- Milyen routert?
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Aliexpress tapasztalatok
- Donald Trump lehet a kriptobajnok elnök az USA-ban
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI kábel TV
- Videó stream letöltése
- Windows 11
- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
- Facebook és Messenger
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ariadne
őstag
A számla bemutatása elég a szabályok alapján, az pedig a kisker hibája, ha nem adott ki külön jótállási jegyet, ettől a jótállás még megvan. Gondolom mindez a szerviznél jelent gondot - egyszerűen vidd el a kiskerhez, ahol vetted, ők mindig kötelesek bevenni ilyenkor (a szervizhez vinni közvetlenül egy választható lehetőség, nem kötelező, vigyék el ők). Odaadod nekik, aztán csináljanak amit akarnak vele, intézzék el a szervizzel a dolgokat, csak adjanak neked papírt arról, hogy bevették, és igyekezzenek 15 napon belül jutni valamire. Ha kell, verd az asztalt, az adatlapomon lévő linken megtalálod a jogszabályokat is, amire hivatkozni lehet.
mod: Ha bármit is nem akarnak, kérd el a vásárlók könyvét, és írd bele, mi történt.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Hát előszöris a ''lélektani hatás'' hasznos lehet egyes esetekben, ahogy net84 is írta. Most sajnos nincs határidő, meddig kell válaszolniuk rá - viszont régebben volt és hamarosan megint lesz azt hiszem 15 nap előírva erre. Arra jó, hogy nyoma marad annak, mi történt, ha elhozod az egyik példányt, ez jár neked (pl. azt, hogy nem hajlandóak bevenni a cuccot a kiskernél, nem tudod később bizonyítani másképp), és a békéltető testület eljárásának feltétele is a bejegyzés egy példányának bemutatása, vagy más módon igazolni, hogy próbált megegyezni az ember.
Meg a legrosszabb esetben a bíróságon is jól jön, de eddig persze legtöbbször nem érdemes elmenni.
A fogyvédelem sajna már nem dönt egyedi ügyekben, ők is a békéltetőkhöz küldenek."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Kötelező jótállás nincs rá, csak szavatosság, ami a vásárlástól 6 hónapon belül ugyanolyan, mint a jótállás. Vagyis meg kell javítani, ha nem megy, kicserélni ugyanolyanra, ha ez sem, viszaadni a teljes vételárat - kivéve ha bizonyítani tudja (pl. külső, független szakvéleménnyel), hogy nem gyártási hibás.
Blokk mindenképp kell, gondolom nem adtak hozzá jótállási jegyet."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Na az elképzelhető, hogy válalnak többet, csak lábbelikre általánosan kötelezően nincs más, mint a szavatosság, annál meg a 7. hónaptól tkp bukott a dolog (kivéve ha nem jut eszükbe kifogásolni, vajon ki/mi okozta a hibát - ha így van, nyert ügy ).
De hiába vállaltak rá többet, ha nincs blokk. Ahogy előbb is volt róla szó, azzal tudod csak igazolni, hogy ott vetted..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Szabály szerint vagy blokk, vagy ha van ilyen, jótállási jegy. Persze egy nagyon kedves és együttműködő üzlet bármi ennél kedvezőbbet is megtehet a kedves vásárló felé...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
Ariadne
őstag
[link] innen megtalálod a fentebb is említett 151/2003-as korm. rendeletet mega a 49/2003-as GKM rendeletet, és van ott egy Ptk kivonat is. Lényeg a 151/2003-as. A vásárlók könyvébe érdemes beírni ilyenkor, a fogyasztóvédelem már nem járhat el sajnos egyedi ügyekben, de azért bejelenteni lehet (ha tömegesen gyűlik egy cégről, azért hátha cselekednek végre). Mindenesetre érdemes kompormisszumra törekedni, hátha egyszerűen tényleg nem tudták... Bár ha M*****l vagy B***f*** az üzlet, akkor ne számíts sok jóra...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Drukkolok, legyél határozott, de ne túl kemény így az elején.
Ez az:
1. § (4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
Egy ismerősöm merész megoldása, ha tagadják: ott helyben felhívta a fogyasztóvédelmet, elregélte, mi a gond, aztán átadta a telefont a pult felett, beszéljék meg...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
az mondta a boltos hogy csak akkor tudják vállalni a hosszabb gar. időt ha az importőr is... , minden esetre azt mondta utánanéz...
Ez tipikus hozzáállás - mondd meg nekik, hogy te tőlük vetted, velük kötöttél adásvételi szerződést, az importőr neked se kutyád, se macskád. A kiskernek kell biztosítania feléd jogszabály alapján a gyártó által vállalt jótállást - az, hogy ők szürkeimportban hozták be, legyen az ő saruk...
a fülhallgatóval meg elküldtek a szervízbe, mert nem tudta a boltos mit ell ilyenkor tennie (garanciális e ez a problem vagy nem)
Ha bruttó 10.000 feletti értékű vagy alatta van, de vásárlástól 6 hónap nem telt le, akkor csak úgy mondhatja, hogy nem ''garis'' a dolog, ha bizonyítja (pl. fogyvéd által akkreditált, független szakvéleménnyel, amit ő köteles fizetni), hogy a hiba nem gyári hiba, hanem te okoztad. A szerviz véleménye nem szakvélemény, mivel nem független, de még a függetlent sem vagy köteles elfogadni. Ha nem megy a dolog, kereskedelmi- és iparkamarák mellett működő békéltető testületekhez lehet menni, akik ingyen de nem kötelező erejűen döntenek - viszont ha nem teljesít a cég, nyilvánosságra hozzák a döntést, és belinkelheted pár fórumba. Ezen kívül csaka bíróság van, de az több tízezres érték alatt nem éri meg.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Remélem hamar rendeződik a dolog. A csere vagy újat adnak-ot hogy értették? Cserélni csak újra lehet, jótállása természetesen szintén új. Hivatalosan csak ugyanolyanra lehet, de ha jobbat ad, persze érdemes elfogadni. De nem számíthat be ''használt'' vagy ''napi'' árat, a teljes vételárról kell hogy szó legyen, amit levásárolni nem vagyk köteles, ha nincs ugyanolyanjuk.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
Vivax
csendes tag
A videókártyámat ők vették vissza a kiskertől...azóta is ülnek rajta. :S
Ami engemet különösebben már nem érdekel, ugyanis valszeg holnap itt a cserekártyám.
Miután 2 hete kézhezkapták (az igencsak kemény hangvitelü) levelem, a cégvezető felhívott, és a vele folytatott beszélgetést követően úgy döntöttek, hogy cserélik. Nagyon korrektek voltak, de lehet, hogy csak a levelem miatt...
Az illető azt mondta, hogy ugyan nekik még nem mondott semmit a Ramirisz, de kicserélik... nekik még lesz egy futásuk a jóváírásáér.
Mókás volt, hogy az illető is egyből azzal kezdet, hogy ez teljesen úgy nézett ki, mindha húzva lett volna... Megjegyeztem, amíg nincs BIOS addig lehetettlen... Valszeg ez is meggyőző érvek közé kerül.
Még abban is benne voltak, hogy más terméket választok...
Szóval ha minden igaz, akkor holnap pontot tehetek egy 2.5 hónapos huzavonára...Az arany sárban is arany
-
Ariadne
őstag
Ez jó, akkor mindenképp tudsz menni kiállni magadért, erre hivatkozva. De persze ha tényleg sikerül kereskedő ismerőst találni, az lenne a legjobb megoldás, mert egyedül sokkal kevesebb a lehetőséged.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Lenovo ideapad C340 / i3-10110U / 8 GB / 1 TB SSD / FullHD érintőkijelző
- RAZER BlackWidow V4
- Eladó/cserélhető iPad Pro (2018) 11", 64 GB, WiFi, Space Gray, 94% BH + tok
- Dell UltraSharp U2415b, AH-IPS, 100% sRGB, FHD+, pivot talp, számla +garancia 1 év
- Acer Predator Helios 500 - 17"- GTX 1070 - Gamer
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen