-
IT café
Házimozi belépő szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ger_man
senior tag
Sziasztok!
Gondoltam megosztom veletek, hogy sikerült végre kipróbálnom ezeket az új "3D térhangzású" formátumokat a házimozimon.
Régóta rendelkezek 5.2.2. tudású erősítővel, az első ilyen erősítőm az Onkyo TX-NR656 volt, amit inkább 7.0-ban és 7.1-ben nyüstöltem, valahogy úgy éreztem a több csatorna jobb mint kisérlezni ezzel az 5.1.2-es setuppal, meg igazából jó ideig alig volt erre tartalom, pár BD-n szerepelt ilyen hangsáv, de azt meg szépen visszafejtette 7.1-es TrueHD-be, bár Atmost írt az erősítő, lényeg ami lényeg meg voltam vele elégedve. Aztán léptem 1080p-ről 4K-ra, és az eARC/ARC mizéria miatt végül erősítőt is váltottam a Sony STR-DN1080 személyével, ami paramétereit tekintve nem sokkal tud többet, talán tényleg csak a eARC tudás és a virtuális 7.2.2 (igazából 5.2.2 szetup esetén tud virtuális keverni még két hátsó csatornát - erre még visszatérek) csatornaszámban. Egy ideig ezt is 7.0-ban használtam (mély hangszórótól a szomszédok miatt kellett megvállnom egyszerűen bejárta az épületet). Végül aztán hatott a marketing, szép számra lettek Atmos térhangzású tartalmak, gondolom miért ne, próbáljuk ki ezt a dolgot. Igazából a hangszóróim nem kifejezetten a legdrágább szettek, de teljesen meg vagyok velük elégedve: Yamaha NS-8900 frontok, Yamaha NS-P60 (NS-C55 és NS-E55) amihez még szereztem be két plusz surround hangfalpárt. Az ötlet az volt, hogy ezekkel a hátsó hangszóróimmal oldjam meg az Atmos felső csatornáit, tisztában vagyok vele, hogy ezek az Atmos enabled hangszórók valamiben eltérnek egy polcsugárzótól, de azért itt érzek egy kis marketinget is, de majd a tapasztaltabbak kijavítanak.
Szóval az ötlet az volt, hogy készítek egy "talpat", amit a hangszórón lévő két menetes furatra lehet rögzíteni, a Klipsch-RP-500SA hangsugárzót figyelemebe vége kb 22°-ra löttem be a megdöntés szögét, bemodelleztem a hangsugárzót, és kiszerkesztettem hozzá a talpat:
[kép] [kép]
Édesapám műhelyében pedig realizátuk a dolgot:
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép]
Fontos volt, hogy akár falra is szerelhető legyen, mert minden tesztben azt olvastam, hogy az upfiring helyett mindig jobb a front height beállítás (mennyezeti pozíciót most figyelmen kívűl hagyva), pedig ilyet nem is ajánl a Dolby (a DTS-nél vannak height csatornák).
Végül minden a helyére került, kalibrálva lettek hangszórók a Sony sztereo-s mikrofonjával, jöhettek a Dolby Atmos demók:
Nem hittem a fülemnek, ahogy sokan másik is mondták, írták valóban az az érzés fogott el hogy egy hang-buborékban kerültem, és egyértelműen éreztem a felülről jövő hanghatásokat.
Végül DTS:X tesztlemezt is sikerült szereznem, nagy izgalommal indítottam az első demót, de csalódás fogadott, a "3D" térhangzás egyáltalán nem érződött, odasétáltam a frontokhoz, és sajnáltattal konstatáltam, hogy bizony az upfiring csatornákból nem szól hang. Pár perces internetes kutakodás után jött a válasz: ennél az erősítőnél, a DTS:X és DTS Neural:X csak height csatornáknál engedélyezett. Teszteltem is, beállítottam, hogy a két upfiring igazából height csatorna, és lám elkeztek működni a hangszórók DTS:X hangsáv alatt.
Mérlegelve, hogy a DTS:X csak így működik, illetve az Atmos is jobb lehet, felfúrtam a falra a hangszórókat, és hogy a családi béke is megmaradjon, kábelcsatornát is raktam fel:
[kép] [kép]Új kalibrálás után jöhetett újra az Atmos lemez. Újra csalódottság fogott el, mert a buborékos hatás módosult, még mindig érezni, hallani lehetett a magasról jövő hangokat, de most valahogy sokkal irányultabbá vált, erződött a hangforrás helye: előlről szóltak a "magas" hangok. Az upfiring beállítással az volt az érzésem, hogy pont a fejem fölött szólnak a hangok. A DTS:X végre működött, de ennél se volt meg az az állejtős pillanat, mint az első atmos upfiring demóknál.
Viszont, ami nagyon tetszik ennél a setupnál, az a Sony "Center Speaker Lift Up" opciója, ami annyit tesz, hogy a két front height csatornába kever center hangot, vagyis a beszédet meg tudom emelni, hogy úgy érződjön a beszéd a tv közepéből jön, 10 fokozata van, szóval finomra lehet hangolni, és valami eszméletlenül jól működik. Eddig erződött hogy a center a TV alatt van, most olyan mintha a TV maga lenne a center csatorna, ez funckió egy kicsit kárpótolt.
Ígértem, hogy visszatérek erre a virtuális 7.2.2-re, ami igazából a mélyet nem számolva 9 csatornát jelent, jelen erősítő pedig csak 7 csatornával rendelkezik, azonban van egy "Speaker Relocation/Phantom Surround Back" nevű beállítása, ami arra hivatott, hogy egyrészt a mikrofonnal kimért hangszóró távolságokat, úgy finomhangolja, hogy az esetlegesen asszimetrikusan elhelyezett hangszórókat a Sony mérnökei szerinti virtuális pozícióba rakja, gondolom itt a hangerővel, crossoverrel játszik a szoftver. Másrészt "elhelyez" két hátsó virtuális hangforrást, így a fizikai 5.2.2-es (nekem 5.0.2) hangrendszerből készít 7.2.2-t (nekem 7.0.2-t). Nagyon nem hittem a dologban, amíg meg nem néztem a Denis Villeneuve Dűnéjét, az eredeti Atmos hangsávval. Sajnos nem tudom a pontos jelenetet felidézni, de volt egy pillanat, amikor úgyéreztem, hogy egy adott pillanatban nem oldalról hanem hátulról érzékelek hangokat. Ami könnyen lehet a Dűne hangmérnökeinek köszönhető, de az is lehet hogy a Sony mérnökeinek.
Összességében azt kell mondjam nagyon jól működnek ezek a "Object based" hanganyagok, meglepően jól működnek a felkonvertálók is (Dolby Surrond vagy DTS Neural:X), érdekes hogy az látszik a Dolby visszaszerezte előnyét a DTS-sel szemben, a DVD korszakban mindenki a DTS hangsávot kereste, majd a BD korszakban is a DTS-HD volt talán a preferált, de ebben az új korszakban a Dolby Atmos nagyon előre tört, köszönhető ez annak is, hogy nem csak veszteségmentes nagy formátumban létezik, hanem steamingen is, tömörítve (TrueHD / DD+). Bátran ajánlom a 7.1-es, 7.0-val rendelkezőknek, hogy ha esetleg támogatja az erősítőjük ezt az új kódolást, hogy próbálják ki, ahogy látszik elég könnyen meg lehet oldani házilag is, hogy polcsugárzóból egy atmos enabled hangsugárzó legyenEgyébként itt még nem állt meg a történet, mondjuk ebben a topicban, hogy is állna meg. Mutatok egy kis betekintőt:
-
Ger_man
senior tag
Érdemes az oldalsó (és hátsó) hangszórókat magasabbra rakni mint a fülmagasságod van ülő pozícióban (30-60cm), így nem lesz annyira direkt a hangforrás. Egyáltalán nem zavaró így, ha ketten nézünk egyszerre filmet, a legközelebbi távolság a fülünktől az oldalsó hangsugárzóig 100-90cm. Egyébként igen, nekem egy vonalban vannak a fronttal az oldalsók.
A szélességet sajnos a szoba mérete befolyásolta, de ezeket a bemérő mikrofon, vagy a manuális távolság megadás megoldja. Meg hát a két oldalsó egymástól mért távolságát egy dolog befolyásolja a legjobban: a köztük lévő ülőbútor szélessége -
Ger_man
senior tag
Szia! Aktív mélyládára van szükséged.
-
Ger_man
senior tag
Milyen mélynyomót vásároltál, milyen a többi hangsugárzó?
Általában, ami alvóba tud menni, azon van fix ON állás is, nem csak AUTO. Nincs azzal gond ha alvóba megy, rögtön kapcsol ha érzékel mélyhangot, nekem is ilyen volt a Jamo SUB 210, engem nem zavart. Crossover van beállítva az egyes csatornákra?Ha van bemérőmikrofon az erősítőhöz, egész nyugodtan hagyatkozz rá, nagyon jól be tudják lőni a hangszóró távolságokat, crossovert, hangszóró méretet (small vs full).
[ Szerkesztve ]
-
Ger_man
senior tag
Crossover vagy Xover lesz pedig a megoldás. Mekkora a legnagyobb érték amit be tudsz állítani? 200Hz?
Mindegyik hangszóró legyen small, és mindegyikre magas Xover értéket adj (így értettem h csatornánként - front, center, surround). Elvileg így kellene azt elérni hogy pl egy csak beszélgetésből álló jelentnél, ahol csak a center szól, a mélyhangok nagy része menjen át a mélynyomóra. Első körben a mélynyomót hagynám 0dB-n.
Large-ot frontokra akkor éremes beállítanod ha nincs mélynyomód a rendszerben, vagy olyan hangszóróid vannak (általában full tower) amik képesek mély hangokat is megszólaltatni.[ Szerkesztve ]
-
Ger_man
senior tag
válasz Csabi1984 #68276 üzenetére
Mire vagy kíváncsi? Arra hogy működik egymással a kettő? Nekem STR-DH1080-asom van, egy XH95 mellé, nagyon jól kezeli a tv az erősítőt. Főbb beállításokat a Bravia Sync-kel a tv-n keresztül is el lehet érni. Valahol a TV menüjében meg lehet nézni hogy milyen Sony erősítőkkel működik együtt a TV. Szinte biztos vagyok hogy a DH590-es is ott lesz a listában.
-
Ger_man
senior tag
válasz Friczi #68601 üzenetére
Házimozi belépő szinten - PROHARDVER! Hozzászólások
Én itt írtam le a tapasztalataimat, 7.0-ás rendszerem volt, és csináltam belőle egy 5.0.2-t "házilag".
-
Ger_man
senior tag
válasz zozy84 #68627 üzenetére
Az erősítőn a 4K Signal Format Enhanced-re van állítva?
-
Ger_man
senior tag
válasz I'am Dony #68640 üzenetére
Én azért ezt nem mondanám ki ennyire egyértelműen. Én se hittem benne, de igen is jól tud működni egy upfire-ing hangszóró, sőt én azt tapasztaltam hogy jobb a buborék hatás mint egy front high sugárzó esetén. Csak mondjuk egy sima vízszintes mennyezet azért jó ha van. Pl tetőtérben offos a dolog.
-
Ger_man
senior tag
válasz achilleuss #68706 üzenetére
Szia!
Ahogy látom itt egy 720p-s projektorról van szó, illetve egy 1080i/720p jelet továbbító DVD-ről. Gondolom 720p-t tolnál át a HDMI-n, igaz?
Én használtam 3500ft-os 10m hosszú 1.4-es HDMI kábelt, amivel igazából nem volt gondom 1080p@60hz-es jelnél. De egy ideig 4K@30-an is használtam, igaz nem sokat.
720p-s jelhez szerintem még a HDMI 1.3-mal se lenne gondod.
4K@60-nál kell szerintem a nagyon minőségi kábel, ahol nagyon ki van maxolva a sávszélesség (18Gbps).
-
Ger_man
senior tag
-
Ger_man
senior tag
Ha egy kicsit lejjebb tekersz a Kabelvilag.hu-n ezt olvashatod:
"HDMI kábel verziók" ott szépen fel van sorolva milyen verziók vannak. Most az hogy mit értünk kábel alatt, csak magát a kábelt, vagy csak a csatlakozót, vagy a kettőt egyben szerintem lényegtelen.Ugyanezen az oldalon vásárolhatsz:
HDMI 1.4-es kábelt
HDMI 1.3-as kábelt is.Hogy ezek a kábelek 1.4-től számítva kaptak egy közérthetőbb megnevezést, az attól még az adott verziószámmal is beazonosítható.
Lásd az általad felsoroltak, illetve még ezek is ide tartoznak:
Premium High Speed HDMI Cable (HDMI 2.0)
Premium High Speed HDMI Cable with Ethernet (HDMI 2.0)
Ultra High Speed HDMI Cable (HDMI 2.1)achilleuss fórumtárs igényeit a régebbi Standard 1.3-as is kielégítené, a High Speed 1.4-es pedig bőven, ergo nyugodtan megvásárolhatja nem lesz gond.
Én egy 4World HDMI v1.4 3D High Speed with Ethernet 10m-es kábelt nyüstöltem sokáig a régiebbi 1080p-s házimozimon, ezen keresztül kötöttem össze a PC-m, az erősítővel. 1080p@60, 1080p@120 de még egy ideig 4K@30-on is használtam.
-
Ger_man
senior tag
válasz Khaosz55 #68787 üzenetére
Szia!
Nekem az előző erősítőmön (Onkyo TX-NR656) ha 5.1-es DTS-HD MA-t hallgattam, akkor a 7.1-es setupomon, a Surround-ot átküldte a Surround Back-ra is upmixer nélkül is. TrueHD 5.1-nél viszont nem, ott nem szólt a SB.
Persze mindkettőnél be lehetett kapcsolni a Dolby Surround vagy a DTS Neural:X upmixerét, és akkor bármilyen forrást az adott 7.1-re konvertált. Hogy ezen belül ő pontosan hogyan oldja meg a hiányzó csatornákat, azt nem tudom. De nagyon jól működik azt kell hogy mondjam. Sokáig nem használtam ezt a fícsört, de mióta a 7.1-át átvariáltam 5.1.2-re, sok sima 5.1-et kevertetek fel Dolby Surround/DTS Neural:X a Sony STR-DN1080-assal.
Játéknál is nagyon jól működik. PS5 nem tud atmost, mint pl az Xbox játék alatt, csak sima 5.1-et vagy 7.1-et tud, de nagyon meggyőzően alakítja át. Mennydörgés pl a felső hangszóróból jön. Sokszor próbálgatom melyik a jobb, mert van különbség a kettő upmixer között, de igazából egyikkel se tud nagyon mellélőni az ember. -
Ger_man
senior tag
válasz #06969344 #68902 üzenetére
Esetleg eARC tudású erősítő nem elég? TV-re dugod a konzolt, úgy meglesznek a gaming fícsörök közvezlenül a TV-vel, a hangot (PCM, vagy Atmos) meg átküldöd eARC-on keresztül az erősítőnek. Nekem az erősítőm nem tudja a 1080p@120-at sem, de a TV igen, ha a PS5-öt arra dugom közvetlen akkor tudok 120FPS módban játszani (1080p-n), a PCM 7.1 meg szépen visszamegy a HDMI-n az erősítőbe (Sony STR-DN1080).
-
Ger_man
senior tag
válasz Abassc1982 #68908 üzenetére
Szia! Igen, átmegy az atmos is earc-on. De miért nem jó ha a zidoot közvetlenül az erősítőre kötöd? Nem tudja esetleg az erősítő a DV-t míg a zidoo igen, vagy mi a "szűk keresztmetszet" ?
-
Ger_man
senior tag
válasz Abassc1982 #68910 üzenetére
Inkább te a CEC-ről beszélsz, és mintha azzal lenne gondod. Milyen erősítőd van?
ARC/eARC CEC mellett akkor kell, mikor a hangforrás a TV-ből jön, vagy TV-re dugott eszközről, és azon a HDMI-n keresztül megy tovább a hang az erősítőbe amin igazából csak kép szokott menni az erősítőből a TV-re.
Ha az erősítőbe van dugva az adott eszköz, itt a Zidoo médialejásztó, akkor nincs szükség ARC/eARC-ra. Az erősítő feldogozza a hangot, a képet pedig továbbküldi a TV-nek. Van olyan beállítás, hogy kikapcsolt erősítő esetén mind a képet mind a hangot továbbküldi a TV-nek és a TV hangszóróján fog megszólalni a tartalom.
Furcsa hogy ilyen annomáliák jelentkeznek nálad. -
Ger_man
senior tag
válasz julius666 #68942 üzenetére
Szia!
Igen, működni fog. Amit rádugsz a tv-re pl konzol, vagy médialejátszó, annak a hangját is vissza fogja küldeni az erősítőbe, amennyiben olyan hangot akarsz lejátszani ami átmegy a sima ARC-on (sima 5.1-es DolbyDigital). De jó megoldás még erre a Coaxial és optikai kábel is.
-
Ger_man
senior tag
válasz julius666 #68945 üzenetére
Szia!
Ha pl Plex-et használsz belső hálózaton tárolt filmek lejátszására akkor a plex átkonvertálja. Streaming esetén (Netflix, HBO) szerintem meg autómatikusan fel se kínálja az atmos hangot, hanem 5.1-et küld.
Sima médialejátszónál szerintem érhet olyan kellemetlen meglepetés, hogy csak kiírja h a hang nem támogatott.
Konzolnál nincs gond, mert pl PS-nél ki tudod választani mit küldjön az erősítőnek (DD, DTS, PCM + csatornák száma).
-
Ger_man
senior tag
válasz djherby #69546 üzenetére
Szia!
Nekem egy TX-NR656-osom volt, szerintem nem lehet beállítani fixre, mindig az input nevét írja ki, és ahogy írod is a display gombbal ki lehet íratni pár másodpercig a különböző adatok. A Dolby vagy a DTS-t egy pici piros ikonokkal jelöli épp melyik aktív.
Esetleg ha hosszan nyomod a display-t azon az értéken amit mindig szeretnél megjeleníteni, nem fixálódik? -
-
Ger_man
senior tag
válasz Delfanboy #69602 üzenetére
Ha jól tudom egy olyan AVR ami támogatja a HDR10, HDR10+, Dolby Visiont és a többi elterjedt hangformátumokat, akkor elég a HDMI 2.0 18Gbps sávszélessége filmezéshez?
Igen elég, a HDMI 2.1 a 8K és a 4K@120Hz miatt kell.Nekem egy ilyen kombóm van: Sony XH95 tv + Sony STR-DN1080 erősítő, mind a kettő csak HDMI 2.0, de tökéletesen működik az eARC. Akkor dugtam követlenül a PS5-öt az erősítőre mikor ki akartam próbálni az egyik játékot 1080p@120Hz-en, az erősítő ezzel nem boldogul, de a tv igen. PCM-et tolok játékok alatt, tökéletesen ment eARC-on. UHD BD filmet is kipróbáltam így a PS5-ön, ment a DTS-HD, Atmos is. Plex sajnos korlátozva van, ott csak veszteséges hangot tudok "átküldeni" az erősítőnek. Xbox-on, szerencsédre nincs ilyen gond, működik a veszteségmentes hang.
b. kolléga most rosszul mondja, annyi eszközt dughatsz a tv-be amennyi belefér. 1 eARC bemenet van a TV-ken. Szerintem ő inkább most arra gondolt hogy a Sony TV-ken 2db 2.1-es HDMI benet van, amiből 1db eARC, így valóban csak 1db hdmi 2.1-es eszközt tudsz rádugni, a maradék kettő csak 2.0
De ilyen gond nincs a LG C1-nél ott mind a 4 HDMI 2.1, szóval arra 3db XSX-et is ráköthetsz
b. miért van a Shielded a TV-re dugva? Az mehetne az erősítőbe is, vagy akkor már minden legyen egyhelyen? -
Ger_man
senior tag
válasz Delfanboy #69648 üzenetére
Először arra gondoltam, hogy nem is kell DoVi kompatibilis AVR, hiszen rádugom egyenesen a tévére a konzolt és lejátszót onnan meg eARC-on vissza AVR-be és meg is van kerülve az egész, de a C1 nem támogatja a DTS-t, ami dobozon nem is lenne probléma, mert lehet váltani Dolby-ra, de így a lejátszón sem működne .
A DTS problémát a passthrough-val (eARC) megoldod, a C1 nem fog a hanggal bajlódni, hanem továbbküldi az erősítőnek.
Viszont örülnék, ha valaki aki A/B/C/G 1-et használ segítene, hogy mi a helyzet a passthrough-val? Gyors googlizás eredményeképp sok-sok panaszt találtam, hogy a tavalyi LG OLED-en nem helyesen vagy egyáltalán nem megy át a hang.
Ilyen tapasztalatom sajnos nincs.
DoVi kompatibilis erősítő azért van sok, az ezer éves TX-NR656-osom is tudta (az is csak HDMI 2.0-ás).
[ Szerkesztve ]
-
Ger_man
senior tag
válasz Delfanboy #69656 üzenetére
Ezen most meglepődtem, elvileg tényleg nem tudja a DTS-t passthrough-olni a TV-d
Rtings.com link -
Ger_man
senior tag
Szia!
Elképzelhető hogy az AVR appja csak ennyit tud kezelni? Lehet a TV-n lévő app jobb minőségben tudja lejátszani. Ha jól emlékszem a "Master" minőség talán csak a PC-s app-on érhető el, de javítson ki valaki ha rosszul emlékszem.
-
Ger_man
senior tag
válasz morfondőr #70502 üzenetére
Szia!
Nálam ugyanez volt az ötlet, van egy 5.1.2-t tudó eARC-os erősítőm (Sony STR-DN1080), veszek hozzá egy mindent is lejátszó tv-t (Sony XH95). Na igen ám, de nem tud veszteségmenetes Atmost (TrueHD), vagy DTS:X-et lejátszani plex-en keresztül egy Blu-ray REMUX fájlból. Disney+ és Netflix Atmos hangját viszont gond nélkül kezeli, mert az veszteséges (dolby digital+).
Ekkor döntöttem el, hogy veszek egy Nvidia Shield-et, abból is a 2019 Pro-t, mert az tudja a Dolby Visiont is (TV-m is támogatja).
Szóval igen, veszteségmentes hang esetén egy dedikált lejátszó szükséges lesz, ár érték arányban mindenki a nvidia shieldre esküszik. -
-
Ger_man
senior tag
válasz hakos1987 #70633 üzenetére
Szia!
Ha a tv-re dugod a PS5-öt, akkor megkapod a 4K@120hz-et, de a hangot korlátoznod kell a PS-en dolby digitalra, vagy DTS-re (veszteséges) ARC-on ezek mennek át. Ha eARC-os erősítőd lenne, akkor nem lenne gondod.
Ha az erősítőre dugod, akkor PCM-en tudod veszteségmentesen küldeni ki akár a 7.1-et is, de bukod a 4k@120-at, mert az korlátozódni fog a 4k@60-ra. De 1080p@120hz pl működni fog. Nekem volt egy egyel kisebb onkyo-m: TX-NR656, azon ment ez az opció.Ha az erősítő és a TV az arc-os hdmi-n keresztül van bekötve, attól még a tv összes hdmi bemenetére kötött eszközön is elérhető lesz az arc/earc funkció.
-
Ger_man
senior tag
válasz VoidXs #71111 üzenetére
Nekem mind a XH95-ös tv-m, mind az STR-DN1080-as erősítőm HDMI 2.0-ás és tudják az eARC-ot, és tökéletesen is működik (még a kisebb tudású STR-DH790-es is tudja update-nek nála), szóval nem kötelező eARC-nál a 2.1 megléte.
A 2.1-nél az ALLM, VRR vagy a 4K120 fícsörök az exkluzívak. -
Ger_man
senior tag
válasz aldebaran #71155 üzenetére
Ajj igazad van, sajnos csak a 4K felbontás támogatott, nincs még sima HDR support sem. Egyébként mit kötnél rá? Mivel néznéd a filmeket?
Ha nincs Atmos-nak megfelelő hangfal-konfigod, akkor Blu-ray esetén TrueHD-t kapsz 5.1-ben, jelen esetben 5.0-ban. Netflix, meg appok esetén meg sima Dolby Digital(vagy Dolby Digital Plus-t) 5.1-et, vagyis 5.0-t.
-
Ger_man
senior tag
Szerintem abban az esetben, ha "elhiteti" az ember az erősítővel h van rá kötve mélyláda (pedig nincs csak 5.0-ja van), beállítja a vágási frekvenciákat, és úgy ítéli meg hogy még így is számára megfelelő a hangzás mélyhangokat tekintve - aktív mély láda nélkül, akkor én azt mondom hogy legyen igaza és élvezze úgy (az LFE bekeverése a frontokba, vagy az összes csatornába valóban rossz ötlet). Ebben az esetben se az erősítő se a két front se más oldalsó hangszóró nincs túlterhelve, ahogy a cikk is írja. Ez olyan mintha egy 5.1-es szettnél, nem kapcsolnád be az aktív mélynyomót, mert épp este nézel filmet, és a Dolby féle dinamika tartomás csökkentése se segít. Nincs igazam?
Sajnos vannak olyan szituációk, lásd szomszédok és vékony falak, amiatt be kell áldozni az igazán mozis mély hangokat, de attól még a térbeli hangzásról nem kell lemondani.
[ Szerkesztve ]
-
Ger_man
senior tag
Elhiszem, hogy van ilyen setup, de ez már high-end kategória ahogy sejtem, SVS mélynyomó és társai óriási árért cserébe. Én inkább olyan házimozira gondoltam, ami hangszóróit tekintve használtan megáll mondjuk 200e ft-nál.
Illetve most nem egy akciójelentre gondolsz, hanem mondjuk egy párbeszéd vagy zenés részletre, ugye? Nehezen tudom elképzelni hogy egy akció jelenetnél bárki nem kifejezetten hozzáértő azt mondaná hogy "nincs bekapcsolva a sub?", aktív mélynyomó mellett.Ne érts félre, én elhiszem hogy ég és föld egy 5.1 és 5.0 akár belépő szinten is, de attól én még nem írnám le az 5.0-t, akár még azt is aláírom h ez már nem is házimozis élmény, de azért jobb mint egy sima 2.0-ás rendszer.
-
Ger_man
senior tag
Na várj, most ez a két történet ugyanaz?
1. "Be lehet úgy állítani a rendszert, hogy aki nem kifejezetten hozzáértő, az megkérdezze: nincs bekapcsolva a szubláda? Majd amikor tényleg kikapcsolom, jön a döbbenet."
2. "Az egyik barátom Pioneer SC-LX erősítővel hajtott Polk Audio RTi A9 frontsugárzós szettel rendelkezik, nem akarta elhinni, hogy nem a háttérsugárzókból jön a mélybasszus."Ha igen, akkor milyen mélynyomóval van megspékelve a két A9-es frontsugárzó? Amúgy ezek elég komoly darab frontok.
Milyenek az oldalsók?"Egy jó sztereót inkább hallgatok, mint valami hitvány 5.1-et." Ezzel is egyet tudok érteni, de kinek mi a hitvány, na az már egy más kérdés
[ Szerkesztve ]
-
Ger_man
senior tag
Nyugodtan kapcsold be. Én is használom a felkonvertálást. Nagyon jól működik, van is rá egy jó példám: PS5, PCM 7.1 beállítással keverem fel 5.0.2-re (high frontok vannak nekem is), megmondom miért használok 7.1-et, 5.1 helyett, a Sony STR-DN1080 erősítőm a két oldalsó surround hangszóróval ki tud keverni egy hátsó "fantom" surroundot, vagyis virtuálisan ugyan de 7.0.2-m van. És mielőtt valaki csak legyinte h ennek nagyon marketing szaga van, azt meg kell hazudtolnom, mert nagyon jól működik a dolog. Na már most visszatérve a PS5-re, (amit néha vagy Dolby Surrounddal, néha DTS Neural:X-szel konvertálok fel) azon belül is a The Last of Us Part II játékra, aminek rendkívül jó hangkeverése van, finomhangolni is profin lehet az adott szettedre, de "csak" 7.1 a maximális beállítási lehetőség, ahogy a PS5-ön is. Na már most van benne több esős jelenet, ahol az eső hangját olyan szépen felkeveri a felső csatornára h öröm hallgtani. De több filmnél is tapasztaltam hogy nagyon jól működik a felkonvertálás 5.1-ről is, de stereo-val is rendkívül jól elboldogul. Külön bravúr a Sony-nál, hogy a high frontok esetén a center hangját is fel tudom küldeni (1-10 skálás beállítással) a high csatornára, amivel azt érem el hogy nem a tv alatti centerből érződik a beszéd hanem konkértan a tv közepére be tudom finom hangolni, ami egyszerűen az egyik kedvenc fícsöröm.
És Atmos/DTS:X esetén is nyugodtan hagyhatom bekapcsolva vagy az egyik vagy a másik felkonvertálást, mert Atmos estén a Dolby Surround nem piszkál bele (én nem hallok különbséget, meg csatornánk ként is megnéztem, Atmos teszt lemezzel, ahol lehet az egyes csatornákat külön megszólaltatni) DTS:X-nél pedig a DTS Neural:X sem bántja az "eredetit", ha Atmos-ra küldök DTS Neural:X-et vagy fordítva, ott érződik h a kettő máshogy közelíti meg a hangképzést (DTS Neural:X az Atmosból a "core 5.1/7.1"-et szedi ki és alakítja át), nekem a Dolby Surround jön be jobban egyébként, ennek ellenére szoktam a DTS Neural:X-szel is próbálkozni, ha pl DTS-HD 5.1/7.1-et akarok felkonvertálni. Próbálkozz, hallgasd meg, teszteld és dönts -
Ger_man
senior tag
Hasonlót tud esetleg a Denon is? Amit még szeretek a Sony-ban, hogy Sony TV-vel (XH95), kb nem is kell a saját irányítójához nyúlni, mert felismeri a tv és finomhangolni is tudom a tv menüjében.
Igen vannak ilyen Demo lemezek, vannak rajta film részletek is, de "csatorna" tesztelők is.
-
Ger_man
senior tag
Kipróbáltam ma a Sony STR-DN1080-as erősítőm Front Surround funkcióját, ami lényegében 2 front sugárzóval próbál több csatornás hangot megszólaltani:
A megszokott 2018-as Dolby Demo lemezét használtam, mert ott van többféle csatornaszámú teszt is (Test Tones):
Bal-jobb-center-ig ugye nem volt nagy csoda, na de amikor a bal-jobb surround csatornához értem, hát nagyon meglepődtem hogy milyen jól becsapja a fülem, de még a mennyezeti és surround hátsó csatornát is egész jól megoldott (7.1.2-es tesztet futtattam)Aztán jött a rengetegszer meghallgatott Amaze videó-hanganyag, hát ott is le voltam döbbenve, utána gyorsan meghallgattam "natív" 5.0.2-vel (de igazából virtulis 7.0.2-vel), érezhető volt persze a különbség, így gyorsan egymás után lejátszva, főleg a 360°-os feliratnál, mikor körberepüli a hallgatót a képzeletbeli madár.
Persze így, hogy rendelkezek ennyi hangszóróval, nem fogom ezt a fícsört használni, de aki épp belevág a házimozizásba és a kezdeti budget csak 2 frontot enged meg, akkor érdemes lehet ilyen tudású erősítőt vásárolni, majd később felvértezni a rendszert a többi surround/height hangszóróval. -
Ger_man
senior tag
válasz bandor #75070 üzenetére
Nekem Atmos esetén a frontokra rakott hangszóró (Upfiring) jobban kihozta a "buborék" hatás, tényleg olyan volt mintha közvetlen felülről érkeznének a hangok bizonyos jeleneteknél. De végül Front height lett a végső beállításom, mert ki akartam próbálni a DTS:X-et is, de az erősítőm (Sony STR-DN1080) csak front height pozícióban engedélyezi a DTS:X-et (mert valóban a DTS is így kéri, a Dolby meg pont nem). De végül a center lift up fícsör (felkeveri a center hangsávot a front height-okra, emiatt olyan mintha tényleg a tv-ből szólnának a beszédhangok) annyira tetszett, hogy emiatt elviselem, hogy Atmos esetén érződik, hogy nem felettem, hanem előttem-felettem szólnak a hangeffektek. Érdemes kipróbálni, az upfiring pozíciót is, lévén hogy ez a legkönnyebb, front height-nál már sajnos muszáj fúrni a falat, emiatt nehezebb a "downgrade".
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik kompakt "házimozi" szettekkel igen, de hangprojektorokkal (soundbar) tapasztalatok híján nem foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi haladó szinten topic
- Hi-Fi topic
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen