Új hozzászólás Aktív témák

  • Auratech

    őstag

    Templomban is lehet közelről mikrofonozni. A távolság dönt, mi szól.

    Az akusztikus felvételeken van egy kvázi direkt hangzás, egy ambiensz jellegű akusztikai intim-szféra és van a teremzengés, ha van. Persze nem éles határokkal, de van.
    A direkt hang az, ami a hangforrásokból jön.
    Az ambiensz, a sűrű első visszaverődések mátrixa, ami a direkt hangra, mint egy aura van tapadva és jó mikrofonozás, hely esetén a jelenlétérzetet, irányokat, mélységet döntően befolyásolja.
    Aztán van a teremzengés, ami különválik a direkt hangtól és a közvetlen teret körbetáncolja, megteremti az akusztikai illúzióját egy másik helységnek. Hatalmasnak, de akár kisebbnek is.

    A számít a szobai zenehallgatásban a hely saját hangképe, amibe beágyazódik a felvétel tere.
    Kioltásokkal agyoncsaphatja a legjobb felvétel terét is de akár támogathatja is a gyenge mikrofonozást.
    A szép teres felvételek (pld. Cantate Domino vagy bármilyen régi vokális zene..) pld:
    Missa Gloria tibi Trinitas Jól érvényesülnek erősen csillapított helyen hallgatva.
    Viszont akár a jazz felvételeken gyakan olyan direkt a hangzás, hogy épp a szoba javíthat a felvételen, dúsítva az első lecsengéseket:
    Everything Happens To Me

    Auratech Field Recording

Új hozzászólás Aktív témák