Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Peti329

    csendes tag

    Sziasztok!
    Még szeptemberben megvettem a téli szettet az áprilisban vásárolt kocsimhoz (2013 Volvo S80).

    Egy szett vadi új Rial Lugano 17"-re (+ méretpontos tehermentesítők) és egy szett "akciós-demo" (2014.42. heti) Dunlop SP Wintersport 4D - 225/50 R17 98H XL-re esett a választásom.

    (A nyári szettem Volvo Saga 17" felnin a gyári szerelésnek megfelelő Michelin Primacy HP 225/50ZR17 94W XL).

    Összeszereléskor kicentrírozták a téli kerekeket, szombaton felraktam, majd hétfőn visszatértem a gumishoz, hogy kezdjék elölről, mert 80-tól remeg/ráz a kormány. Ezután jobb lett a helyzet, de még mindig rázott a kormány egy szűkebb tartományban (120-135 között). Tegnap újracentríroztattam egy másik helyen (jobb géppel is dolgozott a szaki, leszedte az addigra összegyűlt rengeteg súlyt és most 35-40 gramm/kerékkel van kibalanszírozva).
    A kormányon érezhető rázás 95%-ban elmúlt (minimális van jelen ca. 130-135 között), de az egész kocsit ca. 80-tól rázza "valami" (a kormány nem remeg, mint amikor szar volt az egyensúly). Leginkább úgy tudnám hasonlítani ezt a "rázást", mintha az elválasztó vonalnál található prizmákon kocsikáznál, csak sokkal tompábban (tehát nem rázza ki a kocsi a vesédet, de 20-30 perc után idegesítően irritáló, hogy nem vibráció mentesen autózol).

    2,3bar-ra van fújva az összes kerék.

    Lehetséges, hogy a nyári és a téli szett ennyire különbözik egymástól és ezen a téli garnitúrán sokkal jobban kiérződnek az apró rezgések is? Valaki használ még ilyen Dunlop gumit? Mi a tapasztalata vele?

    A nyári szetten rendellenes kopás nem látható, a kocsit nem rázta. A futómű egyben van, kopogni sem kopog semmi, a kocsi sem húz egyik irányba sem.

    Esetleg valami tanács, hogy milyen irányba mozduljak el? Vagy ekkora különbség lenne a nyári (kocsihoz kopott) és a vadi új téli szett között?

    Válaszaitokat előre is köszönöm!

    Üdv,
    Peti

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák