagyrészt élnek és meg lehet őket kérdezni.
Egy sharknado az egy viszonylag új műfajba tartozik, amit trashmovie-nak hívnak. Ezek a tipikusan szar filmek, amik valamiért mégis jók, az emberre nem lesz befolyással, mert nem veszi komolyan. Ez ellen nehéz érvelni, ahogy a thrillert is Hitchcock találta ki, pont. A primitívség pedig ismeretlenség => befolyásolhatóság. Pont jó példa erre a 300, mert aki tudatlan, nem ismeri a náci (~ übermensch) fasiszta (~ militarizmus) ideológiát és nem ismeri ennek a veszélyeit, arra van a film a legnagyobb veszéllyel. A filmben tökéletesen tud azonosulni a spártaival, mivel nagyon komolyan s pozitívan van beállítva ez az ókori történet. Jól bekajálja ezt a fitness-propagandát, elmegy spártaira gyúrni magát, és számára a kokszosok felsőbbrendű emberek (übermensch), mindenki más nyomi; és a háború az egyetlen út a megoldáshoz a semmirekellő keleti horda (perzsa = irán) megsemmisítésével, a militarista "kultúra" megvédése, ahol nem létezik egyén, csak az egység, ami utóbbit megbonthatnak az Efialtészek. Persze a legtöbben nagyon ellene vannak ennek az egész ideológiának, hisz tudják, hogy ez egy baromság, anno nem vezetett jóra, sőt. De ha nem tudatosul minimálisan a negatív tartalom és nem tud az ember elhatárolódni a film egyes üzeneteitől, befogadva az egész kultuszt, mert hogy milyen faja ez, akkor baj van. Ha nem venné magát olyan vérkomolyan a film, rávilágítana arra is, hogy ez csúnya dolog, akkor nem lenne vele baj.
Így ha nincs ismereted az adott témában, egy film veszélyes is lehet. Pont hogy nem kell tudnod az ideológia nevét vagy definícióját ahhoz, hogy elsajátítsd. Elég megnézni egy filmet. Ha szerinted ilyen nincs, akkor propagandafilm kategória se létezik. Ez utóbbit azért hozom fel mindig példának, mert ez a legdurvább, ahol az egyén (szubjektivitás) jóval kisebb szerepet kap, mert a film konkrét feladata, hogy befolyásolja a véleményt, és elültesse az egyénben azt, amit szeretne. Persze nem azt mondom, hogy megnézed (vagy tetszik) és ettől náci leszel, mert egyrészt ez nem így működik, másrészt létezik pozitív propaganda is. Minden filmben van egy minimális propaganda, valahol több, valahogy kevesebb. Lehet akár azt is mondani, hogy ez a film mondanivalója. Így már érthető, hogy mire akarok kilyukadni?
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen