Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • master bud

    tag

    válasz buci #1160 üzenetére

    Én jártam egy-két NX tanfolyamra Miskolcon, ott sok mindent megtanultam és azóta gyakran beszaladok rajzolgatni is. Imádom azt a szoftvert :D Kérdezz, hátha tudok segíteni.

    Ami nekem lenne jó azaz FEA modul használata, mert az istennek sem tudok olyan eredményeket produkálni ami a valósággal bármilyen kapcsolatban is volna. :(

    ~~G::alactic O::bservation D::evice~~

  • master bud

    tag

    válasz buci #1173 üzenetére

    Előrebocsátom, h végzettségem szerint én egy vegyészmérnök vagyok, így a gépészmérnöki ismereteim nyilvánvalóan tökéletlenek. Miskolcon két tanfolyamon vettem részt, mindkettő HEFOP szervezésű volt. Az egyik AutoCAD a másik pedig NX volt, az utóbbinál húzósabb szerszámgép alkatrészeket rajzoltunk ezerrel. Azután a munkám miatt is lejártam és autodidakta módon sok mindent elsajátítottam. Ennyit előzetesként, nehogy félreértsük egymást :)

    A Catiás kérdésedre nem tudok választ adni, mert még nem dolgoztam vele. A render részéről annyit, hogy én hobby szinten régóta foglalkozom 3D grafikával, a Maxon Cinema4Dben rajzolgatok. Renderben ez a standard nálam és úgy láttam, hogy az NX meg sem közelíti a kommersz 3D rendszerek (3D Studio Max, Maya, Lightwave, Cinema4D) render engine-jeit, fotorealisztikus képeket szerintem nem, vagy aránytalanul sok munkával lehet elkészíteni. Például nem láttam benne jó textúrákat, procedurális shadereket, radiosity, illumination, bump mapping, HDRI hiányzik, nehézkes a scene-t belámpázni stb. Prezentációhoz én egyszerűen átlöktem a kész modellt C4D-be és hajrá.

    Viszont tervezésben, pontos, precíz rajzolásban, összeillesztésben, intuitív munkamenetben az NX fantasztikus, a fent felsorolt 3D rendszerek a cipőjét sem köthetik be. :R

    A kényszernél a sketch kényszerre gondolsz, vagy az assemblyre?

    ~~G::alactic O::bservation D::evice~~

  • master bud

    tag

    válasz buci #1176 üzenetére

    A kommersznél természetesen én sem arra gondoltam, hogy a Max vagy a Maya olyan hú de egyszerű, mindennapokban használt szoftver volna. A 'kommersz' kifejezés ez esetben azt jelenti, hogy 10 emberből kb. 4 meg tud nevezni egy 3D szoftvert kapásból és az a Max vagy a Maya lesz. A tervezőrendszereken belül ugye más a helyzet, ott mondjuk az AutoCAD a legismertebb, építészeknél az Artlantis, azontúl meg ritkán hallod a ProE-t, a Catia-t vagy az NX-et.

    A különbség szerintem az, hogy a 3D szoftverek főleg prezentációra készülnek és ez az erősségük is, filmek, játékok, multimédiás tartalmak. Itt ritkán fordul elő élletörés, meg zsákfurat meg labirinthorony. Viszont NURBSban pl. erősek, splineban is, van radiosity, effektek, animációs timeline, kamera stb.
    A C4Dről meg annyit, hogy amilyen a gépészeti rendszereknél az NX, na ugyanolyan érzésed lesz ha kipróbálod a C4D-t. Gyorsan tanulható, atomstabil, felhasználóbarát német logikával felépített rendszer. Valamiért nincs benne hiba :P Nekem már a Max is bonyolultnak tűnt, nem beszélve a Mayáról :Y Én nem a Jégkorszak 3-on dolgozom :D

    Ha érdekel, nézz be ide, van demo verzió is:

    [link]


    A konvertálás nem gáz, csak akkor, ha mondjuk C4D-ben még kitalálod, hogy belerajzolsz valamit az NX modellbe. Amit kilök az NX (meg mondjuk az összes progi) az gyakorlatilag poligonokból (4 v. 3szög) álló mesh, csúcspont koordinátákkal. Na ebbe belenyúlni nehézkes, mert mindjárt újabb poligonok jelennek meg, borulnak a felületi normálisok (ha egyáltalán kiexportáltad) szóval érdekes lesz textúrát húzni rá. Szóval én mindent megrajzolok NXben, kész és a textúrákat, lámpákat, animációt meg C4Dben, itt már nem rajzolok. Eddig ment.

    A sketchnél nem tudok szimmetriakényszerről, bár még nem volt szükségem rá. Utalnék az előző hsz.-omra, szóval nem én fogom a Z6-ost tervezni :D Sajnos oktatási anyagom sincs az NX-ről (nem is volt), minden a gép előtt zajlott és az oktató projektoron nyomta a mantrát így mindenki könnyebben tanult. Amit még tudok azt a helpből tanultam, ami elég részletes az NX-ben.

    ~~G::alactic O::bservation D::evice~~

Új hozzászólás Aktív témák