-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
Peugeot 206-ra 175/65 R14 -es nyári gumit mit ajánlotok?
Városi/pályás használatra, ne csúszkáljon esőben sem, ne kopjon hamar, viszont 15-ig is elmegyek árban, ha van értelme. -
Kalandor
HÁZIGAZDA
Ez egy kétéves teszt, ez igaz még?
Mert ha igen, akkor a nem kérdéses, hogy CONTINENTAL Conti Premium Contact 5, kb. mindenben magasan a legjobb, csak a vizes tapadásban van egy picit jobb.
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
CONTINENTAL Premium Contact 5 175/65 R 14 82 T
Akkor ezt meg is rendeltem.[ Szerkesztve ]
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz Kalandor #6068 üzenetére
Felrakattam ma a CONTINENTAL Premium Contact 5-öket és eddig tetszik. 40-ről satufékre (ABS) úgy megállt az autó mint a cövek, és mégsem olyan keményen, hanem finoman, fokozatos lassulással, nem lógtam az övön.
Jobb volt a hangja a forgalomban is, komfortosabbnak érződött. -
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz Kalandor #6068 üzenetére
Legutóbb segítettetek nyári gumit választani, most téli kellene, mert hamarosan az is eljön
Tehát Peugeot 206-ra 175/65 R14 -es TÉLI gumit mit ajánlotok?
A biztonság mindennél fontosabb, a nyáriból is inkább megvettem a Continental PC5-öt.Valamint felnire szeretném szereltetni, így az is kellene 4 darab, acél természetesen. Vegyek újat vagy jó lesz a használt, télen úgysem megy az ember annyit?
-
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
Mostmár tényleg hideg van, 175 65 R14-re (Peugeot 206, acélfelni) kell gumi :-/
Continental TS 850 vagy Dunlop SP Winterresponse 2? Vagy más? A legjobbat keresem, amit van értelme megvenni.
Nyáriból Continental PC5 van, de a Dunlop azért vonz, mert több tesztben is azt láttam, hogy kevesebb a fogyasztása, halkabb (a Conti úgy megy mint egy tank...), miközben ugyanúgy vagy vízen kicsit jobban is tapad.
[ Szerkesztve ]
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz ANDROID??? #7122 üzenetére
Hát, a Continental TS850 itt eléggé leszerepelt 1-2 tesztben
Pedig pont holnap tetetném fel... -
Kalandor
HÁZIGAZDA
Skoda Octavia II-re (1.9PD) vennék új gumikat. 195/65 R15 van rajta alufelniken, azt anyagi okokból nem cserélek, így gondolom marad ez a gumiméret.
Ár mindegy, a legjobb tapadású érdekel, de örülnék ha nem lenne annyira zajos (Michelin Energysaver van rajta...), ha takarékos, annak is. Csekély tudásommal, mely a tesztek nyerteseinek megtekintésében merül ki, Continental párti vagyok, így Premium Contact 5-öt vennék, de a címkék nézegetése közben láttam, hogy
- a Conti PC5 C üzemanyag, A nedvescsúszás és 71 dB 19000-ért,
- Dunlop BlueResponse B, A, és 68 dB, 15000-ért.
- Goodyear Efficientgrip B, A és 69dB, 18000-ért
- Bridgestone A, A, 22000-ért, ez az egyetlen A/A amit láttam[ Szerkesztve ]
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz kenguru99 #13645 üzenetére
Mennyit mész egy évben?
Az elmúlt 2 évben évenként 50000-et szóval sportgumi kizárva, nem jaszkarizok, a biztonság miatt tapadjon.A gumin olvasható cimkék nem sokat érnek mivel maguk a gyártók végzik a méréseket
Igen, pont az előbb láttam egy ADAC tesztben a Bridgestone AA-ját, ami messze nem ilyen jó értékelést kapott.jellemzően a kopott gumik szoktak bezajosodni. Újonnan nem hiszem, hogy bármely jónevű gyártó terméke zajos lenne.
Ami most van az autón egy alapból hangos Michelin, de az előző autómra is egy Continental PC5-öst vettem és az első naptól hangos volt.[ Szerkesztve ]
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
Skoda Octavia II-re (1.9PD) vennék új téli gumikat. 195/65 R15 acélfelni, nem kell erősített.
Jól tapadjon, hiszen a biztonság az első, (kifejezetten nem sportgumi kell), ne kopjonContinental TS 860? Anno 850-et vettem, de a 860-ról semmi teszt sehol.
Dunlop WinterResponse 2?[ Szerkesztve ]
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz focvis #14933 üzenetére
Mennyire megbízható ez az auto-shop.hu? A máshol 24000 forintos Continental TS860
itt csak 16600 195-ös méretbenA garazsmester.hu-n meg csak 16.300.
Continental Wintercontact TS850 és TS860 összehasonlítás:
[ Szerkesztve ]
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
Igazatok van, a zajt, a rázkódást le lehet tojni, a fogyasztást is, már csak ez zavar: "kicsit jobban dolgozik a futómű"
Miután most újíttattam fel az első futóművet, és tavaszra van a hátsó kiírva, kissé zavar ez a kérdés
No meg TS860-nál összesen 12000 a felár .[ Szerkesztve ]
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
Tudtommal a gyári futóművet újíttattam fel, ami óraállás szerint 236.000 km-nél volt.
Ha 10.000 km-el rövidebb az élettartama, az még beleférhet, de ha többel, az már nem buli. 16-17"-os felnikkel szerelt Octavia rémsztorit már hallottam 100.000 alatti futóműfelújítással.[ Szerkesztve ]
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz diegho #15040 üzenetére
A megtett méterek 99.9999%-án tényleg nem igényel. Kis fagy, kis hó, kis eső, nem probléma igazából, tényleg. Mész a Barummal a teszkóba, tapad, megállsz, fékezel, nem csúszik, minden frankó. És akkor eljön a 0.0001%-a a megtett métereknek, amikor egy benézett előzés miatt beléd akarnak jönni szemből és vészfék, vagy amikor kimegy a zebrára a gyalogos és vészfék vagy amikor mész 10 fokban (!!!!!!) a Pilisszentlászlónál Visegrád felé és az északi nagy kanyarban, ahova soha nem süt oda a Nap de csöpög a víz és fúj a szél, így jég van, amin megcsúszol.
Na akkor válik el a szar a víztől, mert lefékezel annyira hogy az előző visszaérjen a sávjába, hogy bólintva, de megállsz a zebra előtt vagy a jég után hamarabb egyenesbe teszed. Te a 99.9999% úthosszra veszel gumit, én arra a 0,0001%-ra veszek gumit.
A magad szempontjából igazad van, nagy eséllyel sose lesz szükséged egy jobb gumira.
A drága gumi sem mentene meg téged sok esetben, de lehet olyan, amikor igen. Én nyugodtan szeretek aludni, azzal a tudattal, hogy mindent megtettem. És mindent nem a Barummal hanem egy drága gumival teszek meg.
Bármilyen elektronika lehet az autóban, a gumi az egyetlen, ami a talajjal érintkezik.Ha elengeded a gyerekedet a boltba, akkor kiket szeretnél látni az utakon? Akik mindent megtettek, vagy akik sokat (mert legalább télit vettek), de nem mindent?
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz Kornel #15059 üzenetére
simán van nappal délben 15 fok, de akár még több is télen. Na most itt 100%, hogy jobb a nyári, mint a téli.
Délben mész dolgozni és kettőkor meg haza? Nem. Reggel meg fagypont körül van már most. De a 15 fok is szélvédett helyen, 2 méter magasan van mérve. A kerék meg a földön gurul ideális esetben, szóval lapozzunk, mielőtt szóba kerül, hogy a direkt napsütést kapó hőmérőn ma nálunk 28 fok volt.De aki budget, vagy medium gumit vesz, az legyen tisztába a gumija hataraival.
Amíg nem egy zombifilmben vezetsz, addig emberek vesznek körül, akik olyan manőverekre kényszerítenek, amelyek a Barumon túl vannak. Nem magam miatt veszek prémium gumit, hanem mások felelőtlensége miatt, de ezt leírtam a 3 példámban is. -
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz Kornel #15064 üzenetére
Te csak reggel és este mész?
Én nem.
24 órából nincs fél óra a nappali csúcshőmérséklet, amit 2 méteren mérnek. Az emberek pedig reggel és este mennek, vagy lassan már azt is bebizonyítod hogy nincs reggeli meg esti csúcs?Ld. Az elmúlt években a medmium semperit sokszor a prémium márkák előtt végzett több teszten is.
Dehogy végzett ott összesítésben. Itt van 3 év eredménye, a Semperit középmezőny: -
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz Kornel #15066 üzenetére
Senki nem beszélt csúcshőmérsékletrol.
De, te:
"Ugye tegnap linkeltem a tavalyi budapesti napi középhőmérséklet diagramot, simán van nappal délben 15 fok"Középhőmérséklet, ami délben 15 fok?
A napi középhőmérséklet a napi 4 meteorológiai mérés (ami még mindig 2 méter magasan van) átlaga.Szetnezek én is pár teszten, ha nem gond, es még jelentkezem.
Hajrá.[ Szerkesztve ]
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz Kornel #15069 üzenetére
Szerintem kiforgatod a szavaimat.
A középhőmérséklet nem 15 fok délben szerinted: ez nem kiforgatás, hanem fogalomzavar.De ugyanaz délután 3-4 órakor már simán lehet 15 fok is, amikor is az aszfalt sem 15 fok lesz, hanem a nap sugarai szépen felmelegítik, és még annál is melegebb lesz, na itt meg már nem a téli lesz a jobb választás, mi van, ha ide fog esni az általad várt 0,00001% valószínűséggel várt "esemény"?
A forgalomcsúcsok (hiába kerülöd még mindig a kérdést) reggelre és estére esnek, amikor az átlagos hőmérséklet alacsony, tehát téli gumi kell. Elfogadod ezt vagy a meteorológia után vágjunk bele a statisztikába is, hogy mekkora a délutáni csúcshőmérséklet tizenpárfokos időaránya a napi 24 órából, és így mekkora a balesetek bekövetkezésének az akkori esélye?
Vagy abba is belemehetünk, hogy mész a szerinted 15 fokos időben délután kettőkor a 23 fokos aszfalton nagy boldogan, majd 10 méterrel odébb meg mindkét érték 8-10 fokkal kevesebb, mert sok helyre egész nap nem süt direkt napfény. Vissza is értünk ide.A tesztre visszatérve a semperit 2011 körül szerepelt jól a teszteken, az ugrott be.
Szóval nincs igazad. -
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz Motion_Blur #15246 üzenetére
Octavia 2. generáció.
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
195/65 R15 nyári gumit vennék. Csak a nagy márkákban bízom, így kb. ezen a tengelyen gondolkodom. Fogyasztás mindegy, erősített, stb. nem kell, csak maximálisan tapadjon és maradjon irányítható minden helyzetben.
Contit szoktam venni, de messze van már a 15.000-s ár, most 21400 a PremiumContact 6.Van jó gumi 18.000-ig? (afelett inkább nem szórakozok, Conti PC6)
Bridgestone Turanza T001-t nézegettem, ami 16000-ért van, ha nem sokkal rosszabb mint a PC6, azt bevállalnám, négy guminál már 22000-el olcsóbb.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen