Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz Alaaf Pi #28 üzenetére

    A vontatás és a csereautó biztosítása nem ugyanaz, és nem is kell, hogy helyileg ugyanonnan történjen. És nem feltétlenül a 200 km-re lévő szakszervizben lesz az az egy darab tréler, akinek mindenképp el kell vontatnia az én kocsimat. Hanem mondjuk lehetnek (szerződött) partnerek, akik mondjuk csak 10-20 km-re vannak, meg akár - bár ez már nehezebb ügy - relatíve közeli "depók", ahol lesz 1-2 tartalék autó hasonló esetekre.

    Ja hogy messzire kell vontatni az autót? Az legyen a Tesla problémája (oké, a gyakorlatban sajnos nem), ha már fillérb.nak azon, hogy nincs rendes szervizháttér. Ha nagyon menők lennének, akkor akár a saját FSD trélerük is intézhetné az egész ügyet, ami akár eleve hozhatná a csereautót is. :DDD 10-20 év múlva akár létre is jöhet.

    #29: "Szívás lehet, pl ha nem kínai hanem amcsi teslát törnek ausztráliában, külön át kell hajózni az alkatrészt, ami több hónap lehet, nem a szokásos célszállítmánnyal megy a másik gyárból."

    Nyilván, de az ilyen esetekre kell felállítani egy nagyjából real-life scenario-t, és legalább némi alkatrészt betárolni a kevés szervizükben, hogy ne legyenek halálra szívatva a tulajok csak azért, mert így olcsóbb a Teslának. Amúgy meg franchise-ban (is) kell(ene) szervizeket kiépíteniük, és akkor kevesebb probléma lenne. Ez persze az alkatrészhiányt nem oldaná meg.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Alaaf Pi #31 üzenetére

    "Vontatni általában random vállalkozó vontat, de nagyon nem mindegy, hogy hova. Ha cuccod van az autóban, ami majd kelleni fog, és fogalmad sincs, mikor fogsz hozzáférni, akkor jól jöhet, ha tudod, közel is van már szerviz."

    Nyilván az a jó, ha úton-útfélen, minden 2. bokorban van benzinkút, SC, autóbérlési lehetőség, motel, meg márkaszerviz is, csak ugye nem ez a realitás. A Tesla fiatalabb gyár, mint sok patinás gyártó egy-egy népszerűbb modelljének az utolsó két, max. három facelift-je. 50 év múlva lehet, hogy a Teslának is még a szomszédos faluban is lesz egy full automatizált szerelőműhelye (nem), de mivel még erősen felfutó szakaszban vannak, és alapvetően több tényező miatt spúrok, ezért még elég kevés van náluk mindenből, pláne az olyan marginális piacokon, mint Magyarország.

    Én csak azt próbáltam (volna) felvázolni, hogy milyen alternatívái lehetnének a drága szervizhálózatnak, ha (átmenetileg?) nem akarnak a szervizek kiépítésével foglalkozni. Lehetőség így is van a szervizeltetésre... csak eléggé macerás. Most még. De majd lesz itthon is több szerviz, csak ki kell tudni várni.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák